Dopravci Železnice

Britský soukromník Go-Ahead získal v Německu další linku, vytlačí DB

Vizualizace jednotek Stadler Flirt pro provoz v okolí Stuttgartu. Pro trať k Bodamskému jezeru mají být vlaky v modro-bílém nátěru. Foto: Stadler
Vizualizace jednotek Stadler Flirt pro provoz v okolí Stuttgartu. Pro trať k Bodamskému jezeru mají být vlaky v modro-bílém nátěru. Foto: Stadler

Britský soukromý dopravce Go-Ahead získal zakázku na provoz už na čtvrté lince v Německu. Od konce roku 2021 bude provozovat vlaky na trati mezi Mnichovem, Memmingenem a Lindau na břehu Bodamského jezera. Dosud na trase jezdí státní Deutsche Bahn (DB).

Vítězství oznámily bavorský objednatel dopravy Bayerische Eisenbahngesellschaft (BEG) v tiskové zprávě. Objednávka je na 2,6 milionu vlakokilometrů ročně, většina z nich na území Bavorska. Smlouva bude platit do roku 2033. Cenu za vlakokilometr BEG neuvedl. 

Od roku 2021 by měla být už hotová elektrifikace trati v úseku z Geltendorfu až k Bodamskému jezeru, což umožní nasazení elektrických jednotek. Go-Ahead počítá s nasazením jednotek Stadler Flirt 3, stejné soupravy si objednal už například pro dříve získaný kontrakt na vlaky v okolí Stuttgartu.

Kromě nového dopravce má dojít k navýšení počtu spojů, přímé vlaky Mnichov – Lindau budou jezdit každé dvě hodiny i mimo špičku. Všechny stanice na trase budou mít železniční spojení alespoň jednou za hodinu. Dojde také ke zrychlení díky lepší infrastruktuře. Na trati dál zůstanou Deutsche Bahn s dálkovými vlaky Mnichov – Curych.

Go-Ahead dosud v Německu nejezdí, na železnici vstoupí na konci příštího roku, kdy začne provozovat vlaky v okolí Stuttgartu. Firma patří mezi největší soukromé dopravce v Evropě, zaměstnává přes 29 tisíc lidí. Hlavní byznys má ve Velké Británii.

12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
aldik

Jen aby pak DB (Arriva) se pak nehojili na výběrkách u nás a nevytlačili naopak naše dráhy 😀

T.H.

Tohle (Bavorsko) má být pro nás vzor, ne nějaké blouznění šotoušků o Švýcarsku, na které prostě nemáme finančně.
Ale určitě se teď strhne smršť, proč je lepší to nabagrovat rovnou tomu nejsprávnějšímu, nejtradičnějšímu a nejobětavějšímu Dopravci…

Dispo Tf

No nevím jestli máme finančně i nato Bavorsko 😀

Jiří

Jak to mají v Německu s uznáváním jízdenek? Neví někdo?

Honza

Má zkušenost: v dálkové dopravě tam prakticky konkurence není (a na těch několika tratích je spolupráce dopravců těžko představitelná), ale „dopravní svazy“, tedy IDS jsou s DB provázané výborně a zde vám dopravce může být ukradený. Např. Aplikace DB navigator vám klidně prodá jízdenku „IDS“ Rhein-Neckar nebo Hamburg & Umland úplně stejně jako místní IDS automat na nádraží, ty jízdenky obvykle komplikovaněji umí i automaty DB. A kromě jednorázových cest taky umí aplikace vlastní nabídky typu Sachsen-Ticket.

Jak fungují jízdenky na klasické IC vlaky nevím, ale ICE ani nepoužívají kilometrický tarif.

Honza

Ještě doplním: ICE jsou bez povinné rezervace a při zpoždění vlaku mě přerezervování 3,50€ rezervace (bylo to před odjezdem vlaku, ale možná míň než 15 minut) stálo 0 €, a to jsem jel s přestupem navíc – tj 2 místa – u ČD, ale i jinde v Evropě za cenu jedné místenky nemyslitelné.

Systém koupím jízdenku na den x, dokoupím volitelnou místenku, kterou si můžu libovolně přerezervovat, je velmi sympatický a šel by aplikovat i na společné jízdné víc dopravců.

Dispo Tf

Vsichni dopravci jezdící ve veřejném závazku používají DB Tarif Produktklasse C + tarify Integrovaných systému + mají možnost si dělat vlastní akční nabídky. Podstatné je, ze pokud si člověk koupi jízdenku za normalpreis z A do B nemusí řešit s jakým dopravcem pojede. U akčních nabídek tipů Sparpreis v dálkové dopravě už to tak být nemusí, některé mají tu možnost využít i na část cesty regionální dopravu, některé ne. Vlaky tipů IC/EC jsou pod Produktklasse B a ICE pod Produktklasse A, nevztahují se na ne regionální jízdenky tipů Bayernticket, Sachsenticket a jízdenky integrované dopravy

X 1

Proč to jinde jde a u nás ne?

Gogo

Jen pro info: Bavorsko je rozlohou (70 549 km²) i počtem obyvatel (12 540 000)srovnatelné s Českem (myslím tím celou ČR, 78 866 km², 10 578 820). A zatímco v Bavorsku je jeden IDS tak v Česku dle wikipedie 16(zatím). Jediné dva kraje které se dokázaly domluvit jsou Hradecký a Pardubický (IREDO) jinak ostatní co kraj to jiná IDSka, tak jak to může fungovat?

Petr Klauda

V regionální dopravě si koupíte jízdenku z bodu A do bodu B a je vám jedno kdo jede. Platí taky Landestickety ve všech soukromých společnostech vyjma nostalgických vlaků. Soukromník Vám prodá i jízdenku třeba na DB. Ve Waldbahnu si běžně kupuju jízdenku na další vlak v režii DB.

Svojsin

Vzkážtě blahoželanie do GB