Brněnské letiště odbaví téměř o 50 procent více letů než loni, letošní rok by pro něj měl být rekordní
Zahájení charterové sezony v Brně v květnu 2023. Foto: Vlastimil Kučera
Za velkými očekáváními stojí vysoká poptávka ze strany zákazníků cestovních kanceláří. Právě sezónních linek do dovolenkových destinací bude z Brna létat nejvíce.
do Bojkovic to ano, ale normální double-daily spojení na nějaký evropský hub, to ne. přímý vlak na vídeňské letiště už taky nebude. máme to ve Štatlu teda hezké vyhlídky… :/
kdyz bude ve štatlu dostatečná poptávka po spojení do hubu, tak ho někdo lítat bude. ted je jenom poptavka po bojkovicich.
mimochodem, sw je asi ten poslední, kdo by mel (a chtel) litat nekam do hubu.
Na co potřebuješ vlak, když to má autobus za dvě hodiny? Šotouši by na letectví neměli lézt…
asi jsi nikdy nejel ze Štatlu do Vídně. silnice na Mikulov totálně vylágrovaná, mnoho autobusů si dělá imbecilní přestávky někde na benzínkách kolem hranic, plus ve špičce projet Vídní je taky za trest. jenom omezenej čecháček se může dovolávat silniční dopravy jako lepší než kolejové. ale alespoň víke jak nahlížíš na svět…
Jediná vážnější bodová závada na I/52 jsou ty imbecilní kruháče u mikulovských hampejzů. Cesotu na letiště se Vídní projíždí po tangentě, tam to fakt není žádný medének, ale za to můžete poděkovat zelené Leonoře, která stopla přípravu tunelu pod Lobau. Na druhou stranu Rakušák provede upgrade Nordbahn, takže je předpoklad, že se JD vlakem na Schwechat trošku zkrátí.
Lol… jezdím každý dva týdny. Vždycky autobusem. Vždycky na čas. Lítám Dublin, takže pravidelně ráno v 10:35 odlet, teda příjezd na letiště když by měla být špička. Nestojí mi za to, čekat 30 minut v břeclavi, než se přehodí lokomotiva. Jednou vlakem a stačilo. Šotouši si můžou čekat, já už v tu dobu budu ve Vídni.
A to se ještě teď hraje v Brně Euro Hockey Tour, takže další lety navíc 😁 Zrovna dneska mají speciálem z Göteborgu přiletět Švédové a Švýcaři.
Zase cestovní kanceláře. Proboha, kdo ještě dneska jezdí cestovkou? Odpovím si sám; asi podobná skupina lidí, která používá teletext a tlačítkovou Nokii.
Toto dehonestování klientu CK uz me dost irituje. Dokazete treba pochopit, ze jsou lide, co ve svem zamestnani zarizuji miliony ruznych veci a jednou rocne chteji vypnout a jen si instiktivne vybrat z hotovych nabidek?
Jaryne, jen ťulpas a nebo ignorant může zbytečně dát tisíce nějakým vykukům za to, že mu koupí letenku a zabookují hotel. A nebo je to nějaká charita vůči zaměstnancům cestovek o které nevím. To bych asi i pochopil i když pořád kroutil hlavou.
Představ si, chytráku, že se i u cestovky dá koupit all in levnější než na hotelu. A každý není taková socka jako Ty, že si musíš chytit stopa do airbýnka, rvát vše do příručního zavazadla, aby jsi nezaplatil u Ryána o pár stovek více, nenechá sedět manželku na opačné straně letadla, aby ušetřil za místenku a pak jíst po fastfůdech. Ono se dá taky přijet taxálem na letiště, pak už vlastně skoro nic neřešit a ještě si dopřát all inclusive v hotelu u pláže, a ne až 500 m od moře. Navíc můj zaměstnavatel mi na to ještě přispěje pro… Číst vice »
jů, strávit dovolenou v hotelu plném tůristů na ólinklusív, které popisuješ a poslouchat debilní hospodské kecy, ať už o fotbalu, politice, módě, nebo celebřitích, toť sen každého správného truhlíka, žeáno!?
to je ale tvuj problem, ze si neumis vybrat hotel.
Ťulpas a ignorant, právě jste se naprosto přesně popsal
taky vyřizuji v práci miliony věcí a moc rád bych jel z CK. jenže jejich nabídka je tak primitivní a omezená, že jsem z ní dokázal vybrat pouze jednou. letos jsme třeba chtěli do Estonska/Finska. něco po městech, chvilku v přírodě, den až dva na pláži (kvůli dětem). jak myslíte, že to dopadlo?
A pak jsou lidé, co takhle pestrou dovolenou nevyžadují, a nabídka CK je pro ně vhodná.
