Břeclav – Ostrava za 1052 Kč. ČD nabízí noční vlak, na který neumí prodat jízdenky
Nighjet ve Vídni. Foto: ÖBB
České dráhy se nedohodly s rakouskými na prodeji jízdenek.
České dráhy se nedohodly s rakouskými na prodeji jízdenek.
A platí na tento vlak možnost mimořádného zastavení na 1000 Kč? Při jízdě z koncertu by se to v Otrokovicich hodilo. V Ověřit přestoupit na protijedoucí lůžko do Prahy a je vyreseno…
Na situaci upozornilo nikoliv pár čtenářů, ale pár šotoušů, protože nikdo jiný nemá hned po zahájení platnosti nového jízdního řádu v době kolem Vánoc čas na to, aby zkoušel marginální spojení v absurdní denní době. Leda snad, že by někdo spěchal z firemního předvánočního večírku někde ve vinném sklepě, protože mu tam manželka zakázala přespat.
Nevím jak dlouho po Vánocích mají podle vás „normální“ lidé právo začít tyto vlaky využívat. Ale můžou být rádi, že to téma mezitím šotouši otevřeli a že se to třeba nějak vyřeší, než budou sami potřebovat dojet do cíle své cesty…
Jen na doplnění,že souprava EN 408/9 je složená pouze ze sedmi vozů IC PKP.3x 2 tř.,1x 1 tř.a 3x lůžko/lehátko.
Toď vše Bohumín – Břeclav a zpět.
Dotaz na redakci: plánujete téma s ČD dál otvírat, aby se na to v tichosti nezapomnělo? Řekl bych, že publicita tady může dost pomoct…
Pochybuju, jestli ÖBB nepustí ČD do svého rezervačního systému, tak o tom můžete psát 4x denně a ČD s tím nic nenadělají.
Nepustí do svého rezervačního systému? To zní jako ne moc podařená výmluva, vždyť většina relací se dá přes ČD normálně koupit. Nejdou akorát ty vnitrostátní.
za tyto peníze dojedu autem tam aj zpátky.Bez čekání,stresu z okradení,přeplněných kupé a uliček bůhví jakých individui,návštěvě wc a dalších libůstek.
Nebudete muset volantovat?
Bude, obzvláště mezi Rohatcem a Otrokovicemi a v Přerově je to zábavné…
Pokud pojede v stejném case jako vlak tak bude provoz minimální 😎
Jde vůbec vymyslet lepší důkaz že nejhorší nepřátelé železnic jsou železničáři?
Silniční loby, leteční dopravci, vlády znevýhodňující železnici a další oblíbení „viníci“ malého podílu železnic ve skutečnosti nemusí dělat vůbec nic, stačí nechat železničáře pracovat.
Zase když se vezme kapacita míst na ležení u OBB a ČD, tak jim to třeba trošku vadí a asi se jim nejde divit. Může to být tlak na to, aby se NightJety objevili i v majetku a barvách našeho národního.
No ještě je asi problém, že na tu flexi ČD se musí nastoupit cesta v 1.den platnosti a ten Chopin odjíždí z Břeclavi až po půlnoci. Ach jo. Takže by nástupní stanice musela býti někde mimo Břeclav a to zas koliduje s tím, že první přerušení jízdy mimo návazné přípoje lze legálně využít až po ujetí min.100 km.
Pak už mě teda napadá jen jízdenka One ticket s nástupní stanicí někde před Břeclaví (typicky Podivín atd.) Tam jsem v podmínkách těch ujetých min.100 km nenašel. Ale to už by vyšlo o cca 100 Kč více. No není to tak jednoduché…
A co brání koupit si Flexi podle Tr10 z Břeclavi na pokladně na daný den, tam žádný vkak nebude. Jinak pro spojení Podivín – Ostrava se nabízí ve vyhledavači ČD kombinace 835/408 s odjezdem 23.08, není třeba One Ticket.
Je to takový problém? Jak se tohle řeší u půlnočních rozjezdů, třeba u Prahy?
