A) Dost mě štve, že jsem dosud nezazanamenal, že jak nedávno byla v Brně přesunuta TT (tramvajová trať) z ulice Dornych do ulice Plotní, tak s plánovaným přesunem tamního hlavního nádraží do prostoru stávajícího nádraží Brno-dolní je vhodné až přímo potřebné přesunout kolem něj vedení TRAM linky č.8 Líšeň – Starý Lískovec (resp. od letošního prosince plánováno její přesměrování ze zast. Osová do konečné Kampus Bohnice), která jediná je (až na úsek od stávajícího hlavního nádraží východně vedený ilicemi Křenová, Životského, Táborská a začátkem Nezamyslovy) vedena po TT značně separovaných od tzv. silničního provozu – převážně po tělesech, která jsou… Číst vice »
K.S.
2 let
Když na to dojde, tak by možná mohlo jít zajistit v budoucnu napojení areálu přes tramvajovou síť, ale muselo by se na to myslet a podle toho ji navrhnout. Ale nejsem si jistý jestli by to bylo účelné, ta železniční část je tam poměrně malá a vystavovat turbíny a podobné věci už dnes asi není moc cool když si člověk může, bez větších problémů, domluvit exkurzi do elektrárny. (A navíc ty veletrhy stejně nebývají moc pro veřejnost.) Chtělo by to možná najít pro celý areál nějaké nové využití a případně jej částečně přestavět.
Též jsem si říkal. Už to pomalu začíná zarůstat lebedou.
Jarek
2 let
Vlečka a nebo bez vlečky, bohužel nastala doba, když veletrhy a výstavy všeobecně jsou v úpadku. Díky internetu a digitalizaci, si firmy zaplatí reklamu tam. Doba kdy se na veletrhu dojednávaly kontrakty je pryč. v posledních létech to bylo když už firma do toho investovala jen přátelské posezení u kávy nebo půlky se stávajícími obchodní partnery. Firmy těch x set tisíc až milionů za prezentací investují jinak. A s tímto úpadkem souvisí i zrušení vlečky, i když to je šikovně skryto za protipovodňové opatření, rozvoj oblasti apod. Toto je můj poznatek, který jsem získal, když jsem pro korporaci trávil tři… Číst vice »
Je to tak, když jsem sledoval letošní Detroit Autosalon, tak to mluvilo za vše. Chyběly prémiové značky, ale také VW, Hyundai a další velké značky, a premiér jen pár. Celé to vypadalo fádně, protože se zřejmě nikomu moc nechtělo investovat, žádná bombastická show, kterými byl Detroit v minulosti pověstný. Ani automobilky už dneska nechtějí čekat na drahý veletržní autosalon, kam přijde pár set tisíc lidí, a raději udělají ve vlastním termínu velkou on-line akci, kterou můžou přes internet sledovat miliony lidí . Holt doba obřích veletrhů končí, převálcoval je internet.
Ono to protipovodňové opatření není třeba šikovně vymýšlet, ono tam prostě je. Po něm je zapojení vlečky citelně náročnější, a veletrhy jako firma to rozhodně platit nebudou. Kdyby to zkoušeli vysoudit, nejspíš by to skončilo tak že by se koleje položily zpátky kde byly, ale na konci kvůli změněným výškovým profilům zůstaly nepřipojené, což by jen bylo dražší a stejně nic neřešilo…
David
2 let
Já bych tam udělal cyklostezku za ty evropské peníze.
Výrobci/ opravci kolejových vozidel mají zakázek na x let dopředu, odběratelům dodávají s pravidelným zpožděním.
Nějaká třídenní výstavka železničních úspěchů v Brně, s vlečkou, nebo bez ní, na tom k lepšímu nic nezmění.
Švýcaři nemají žádný železniční veletrh a novou techniku presentují lidem denně na kolejích v běžném provozu.
V roce 2021 vypravila EU slavnou putovní výstavku, abychom viděli, jak vypadá moderní vlak poskládaný z vozů cizích dopravců. https://zdopravy.cz/tag/connecting-europe-express/
Jiří Kocurek
2 let
Jednou jsme doma v pavlačku postavili kamna na uhlí, tak se budou používat! Zákaz reagovat na to, že se svět mění. Veletrh bude, ikdyby tam lidi nebyly. Exponáty se povezou vlakem, ikdyby je tam výrobci vozít nechtěli. Kometa express pojede, ikdby Sparta spadla do první ligy a vzájemný zápas nebyl.
Josef Švejk
2 let
Navrhuji rovnou zrušit celé brněnské výstaviště. Stejně je to relikt komunismu, a to se dneska nenosí!
až na to, že areál BVV byl založen roku za tzv. první republiky rozhodnutím radních Brna již roku 1923 – https://www.bvv.cz/veletrhy-brno/spolecnost/historie/ , tak teda nevím, co s ním mají společného komunisti, kteří jej nakonec jen použili, a to ještě možná minimálně s počátečním odporem!
… nebo v Maloměřicích. A bez ohledu na to, co na to říkal majitel.
Někteří by jásali, kdyby to přišlo zpátky a pak by se nestačili divit, že jejich vlastní pravidla budou uplatněna proti nim. Velebili Stalina, ten je poslal do Gulagu. Jak se to mohlo stát, vždyť mu tyhle pravomoce dali!
Ale jen houšť. Jestli si myslíte, že po vašem šetřílkovském řádění (kdy šetřit musí průměrný člověk, ale věrchuška ne) tady ještě někdy bude demokratický režim, tak jste naivní.
Dejte si na hlavu mokrý hadr. Ano? Homo Bohemicus je tak úsporný že se tu propálily megatuny uhlí a dalších paliv úplně zbytečně protože zateplování, FVE a modernizaci měl na háku a tvářil se jak je nejchytřejší a všichni kolem jsou blázni. Stejně tak si tu jel dlouhodobě ekonomiku levné práce a teď se hrozně diví že nevyjde. Za obrovské množství problémů si může sám. Na nějakou „věrchušku“ to neházejte.
vy jste nic neznicili? naopak – prave diky tomu, co jste likvidovali a zlikvidovali vy, jsme doted ve sra*dach
Roman
2 let
Vzhledem k plánované stavbě hokejové haly a velodromu mi tohle rozhodnutí přijde trochu kratkozraké… Tramvajové a železniční koleje mají stejný rozchod, po cestě je jen jedna výhybka, z mého laického pohledu by se trať dala levně přebudovat na tramvajovou s odbočkou od Ronda.
Pivní šalina na výstaviště jezdila, ale jednokolejná trať jistě není pro navážení tisíců lidí míněna vážně. Z druhé strany jsou zastávky na výstavišti a Pisoárkách.
“ tram pro dovoz velectěného kaštanstva“ je právě v té smyčce u vozovny. Netřeba překopávat Poříčí, aby se tam vešla tramvajová dvoukolejka vyžitá nárazově 5x až 10x za měsíc.
Nehledě na to, že pro halu se staví nová smyčka u vozovny, kam vede segregovaná dvojkolejna trať. Tomu nějaká spojka na Václavské konkurovat nemůže. A rychlejší to bude na Mendlák pěšky, než tímhle skvělým nápadem.
Vzhledem k charakteru té plánované dopravy by jednokolejka asi nevadila. Prostě by před koncem zápasu všechny najely před halu a po nastoupení fanoušků všechny postupně odjely. Nesporná výhoda by byla že by tam čekající šaliny nepřekážely běžnému provozu (nic tam nejezdí).
A co teprve až bude na Mendlák přeložka přes dům hrůzy Nemocnici u Svaté Anny. (Někde jsem to viděl v nákresech jako výhled že se přeloží trať z Václavské)
Jo taky jsem to kdysi viděl, ale to přes FNUsA jde jen rožkem, přes parkoviště a heliport… ani lékárnu UFO by to myslím nazasáhlo.
