Británie chce obnovit tratě zavřené při masivním rušení v 60. a 70. letech
Odbočka v Poulton-le-Fylde na nepoužívanou trať do Fleetwoodu. Snímek z roku 2008. Autor:By Dr Greg, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=11582933
Nová britská vláda přišla s plánem obnovy tratí, které byly před 50 lety v rámci úspor uzavřeny provozu a ponechány
Samotné znárodnění ekonomiku nezlepší, pokud je národní podnik řízen hochštaplery (elitáři), kteří parazituji na zdrojí podniku na úkor jeho stabilizace a rozvoje. Samotná existence miliardářů ukazuje na destrukci řady podniků, a to i soukromých. Proč asi ti soukromí železniční dopravci zkrachovali a proč na státní podnik přešly důsledky neodpovědnosti jejich majitelů a manažerů? Fikce nezbytnosti jejich statutárních majetkových položek je průhledná jako čerstvý led na rybníce. Podléhání svodů k penězům, majetku a moci ukazuje na destruktivní vývoj celé ekonomiky. To si prosím, vážená majitelé a manažeři dobře zapamatujte než se stanete domnělými přímými strůjci ekonomického kolapsu, ač pouze sloužite jiným.
Trať Fleetwood: https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&x=-3.0082608&y=53.8873376&z=13&base=ophoto&rm=tt-i5xoRdwfb1VBB1Vvfm0gQxDng8-GngUTLngawZ0hO9MngVrHngehfl9gvbfCxmapfZ1i0WCNgb7ffngeQfang8nfC0ghNff0gSif50gWkfgng5lC0gcSF1g3VK0g7JRNgnfg19hTg-ngcRh0Nh9n
Ashington je akorát o osobní dopravě, protože vedle Lynemouth mají elektrárnu na biomasu – a ta má vlečku.
Jinak jak to dopadlo se zrušenou tratí – extrémní příklad je Borders Railway – zrušena pro „nevyužití“ a dneska řeší, jak na obnovený kousek nacpat dráty a jak to protáhnout aspoň až do Hawicku. A nestačí tam kapacitně.
Aktuální fotka hradla po elektrifikaci funkční tratě (2018):
https://www.alamy.com/rail-electrification-with-new-overhead-wires-on-the-railway-at-poulton-le-fylde-at-the-junction-with-the-recently-disconnected-line-towards-fleetwood-image178982660.html
Něco tam chybí…. 🙁
Nemá někdo mapu z r. cca 1950?
Do r. 1963 se totiž rovněž zastavilo povícero tratí
Prostě odbory tou stávkou v roce 1997 zachránily této zemi bilióny korun které by byly později nutné na obnovu té 1/3 tratí.
Proč to tu píšete 2x? Snažíte se provokovat psaním zjevného nesmyslu?
Otmar: Na kolika procentech z té imaginární třetiny by se podle vás obnovovalo?
Stejná otázka mě napadla u Británie, na kolik procent se vrátí z těch 8 000 km provoz, na víc než 10??
Svojsin: Právě. Když se to jednou zruší, následná obnova stojí tolik peněz že už pak není vůle provoz obnovit. Takže souhlas. 10% v Británii bude ještě hodně.
Každá destrukce vyjde na zlomek nákladů na plné obnovení, pokud nepřijde ke slovu vysoce efektivní nízkonákladová technologie a osobní náklady odpovídající skutečné odpovědnosti.
Před zahájením šatouškých výkřiků o obnovení tratí v Česku se doporučuji kouknout na mapu – odbočka do Fleetwoodu má jen 10km, Fleetwood má 25 tisíc obyvatel a trať vede v podstatě nepřerušovanou zástavbou. Ukažte mi jednu takovou zrušenou trať v ČR (nepočítám zrušené tramvaje)
Třeba Kozí dráha?
Tak anglani budou mit teď určitě trošku jiné starosti než si hrát s masinkama.
Ale, ale, ale. Angličani si umí hrát s mašinkama rozhodně ze všech národů nejlépe, a starosti, které si teď sami přivodili, ty nejsou zase tak zdrcující, aby si kvůli tomu hrát přestali.
Taky si myslim, ale ty problemy, kterymi to zpackali byly pekne velke, ale zase se z toho vzpamatovali…
Záleží na tom, jak budou britští elitáři ochotni podílet se významně na stabilizaci tamní nestabilní ekonomiky. Tak dlouho si místo svých nástupců vychovávali zpohodlněné nemakačenky, až si budou muset hrábnout na dno vlastních sil, budou-li chtít nebýt snadným cílem kritiky následných generací.
