Britský úřad zatlačil na Wizz Air. Přinutil ho vyplatit kompenzace za zpoždění

Airbus letecké společnosti Wizz Air na letišti v Katovicích. Foto: Piotr AdamczykAirbus letecké společnosti Wizz Air na letišti v Katovicích. Foto: Piotr Adamczyk

Úřad prověřoval přes 25 000 stížností cestujících.

Britský úřad civilního letectví (Civil Aviation Authority,CAA) prověřil přes 25 000 stížností na postup letecké společnosti Wizz Air v případě výplaty kompenzací za zpožděné či zrušené lety. V šesti tisících případech přinutil dopravce peníze vyplatit.

CAA se úspěšnou akcí proti nízkonákladové společnosti pochlubil v tiskové zprávě. Firma podle něj cestujícím ve Velké Británii musela vrátit 1,24 milionu liber.

„CAA zahájil řízení s Wizz Air z důvodu vysokého počtu stížností vůči dopravci od cestujících,“ uvedl úřad v tiskové zprávě. Podle úřadu je nutné, aby Wizz Air změnil svůj přístup pro odškodňování cestujících při zpoždění nebo rušení letů. Jde například i o úhradu nákladů za hotely, které si museli cestující při zpoždění či rušení letů zaplatit.

„Cestující mají právo na to, aby jejich stížnosti byly vyřešeny rychle a v souladu s předpisy. Ukončené řízení by mělo přispět ke zlepšení situace,“ řekl Paul Smith z CAA.

Tagy CAA kompenzace za zpoždění Wizz Air
15 komentářů