Ale je kolem toho ticho, buď seznali neprůchozí ty baráky co tam v pozadí stojí, nebo je to aspoň odložený do daleké budoucnosti…
Jirka
2 let
Dívám se na tu vlečku z háku každý den, byla to rarita, ale držet něco v provozu kvůli jedné akci za dva roky? Je to blbý, ale nemá to smysl. V Brně je už víc zrušených tratí a to jak šalinových, tak železničních, ale to se holt děje. Není možný město konzervovat. Navíc i BVV si musí najít jiné využití pro své budovy, aby se povedlo tam dostat plno lidí jindy, než na Majáles.
Ale pořád nějaké money to jsou. Zatím nikdo nevymyslel samoudržovací tratě. Je na vlastníkovi, zda chce udržovat trať, po které se jezdí jen 2x v roce.
No abyste se nedivil. Pokud by měla být zu grunt bez děr atp, tak s ohledem na intenzitu provozu (automobilového) by ten 1 milion ročně byla adekvátní částka.
Údržba možná ne (i když, co je dnes levné, pár milionů jednou za deset let vám pořád dá skoro milion ročně) ale obnova a znovuzapojení po tom co se tam teď předělává nábřeží, to už je jiná písnička…
Vstup do výstavního areálu leží v širším centru města Brna a jeho využití jen na pár akcí ročně je neskutečný luxus.
Bylo by vhodné areál začlenit do města jako novou svébytnou čtvrť s objekty a vnějšími plochami zejména pro masový sport, vzdělání, kulturu a volnočasové aktivity obyvatel.
Nový výstavní areál pro pár akcí ročně lze postavit někde na brownfieldu na okraji města a třeba u dráhy kvůli snadnému napojení vlečky, s výstavními pavilony, které budou mít minimální nároky na spotřebu energií, třeba se zelenými střechami a budou universálně použitelné – variabilní podle druhu akce.
Bylo nutno se domluvit s Policii ČR, která zajištovala doprovod a dopravní omezení. Víkendová jízda šoto motorákem vyšla v poplatcích pro policii na několik tisíc korun.
Korytnacka
2 let
No slava ze tu silenost na dulezite tepne zrusi.Stejne se bude pulka vystaviste v budoucnu bourat nebo bude vyuzita jinak nez na vystavy.Pamatuju veletrhy ze byli plny absolutne vsechny pavilony a venkovni plochy a nedalo se to realne projit zs jeden den.To uz se nevrati.
Býval, ale teď už se vejde do jednoho pavilonu. Obří veletrhy už dneska moc nefrčí. Těžko říct, jestli je to dobře nebo špatně, ale je to tak. Stejně jako autosalony.
Způsobí to destíky tisíc nákladních aut v ulicích Bystrce! Přitom by se tam daly svížet rohlíky a lidi k rohlíkům. A zrušit obchody na sídlištích, aby se tam nejezdilo se zbožím zbytečně. Protože fanatici chtějí řídit i to, kterou botu si zavážete jako první.
Pavel
2 let
Před pár lety jsem požádal o vyjádření BVV jak moc je vlečka využívána. Tak například v roce 2017 byla vlečka použita 2x pro jízdu hokejových fanoušků od Ronda, 1x pro přivezení vozíčkářů na veletrh rehabilitačních pomůcek a 1x pro jízdu šotoušů. Toť vše. Po dlouhé doby byl výjimkou letošní Rail Business Days.
V roce 2019 byl na BVV zvláštní vlak z dolňáku pro účastníky konference, kterou organizoval KORDIS. Konference byla dvoudenní a byla tak možnost jet celkově dvakrát ráno v jednom směru. Oba dva dny jsem využil vzhledem k mé účasti na konferenci.
Á pan Boucník, známý tichý propagátor ODSunu nádraží. Nechápu, jak může být někdo šotouš a zároveň schvalovat nejvíc destruktivní zásahy na železnici. Jako v případě této vlečky..
A přitom by stačilo předat vlečku městu, které by za průjezd na BVV mohlo vybírat výpalné…
protože ze strany výstaviště jde dle mého názoru jen o hledání úspor.
Myslím si, že se vlaky na BVV jinou cestou nedostanou.
Kamion nikde rozumně neprojede. Toto byl navíc nejlevnější způsob, jak tam dostat jakýkoliv nadměrný náklad.
Jakože kudy neprojede kamion, od nádraží (v kterékoliv poloze) na výstaviště?? To snad nemyslíte vážně… kdyžtak to můžou složit na nábřeží rovnou z mostu přes Svratku, pokud by to bylo něco velikosti reaktorové nádoby VVER1000…
To „1x pro jízdu šotoušů“ ale reálně znamenalo několik jízd vlaku + historické tramvaje tam a zpět (24. 6. 2017).
Dan
2 let
Je zřejmé, že zlatá éra výstav a veletrhů je již dávno za námi. Po roce 2010 začal tenhle byznys upadat po celém světě, protože se prezentace nových výrobků a navazování kontaktů přesunula na internet, co ž je mnohem levnější. Dobře je to vidět na úpadku autosalónů po celém světě. Všechny areály mají problémy. A Brněnské výstaviště mělo problémy vlastně většinu své historie. Vzniklo k jednorázové politické akci v roce 1928 a od té doby se nevědělo, co s ním. Zlatou éru zažilo v době komunizmu se strojírenskými veletrhy, kdy k úspěchu postačovalo, že na týden v roce se tam sjeli… Číst vice »
Zrušte celé výstaviště, určitě někdo vymyslí postavit tam něco smyslu plnějšího. Ničit, co je již vybudované a někdy by se třeba mohlo hodit, to se tu děje pořád.
Cožpak výstaviště. Celou železnici, která bude tak akorát pro parádu, zatímco už i blbé exponáty na výstavy potáhnou kamiony. Více silnic, více tepla, více povodní.
Ano, v době internetu význam veletrhů klesá, protože obchodníci a vývojáři si mohou informace o nových výrobcích najít on-line, takže nemusí zdaleka tolik objíždět veletrhy.
To samozřejmě neznamená, že je nutné hned vzít celý areál včetně pavilonů z 30. let budozerem, pouze pro něj prostě najdeme jiné využití (viz třeba Vida v déčku). Bohužel ale pro vlečku už využití najdeme sotva, tak dopadla, jak dopadla.
No jo, ale psychicky narušení ultras přijdou o vlečku, která jim nikdy nepatřila, ale už se v životě neprojedou. A protože už se v životě neprojedou, tak by nejraději ze msty zbourali celé výstaviště, které jim taky nepatří. ….
Neslyšel jste někdy o místí dráze Brno Líšeň – https://mapy.cz/s/jokujosefo? A představte si, že minimálně posledních 25 let se opakovaně navrhuje její obnova pro prodloužení tramvajové linky, ale majiterlé/obyvatelé domů v Holcově ulici, za jejichž tzv. humny vede její koncová část, kterou mnohdy měli desítky let zabranou tzv. černými śtavbami garáží apod. již minimálně 2x dokázali zabránit její realizaci – https://www.idnes.cz/brno/zpravy/tramvajova-trat-stranska-skala-lisen-obnova-se-odklada.A180316_135727_brno-zpravy_dh ! Nadruhou stranu naprosto nechápu, proč dávno není rozhodnuto při prodloužení tramvajové linky ze současné konečné Stránská skála koncovou část té bývalé místní dráhy tzv. opustit a prodloužení tramvajové trati vést nikoliv východně, ale převážně západně podél ulice uice… Číst vice »
A co to „nádherné“ velice šikmé křižování ulice Drčkova tratí?? A to má přitom být hlavní náhrada ulice Holtzova, kde by chtěli pokud možno zakázat jakýkoliv průjezd, a na „hlavní“ vyrobíte toto??
A squatterství obyvatel Holtzovy srovnáváte proč s vlečkou na výstaviště, kde se holt musí udělat výrazné změny kvůli nábřeží?
Hádej
2 let
Holt Brno a ODS. Devadesátky stále trvají a město zahnívá.
