Britská železnice měla kvůli viru nejméně pasažérů od poloviny 19. století
V řadě zemí jsou na hlavních koridorech 4 koleje běžné. Snímek z britské West Coast Line, která spojuje Londýn s Glasgow. Foto: Wikimedia Commons
Kvůli pandemii koronaviru se počet cestujících na britské železnici snížil na úroveň z doby před 170 lety, méně pasažérů než
Určitě se najde blbec, který v tom najde zakódované zlo liberalizace a soukromých dopravců.
Nejhorší virus, který kdy britskou železnici postihl, byl thatcherismus.
Faktem je že pravidelné dojíždění je už definitivně passé. Toho ušetřeného času, peněz, paliva…
To se týká části kanceláří, ale ne výroby, řady služeb, školství..
A těch ušetřených pracovních míst. Jarní sezóna home office mnoha firmám jasně ukázala, kolik lidí vlastně vůbec nepotřebují. Spoustě zaměstnanců totiž nedošlo, že home office není dovolená a na firemním notebooku se jednak dá kontrolovat připojení a aktivity na VPN, jednak se dá kontrolovat přímo aktivita uživatele počítače. Díky tomu bylo letošní snižování stavů velmi jednoduché – stačilo si od správců sítě vyžádat statistiky o jednotlivých uživatelích a vybrat ty, jejichž čísla evidentně neodpovídala délce pracovní doby.
Jsem si nějak nevšiml dramatického nárůstu nezaměstnanosti kancelářských profesí.
Nedivím se za posledního půl roku jsem zjistil, že se vše dá vyřešit na dálku. Nemusím nikam jezdit, nikam dojíždět, neplatit parkování, neplatit kanceláře bla bla..takže cca 30K měsíčně ušetřeno. Budoucnost je práce z domu a homeoffice, kanceláře jsou minulost a bohužel lituji všechny, co mají zainvestované peníze v nějakém realitním fondu..ještě možná zažijeme, že se z kanceláří budou dělat startovací byty.
Hmm, pro vetsinu klasickych kancelarskych profesi mate pravdu. U nas to pujde hure – laborator si tahat domu nechci 😁 A u tech akreditovanych to ani mozne neni. Ale poptavka po klasickych kancelarskych prostorech si myslim, ze se jiz nikdy nevrati na uroven 2019….
Ne všechny realitní fondy mají investice v kancelářských budovách. Investice do skladových nebo průmyslových areálů žádný zásadní pokles hodnoty nečeká, po skladech je poptávka pořád, obzvlášť když teď stále víc firem prodává online a potřebuje větší prostory, kde můžou jednak skladovat a jednak rovnou balit a expedovat zákazníkům.
Podle mě se počty cestujících nevrátí už nikdy, i když nákaza pomine. Jen si lidi po tu dobu zvyknou, že že do kanceláře skutečně není třeba jezdit každý den. Jistě dost lidí také zpohodlní při cestování autem a jen těžko se budou vracet k přestupům ve veřejné dopravě. Při rozvoji elektromobility už pro veřejnou dopravu tolik nehraje ani ekologie.
No z ekologického hlediska není moc reálné aby IAD vyšla někdy lépe než VHD.
Při typické obsazenosti českých lokálek je osobní elektromobilita a dokonce i běžná IAD ekologičnější prakticky vždy https://imgur.com/a/ChjWT3c
Pochopitelně opačná situace je v případě 600 cestujících ve vlaku na elektrifikované trati.
Podíl lokálek na VHD je zcela marginální, hlavní význam v přepravních výkonech mají velká města a jejich okolí a tam to elektromobilita nevytrhne z čistě prostorových důvodů.
No hlavně je vidět, které cesty jsou skutečně nutné, a které byly hlavně kvůli extrovertním formám zábavy a předvádění.
? Kdo jste abyste soudil Vy nutnost cesty?! Co je skutečně nutné? Co je nutné a „nutné“? Kdo to má právo určovat?! Nezlobte se, ale snahy rozhodovat co je nutné a kdo má co dělat, to jsou znaky totalitářského myšlení. Kdo jste Vy, Já, nebo třeba premiér abychom soudili, která činnost je nutná a která zbytná?! Nic, nejsme nic a nikdo jenom prach a nemáme právo soudit zda to co kdo koná je zbytné či nikoliv! Ono to co nám může přijít zbytné je pro jiné rozdílem mezi večeří a hladem, mezi fungováním a psychickým zhroucením, mezi budoucností problémy ze… Číst vice »
Nepochopil jste, že pisatel nikoho nesoudí, pouze konstatuje aktuální stav, který odráží v článku uvedenou realitu o které rozhodl každý sám za sebe.
Vem se s Peetrem za ruku a vydejte se do KLDR, tam vam žádné zbytne aktivity nehrozí, jen do prace a domu, ráj na zemi. Exhibovani taky nehrozí, pěkně všichni v montérkách.
Hodnotí, protože všechny cesty které nebyly vykonány má jen za zábavu a předvádění. Jenže tomu tak nebylo, Británie si prošla poměrně přísnými restrikcemi, přísnějšími než byly zde, které narušily fungování mnoha oborů a společnosti jako takové a které mají hodně velkou setrvačnost. Nehledě na to lidé omezí věci které jsou nezbytné i pokud se to dá jen o trochu odložit. Čistě pro to že by jim mohla vláda zmařit tuto investici, nebo by mohli následně vynaložené prostředky potřebovat pro něco jiného. A to není o tom že by ta věc či cesta byla zbytná. To je prostě opatřeními vytvořený strach… Číst vice »
Tady je vás škoda. Prokurátor Urválek by se od vás mohl inspirovat.
Přesně tak, rozcouranost lidí je zbytečná a tak jako řvou odpurci silnic, že nová silnice vytvoří novou dopravu, tak přidávání spojů ve VHD indukuje pouze nové a leckdy zbytečné cesty lidí.