Britský úřad zatlačil na Wizz Air. Přinutil ho vyplatit kompenzace za zpoždění
Airbus letecké společnosti Wizz Air na letišti v Katovicích. Foto: Piotr Adamczyk
Úřad prověřoval přes 25 000 stížností cestujících.
Úřad prověřoval přes 25 000 stížností cestujících.
Podobná zkušenost jako jiní zde diskutující. Let PRG – BRI ve 2/2023, zpoždění na odletu i příletu přes 3 hodiny vlivem poruchy na letadle v PRG. Nejprve odmítnutí požadavku na kompenzaci ze strany Wizz, že nešlo o jejich problém, ale byl to vliv počasí (všechno ostatní normálně lítalo). Tak jsme využili Flightright i za cenu toho, že si část kompenzaci srazí. Hned na začátku nás varovali, že s Wizzem to asi bude na dlouho. A taky je, dodneška je v řešení, pravidelně nás informují o vývoji a aktuálně to řeší tým právníků. Takže za zjednodušení a lepší vymahatelnost budu jedině… Číst vice »
Podle mě je zbytečné krmit třetí strany, ale lepší je mimosoudní řešení spotřebitelských sporů/dozorový orgán. Vždycky vyřešeno.
Už z několika stran jsem slyšel, že po nějaké době přestala firma na vymáhání komunikovat, když se nedaří. Jinak řečeno když se jim nevyplatíte.
Já přesně stejnou situaci a výmluvu ze strany WizzAir řešil v 2018 mimosoudně přes Evropské spotřebitelské centrum u ČOI. Za 2 měsíce jsem měl peníze na účtu (a bez provize třetí straně).
Mnohokrát jsem měl zruseny let ze strany wizz, okamzite byla pripsana kompenzace v ramci wizz kreditů + 10%. Ale asi jsem mel stesti :)))
To není kompenzace, ale refundace.
Odmítnutí nástupu na palubu z důvodu overbookingu. Trvalo to asi 4 měsíce, než jsem dostal všechny peníze, ale to proto, že jsem musel zvlášť žádat o odškodné a zvlášť o cenu za letenky, jinak by do měsíce bylo hotovo. Ve chvíli, když jsem čekal déle, než slíbili, stačilo jim zavolat na linku a tím se to vždy prošťouchlo.
Zari 2022, zruseny let neprizen pocasi, dle wizz. Lety vsak normalne letaly, vcetne wizzu. Odvolavani pres 3mesice. Resil jsem pres icetra. Uspesne vybojovano zari 2023, kdy bylo uradem jasne prokazano, ze si wizz vymysli. Meli jasny prikaz do 30dnu.. zase se do toho musela vlozit icetra a az po jejich duslenem „zastraseni“, mi byla vyplacena nahrada v prosinci 2023. Velmi smutny pribeh.
Tak oni to moc dobre vedi, ze vyplacet musi. Ale taky vedi, ze z 10 cestujicich se 7 neozve a z tech tri ma mozna jeden dostatecnou vydrz, ze se nenecha odbyt.
No no, ja to rikam furt, jsou to madarsky cikani v ruzovem letadle.
Tak aerolinek, co platí všelijak je více… Tady by pomohlo v rámci ochrany spotřebitele zavést povinnost platby v hotovosti hned při výstupu.
A když vám nic nedají u výstupu?
Dokud opravdu legislativa nezavede jasné lhůty (max. 30 dní), do kterých musí aerolinka kompenzaci vyplatit, tak se nic nezmění…
No ja by som sa uz tiez rad dockal…
Moj let meskal 6 hodin tak som si zaziadal o kompenzaciu. Povedali, ze „mimoriadna situacia“ a nic mi nedaju. Tak som sa obratil na Rakusku APF kedze som letel z Viedne a zrazu, o 2 tyzdne sa mi ozvali, ze aerolinka suhlasila s 250€ kompenzaciou a vyplatia to do 30 dni.
Uz preslo nejakych 8 mesiacov a ja stale cakam a oni uz nekomunikuju…
Tak bych to zkusil se ozvat na úřad znova. Mě takhle Český úřad pomohl a do 5ti měsíců Smartwings vyplatil. Sice se 3x urgovalo ale po posledním emailu do deseti dní 🤣
Takovy Ryanair na ktery kde kdo nadava plati vetsinou to 2-3 pracovnich dni. Nase SmartWings si z toho zrovna hlavu nedela …
Vymáhal jsem přes apf 2 kompenzace, v 1. případě to trvalo přes rok, jednou mi napsali, že se nezadařilo, ale později se ozvali znova, že už teda jo. 2. případ trval „jen“ několik měsíců. Třetí případ, řešený samostatně, mi trvalo vyřešit asi rok a půl. U Wizzu se vyplatí už po cestě sbírat všechny možné důkazy vč. nahrávek hlášení posádky na palubě.
Napište apf, že vám z Wizzu slíbili vyplacení, ale hrají mrtvého brouka.