V radě je více stran a např. radní pro majetek je pirát. A všechny strany dobíhající rady ve volbách víceméně uspěly, ODS vyhrála, takže brňané se zdají být celkem spokojení. Tím neříkám, že zrušení té vlečky mi dělá radost.
No minimálně se cyklicky měnilo křížení s tramvají, které je tam 2x. Rovněž se ta křížení pravidelně i nepravidelně opravovala a to město Brno opravdu nějaké milióny stálo. Jsou to bolavá místa za hodně peněz.
Týýýýýjo… co chcete na té jednokolejné vlečce modernizovat? A ještě za pár korun prý?? Tady je vidět že to tam neznáte vůbec, ale někdo použil klíčová slova „vlečka“ a „rušit“ a hned reagujete…
Jasně, ekonomická realita – podpora silniční dopravy, penalizace železniční, rozšiřování asfaltových lánů, ořezávání kolejí. Železnice je tu snad primárně pro fanoušky? Neměla by náhodou sloužit hlavně dopravě?
A že tahle sloužila ve velkým. Když 2-3x ročně, tak to byl maxi provoz. Obvykle se veletrh vleze do 2-3 pavilonů , letos nejni na MSV ani otevřený pavilon Z. Pár cnc se doveze, velký exponáty se jen prezentují.
Pane Františku, já to otočím, abyste to snadněji pochopil.
Jakpak byste vy osobně ragoval, kdyby v místě vašeho bydliště (tedy i z vašich daní) postavili a udržovali 3,5 km dlouhou silnici-ulici, na kterou byste mohl vjet (fuj)autem pouze 3 dny v roce?
Byl byste rád, že váš městský úřad vynakládá nemalé prostředky na něco, z čeho nemáte skoro žádný užitek?
Ona ta vlečka je vlastně analogie ke zřizování a financování nepříliš opodstatněné existence různých provinčních letišťátek, to brněnské nevyjímaje.
Jasně. A co tam bude? Veletrhy s možností zásobování výhradně kamiony, nebo sídliště, kde nebude nikdo nic dělat a odkud se bude jezdit výhradně auty (což bude dále podpořeno ze zadluženého rozpočtu), nebo tam – jako teď ve Ždánicích – někdo postaví montovnou, obsluhovanou ovšem zase jen po silnici?
Tyhle šotosny, jak všude budou jezdit private trains, k rezidenčním budovám, mi přijdou postavené na hlavu. Navíc v článku se dále podle o nové čtvrti, ne o nové montovaně.
V déčku je Vida, prosperuje dobře i bez vlečky. Nějaký realistický plán na využití ostatních pavilonů včetně vlečky (teda kromě infocentra se stálou výstavou ‚Význam železniční dopravy ve výstavnictví)?
Jasně, zavedeme na vlečce pravidelnou dopravu. Taková 810 by mohla jezdit po 20 minutách. A na výstavišti postavíme služebnu pro dopravní policii, která bude nepřetržitě řídit provoz na komunikacích po kterých vlečka vede. Co bysme pro Františka neudělali…
A od řidičů zastavených na křižovatce při průjezdu jediného správného dopravního prostředku bych vybíral poplatek za pronájem stání na silnici ve výši denního komerčního nájemného pro stánek na Zelňáku o adventu.
Pro jistotu od všech lidí v tramvaji/šalině za to, že nejdou vlakem, ale někam jinam. Vzduch vozící 810 má přednost před narvanou KT8, lidí mají jezdit podle kolejí.
… ?! …
Železničních!
… vždyť tam jsou S49 …
Vždyť tam nemusí hned něco vznikat. Kouzlo nevyužitých prostor blízko centra je v tom, že nemusíte nutně hledat využití, ale až něco budete potřebovat umístit blízko centra tak máte kam..
Navíc kvůli vlečce se určitě nezavře výstaviště, ale stejně si myslím, že dojde k útlumu veletržního sektoru. Je to určitá přežitá forma marketingu a doba se mění ..
Tomáš Buček
2 let
Je to škoda a hloupost, nic víc není třeba dodávat
robert
2 let
To je špatně. Tenhle hloupý národ je prostě ztracený.
Tak já už to teď mám vlak – Bus 50 – 50 a příčiny jsou 2. První je SŽ s výlukami, nenavazujícími spoji a jí dosud nemodernizovaná trať do Zlína, druhý problém jsou kraje a dvouhodinový takt vlaků linky Moravan. Pokud přijde ODSun, tak se přátelé z vlaku loučím, už se bohužel neuvidíme. Tolik času fakt nemám.
Protože 1x vybudované telegrafní vedení se musí používat, pryč s telefonním kabelem! Nic jedou postaveného se nesmí nahradit! Ani čistička v Pisárkách.
To jste fakt ještě neslyšel? Předělávají nábřeží… takže ano koleje by tam šly znovu nainstalovat (vytrhat se musejí, ale daly by se znovu položit, poměrně draho) ale jejich napojení v okolí nádraží už nemůže zůstat jak bylo… a na drahé předělání se nenašel kdo by to zaplatil. Teda pokud nevyhlásíte sbírku…
*h8*
2 let
V době globální krize celého výstavovacího businessu se dobrovolně připravit o jednu z mála konkurenčních výhod oproti jiným areálům v Česku – to chce opravdu fištróna. Aneb v Brně se opět potvrzuje, jak tenká hranice je mezi neschopností a prachobyčejnou lidskou blbostí.
Nu, třeba „výstaviště“ Letňany bylo dobrovolně připraveno o bývalou tovární vlečku, která navíc mohla sloužit i vybraným osobním vlakům k vazbě na podzemní dráhu v polích u Letňan, pokud by byla jen trochu prodloužena. A Holešovicím stačí vykládat a nakládat z náspu. 🙂
Možná nejste ochotný si připustit skutečnost, že výše nákladů na úržbu, opravy a dopravní opatření v případě použití vlečky by krizi brněnského „výstavovacího businessu“ ještě více prohloubilo.
On je z těch „máme s tím problémy – tak do toho vražte víc peněz, to problémy vyřeší!“…
Libor dadan
2 let
Nejlepsi je na tom to že když nekdo zažádá o zrušení nebo zničení neceho tak mu je vyhověno raz dva. Kvuli posrané nesmyslne budouci náplavce je pul Brna neprujezdného a teď i plno veci zničeno. Hrozná doba.
A to už nemluvím o protipovodňových opatřeních, která je docela dobré provádět PŘED tím než nateče všude, včetně metra…
Jako jistěže by to vyřešila přehrada, ale ouha, nikdo ji nechce udržovat vytrvale prázdnou, a zpola plná už pak zvládá jen ty menší povodně, při pořádné prostě přeteče…
Nyvlt
2 let
Zrušili i Velkou cenu a můžou zrušit i to svazarmovské polní letiště v Tuřanech 🤣
Velkou cenu si zrušili majitelé okruhu sami. Tak mizerně se (ne)starali o Masarykův okruh, který levně získali, tak moc vydírali všechny okolo „dejte nám miliony, jinak ..“, až to všechny přestalo bavit. Poslední kapkou byla drzost „dejte nám 100 mega na opravu povrchu našeho okruhu, jinak MotoGP končí“. Je to jejich okruh, oni si na opravu měli vydělat. Nevím proč platit z mých daní tak nákladnou opravu jejich asfaltu. Že Abrahámovi nejde o závpodní okruh, ale o peníze až na prvním místě, to doložil nesmyslem „udělejme místo okruhu rezidenční čtvrť“ (protože nemovitosti dost nesou). Už vidím, jak do takové díry… Číst vice »
No to stačí pořádnej rokovej koncert, ten by tam klidně mohli uspořádat a ani na to nemusí opravovat asfalt… Jo vono má všechno nějaký náklady? Na týden překopat dopravu, nechat rozjezdit pár polí a tak? A majitel z toho nic nemá že mu nestojí za to nějak se snažit? No tak holt není no… mrzí mě to ale chápu to. Naco to vlastně někdo mermomocí musel mít v soukromém vlastnictví když pro údajně hlavní funkci natahuje ruku jak divej a „dejte všichni“?? To si to mohlo stát nechat a jen to pronajímat… pak by se dalo o investici do vlastního… Číst vice »
Jestli jste napsal všechno co víte vy, tak je to ještě míň…
Dusanh
2 let
Asi je to škoda, nicméně těžko budeme v Brně pořádat nějaký Innotrans. BVV už taky nejsou, co bývaly, strojírenský veletrh se vejde prakticky do jednoho pavilonu.
