Dopravci Železnice

Britský soukromník Go-Ahead získal v Německu další linku, vytlačí DB

Vizualizace jednotek Stadler Flirt pro provoz v okolí Stuttgartu. Pro trať k Bodamskému jezeru mají být vlaky v modro-bílém nátěru. Foto: Stadler
Vizualizace jednotek Stadler Flirt pro provoz v okolí Stuttgartu. Pro trať k Bodamskému jezeru mají být vlaky v modro-bílém nátěru. Foto: Stadler

Britský soukromý dopravce Go-Ahead získal zakázku na provoz už na čtvrté lince v Německu. Od konce roku 2021 bude provozovat vlaky na trati mezi Mnichovem, Memmingenem a Lindau na břehu Bodamského jezera. Dosud na trase jezdí státní Deutsche Bahn (DB).

Vítězství oznámily bavorský objednatel dopravy Bayerische Eisenbahngesellschaft (BEG) v tiskové zprávě. Objednávka je na 2,6 milionu vlakokilometrů ročně, většina z nich na území Bavorska. Smlouva bude platit do roku 2033. Cenu za vlakokilometr BEG neuvedl. 

Od roku 2021 by měla být už hotová elektrifikace trati v úseku z Geltendorfu až k Bodamskému jezeru, což umožní nasazení elektrických jednotek. Go-Ahead počítá s nasazením jednotek Stadler Flirt 3, stejné soupravy si objednal už například pro dříve získaný kontrakt na vlaky v okolí Stuttgartu.

Kromě nového dopravce má dojít k navýšení počtu spojů, přímé vlaky Mnichov – Lindau budou jezdit každé dvě hodiny i mimo špičku. Všechny stanice na trase budou mít železniční spojení alespoň jednou za hodinu. Dojde také ke zrychlení díky lepší infrastruktuře. Na trati dál zůstanou Deutsche Bahn s dálkovými vlaky Mnichov – Curych.

Go-Ahead dosud v Německu nejezdí, na železnici vstoupí na konci příštího roku, kdy začne provozovat vlaky v okolí Stuttgartu. Firma patří mezi největší soukromé dopravce v Evropě, zaměstnává přes 29 tisíc lidí. Hlavní byznys má ve Velké Británii.

12 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Jen aby pak DB (Arriva) se pak nehojili na výběrkách u nás a nevytlačili naopak naše dráhy 😀

  • Tohle (Bavorsko) má být pro nás vzor, ne nějaké blouznění šotoušků o Švýcarsku, na které prostě nemáme finančně.
    Ale určitě se teď strhne smršť, proč je lepší to nabagrovat rovnou tomu nejsprávnějšímu, nejtradičnějšímu a nejobětavějšímu Dopravci…

    • Má zkušenost: v dálkové dopravě tam prakticky konkurence není (a na těch několika tratích je spolupráce dopravců těžko představitelná), ale „dopravní svazy“, tedy IDS jsou s DB provázané výborně a zde vám dopravce může být ukradený. Např. Aplikace DB navigator vám klidně prodá jízdenku „IDS“ Rhein-Neckar nebo Hamburg & Umland úplně stejně jako místní IDS automat na nádraží, ty jízdenky obvykle komplikovaněji umí i automaty DB. A kromě jednorázových cest taky umí aplikace vlastní nabídky typu Sachsen-Ticket.

      Jak fungují jízdenky na klasické IC vlaky nevím, ale ICE ani nepoužívají kilometrický tarif.

      • Ještě doplním: ICE jsou bez povinné rezervace a při zpoždění vlaku mě přerezervování 3,50€ rezervace (bylo to před odjezdem vlaku, ale možná míň než 15 minut) stálo 0 €, a to jsem jel s přestupem navíc – tj 2 místa – u ČD, ale i jinde v Evropě za cenu jedné místenky nemyslitelné.

        Systém koupím jízdenku na den x, dokoupím volitelnou místenku, kterou si můžu libovolně přerezervovat, je velmi sympatický a šel by aplikovat i na společné jízdné víc dopravců.

    • Vsichni dopravci jezdící ve veřejném závazku používají DB Tarif Produktklasse C + tarify Integrovaných systému + mají možnost si dělat vlastní akční nabídky. Podstatné je, ze pokud si člověk koupi jízdenku za normalpreis z A do B nemusí řešit s jakým dopravcem pojede. U akčních nabídek tipů Sparpreis v dálkové dopravě už to tak být nemusí, některé mají tu možnost využít i na část cesty regionální dopravu, některé ne. Vlaky tipů IC/EC jsou pod Produktklasse B a ICE pod Produktklasse A, nevztahují se na ne regionální jízdenky tipů Bayernticket, Sachsenticket a jízdenky integrované dopravy

    • V regionální dopravě si koupíte jízdenku z bodu A do bodu B a je vám jedno kdo jede. Platí taky Landestickety ve všech soukromých společnostech vyjma nostalgických vlaků. Soukromník Vám prodá i jízdenku třeba na DB. Ve Waldbahnu si běžně kupuju jízdenku na další vlak v režii DB.

Newsletter

Partneři


Výběr editora