Tak jedině rozumně se to dá vyřešit koupením flexi jízdenky Břeclav -Ostrava hl.n. dopředu (do 20.30 hod.-před odjezdem posledního „normálního“ spojení Břeclav-Přerov-Ostrava, která beze slevy stojí 318 Kč(zvýhodněná) . A samostatně se dá koupit místenka na EN 408 Břeclav-Zebrzydowice za 75 Kč. Takže to vychází na necelých 400 Kč, a to už je v „nouzi“ snesitelné.
Akurat taku miestenku by sprievodca mohol oznacit za neplatnu, ak by k nej nevidel listok do prislusnej stanice- ta miestenka sa za rovnaku sumu da kupit aj na OeBB, v tom problem nie je. Otazkou je, ci v danom vlaku vlastne plati akykolvek tarif CD- pokojne tam moze platit IRT a pokial sa sprievodcovi hned neprihlasite, tak vam okrem tej cesty za 42,60 eur pripocita este prirazku a nakoniec vas taka cesta vyjde skoro na 2000kc.
To už by byl teda od průvodčího velkej opruz. Pokud třeba apka One ticket vydá v daném čase na ten vlak jízdenku bez místenky za 365 Kč. A místenka bude dokoupena samostatně v jiné aplikaci, byť na delší úsek jízdy, nemůže proti tomu nikdo nic namítat.
A pokud vím, tak lze cestovat i na kratší vzdálenost než je platnost jízdenky nebo místenky. Důležité aby se právě projížděný úsek shodoval s platností jízdních dokladů v momentu kontroly průvodčím. To, že vystoupím o stanici dříve je už čistě moje věc.
Nečetl jsem celou diskusi, ale teď (21.10 hod.) jsem zkoušel v apce Můj Vlak zadat spojení Kúty-Ostrava a nabídlo to daný vlak Metropol / EN408 bez přestupu za 570 Kč. Je ale pravdou , že po kliknutí na cenu jakože chci koupit jízdenku jsem se dál nedostal (chybová hláška “ čas požadavku vypršel“).
Na stranke CD nejde listok kupit na usek Breclav-Ostrava dnes vecer. Da sa kupit na OeBB za 39.60 eur plus 3 eur rezervacia- je to listok na IC, kedze listok do sedackovej casti vlaku.
Toto je klasický problém nočných resp medzinárodných vlakov – v tomto prípade platí namiesto TR10 medzinárodný taríf. Skúsme si pozrieť medzinárodné vlaky na stránke CD, cena rastie posledné dni pokojne na dvoj troj násobok. Pritom u zahraničných predajcov človek zoženie lístok za prijateľné ceny – typicky EC Praha Budapešť u MAV vs ČD. Ďalšia vec je napríklad miestenka, ČD inzerujú, ze miestenka je zdarma, no ak si dám vlak Praha Košice, miestenku zdarma dostanem len vlak z Ostravy do Žiliny, ak chcem miestenku na celú cestu, bude stáť 75kc, ak to web vôbec zvládne. Je to jeden z dôvodov, prečo… Číst vice »
České dráhy státní podnik. Snad to brzo koupí Arriva
Nebola Arriva ešte pár mesiacov dozadu tiež štátna?
Byla a tehdy by na to ani náhodou neměla. Nicméně současný majitel Arrivy, kdyby o to hodně stál, by to jako jeden z mála dovedl v pohodě uskutečnit. Ale stát o to určitě nebude.