Je to výzva pro železnici, aby se neupínala k naleštěným propagačním akcím, ale svoje renomé si vydobyla každodenním provozem moderních souprav jezdících včas na dobře udržovaných a řízených tratích.
JMK se zbavuje závislosti na ČD takže slušné vlaky snad i budou. Teď by to ještě chtělo použitelné koleje třeba do Znojma, Pohořelic, Vyškova…prostě aby ta kolejová doprava v JMK začala pořádně plnit svoji úlohu „páteře dopravního systému“.
Ale ono přece nejde jen o drážní výrobky. Těžiště železnice má logicky spočívat v přepravách zejména těžších nákladů na střední a dlouhé vzdálenosti, a ne pouze výstavkách drážních vozidel či omezení se na přepravu osob. A k té modernosti – hlavní by měla být především funkčnost a dosah. Poruchová moderní souprava na trati se stanicemi v polích (a rychlostním cimbuřím) také není ideálem.
To vezměte rovnou s tím nádražím, místo něj postavte byty – bez zázemí a bez obsluhy, ty na investici samotnou nepotřebujete. 🙂
Tomt
2 let
Někteří Moraváci mě nepřestávají svými rozhodnutími fascinovat. Ti to mají prostě v genech. To dává logiku, příště TGV vézt na tahači…
Ještě bych to svedl na režijkáře !
Priste pokud mozno nevozit TGV na statickou ukazku vubec, ale radsi rozumne napojit CR na zahranicni zeleznicni site, kde se da nejakym tim rychlovlakem svezt.
Co je to za hejt?? Děláte jakoby v Praze vedly na každé výstaviště koleje… takže v Praze byli blbí už dávno před náma? Ajo to dává logiku, tam jsou vždycky napřed…
Vladimír
2 let
Další železniční rarita v řiti! Hezky to vedete, soudruzi!
To TGV je tak jediný co tam nelze dovézt na návěsu, i když, hlavový vůz plus jeden vagon to by ještě šlo…
Ale k čemu je celé TGV? Putovní výstavka toho co už je dvacet let „slíbené“??
tak a je to hotový…amen…
A) Dost mě štve, že jsem dosud nezazanamenal, že jak nedávno byla v Brně přesunuta TT (tramvajová trať) z ulice Dornych do ulice Plotní, tak s plánovaným přesunem tamního hlavního nádraží do prostoru stávajícího nádraží Brno-dolní je vhodné až přímo potřebné přesunout kolem něj vedení TRAM linky č.8 Líšeň – Starý Lískovec (resp. od letošního prosince plánováno její přesměrování ze zast. Osová do konečné Kampus Bohnice), která jediná je (až na úsek od stávajícího hlavního nádraží východně vedený ilicemi Křenová, Životského, Táborská a začátkem Nezamyslovy) vedena po TT značně separovaných od tzv. silničního provozu – převážně po tělesech, která jsou… Číst vice »
Když na to dojde, tak by možná mohlo jít zajistit v budoucnu napojení areálu přes tramvajovou síť, ale muselo by se na to myslet a podle toho ji navrhnout. Ale nejsem si jistý jestli by to bylo účelné, ta železniční část je tam poměrně malá a vystavovat turbíny a podobné věci už dnes asi není moc cool když si člověk může, bez větších problémů, domluvit exkurzi do elektrárny. (A navíc ty veletrhy stejně nebývají moc pro veřejnost.) Chtělo by to možná najít pro celý areál nějaké nové využití a případně jej částečně přestavět.
Též jsem si říkal. Už to pomalu začíná zarůstat lebedou.
Vlečka a nebo bez vlečky, bohužel nastala doba, když veletrhy a výstavy všeobecně jsou v úpadku. Díky internetu a digitalizaci, si firmy zaplatí reklamu tam. Doba kdy se na veletrhu dojednávaly kontrakty je pryč. v posledních létech to bylo když už firma do toho investovala jen přátelské posezení u kávy nebo půlky se stávajícími obchodní partnery. Firmy těch x set tisíc až milionů za prezentací investují jinak. A s tímto úpadkem souvisí i zrušení vlečky, i když to je šikovně skryto za protipovodňové opatření, rozvoj oblasti apod. Toto je můj poznatek, který jsem získal, když jsem pro korporaci trávil tři… Číst vice »
Je to tak, když jsem sledoval letošní Detroit Autosalon, tak to mluvilo za vše. Chyběly prémiové značky, ale také VW, Hyundai a další velké značky, a premiér jen pár. Celé to vypadalo fádně, protože se zřejmě nikomu moc nechtělo investovat, žádná bombastická show, kterými byl Detroit v minulosti pověstný. Ani automobilky už dneska nechtějí čekat na drahý veletržní autosalon, kam přijde pár set tisíc lidí, a raději udělají ve vlastním termínu velkou on-line akci, kterou můžou přes internet sledovat miliony lidí . Holt doba obřích veletrhů končí, převálcoval je internet.
Ono to protipovodňové opatření není třeba šikovně vymýšlet, ono tam prostě je. Po něm je zapojení vlečky citelně náročnější, a veletrhy jako firma to rozhodně platit nebudou. Kdyby to zkoušeli vysoudit, nejspíš by to skončilo tak že by se koleje položily zpátky kde byly, ale na konci kvůli změněným výškovým profilům zůstaly nepřipojené, což by jen bylo dražší a stejně nic neřešilo…
Já bych tam udělal cyklostezku za ty evropské peníze.
Cyklostezky středem čtyřpruhu? Taky dobrý.
https://youtu.be/DbGFiuXvpS0
Výrobci/ opravci kolejových vozidel mají zakázek na x let dopředu, odběratelům dodávají s pravidelným zpožděním.
Nějaká třídenní výstavka železničních úspěchů v Brně, s vlečkou, nebo bez ní, na tom k lepšímu nic nezmění.
Švýcaři nemají žádný železniční veletrh a novou techniku presentují lidem denně na kolejích v běžném provozu.
V roce 2021 vypravila EU slavnou putovní výstavku, abychom viděli, jak vypadá moderní vlak poskládaný z vozů cizích dopravců.
https://zdopravy.cz/tag/connecting-europe-express/
Jednou jsme doma v pavlačku postavili kamna na uhlí, tak se budou používat! Zákaz reagovat na to, že se svět mění. Veletrh bude, ikdyby tam lidi nebyly. Exponáty se povezou vlakem, ikdyby je tam výrobci vozít nechtěli. Kometa express pojede, ikdby Sparta spadla do první ligy a vzájemný zápas nebyl.
Navrhuji rovnou zrušit celé brněnské výstaviště. Stejně je to relikt komunismu, a to se dneska nenosí!
Tak nevím. Jste Josef Švejk nebo Pepek Vyskoč?
až na to, že areál BVV byl založen roku za tzv. první republiky rozhodnutím radních Brna již roku 1923 – https://www.bvv.cz/veletrhy-brno/spolecnost/historie/ , tak teda nevím, co s ním mají společného komunisti, kteří jej nakonec jen použili, a to ještě možná minimálně s počátečním odporem!
Zrušit zničit..to je typické pro tento rezim
No tak hlavně ti grázlové z KSČ nic železničního (další nyní pomíjím) nezničili, zejména východně od UL, že ano…
… nebo v Maloměřicích. A bez ohledu na to, co na to říkal majitel.
Někteří by jásali, kdyby to přišlo zpátky a pak by se nestačili divit, že jejich vlastní pravidla budou uplatněna proti nim. Velebili Stalina, ten je poslal do Gulagu. Jak se to mohlo stát, vždyť mu tyhle pravomoce dali!