Až na to, že se nechá rozkrást vybavení za miliardy. Jeden přejezd stojí 10 M. Takže jedním blbým rozhodnutím vznikají obrovské škody. Obnova je mnohem dražší. Třeba Nový Jičín. 80 mil vs. miliardy.
Tohleto tady některým nevysvětlíte, kdybyste se …….. na hlavu stavěl. 🙂
Tím pánem se pak inspiroval Klaus s Římanem když chtěli v ruce 1997 zrušit třetinu tratí v ČR. Podařilo se tomu zabránit pětidenní stávkou železničářů v únoru 1997.
Jestli se nepletu, tak o posázavskou dráhu měl zájem jistý pan Stráský (nedávno zesnulý).
Za Klausovy hrůzovlády měl o celou železniční síť zájem jistý pan Zemek (bohužel žijící). Jak s ní hodlal naložit, to je věc druhá a snadno odhadnutelná.
Naštěstí včas zjistil, že z toho žádnej „vejvar“ nebude.
Nelegalni stavkou…
„Právo na stávku je zaručeno za podmínek stanovených zákonem; toto právo nepřísluší soudcům, prokurátorům, příslušníkům ozbrojených sil a příslušníkům bezpečnostních sborů.“
– Listina základních práv a svobod
ano, za podmínek stanovených zákonem. ty splněny nebyly.
Uveďte odkaz na nějaké rozhodnutí soudu, podle kterého byla stávka údajně nezákonná. Díky moc.
https://ct24.ceskatelevize.cz/ekonomika/1259286-soud-pondelni-stavku-zakazal
V roce 1997 v době stávky na železnici rozhodoval soud v jejím průběhu. Městský soud v Praze vydal předběžné opatření, podle něhož by mohla být probíhající stávka nezákonná, a rozhodl, že železničáři jsou proto povinni se jejího organizování zdržet. Odbory se rozhodly ve stávce pokračovat, protest ukončily až o půlnoci na 9. února.
Mohla být nezákonná, a nemusela. Předběžné opatření je něco jiného než rozsudek.
Že odbory nedodržely předběžné opatření soudu, je věc jiná. Ovšem to nerozhoduje o (ne)zákonnosti stávky, v tomto ohledu nebyl verdikt vynesen.
Ignorovat předběžné rozhodnutí je nezákonné, i kdyby soud později rozhodl jinak či vůbec. Takže minimálně od toho okamžiku nezákonná byla.
„Mohla být nezákonná“ jsou klíčová slova. Předběžným opatřením ji soud mohl zrušit, což neudělal. Viz poslední generální stávka v dopravě. Tu také kvůli nezákonnosti posunuli.
Zapomněl jste tady dát pravomocný rozsudek který neshledal následně na stávce nic nezákonného.
Vy byste taky všechto chtěl mít schválený posvěcený ze shora.
Za socíku se stávkovalo průběžně. Akorát to nebylo takto deklarovaný. 🙂
No, když ne stávkovalo, tak aspoň lze říct, že s prací nepřehánělo (tedy většinou).
Podle názoru jednoho, nižšího soudu. Ten vyšší měl názor opačný a u něj zůstalo, proto žádné sankce stávkujícím. To v zájmu skutečné spravedlnosti.
Běžte hledat s Ovčáčkem ten Peroutkův článek. Vy….vy…..
Pokud je právo ohnuto, ve prospěch elit, musí zde stačit legitimita. Ta stávka byla více než legitimní.
Kdybyste používal nick Demokracie, tak by vám také nikdo soudný nevěřil.
přemejšlím, jaký je rozdíl mezi legální a nelegální stávkou? já máím stávku jen jednu – právo na to je zakotveno v platný legislativě…
Tuneldědek se nijak netajil tím, že ho v jeho asociálním řádění inspirovala Thatcherová. Konzervativci byli pro dráhy pohromou – když byli u moci, rušili kdeco, a dnes si z jejich záchrany dělají důležitý bod volebního programu. Pak jim věřte…
To je zase královský blábol, MT byla premiérkou až od roku 1979, Británie byla v těžké hospodářské krizi a její rozhodné kroky nastartovaly v Británii dlouhá léta prosperity, už jako ministryně zrušila mléko zdarma do škol – to bylo symbolické rozhodnutí, které ukazovalo, že nedělá věci, protože jsou populární, ale protože jsou holt nezbytné, dělat dluhy a dotovat všechno umí každý.
Abych byl přesnější: za Thatcherové se trati ani tak nerušily, jako privatizovaly. Což byla pro cestující rovněž pohroma.
Nebyla pro to vzorem naše kuponová privatizace?
Jo prosperity? Ožebračit polovinu obyvatelstva pro prosperitu té druhé umí každý ňouma; to není žádná věda.