To je zase něco😂
Provedl jsem ještě porovníní Chopina s „NJ 456“, na který dole v diskusi poukazuje pan Sůra. Porovnávají se dva, na první pohled stejné případy – „EN 406 Chopin“ (vnitrostátní sedací lístek Břeclav – Bohumín nelze koupit) a „NJ 456“ (vnitrostátní sedací lístek Břeclav – Děčín lze koupit). ***EN 406 Chopin: – pokud ho zadáte do vyhledávače spojení na hlavní stránce ÖBB (www.oebb.at), nebo i DB (www.bahn.de), v dalším klikání narazíte na jeho rozdvojení na lehací (EN 406) a sedací (IC 60406) část a je to znázorněno, jako DVA vlaky pod různými čísly ve stejný čas – pokud ho zadáte do… Číst vice »
Závěr je úplně jednoduchý: bordel:-)
Ja som sa pýtal OeBB na ten NJ Viedeň Berlín, pretože sa to riešilo na K-repe a odpoveď OeBB bola, že sami nevedia, kedy bude predaj zahajeny, následne o pár dní už bola možnosť kúpiť lístok aj vnútroštátne. Takže OeBB možno niekedy s ČD dohodu uzavrú, do tej doby sa bude predávať lístok za NRT tarifu
Thank you for your message and patience, xxxx yyyy Due to our annual timetable change on December 10th, 2023. Unfortunately, tickets cannot yet be booked for all destinations (whether only within Austria or abroad). It always takes a while until all the timetable data from all countries are together so that you can book the routes. Please be patient and try to book the route you want again and again. We currently have no information as to when booking will be possible. All the best and have a nice day. Kind regards Toto som dostal 27.11. na odpoved, kedy bude… Číst vice »
😳🤦♂️🤷♂️😂
Já doslova to samé na dotaz UL-Wien.
Ale už to chodí. V únoru jedem s manželkou do Vídně v solo kupé (i když za cenu jak c Orient expresu…).
Pokud by v tom byly i jiste sluzby, jsme pripraven platit i vetsi castku.
Jenže ono to není tak drahé mašinkari. Běžně jezdím konfiguraci jeden dospělí a dvě děti do 10 let a když si koupím lístek Bratislava Polsko nebo Břeclav Polsko přes rakouský web tak zaplatím těch 22 či 29 € za dospělého a za děti prd. Což je levnější než řešit českou cenu 365 Kč + dvakrát polovinu k tomu. Už jsem několikrát jsi kupoval jízdenky Defakto na české území a český vlak způsobem že jsem si je koupil přes slovenský železniční portál a za děti zaplatil 5 € za osobu a bylo to mnohonásobně levnější než to kupovat přes ČD
Mám tutéž zkušenost. Potřeboval jsem (04/23) jet z Budapešti do Prahy. Přes ČD stála jízdenka 2872 Kč a přes MÁv na tentýž vlak 36 EUR = cca 890 Kč. Tak si říkám, že asi když kupuju přes ČD jízdenku na jiného dopravce bude to dražší, ale omyl. Tentýž den, spoj Praha Budapešť s MÁV 31EUR a s ČD 1550 Kč….
CD totiž zvyšujú ceny s blížiacim sa časom odchodu, MAV zvyšuje cenu len mierne
Koupím si obyč flexi jízdenku a místenku do zebredovic nebo do jiné polské prdele za 75 a hotovo.
Vy možná. Běžný cestující radši pojede autem přesvědčený o tom že železničáři jsou idioti. A popravdě se mu vůbec nedivím.
Ještě mně napadlo, jestli náhodou nemůže být pes zakopán v tom, že, ČD na svém webu deklarují tento spoj, jako JEDEN vlak „EN 406 Chopin“, ve kterém jsou mj. řazeny i vozy 2. třídy k sezení. (Zaujme i ta poslední poznámka na služby ve vlaku: – „ve vlaku je WC“. Kdo by to byl řekl…) Naproti tomu DB, nebo ÖBB ve svých systémech tento vlak dělí na DVĚ SAMOSTATNÉ POLOŽKY, a to: – IC 60406 s vozy k sezení a EN 406 s vozy k ležení Do těchto dvou rádoby „samostatných“ vlaků nabízejí jízdenky podle odlišných kritérií. Pokud si na… Číst vice »
Pokiaľ to pochrúmal software ÖBB, tak neexistuje aby to nepochrúmal software ČD, pretože ten software je doslova ten istý.
Pokud uvádíte, že oba dopravci mají „doslova ten istý software“, tak mi prosím vysvětlete, proč když ÖBB na svých stránkách prezentují vozy 2. třídy k sezení pod jiným číslem vlaku (IC 60406), vyhledávač ČD tento vlak ani nezná a ani není schopen na něj prodat jízdenku k sezení.