Jak souvisí režim s tím, že se v Brně ruší vlečka…
Jasně, protože vám se líbí, že vlak jede po ulici (3x do roku max), tak „režim“ bude platit z peněz všech tuto vaší atrakci.
Náklady na provoz té vlečky byly minimální.
Ale jen houšť. Jestli si myslíte, že po vašem šetřílkovském řádění (kdy šetřit musí průměrný člověk, ale věrchuška ne) tady ještě někdy bude demokratický režim, tak jste naivní.
Dejte si na hlavu mokrý hadr. Ano? Homo Bohemicus je tak úsporný že se tu propálily megatuny uhlí a dalších paliv úplně zbytečně protože zateplování, FVE a modernizaci měl na háku a tvářil se jak je nejchytřejší a všichni kolem jsou blázni. Stejně tak si tu jel dlouhodobě ekonomiku levné práce a teď se hrozně diví že nevyjde. Za obrovské množství problémů si může sám. Na nějakou „věrchušku“ to neházejte.
To teda není pravda že byly minimální, okolo kolejí je tam věčně věků vytlučená vozovka!
Neřvi a nelži, není pravda, že se v Brně nic nepostavilo. A nejsi tady poprvé abys mohl tvrdit, že o tramvaji (šalině) do Bohunic nevíš.
zdravime soudruhu.
vy jste nic neznicili? naopak – prave diky tomu, co jste likvidovali a zlikvidovali vy, jsme doted ve sra*dach
Vzhledem k plánované stavbě hokejové haly a velodromu mi tohle rozhodnutí přijde trochu kratkozraké… Tramvajové a železniční koleje mají stejný rozchod, po cestě je jen jedna výhybka, z mého laického pohledu by se trať dala levně přebudovat na tramvajovou s odbočkou od Ronda.
Nevím, jestli mají šaliny kompatibilní pojezdy s železniční tratí. Nejde jen o rozchod.
Pivní šalina na výstaviště jezdila, ale jednokolejná trať jistě není pro navážení tisíců lidí míněna vážně. Z druhé strany jsou zastávky na výstavišti a Pisoárkách.
Po vlečce? Bez drátů?
Jednou. A tahala ji tam věžka..
hala by měla stát hned vedle vozovny v Pisarkach, kde je dokonce i smyčka. Napojení tram pro dovoz velectěného kaštanstva netřeba.
“ tram pro dovoz velectěného kaštanstva“ je právě v té smyčce u vozovny. Netřeba překopávat Poříčí, aby se tam vešla tramvajová dvoukolejka vyžitá nárazově 5x až 10x za měsíc.
Tak zase pokud bude Vemeno (Velký Městský Okruh), tak by tam mohla poklesnout intenzita natolik aby tem nějaká expresní šalina mohla jezdit.
A co s ní na opačném konci (u MÚK Pisárky)? Smyčku? To k ničemu nebude, nucené nasazení šaliny na to co zvládne pohodlně elektrobus…
Po jednokolejce protáhnout 20 šalin za hodinu?
Nehledě na to, že pro halu se staví nová smyčka u vozovny, kam vede segregovaná dvojkolejna trať. Tomu nějaká spojka na Václavské konkurovat nemůže. A rychlejší to bude na Mendlák pěšky, než tímhle skvělým nápadem.
Vzhledem k charakteru té plánované dopravy by jednokolejka asi nevadila. Prostě by před koncem zápasu všechny najely před halu a po nastoupení fanoušků všechny postupně odjely. Nesporná výhoda by byla že by tam čekající šaliny nepřekážely běžnému provozu (nic tam nejezdí).
Ale i tak si myslím že je to ekonomicky nesmysl.
A co teprve až bude na Mendlák přeložka přes
dům hrůzy Nemocnici u Svaté Anny. (Někde jsem to viděl v nákresech jako výhled že se přeloží trať z Václavské)Jo taky jsem to kdysi viděl, ale to přes FNUsA jde jen rožkem, přes parkoviště a heliport… ani lékárnu UFO by to myslím nazasáhlo.
Ale je kolem toho ticho, buď seznali neprůchozí ty baráky co tam v pozadí stojí, nebo je to aspoň odložený do daleké budoucnosti…
Dívám se na tu vlečku z háku každý den, byla to rarita, ale držet něco v provozu kvůli jedné akci za dva roky? Je to blbý, ale nemá to smysl. V Brně je už víc zrušených tratí a to jak šalinových, tak železničních, ale to se holt děje. Není možný město konzervovat. Navíc i BVV si musí najít jiné využití pro své budovy, aby se povedlo tam dostat plno lidí jindy, než na Majáles.
Líp bych to nenapsal. My v Praze jsme taky měli vlaky v ulicích. Byla to kuriozita, ale jaksi je to nepříliš praktické a bezpečné.
Údržba té vlečky nestojí miliony ..ani miliardy
A to znamená, že se má udržovat i vlečka na Orlík?
Ta by měla asi větší potenciál než tohle.
Ale pořád nějaké money to jsou. Zatím nikdo nevymyslel samoudržovací tratě. Je na vlastníkovi, zda chce udržovat trať, po které se jezdí jen 2x v roce.
No abyste se nedivil. Pokud by měla být zu grunt bez děr atp, tak s ohledem na intenzitu provozu (automobilového) by ten 1 milion ročně byla adekvátní částka.
Údržba možná ne (i když, co je dnes levné, pár milionů jednou za deset let vám pořád dá skoro milion ročně) ale obnova a znovuzapojení po tom co se tam teď předělává nábřeží, to už je jiná písnička…
Vstup do výstavního areálu leží v širším centru města Brna a jeho využití jen na pár akcí ročně je neskutečný luxus.
Bylo by vhodné areál začlenit do města jako novou svébytnou čtvrť s objekty a vnějšími plochami zejména pro masový sport, vzdělání, kulturu a volnočasové aktivity obyvatel.
Nový výstavní areál pro pár akcí ročně lze postavit někde na brownfieldu na okraji města a třeba u dráhy kvůli snadnému napojení vlečky, s výstavními pavilony, které budou mít minimální nároky na spotřebu energií, třeba se zelenými střechami a budou universálně použitelné – variabilní podle druhu akce.
Jj, zrušte to všecko. Zpátky na stromy.
Ale jo, běžte kam chcete, třeba na ty stromy.
Máte poněkud zvláštní myšlenkové pochody.
diagnoza: mnoho let na draze.
Město úspěšně konzervuje místní ODS. Vlečka opravdu nekonzervuje nic.
V plánech bylo zachovat část od křižovatky s Vídeňskou kolem Voroněže, je to ještě pravda?
Zajímalo by mě na kolik přijdou potřebná dopravní opatření nutná pro každé použití vlečky.
Bylo nutno se domluvit s Policii ČR, která zajištovala doprovod a dopravní omezení. Víkendová jízda šoto motorákem vyšla v poplatcích pro policii na několik tisíc korun.
No slava ze tu silenost na dulezite tepne zrusi.Stejne se bude pulka vystaviste v budoucnu bourat nebo bude vyuzita jinak nez na vystavy.Pamatuju veletrhy ze byli plny absolutne vsechny pavilony a venkovni plochy a nedalo se to realne projit zs jeden den.To uz se nevrati.
Ano sláva co taky vystavovat v zemi montoven, že ? K čemu strojírenský veletrh ?
Přesně tak. Souhlasím.
Výrobci železničních vozidel, i čeští, se scházejí a prezentují na Innotransu, i jiné obory mají své speciální akce.
To býval mezinárodní veletrh. Ne jen domácí.
Býval, ale teď už se vejde do jednoho pavilonu. Obří veletrhy už dneska moc nefrčí. Těžko říct, jestli je to dobře nebo špatně, ale je to tak. Stejně jako autosalony.
Víte, ještě před 30 léty neexistovala prezentace na internetu. Zatímco dneska tam můžete vyvěsit vyvinout věc ten den, kdy se to rozhodnete zveřejnit
… a nemusíte čekat na veletr.
