Brněnské letiště rozšiřuje odbavovací plochu, přibudou dvě stání
Letiště Brno. Zdroj: BRNO Airport
Důvodem je zkapacitnění stojánky pro pokrytí plánovaného provozu.
Důvodem je zkapacitnění stojánky pro pokrytí plánovaného provozu.
Dobrá zpráva. A pokud někdo komentuje částku, a nezná detaily projektu ( já samozřejmě také ne), tak je to zbytečné. Každý projekt není jen o samotné finální úpravě – terénní úpravy, samotná betonáž, ale zřejmě i přeložky různých sítí, jelikož to bylo i vojenské letiště. Možná i přeložka kanalizace, novy vjezd a chodník na plochu, osvětlení stojánky. Jedno stání je kolik, cca 45-50 metru?
Předpokládám že stojanka se rozšíří směr na východ, tedy před odletovou halu. Vizualizace by nebyla?
Docela by mě zajímalo, jakou mají v projektu návratnost těch 35 milionů Kč. Kapacita se zvyšuje jenom kvůli pár dnům v roce, kdy se v hlavní sezóně mění turnusy (zpravidla středy a soboty) a může se sejít více letadel najednou. Jinak letiště zeje prázdnotou. Tak si říkám, jak dlouho bude trvat, než z těch dvou dodatečných stojánek vytřískají vůbec dostatek peněz na pokrytí prvotní investice, neřku-li aby dokonce takový krok přispěl k ziskovosti letiště.
A neponíží jim za tu investici třeba JMK poměrově nájem? Neví někdo zasvěcený?
Pokud platí smlouva o nájmu v původní podobě, tak se poměrná část ve výši ročního odpisu bude každoročně započítávat do nájmu, vč. údržby.
To se středou a sobotou je strašná pitomost… 😉
Vy jste nevěděl, že stroje pro charterové linky pět dní z týdnu stojí ladem, protože zrovna nejsou výměny turnusů? 🙂
Návratnost? Tyto práce nejen na letištích nelze dělat jen kvůli návratnosti. Když to zobecnime, tak pokud na osobní vůz koupíte nové pneu, máte na nich návratnost? Nemáte. Ale pro provoz je potřebujete.
Tak už jen zůstává otázka, kam během sezóny nacpat všechny cestující, mačkající se v odbavovací hale
No hlavně, aby s tou modernizovanou technikou měl kdo jezdit ..