Estonsko nebo Finsko opravdu nejsou typické plážové destinace :-), ale jsou tam poznávací zájezdy. Pro cestovatele, co nechtějí ta nejoblíbenější letní letoviska, tu máte Madeiru, Albánii, Černou Horu a další, kombinace turistiky, relaxu, přírody…
Ve stejné množině jsou zastánci všech možných příplatků a přirážek u železničních dopravců.
Jej… to vzdycky závání slušnou zábavou, když se v diskusi objeví jedinec, co dokázal dojet po D1 z Prahy do Brna aniž by se ztratil, a začne rozdávat rozumy.
Neštastný chlapče, ne každý se chce po práci ještě zaobírat programem a řešit transfery apod. tak proč si nevzít cestovku? Nemluvě o tom, že zájezd s dopravou přes cestovku často vyjde levněji, než když si to člověk koupí sám. Schválně, jestli uhodneš proč tomu tak je.
Takže dám jednu radu .. až přiště někam pojedeš, nezapomeň si tu tlačítkovou nokii doma, aby jsi se dovolal, až se zase ztratíš.
Pokud chci letět z Brna k moři, tak mi nic jiného než charter nezbývá. Z cestovkou je to komfortní. Letět z jiných letišť je zbytečně komplikované, mám letiště 15 km od baráku.
A máme ho tu! Hle- lepšočlověk.
nebo třeba lidé, kteří chtějí letět na dovolenou přímo z Brna a bohatá nabídka destinací – bud Londýn nebo Bergamo je neuspokojuje…
A proč jako ne? Musíte pochopit i jinou skupinu lidíí. Když jjim to takto vyhovuje, tak proč ne? Třeba když se něco stane, tak je jednodušší se nějak domluvit přes delegáta. Jezdím individuálně i někdy s cestovkou. Nevidím v tom nic špatného.
B,be, s CK třeba já a jsem spokojenej, někdy i sám na vlastní pěst
To je zase caviků kvůli 2-3 měsícům v roce
Jsem rád, že alespoň charterům se v Brně daří a letišti to moc přeji!
Ale zároveň mě mrzí, že tu třeba nevidím žádnou snahu (ani od SW nebo od nějakých cestovních kanceláří, obzvlášť od Čedoku) o nějakou linku k moři během celého roku. Myslím, že o linku na Tenerife nebo Fuerteventuru, která by létala jednou týdně, by zájem určitě byl…
Hezký večer z Čedoku, Kanárské ostrovy teď vracíme na léto, Fuerteventuru otevíráme nově jako z jediného regionálního letiště. Navíc takové destinace už mají vzhledem vzdálenosti pochopitelně i přirozeně vyšší náklady na provoz, proto je zatím držíme v zimě jen z Prahy, kde se kapacita naplní. 🙂 A 20 destinací z Brna v letní sezóně není úplně málo, tak uvidíme, jak se všem bude dařit.
Dobrý den paní Katko, Čedok by mohl přidat Kanáry i do Ostravy, věřím že i tam by měly úspěch. Já bych jako Ostravák určitě letěl.
A není to málo, jeden člověk na letadlo?
Pokěkud trapná reakce
Kdyby se měly realizovat všechny linky, ve které tady na foru někdo „věřil“, tak by se z brna lítalo prakticky do celého světa a ostrava by byla hubem dosahujícím provozu frankfurtu.
Seznam požadavků mám už dlouhý, ale napíšu to tam. :))))
Kdyby přšttí rok bylo i něco nového z Ostravy bylo by to fajn – třeba Sicílie, Malta, Chorvatsko, Černá hora….
Platí letiště aerolinkách za to, že tam vůbec létají, nebo aerolinky letišti za jeho použití?
Zkus hádat… Z čeho by asi tak soukromý provozovatel letiště platil aerolinkám? Kde by bral peníze na zaměstnance, techniku a údržbu, kdyby za to neplatily aerolinky?
V KV třeba aerolinky penize dostávají.
To je sice pravda, ale to nejsou, alespoň formálně, peníze letiště, ale podporu dává kraj. Ovšem jakou formou je to řešené, to jsem pravda nenašel, zda kraj vyrovnává letišti slevy, které letiště poskytlo nebo zda je to řešené nějak jinak. V každém případě podporovat chartery k moři z veřejných peněz je špatně…
Jak je na tom Bergamo? Mohl by Ryanair přidat ještě něco, třeba Barcelonu nebo Eindhoven. O:-)
Letel jsem pondelnim letem a cca 100 pasazeru, o tyden nazpet z BGY temer vyprodano ( linku vyuzivaji i zahranicni studenti, cca 20 frantiku letelo). Doporucuji ranni rotaci z BGY dal, dost zajimave ceny letenek. Pokud bude linka + 85%, tak verim, ze pridaji dalsi destinaci.