Jo, ledničku máte od vývojářské firmy, nebo z nepotřbné montovny, která by se měla zakázat i s dovozem cizího zboží, třísk do stolu?
Ta tepna tam nebude naštěstí napořád…
Bude, protože vnitroměstká doprava někudy jezdit potřebuje. Podobně jako jezdí trolejbus 25/26. Brnu chybí tangenciální linky MHD.
Na tangecialní dopravu se hodí něco lepšího než trolejbus a auta budou jezdit po nové časti VMO jinudy.
Ale prd vašnosti, co byste takhle jako „onačejšího“ než trolejbus chtěl protáhnout alespoň přibližně stejnou trasou jako 25/26?? Metro???
Ale to už tam dávno nebude ani vlečka, ani výstaviště…
A co na odborníci na rušení lokálek?
Bla bla odporniku
Způsobí to destíky tisíc nákladních aut v ulicích Bystrce! Přitom by se tam daly svížet rohlíky a lidi k rohlíkům. A zrušit obchody na sídlištích, aby se tam nejezdilo se zbožím zbytečně. Protože fanatici chtějí řídit i to, kterou botu si zavážete jako první.
Před pár lety jsem požádal o vyjádření BVV jak moc je vlečka využívána. Tak například v roce 2017 byla vlečka použita 2x pro jízdu hokejových fanoušků od Ronda, 1x pro přivezení vozíčkářů na veletrh rehabilitačních pomůcek a 1x pro jízdu šotoušů. Toť vše. Po dlouhé doby byl výjimkou letošní Rail Business Days.
V roce 2019 byl na BVV zvláštní vlak z dolňáku pro účastníky konference, kterou organizoval KORDIS. Konference byla dvoudenní a byla tak možnost jet celkově dvakrát ráno v jednom směru. Oba dva dny jsem využil vzhledem k mé účasti na konferenci.
Ale to je vysloveně PR, protože to „množství“ účastníků by odvezl čímkoliv včetně alegorického vozu…
Samozřejmě, ten zvláštní vlak nutný nebyl. Kdyby nebyla výluka a dálkové vlaky by nestavěly na dolním, tak by se to asi nedělalo.
Á pan Boucník, známý tichý propagátor ODSunu nádraží. Nechápu, jak může být někdo šotouš a zároveň schvalovat nejvíc destruktivní zásahy na železnici. Jako v případě této vlečky..
Že by zrušení této vlečky byl „destruktivní zásah“ do železnice, to bych tedy rozhodně netvrdil.
Jasně, vlaky přes Brno kvůli tomu přestanou jezdit a Metran bude prodán do Číny!
A přitom by stačilo předat vlečku městu, které by za průjezd na BVV mohlo vybírat výpalné…
protože ze strany výstaviště jde dle mého názoru jen o hledání úspor.
Myslím si, že se vlaky na BVV jinou cestou nedostanou.
Kamion nikde rozumně neprojede. Toto byl navíc nejlevnější způsob, jak tam dostat jakýkoliv nadměrný náklad.
Ale ona ta vlečka patří BVV, což je městská firma.
To sice ano, dobrá připomínka, ale ve špatném hrníčku na vyhození…
Jakože kudy neprojede kamion, od nádraží (v kterékoliv poloze) na výstaviště?? To snad nemyslíte vážně… kdyžtak to můžou složit na nábřeží rovnou z mostu přes Svratku, pokud by to bylo něco velikosti reaktorové nádoby VVER1000…
To „1x pro jízdu šotoušů“ ale reálně znamenalo několik jízd vlaku + historické tramvaje tam a zpět (24. 6. 2017).
Je zřejmé, že zlatá éra výstav a veletrhů je již dávno za námi. Po roce 2010 začal tenhle byznys upadat po celém světě, protože se prezentace nových výrobků a navazování kontaktů přesunula na internet, co ž je mnohem levnější. Dobře je to vidět na úpadku autosalónů po celém světě. Všechny areály mají problémy. A Brněnské výstaviště mělo problémy vlastně většinu své historie. Vzniklo k jednorázové politické akci v roce 1928 a od té doby se nevědělo, co s ním. Zlatou éru zažilo v době komunizmu se strojírenskými veletrhy, kdy k úspěchu postačovalo, že na týden v roce se tam sjeli… Číst vice »
Tak už se staví nová hala že… a bude nový velodrom ? 🙂
Ale tam nepotřebují jezdit vlaky…
Zrušte celé výstaviště, určitě někdo vymyslí postavit tam něco smyslu plnějšího. Ničit, co je již vybudované a někdy by se třeba mohlo hodit, to se tu děje pořád.
Cožpak výstaviště. Celou železnici, která bude tak akorát pro parádu, zatímco už i blbé exponáty na výstavy potáhnou kamiony. Více silnic, více tepla, více povodní.
Kam slunce nesvítí jdi ty točvolante, až ti povodeň spláchne barák, to budeš natahovat pařát.
Taky máte doma tuny bordelu, který se nesmí vyhodit, protože by se to přece jednou mohlo hodit?
Tak údržba něčeho, co se použije 3x do roka není moc výhodná.
Vzhledem k celosvětovému a dlouhodobému úpadku výstavnictví je zrušení areálu BVV jen otázka času.
Půjdeme proto přirozeným trendům naproti.
Ano, v době internetu význam veletrhů klesá, protože obchodníci a vývojáři si mohou informace o nových výrobcích najít on-line, takže nemusí zdaleka tolik objíždět veletrhy.
To samozřejmě neznamená, že je nutné hned vzít celý areál včetně pavilonů z 30. let budozerem, pouze pro něj prostě najdeme jiné využití (viz třeba Vida v déčku). Bohužel ale pro vlečku už využití najdeme sotva, tak dopadla, jak dopadla.
No jo, ale psychicky narušení ultras přijdou o vlečku, která jim nikdy nepatřila, ale už se v životě neprojedou. A protože už se v životě neprojedou, tak by nejraději ze msty zbourali celé výstaviště, které jim taky nepatří. ….
Neslyšel jste někdy o místí dráze Brno Líšeň – https://mapy.cz/s/jokujosefo? A představte si, že minimálně posledních 25 let se opakovaně navrhuje její obnova pro prodloužení tramvajové linky, ale majiterlé/obyvatelé domů v Holcově ulici, za jejichž tzv. humny vede její koncová část, kterou mnohdy měli desítky let zabranou tzv. černými śtavbami garáží apod. již minimálně 2x dokázali zabránit její realizaci – https://www.idnes.cz/brno/zpravy/tramvajova-trat-stranska-skala-lisen-obnova-se-odklada.A180316_135727_brno-zpravy_dh ! Nadruhou stranu naprosto nechápu, proč dávno není rozhodnuto při prodloužení tramvajové linky ze současné konečné Stránská skála koncovou část té bývalé místní dráhy tzv. opustit a prodloužení tramvajové trati vést nikoliv východně, ale převážně západně podél ulice uice… Číst vice »
A co to „nádherné“ velice šikmé křižování ulice Drčkova tratí?? A to má přitom být hlavní náhrada ulice Holtzova, kde by chtěli pokud možno zakázat jakýkoliv průjezd, a na „hlavní“ vyrobíte toto??
A squatterství obyvatel Holtzovy srovnáváte proč s vlečkou na výstaviště, kde se holt musí udělat výrazné změny kvůli nábřeží?
Holt Brno a ODS. Devadesátky stále trvají a město zahnívá.
Co si lidi zvolili, to mají.
„O zrušení zažádal majitel vlečky“, který se zjevně rozhodl dle ekonomické reality a nikoli šotosnů drážních fanoušků.
Ano, majitelem BVV je mesto Brno. A Brno aktualne ovlada ODS.
V radě je více stran a např. radní pro majetek je pirát. A všechny strany dobíhající rady ve volbách víceméně uspěly, ODS vyhrála, takže brňané se zdají být celkem spokojení. Tím neříkám, že zrušení té vlečky mi dělá radost.
