Brněnskou MHD čekají v létě větší škrty než obvykle. Interval se prodlouží až na 30 minut

Brněnská tramvaj 13T v novém laku. Pramen: DPMBBrněnská tramvaj 13T v novém laku. Pramen: DPMB

Interval tramvají se o víkendu prodlouží na 15 minut.

Spoje MHD v Brně budou o letních prázdninách jezdit méně často než dříve. O víkendu pojedou tramvaje po 15 minutách, dříve jezdily po deseti minutách. Interval na některých trolejbusových linkách se o víkendu prodlouží z 20 minut na 30. Na okružních autobusových linkách 44 a 84 ubude spojů ve všední dny. Vyplývá to z jízdních řádů zveřejněných na webu dopravního podniku. Podnik vypravuje příslušné množství spojů na základě objednávky města. Primátorka Markéta Vaňková (ODS) pro ČTK uvedla, že tramvajová doprava bude hlavně o víkendech ovlivněna plánovanými rekonstrukcemi.

V zimě se četnost spojů snižovala kvůli tomu, že nebyl dostatek zdravých řidičů a kvůli covidu jezdilo méně cestujících. Když se na jaře vrátily jízdní řády k obvyklému stavu, jezdily na některých linkách spoje méně častěji než před prvním omezením. Například interval na páteřních linkách 1 a 8 se zvýšil z pěti minut na šest až sedm, stejně tak na lince 12. V době největší přepravní poptávky, tedy ráno a odpoledne, jsou vozy plnější než dřív. Dopravní podnik částečně toto omezení kompenzoval vyšší kapacitou vozidel.

Vaňková v předvolební kampani na podporu MHD sází. Na tramvajích je její portrét a slogan „Brno má nejlepší MHD v Evropě. A tak to zůstane“. Podle ní se letní jízdní řády přizpůsobují poptávce cestujících. „Tramvajové výluky přinesou samozřejmě dočasné komplikace, nicméně dopravní obslužnost celého území města zůstane maximálně zachována,“ uvedla Vaňková. Město i dopravní podnik podle ní dělají nadále vše pro to, aby měli cestující maximální komfort a současně aby zůstala brněnská městská hromadná doprava i v době extrémního růstu cen energií cenově dostupná. „Je to stále naše priorita,“ dodala Vaňková.

Veřejnou dopravu víceméně v celé Evropě zasáhla nepříznivě nejprve pandemie covidu, která odebrala cestující, kvůli čemuž se snížily tržby. A poté začaly dopravce trápit rostoucí ceny elektrické energie a pohonných hmot. Města se staví k řešení problémů různě. Brno částečně kompenzuje nárůst cen energií a doplácí dopravnímu podniku peníze a částečně omezuje spoje. Jinde se rozhodli zvýšit cenu jízdného, což se Brněa na jižní Moravě stalo naposledy v roce 2012.

ČTK

Tagy Dopravní podnik města Brna DPMB
66 komentářů