Hm, a není 100 pasažérů na Ryanair málo? Bojím se, aby to nakonec finálně nezrušili. Musíte lítat Brňáci! 🙂
jj, 100 ze 189 je na FR zcela bídný LF. jestli to přes léto nebude téměř non-stop vyprodaný oběma směry, tak to bude buď do švestek, nebo než dojdou dotace…
Dotace již došly. Linka je bez dotací od počátku.
Koupil jsem letenku za 400,-czk, viděl jsem ovšem i za 9000,-czk v některé termíny, takže linka se využije a bude bezproblému fungovat.
100 cestujících na RYR je hodně slabé, to je obsazenost 53%, uvážíme-li ze standardem pro RYR je 92-95%. A vaše představa, že pokud bude jedna linka přes 85% (což je navíc na RYR dost málo…), tak že přidají další destinaci. Obávám se, že obsazenost jedné linky vůbec nesouvisí s tím, zda bude dopravce zvažovat otevření linky do další destinace. Ale hlavně, obsazenost je sice důležitý parametr, ale vůbec nevypovídá o tom, zda na sebe linka vydělá. Business model RYR totiž počítá kromě obsazenosti a základní cenou letenky hlavě s příjmy za dodatečné služby, kterými dostává provoz linky do zisku. Takže… Číst vice »
A teď taková myšlenka: vlak na pražské letiště asi nikdy nebude. Nebylo by celkově levnější a přínosnější zavést linku Praha hl.n. – Brno hl.n. – Brno-Letiště a namotivovat menšími poplatky SmartWings, aby odlety do Egypta, Řecka, Turecka a dalších letovisk byly z LKTB? (konec snu)
Nebylo, pro pražáky je přeci jen pořád pohodlnější dojet na Ruzyň, než se štrachat 3 hodiny do Brna s mnohem vyšším rizikem nestihnutí odletu. Neřekl bych, že tohle je něčí sen 🙂
To riziko se dá ošetřit přednostním odbavením, aby Pražák nemusel tvrdnout 2h na letišti + nějakou vatou.
A není pro Brňaky pohodlnější dojet karosou do Tuřan než se štrachat dotovaným spojem do Vídně s rizikem nestihnutí odletu?
Tyhle blbiny fanatiků – to se někde učí, studuje, a nebo to opravdu někoho napadne? 😀
Opravdu se v nějaké šoto hlavince objeví myšlenka, že by jako Pražáci a středočeši, což je ta nejsilnější skupina, která někam lítá, cpala vlakem do Brna, aby nějaký šoto synek byl ukojen?
A nemeli by to Prazaci lepsi na kole do Frankfurtu?
Kdyz uz jste s tim placanim zacal, s dovolenim budu pokracovat.
(Nekdo musi branit cyklofanatiky proti sotousum, ne?)
Zájem klientů CK naznačuje, že by se mohla uživit další pravidelná linka – ORY, BCN, FCO, možná INN?
Se divím že Ryan ještě nezkusil Alicante. Z Pardubic (ok můžou to zaplnit Pražáci bo to nemají tak daleko) to létá už asi 4 sezonu a Brno by to zaplnilo dle mého také. V případě Říma by to spíše bylo CIA kam Ryan létá.
Ryanair Alicante nemusí zkoušet, minimálně jednu sezonu ho z Brna provozoval.
To Alicante v PED funguje právě pravděpodobně kvůli tomu, že je to v podstatě z většiny republiky kousek, takže se to zaplní opravdu republikovou směskou, která může do dvou hodinek do Pardubic dojet v podstatě odevšad. V Brně už Alicante bylo.
Já bych to viděl na nějaký další UK, hodně lidí z Moravy pracuje v Británii. Tudíž by to mohlo fungovat celosezonně, DUB nebo MAN by byla trefa do černého. To středomoří je takové vrtkavé, Češi ještě pořád neradi ve velkém individuálně, proto možná Brno trhne 3/4 milionu cestujících právě přes chartery, jinak by už dávno něco létalo. Ale je téměř jisté, že i nějaké individuálky se snad časem Brno dočká.
Kéžby. Každé mé dva týdny DUB-VIE-DUB se nejvíc prodraží na jízdenkách Schwechat – Brno, letenka za 70€, jízdenka za 30…
Innsbruck? kam se nelítá z mnohem větších (a významnějších) destinací .. a to ani v sezoně?
