cargo

Britský soukromník Go-Ahead získal v Německu další linku, vytlačí DB

Vizualizace jednotek Stadler Flirt pro provoz v okolí Stuttgartu. Pro trať k Bodamskému jezeru mají být vlaky v modro-bílém nátěru. Foto: StadlerVizualizace jednotek Stadler Flirt pro provoz v okolí Stuttgartu. Pro trať k Bodamskému jezeru mají být vlaky v modro-bílém nátěru. Foto: Stadler

Britský soukromý dopravce Go-Ahead získal zakázku na provoz už na čtvrté lince v Německu. Od konce roku 2021 bude provozovat

Britský soukromý dopravce Go-Ahead získal zakázku na provoz už na čtvrté lince v Německu. Od konce roku 2021 bude provozovat vlaky na trati mezi Mnichovem, Memmingenem a Lindau na břehu Bodamského jezera. Dosud na trase jezdí státní Deutsche Bahn (DB).

Vítězství oznámily bavorský objednatel dopravy Bayerische Eisenbahngesellschaft (BEG) v tiskové zprávě. Objednávka je na 2,6 milionu vlakokilometrů ročně, většina z nich na území Bavorska. Smlouva bude platit do roku 2033. Cenu za vlakokilometr BEG neuvedl. 

Od roku 2021 by měla být už hotová elektrifikace trati v úseku z Geltendorfu až k Bodamskému jezeru, což umožní nasazení elektrických jednotek. Go-Ahead počítá s nasazením jednotek Stadler Flirt 3, stejné soupravy si objednal už například pro dříve získaný kontrakt na vlaky v okolí Stuttgartu.

Kromě nového dopravce má dojít k navýšení počtu spojů, přímé vlaky Mnichov – Lindau budou jezdit každé dvě hodiny i mimo špičku. Všechny stanice na trase budou mít železniční spojení alespoň jednou za hodinu. Dojde také ke zrychlení díky lepší infrastruktuře. Na trati dál zůstanou Deutsche Bahn s dálkovými vlaky Mnichov – Curych.

Go-Ahead dosud v Německu nejezdí, na železnici vstoupí na konci příštího roku, kdy začne provozovat vlaky v okolí Stuttgartu. Firma patří mezi největší soukromé dopravce v Evropě, zaměstnává přes 29 tisíc lidí. Hlavní byznys má ve Velké Británii.

Tagy Bayerische Eisenbahngesselschaft (BEG) Go-Ahead stadler flirt
12 komentářů