Březen přinesl nový rekord. Mýto státu vyneslo nejvíce od roku 2007
Kamiony na Pražském okruhu D0. Foto: ŘSD
Dopravci v březnu zaplatili na mýtném 1,285 miliardy korun, což je meziročně o 29 procent více.
Dopravci v březnu zaplatili na mýtném 1,285 miliardy korun, což je meziročně o 29 procent více.
Asi je načase mýto zvednout na úroveň Rakouska. Jinak se bojím, že nás ty kamiony zahltí. Chápu, že někomu, kdo sedí celej den na pr..eli na ministerstvu v Praze to nevadí.
A to vše i přesto, že máme mýto 3x levnější, než státy na západ od nás. Není pak divu, že i Maďaři nebo Rumuni jezdí do Bavorska raději přes nás než přes Rakousko. A ideálně po dvojkách, kde se mýto vůbec nevybírá, a podle toho to taky vypadá…
Také to podle toho na dálnicích a silnicích vypadá. I přes Covid přibývají úseky, kde je kapacita komunikace ve špičkách nedostačující zejména díky nárůstu provozu kamionů.
Jezdí víc poláků, no.
Skvělá zpráva.
Mě by spíš zajímalo jaký z této částky výnos pro ČR, resp. poměr mezi ČR a Skytoll?
si přečti smlouvu
Jen dodám, že výnos ze spotřební daně z paliv za rok 2019 byl 90 mld. Kč a na silniční dani 6,5 miliardy.
Částky za rok 2020 se mi dohledat nepodařilo.
Zajímavé by bylo i kolik z toho bylo do silniční sítě zpět reinvestováno.
silniční daň v plné výši, 10 % z výnosu ze spotřební daňe z paliv jde přímo SDFI. Mýto, dálniční daň je rovněž příjmem SDFI.
K tomu treba pripocitat este myto. Za rok 2019 bolo vybrate vo vyske 10,946 mld Kc.
Par miliard Kc urcite este spravila aj DPH zo spotrebnej dane, ktoru plati koncovy spotrebitel. Ano, DPH sa plati aj zo spotrebnej dane.
Ano, je to zvrácenost, aby daň byla daněna daní z přidané hodnoty.
Nicméně pro stát výhodné, proto to tak je. Stejně jako když jdete cokoliv kupovat se svými zdaněnými penězi. Nakonec to vždy prožere stát.