Britský soukromník Go-Ahead získal v Německu další linku, vytlačí DB

Vizualizace jednotek Stadler Flirt pro provoz v okolí Stuttgartu. Pro trať k Bodamskému jezeru mají být vlaky v modro-bílém nátěru. Foto: StadlerVizualizace jednotek Stadler Flirt pro provoz v okolí Stuttgartu. Pro trať k Bodamskému jezeru mají být vlaky v modro-bílém nátěru. Foto: Stadler

Britský soukromý dopravce Go-Ahead získal zakázku na provoz už na čtvrté lince v Německu. Od konce roku 2021 bude provozovat

12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
aldik

Jen aby pak DB (Arriva) se pak nehojili na výběrkách u nás a nevytlačili naopak naše dráhy 😀

T.H.

Tohle (Bavorsko) má být pro nás vzor, ne nějaké blouznění šotoušků o Švýcarsku, na které prostě nemáme finančně.
Ale určitě se teď strhne smršť, proč je lepší to nabagrovat rovnou tomu nejsprávnějšímu, nejtradičnějšímu a nejobětavějšímu Dopravci…

Dispo Tf

No nevím jestli máme finančně i nato Bavorsko 😀

Jiří

Jak to mají v Německu s uznáváním jízdenek? Neví někdo?

Honza

Má zkušenost: v dálkové dopravě tam prakticky konkurence není (a na těch několika tratích je spolupráce dopravců těžko představitelná), ale „dopravní svazy“, tedy IDS jsou s DB provázané výborně a zde vám dopravce může být ukradený. Např. Aplikace DB navigator vám klidně prodá jízdenku „IDS“ Rhein-Neckar nebo Hamburg & Umland úplně stejně jako místní IDS automat na nádraží, ty jízdenky obvykle komplikovaněji umí i automaty DB. A kromě jednorázových cest taky umí aplikace vlastní nabídky typu Sachsen-Ticket.

Jak fungují jízdenky na klasické IC vlaky nevím, ale ICE ani nepoužívají kilometrický tarif.

Honza

Ještě doplním: ICE jsou bez povinné rezervace a při zpoždění vlaku mě přerezervování 3,50€ rezervace (bylo to před odjezdem vlaku, ale možná míň než 15 minut) stálo 0 €, a to jsem jel s přestupem navíc – tj 2 místa – u ČD, ale i jinde v Evropě za cenu jedné místenky nemyslitelné.

Systém koupím jízdenku na den x, dokoupím volitelnou místenku, kterou si můžu libovolně přerezervovat, je velmi sympatický a šel by aplikovat i na společné jízdné víc dopravců.

Dispo Tf

Vsichni dopravci jezdící ve veřejném závazku používají DB Tarif Produktklasse C + tarify Integrovaných systému + mají možnost si dělat vlastní akční nabídky. Podstatné je, ze pokud si člověk koupi jízdenku za normalpreis z A do B nemusí řešit s jakým dopravcem pojede. U akčních nabídek tipů Sparpreis v dálkové dopravě už to tak být nemusí, některé mají tu možnost využít i na část cesty regionální dopravu, některé ne. Vlaky tipů IC/EC jsou pod Produktklasse B a ICE pod Produktklasse A, nevztahují se na ne regionální jízdenky tipů Bayernticket, Sachsenticket a jízdenky integrované dopravy

X 1

Proč to jinde jde a u nás ne?

Gogo

Jen pro info: Bavorsko je rozlohou (70 549 km²) i počtem obyvatel (12 540 000)srovnatelné s Českem (myslím tím celou ČR, 78 866 km², 10 578 820). A zatímco v Bavorsku je jeden IDS tak v Česku dle wikipedie 16(zatím). Jediné dva kraje které se dokázaly domluvit jsou Hradecký a Pardubický (IREDO) jinak ostatní co kraj to jiná IDSka, tak jak to může fungovat?

Petr Klauda

V regionální dopravě si koupíte jízdenku z bodu A do bodu B a je vám jedno kdo jede. Platí taky Landestickety ve všech soukromých společnostech vyjma nostalgických vlaků. Soukromník Vám prodá i jízdenku třeba na DB. Ve Waldbahnu si běžně kupuju jízdenku na další vlak v režii DB.

Svojsin

Vzkážtě blahoželanie do GB