Fajn. A proč by město Brno mělo z veřejných prostředků platit za udržení provozuschopnosti nepoužívané vlečky?
Hm, kolik že je to korun?
Opravdu se provoz na vlečce nedal zmonetizovat?
Zas jen bláboly, jak nic nejde a všechno zrušit. Kromě dálnic a aut ovšem, to je spása civilizace. 😀
No minimálně se cyklicky měnilo křížení s tramvají, které je tam 2x. Rovněž se ta křížení pravidelně i nepravidelně opravovala a to město Brno opravdu nějaké milióny stálo. Jsou to bolavá místa za hodně peněz.
Týýýýýjo… co chcete na té jednokolejné vlečce modernizovat? A ještě za pár korun prý?? Tady je vidět že to tam neznáte vůbec, ale někdo použil klíčová slova „vlečka“ a „rušit“ a hned reagujete…
Jasně, ekonomická realita – podpora silniční dopravy, penalizace železniční, rozšiřování asfaltových lánů, ořezávání kolejí. Železnice je tu snad primárně pro fanoušky? Neměla by náhodou sloužit hlavně dopravě?
A že tahle sloužila ve velkým. Když 2-3x ročně, tak to byl maxi provoz. Obvykle se veletrh vleze do 2-3 pavilonů , letos nejni na MSV ani otevřený pavilon Z. Pár cnc se doveze, velký exponáty se jen prezentují.
A co by tu dopravu na BVV tvořilo? 810 v 10 min taktu s policejním kordónem, kde by i chůze byla rychlejší?
A jeodu denně MUVka s přívěšákem pro zásobování nápojových automatů na BVV.
Pane Františku, já to otočím, abyste to snadněji pochopil.
Jakpak byste vy osobně ragoval, kdyby v místě vašeho bydliště (tedy i z vašich daní) postavili a udržovali 3,5 km dlouhou silnici-ulici, na kterou byste mohl vjet (fuj)autem pouze 3 dny v roce?
Byl byste rád, že váš městský úřad vynakládá nemalé prostředky na něco, z čeho nemáte skoro žádný užitek?
Ona ta vlečka je vlastně analogie ke zřizování a financování nepříliš opodstatněné existence různých provinčních letišťátek, to brněnské nevyjímaje.
To už bylo po půlnoci, když to podepsal, to už nevěděl, co dělá.
Já nejsem drážní fanoušek, ale občan Brna. Kde bydlí ctěný pán?
Tak třeba ve Zlíně je u moci ANO a ti tam zničili celý hokej. To jen tak na okraj s tím, jak za vše může ODS.
Omyl, primátor je ANO, ale u moci celá koalice. Městská rada není jen primátor.
ANO jsou stejní lumpové, ale na celostátní úrovni. Brněnská ODS je ale pověstná. Opravdu nechápu, co na ní Brňáci vidí. Asi jsou všichni „předbohatí“.
Dobře už bylo.. Veletrhy jsou to první co můžeme oželet a do budoucna to tak bohužel bude. Takže ač je to smutné tak to zas tak velká škoda není..
Jasně. A co tam bude? Veletrhy s možností zásobování výhradně kamiony, nebo sídliště, kde nebude nikdo nic dělat a odkud se bude jezdit výhradně auty (což bude dále podpořeno ze zadluženého rozpočtu), nebo tam – jako teď ve Ždánicích – někdo postaví montovnou, obsluhovanou ovšem zase jen po silnici?
Tyhle šotosny, jak všude budou jezdit private trains, k rezidenčním budovám, mi přijdou postavené na hlavu. Navíc v článku se dále podle o nové čtvrti, ne o nové montovaně.
V déčku je Vida, prosperuje dobře i bez vlečky. Nějaký realistický plán na využití ostatních pavilonů včetně vlečky (teda kromě infocentra se stálou výstavou ‚Význam železniční dopravy ve výstavnictví)?
Jasně, zavedeme na vlečce pravidelnou dopravu. Taková 810 by mohla jezdit po 20 minutách. A na výstavišti postavíme služebnu pro dopravní policii, která bude nepřetržitě řídit provoz na komunikacích po kterých vlečka vede. Co bysme pro Františka neudělali…
A od řidičů zastavených na křižovatce při průjezdu jediného správného dopravního prostředku bych vybíral poplatek za pronájem stání na silnici ve výši denního komerčního nájemného pro stánek na Zelňáku o adventu.
Pro jistotu od všech lidí v tramvaji/šalině za to, že nejdou vlakem, ale někam jinam. Vzduch vozící 810 má přednost před narvanou KT8, lidí mají jezdit podle kolejí.
… ?! …
Železničních!
… vždyť tam jsou S49 …
Vždyť tam nemusí hned něco vznikat. Kouzlo nevyužitých prostor blízko centra je v tom, že nemusíte nutně hledat využití, ale až něco budete potřebovat umístit blízko centra tak máte kam..
Navíc kvůli vlečce se určitě nezavře výstaviště, ale stejně si myslím, že dojde k útlumu veletržního sektoru. Je to určitá přežitá forma marketingu a doba se mění ..
Je to škoda a hloupost, nic víc není třeba dodávat
To je špatně. Tenhle hloupý národ je prostě ztracený.
To není o národu, ale o brněnské nátuře. Teď město zruší kolejové napojení letiště, za pár let vyžene lidi z vlaků ODSun nádraží.
To není jen Brno, byť jinde to jde méně okatě.
Tak já už to teď mám vlak – Bus 50 – 50 a příčiny jsou 2. První je SŽ s výlukami, nenavazujícími spoji a jí dosud nemodernizovaná trať do Zlína, druhý problém jsou kraje a dvouhodinový takt vlaků linky Moravan. Pokud přijde ODSun, tak se přátelé z vlaku loučím, už se bohužel neuvidíme. Tolik času fakt nemám.
Tak zase se staví tramvaj na Kampus, možná ji využije víc lidí, než tu vlečku.
To celkem spolehlivě.
Myslím, že jen na zkušebních jízdách se tunelem na Kampus projelo víc lidí, než po vlečce za několik let..
Víc za jeden den než vlečkou za rok… o tom není třeba spekulovat.
ODSUN organizuje Správa.
Až na to, že ji primárně prosazuje ODS v Brně, včetně kraje. Pouze mají své koně i v ČD / MD.
A ještě zruší vlečku na Špilberk… cože, ona tam nevede?… ale mohla by!
A proč je špatně zrušit nepoužívanou vlečku?
Protože 1x vybudované telegrafní vedení se musí používat, pryč s telefonním kabelem! Nic jedou postaveného se nesmí nahradit! Ani čistička v Pisárkách.
Pochopil jsi to úplně blbě. Jako vždy.
Protože by se mohly najít další možnosti využití. A čemu vlastně překáží?
To jste fakt ještě neslyšel? Předělávají nábřeží… takže ano koleje by tam šly znovu nainstalovat (vytrhat se musejí, ale daly by se znovu položit, poměrně draho) ale jejich napojení v okolí nádraží už nemůže zůstat jak bylo… a na drahé předělání se nenašel kdo by to zaplatil. Teda pokud nevyhlásíte sbírku…
V době globální krize celého výstavovacího businessu se dobrovolně připravit o jednu z mála konkurenčních výhod oproti jiným areálům v Česku – to chce opravdu fištróna. Aneb v Brně se opět potvrzuje, jak tenká hranice je mezi neschopností a prachobyčejnou lidskou blbostí.
Nu, třeba „výstaviště“ Letňany bylo dobrovolně připraveno o bývalou tovární vlečku, která navíc mohla sloužit i vybraným osobním vlakům k vazbě na podzemní dráhu v polích u Letňan, pokud by byla jen trochu prodloužena. A Holešovicím stačí vykládat a nakládat z náspu. 🙂
Svatá prostoto!
Možná nejste ochotný si připustit skutečnost, že výše nákladů na úržbu, opravy a dopravní opatření v případě použití vlečky by krizi brněnského „výstavovacího businessu“ ještě více prohloubilo.