Ostatně, samotné zásluhy MT na prosperitě Británie jsou pochybné, jaksi došlo k oživení světových trhů.
Ta slavná Železná Lady poslala Anglii do kopru a Malvínská válka to dodělala. Stála tolik prachu že to zlikvidovalo celou jednu generaci.
Stávka nezabránila ničemu. Ale Vám to těžko vysvětlit, pokud jste železničář. Chod hospodářství se nezastavil, zásobování nepadlo. Z pohledu občana se nedělo nic. Jen pár dětí nedojelo do školy. Doporučuji přečíst si noviny z té doby. Za dvacet let člověk zapomene a pak má ovlivněné vzpomínky.
Říman stejně tratě rušil viz Jizerská dráha, která se dočkala obnovy ne díky stávkující Modré armádě, ale díky obcím.
Stávka zabránila zrušení třetiny tratí. Stačil jeden den stávky navíc a zastavily by se vysoké pece v Nové Huti Ostrava. Byly potíže s nedostatkem uhlí v Hradci Králové a tudíž nebylo možné vytápět byty v Hradci. Spousta podniků zejména na Ostravsku je na železnici životně závislá. Tratě se rušily v následujících letech v mnohem menším počtu než bylo avizováno Římanem.
Tak ať stávkují dneska, uvidíme, kolika lidem by na tom ještě sešlo.
Asi spíš soukromý osel, ne? Jak se snažíš prudit :))))
Obnovení provozu na trati Poulton-le-Fylde – Fleetwood by měla vyjít na 100,000 liber.
Obnovení provozu na trati Ashington – Blyth – Seaton Delaval – (Newcastle) pak 1,5 milionu liber.
Neskákejte na špek. Sto tisíc liber má stát akorát „feasibility study“ (studie proveditelnosti), náklady na obnovu jsou odhadovány na 5,5 mil. £. A to je to jen asi 11 km a do půlky trati se vozilo uhlí až do roku 1999 (elna Burn Naze)…
Vidíte, a u nás je spousta „ježíšků“, kteří by nějraději rušili tratě jak na běžícím tady.
Neni nad to rano vstat a jednu si zrusit 😀
To můžete udělat hned teď s pěšinkou mezi záhony.
Já si myslím, že úseků vhodných ke znovu zprovoznění tam najdou dost, ale podle mě to nebude většina z těch 8000 km.
možná by se hodila mapa, která ukazuje rozsah rušení — tady je srovnání let 1963 a 1984: https://i.pinimg.com/originals/b4/7f/28/b47f28d66ab76032be99b08b7dc323bd.jpg (původní plány byly ještě drastičtější…)
U nás se něco podobného také chystalo a hned dvakrát. . V roce 1966 byl vypracován na ministerstvu dopravy seznam devadesáti lokálek o celkové délce 1323 km, které byly připraveny ke zrušení. Vzhledem k bouřlivé době konce šedesátých let a obav z negativních reakcí veřejnosti se rušení tratí odložilo. V roce 1972 vláda rozhodla o rušení neefektivních provozů (tedy i neefektivních drah). Nový seznam obsahoval 45 ohrožených místních tratí o celkoné délce asi 600 km. I z této akce nakonec sešlo. I když na základě tohoto usnesení byly uzavřeny například místní dráhy Frýdlant v Čechách – Heřmanice, Česká Lípa střelnice-… Číst vice »
Skoda,ze to nevyslo, to by dneska bylo krasnych cyklostezek, jeden by nevedel co projet driv.
No jo, takže jste to opravdu vy, Soupravo. Jenže už nedomýšlíte takové důsledky, že ty vaše vysněné cyklostezky by byly naprosto k ničemu (k zajištění dopravní obslužnosti fakt sloužit nemůžou, minimálně ne pro všechny a po celý rok), zatímco ty tratě mohou aspoň k něčemu sloužit (a také slouží). A to něco opravdu nejsou jen nostalgické jízdy…
Pokud už by nebyl nemocný nebo mrtvý. 🙂
A patrně by z toho žádné stezky nebyly, tenkrát se to likvidovalo nebo nechalo zpustnout. 😉
To teleso by se dochovalo. Napr. stezka Senov-Lipa.
A proč tam už tedy není krásná hladká cyklostezka?
Protože máme zkušenost s pražskou nejdražší cyklostezkou v Evropě. 3 km stály 150 milionů, tozn. že
kilometr stál skoro tolik, co výstavba stejně dlouhého úseku silnice I. třídy – 50 milionů korun. Dneska už by se za to šlo bručet. Že Kolibříku? 😃
Těžko. I dneska se staví cyklostezky za dost pozoruhodný peníze. Akorát když se staví draho dálnice nebo trať je to víc vidět než když se vyhazuje za cyklostezku.