Ten výčet měst vznikl jak? Prstem po mapě a takovým tím hlasitým uvažováním .. hele, tady je žlutý kolečko .. Jééé, Innsbruck? 🙂
Zájem klientů cestovek je primárně letět k moři… Což rozhodně nenaznačuje, že by kterákoliv ze zmíněných destinací měla nějaký velký potenciál.
Jinak Češi ve skutečnosti na dovolených stále šetří, jenom už dnes vyjde dovolená v Egyptě levněji než v Tatrách, Chorvatsku či pražských hotelech.
Vlak na brněnské letiště není proč? Trať tam vede, chybí jen peron a dotáhnout trolej.
Porad tam maji jen par letu, to je na pravidelny pevny vlak malo … a pro ty lety s letovym radem jako noty na buben ten vlak uplne dobre neceka na zpozdeny let. A pak pojede kam? Na hlavak, kde skonci? Nebo to protahne na Kralovo Pole a tam skonci?
Fakt je lepsi tohle udelat pomoci autobusu za 5-6 mio nez bud veteranskou 810 a nebo necim novym za 200-400mio.
Otočit 3x denně Pantera by snad neměl být problém (pokud teda neplatí paragraf 1).
Aha, takže je lepší vozit vzduch do Křenovic.
Což je trochu paradox, když v Ostravě vlak přímo na letiště jezdí a provoz je tam menší jak v Brně. Ale pravda, tam ty koleje zároveň vedou do terminálu Metransu, tak už se ten kilometr navíc ztratil.
Mohly by tam v pohodě zajíždět některé vlaky ze směru Olomouc, co jezdí prakticky okolo letiště.
Protoze tam neni k nicemu potreba. Verejne penize se daji mnohem(!) lepe pouzit jinak.
Ano, třeba na nekonečné projekty typu odsun nádraží.
Dokaze sotous pochopit, ze penize lze uzitecne pouzit i mimo drahu?
To jsou ale pořád argumenty, proč něco nejde, protože to tak vždycky bylo. Podívejte na Katowice, které jsou menší než Brno. Kdyby tam přemýšleli jako zdejší zaměstnanci ÚAN Zvonařka, tak jsou tam 100 let před opicema jako v Brně.
Ono totiž v řadě věcí argument typu „protože to tak vždycky bylo“ celkem dobře funguje, protože už se někdo v minulosti spálil a došel k závěru, že je to konina.
Protože jde o rekordní letní dovolené, a ne celoroční provoz.
A to něčemu vadí mít jen sezonní linku?
Protože o takových věcech naštěstí nerozhodují ultrašotouši.
Jasně, v Praze jezdí na letiště autobusem, tak v Brně se musí taky a bude to tak navždy. Předpokládám, že stejný problém by byl s šalinou nebo trolejbusem.
Jé, na letiště jede místo autobusu trolejbus. Tak to si dnes někam zaletím. Asi takto?
Ano, cokoliv je lepší než autobus.
Myslel jsem si to. Ultrapošuk.
Myslel jsem si to. Zapšklý autobusák.
Protože 3/4 roku zeje letiště prázdnotou a i jeden autobus jezdící v hodinovém taktu je moc. Mimo letní sezónu jsou rádi, když k nim zavítají 2 letadla denně. To fakt není na železniční přepravu někam do centra. Navíc je trať až za parkovištěm a silnicí. Už vidím, jak se tam leniví češi táhnou, když teď jim jede bus přímo od východu z terminálu.
Hlavním důvodem, proč tam vlak nejezdí, je kapacita železničního uzlu. Prioritou jsou rychlíky na Olomouc a Ostravu, doplněné příměstskou dopravou směrem na Slavkov a pro obsluhu letiště už poněkud schází kapacita.
Pokud by bylo nové nádraží, dovedl bych si třeba představit protažení S41. Zastávka ve Slatině by vygenerovala slušné množství cestujících a ten kousek k letišti by se ani nemusel elektrizovat. Navíc by souprava neměla 30 minutový prostoj na nádraží (byl navrhován ve studii proveditelnosti) takže prakticky bez investice do vozidel navíc.
Šmarja, stačí bus, přes prázdniny pravidelný takt, mimo sezonu kdy je stěží 15 letů týdně navázat autobus na přílety a odlety. Nestačí ostravský průser jako odstrašující příklad? V Ostravě to tak moc nefunguje, že dnes už radši začali vypravovat bus od hotelů z centra šitý na míru příletům pravidelných linek.
LKMT je odstrašující příklad? 😀 Bus na míru letů jezdí na letiště už několik let, zajímavé, že jste si toho všiml až teď 🙂 vlak jezdí pouze na šichty a v sezónu na chartery, kdy je slušně obsazen. Nikdy vlak k návaznosti na lety nejezdil. A ta trať je již velmi často obsluhována náklady do terminálu.