On je z těch „máme s tím problémy – tak do toho vražte víc peněz, to problémy vyřeší!“…
Nejlepsi je na tom to že když nekdo zažádá o zrušení nebo zničení neceho tak mu je vyhověno raz dva. Kvuli posrané nesmyslne budouci náplavce je pul Brna neprujezdného a teď i plno veci zničeno. Hrozná doba.
Ano nějaká nesmyslná náplavka za miliardy se muže financovat u našich daní, ale vlečka na kterou za celej rok nikdo ani nesáhne je moc drahá.
Ono se to dá napsat i naopak. Vlečka kterou nikdo nepoužívá je zadarmo drahá zatímco náplavka kterou navštíví tisíce lidí denně za ty peníze stojí.
A to už nemluvím o protipovodňových opatřeních, která je docela dobré provádět PŘED tím než nateče všude, včetně metra…
Jako jistěže by to vyřešila přehrada, ale ouha, nikdo ji nechce udržovat vytrvale prázdnou, a zpola plná už pak zvládá jen ty menší povodně, při pořádné prostě přeteče…
Zrušili i Velkou cenu a můžou zrušit i to svazarmovské polní letiště v Tuřanech 🤣
Vy byste snad ještě navrhnul zrušit i Brno 🤣
Ono se odepíše samo, podobně ovšem jako nejspíše i jiná města a jiné kraje.
Byl jste tam někdy v poslední době?
Největší zisk z letiště Brno je pronajímání na výcvik dopravních pilotů, někde ve Vídni by to poněkud nešlo…
Velkou cenu si zrušili majitelé okruhu sami. Tak mizerně se (ne)starali o Masarykův okruh, který levně získali, tak moc vydírali všechny okolo „dejte nám miliony, jinak ..“, až to všechny přestalo bavit. Poslední kapkou byla drzost „dejte nám 100 mega na opravu povrchu našeho okruhu, jinak MotoGP končí“. Je to jejich okruh, oni si na opravu měli vydělat. Nevím proč platit z mých daní tak nákladnou opravu jejich asfaltu. Že Abrahámovi nejde o závpodní okruh, ale o peníze až na prvním místě, to doložil nesmyslem „udělejme místo okruhu rezidenční čtvrť“ (protože nemovitosti dost nesou). Už vidím, jak do takové díry… Číst vice »
Je vidět, že toho moc o Moto GP nevíte.
V čem konkrétně se prosím pletu? Na co důležité jsem zapomněl?
Umíte i napsat něco faktického, anebo se vám jen mnou prezentované skutečnosti nelíbí, tak bezobsažně hejtíte?
Těch 100:000 návštěvníků v Brně utratilo podstatně více než 5000 Kč na osobu. A kolik je DPH z 5000 Kč x počet návštěvníků?
No to stačí pořádnej rokovej koncert, ten by tam klidně mohli uspořádat a ani na to nemusí opravovat asfalt… Jo vono má všechno nějaký náklady? Na týden překopat dopravu, nechat rozjezdit pár polí a tak? A majitel z toho nic nemá že mu nestojí za to nějak se snažit? No tak holt není no… mrzí mě to ale chápu to. Naco to vlastně někdo mermomocí musel mít v soukromém vlastnictví když pro údajně hlavní funkci natahuje ruku jak divej a „dejte všichni“?? To si to mohlo stát nechat a jen to pronajímat… pak by se dalo o investici do vlastního… Číst vice »
Jestli jste napsal všechno co víte vy, tak je to ještě míň…
Asi je to škoda, nicméně těžko budeme v Brně pořádat nějaký Innotrans. BVV už taky nejsou, co bývaly, strojírenský veletrh se vejde prakticky do jednoho pavilonu.
Je to výzva pro železnici, aby se neupínala k naleštěným propagačním akcím, ale svoje renomé si vydobyla každodenním provozem moderních souprav jezdících včas na dobře udržovaných a řízených tratích.
Na prezentaci drážních výrobků mi přijde vhodnější Ostrava.
Co se cestující veřejnosti týká, tak je skvělé přijet na veletrh v Honeckeru a tam se kochat tím, že za 10 roků…. to v JMK stejně jezdit nebude.
JMK se zbavuje závislosti na ČD takže slušné vlaky snad i budou. Teď by to ještě chtělo použitelné koleje třeba do Znojma, Pohořelic, Vyškova…prostě aby ta kolejová doprava v JMK začala pořádně plnit svoji úlohu „páteře dopravního systému“.
Ale ono přece nejde jen o drážní výrobky. Těžiště železnice má logicky spočívat v přepravách zejména těžších nákladů na střední a dlouhé vzdálenosti, a ne pouze výstavkách drážních vozidel či omezení se na přepravu osob. A k té modernosti – hlavní by měla být především funkčnost a dosah. Poruchová moderní souprava na trati se stanicemi v polích (a rychlostním cimbuřím) také není ideálem.
No a co z toho splňuje ta vlečka ?
Přijde ti vagón málo těžký?
Ta chvíli stejně na ty veletrhy nikdo chodit nebude.. chtěl jsem jít na MSV..za 300,-..ne e.. díky..
Pro jistotu bych zrušil i koleje z a do nádraží…
To vezměte rovnou s tím nádražím, místo něj postavte byty – bez zázemí a bez obsluhy, ty na investici samotnou nepotřebujete. 🙂
Někteří Moraváci mě nepřestávají svými rozhodnutími fascinovat. Ti to mají prostě v genech. To dává logiku, příště TGV vézt na tahači…
Ještě bych to svedl na režijkáře !
Rozhodl Drážní úřad, ten sídlí v Praze.
ten jen posvětil žádost, kterou podal nějaký idiot z vedení BVV, resp. radnice
A vy jste taky idiot? Nebo je to vlastnost pouze Moraváků? Pokud jste dosud nepochopil, na co jsem narážel, tak vám stejně není pomoci.
A podnět k tomu si sepsal sám.
Kdyby to bylo v Praze, psal by stejně o Češích? Nebo to potřebujete taky polopaticky?
Priste pokud mozno nevozit TGV na statickou ukazku vubec, ale radsi rozumne napojit CR na zahranicni zeleznicni site, kde se da nejakym tim rychlovlakem svezt.
Jako by vystavení bylo nčím prospěšné… jezdit by tu měly, ale to ne! My radši uděláme putovní výstavku…
Žádné „příště TGV“ věřím, že nebude. Naposled ten TGV šotocirkus stál daňové poplatníky přes 10 miliónů Kč.
Příště nebude žádné TGV a na tahačích se bude vozit už úplně všechno. Osoby pak po dalších dálnicích jednotlivě v autech. 🙂
Jo, jo, to už daňové poplatníky nebude stát vůbec nic.
Co je to za hejt?? Děláte jakoby v Praze vedly na každé výstaviště koleje… takže v Praze byli blbí už dávno před náma? Ajo to dává logiku, tam jsou vždycky napřed…
Další železniční rarita v řiti! Hezky to vedete, soudruzi!
Tak doma je taková, že dneska když uz mate potřebu něco vystavovat, tak se vám stanek vleze do kufru oktavky.
Ano, lze vystavovat i doma, doba se změnila…
TGV do kufru auta, to bych chtěl vidět 🙂
(nechci polemizovat jak moc častá výstava TGV může být, pouze toto bylo poslední použití té vlečky)
Zmenšený model TGV lze přivézt i oktávkou – v koloně desítek dalších oktávek. 🙂 Brno má obzvláště rádo kolony aut.
Kolony dělal i ten občasný provoz na této vlečce uprostřed frekventované silnice…
Výstavka TGV byl propadák a pokud to bylo jediné vyuziti daně trati a deset vlaku za pět let tak to zrušení přišlo pozdě .
To TGV je tak jediný co tam nelze dovézt na návěsu, i když, hlavový vůz plus jeden vagon to by ještě šlo…
Ale k čemu je celé TGV? Putovní výstavka toho co už je dvacet let „slíbené“??