Jistěže. Vezměte sebou plánek průplavu Dunaj–Odra–Labe a běžte s ním na hrad. Pak byste mohl všude jezdit i na šlapacím kole bez slézání. 😃
zapomněl jsem napsat „vodním“
Takže na šlápohybu…
vodním
A nemyslíte, že je levnější postavit cyklostezku než novou železniční trať?
Ona nekdy bude znovu potreba postavit trat z Cejce do Hodonina v puvodni stope, kdyby se zrusila? 😀
Tak na kole můžete jezdit i po sídlišti.
….když na tom nějakou dobu intenzivně přemýšlím….tak…vážení přátelé, ano. 😃
Ale podle náročných směrových a výškových požadavků. Aby se na to případně pozdějc mohly hodit koleje. 😀
Už jste projel třeba Č-Lípa – Dobranov-Vlčí důl? Tam asfalt je.
A nebo jste projel Cvikov-Lindava-Jablonné v P.? Tam leda terénem.
Promiňte, ale rušit tratě bez rozmyslu a posouzení co by se s nimi dalo dělat je trochu nebezpečné, protože mohou být sice dnes nezajímavé, ale po příjetí „zlepšovacího plánu“, třeba s dobou realizace 10 let od zahájení první větší akce z něj můžete z té tratě mít trať s relativně živým provozem osobním i nákladním. Každou z těch tratí, které by se ěmly rušit, je první třeba vzít a komplexně zhodnotit s ní možné kroky, jestli tam nejsou náhodou jenom nějaké sklonově spěné úseky, jestli tam nebude možnost vedení přímých vlaků, pokud se změní její zapojení do krajní stanice, jak… Číst vice »
Po trati do Malé Morávky by určitě mohly jezdit ve dvouhodinovém taktu rychlíky od Ostravy a Olomouce… jen zbývá dodat, kdo by jimi jezdil, nakolik by byla naplněna jejich kapacita a hlavně… kdo by to platil?
Třeba těleso staré Tišnovky v Brně (hlavně úsek Zábrdovice – Lesná) opuštěné roku 1962 zaniklo, jak by se tam dneska ta cyklostezka hodila.
A co je tam teď?
Zástavba.
Jsou někde oba ty seznamy k vidění?
Nejsou (Jára Cimrman)
… koncem 60. let se začalo ukazovat, že Beechingova reforma rušení tratí slibované úspory nepřineslo a ani nedostalo zbytek železniční sítě ze ztrát…
Jistě, zoufalé British Rail byly v té době zralé na zrušení zhruba 80% sítě a ne jen toho Beechingova „řezu“, který ani nebyl dotažen do konce,protože to bylo politicky neprůchozí. Prostě státní „podnikání“.
To je tak, když jsou v managementu idioti a ne někdo, kdo tomu rozumí. Je fuk, kdo to vlastní, je důležité, kdo to řídí. To mezi „velkými“ pochopili zatím málokde. Používat vedoucí pozice jako odkladiště využitých dále neužitečných osob je cesta do pekel.
Kdyz pominu ono nezajistene financovani, tak kokik z nich bude na urovni Rakovnik-Mladotice nebo Cejc-Hodonin? 🙂
Jj, taky mi to připadá, že poté co Česká Lípa přišla o jakékoli železniční spojení, začíná se uvažovat o zadání studie proveditelnosti obnovení trati Děčín – Liberec.
Od kdy Česká Lípa nemá železniční spojení?
To je snaha najít přirovnání.
Nechtejme po sotofanaticich z Dopravniho webu jako jsou TR (tomas tuzin) a marian (michal skala), aby tohle chapali. Staci omezit korupci a zdroje na vlaky budou, Kozi draha do Telnice ma potencial a trat z Cejce do Hodonina je pateri regionu. A vlaky tu byly driv, tak je moralni povinnosti statu je dotovat i kdyby se cestujici meli najmout na hlavni pracovnj pomer. 😀
„Morální povinnost státu“? Pod taktovkou ANO? Co tam máte dál, paní Spravedlnost?
Pane Matiášku, zřejmě jste si mě s někým spletl. Kdo jsem doopravdy, tady sdělovat nebudu. Prozradím jen to, že jsem ze severních Čech.
Vy jste Čech ???
Nečetl a přesto rozmrazil, bystrý národ !
Železniční trať Česká Kamenice – Kamenický Šenov – Česká Lípa o délce 25 km byla zprovozněna postupně v letech 1886–1903. V 70. letech měla trať označení 8c. Pravidelný osobní provoz na trati byl ukončen roku 1979 a úsek trati Kamenický Šenov – Česká Lípa byl snesen. Wikipedie