Pokud mám i já i vy Word 365, tak to neznamená, že oba vidíme na stejné soubory.
Což je i tenhle případ, sedačkové vozy OeBB nepropaguje do jiných rezervačních systémů. (To je vysvětlení technické, nikoliv komerční.)
OeBB totiž rozlišujú sedaciu časť vlaku a lehátka/lôžka- táto časť jazdí ako NJ a druhá ako EN/IC
Jedna firma ho druhej neuvoľní do predaja?
Nelze na našem území zakoupit jízdenku, za naše ceny? Buď se zde vlak projíždějící, na našem území nebude moci zastavovat a poplatky mu dáme takové, že si to uvědomí nebo ho zde nevpustíme. Úředníci ČD dělají vše, pro občany této krajiny, aby utráceli více, než musí a to je ta Klausová neviditelná ruka trhu?
Vážený pane, Ondriaš, aniž byste měl jakékoliv informace o příčinách popisovaného stavu a tedy věděl, kdo má v ruce „Černého Petra“, už hrdě a hrdinně chrastíte zbraněmi a vytrubujete do světa: „…a poplatky mu dáme takové, že si to uvědomí nebo ho zde nevpustíme.“ Chtěl bych vidět vaší tvář a slyšet vaší slovní zásobu v okamžiku, když by se prokázalo, že chyba není na cizí straně, ale „na našem dvorečku, v našem chlívečku“. Pravděpodobnost toho může být 50%. Pokud byste naneštěstí měl tu moc a zrealizoval vaše dementní návrhy, myslíte si snad, že by to ÖBB položilo? Vaše akce by… Číst vice »
To jsou ale kecy zase. Je to vlak komerční vlak OBB a v ČR jede na licenci ČD. Tarifní politika je rakouská.
Mýlíte se, v úředním vydání jizdního řádu SŽ nic o rakouské tarifní politice není, takže platí, že mám nárok cestovat za kilometrické jízdné Tr10 + místenku za 35 Kč.
🤣
A přitom stačí taková blbost. Napsat do jízdního řádu „Vnitrostátní přeprava vyloučena“.
Pravidla Modrého života, odstavec 2 – cestující:
– cestující ve vlacích pouze překáží
– každý cestující je potenciální zloděj
– jízdné není drahé, jenže substrát by nejraději jezdil zadarmo
– pokud se to cestujícím nelíbí, ať jedou autem
Tak jistě. Ekonomika vlaků Nightjet je založena na dálkových cestujících jedoucích v celé trase. Takový cestující za stováčka z Břeclavi do Ostravy tam skutečně bude jenom otravovat. Výnosnost žádná. Většinou ty Nightjety zastavují do půlnoci jenom pro nástup, pak jen z dopravních důvodů a po 4. ranní zastavují jenom pro výstup. Jak jsem již psal. Vídeň a pak Drážďany, resp. Katowice. Vůbec nic by se nestalo. Nikdo by neřešil, proč nejde koupit jízdenka, nebo proč je tak drahá. Komerční vlak.
„Většinou ty Nightjety zastavují do půlnoci jenom pro nástup, pak jen z dopravních důvodů a po 4. ranní zastavují jenom pro výstup.“
Možná ten pařížský. Které další,
V praxi všechny, když jsou týdny předem vyprodané.
V praxi si můžu koupit jízdenku na dnešek Wien – Bregenz a ještě si vybrat jestli chci sedačku nebo lehátko vy týden předem vyprodanej. Taky si klidně můžu koupit jízdenku na nightjet Linz – Salzburg (00:42 – 02:03).
A z Florencie do Říma na webu Trenitalie si jízdenku koupím?
Ekonomika vlaků nightjet je – pokud se nepletu – založená na dotacích.
Ale rakouských
Jenže si to ČD jako dopravce tak objednali, rozčilujete se špatně.
Já se právě vůbec kvůli takové blbosti nerozčiluju. 😂
Tím, že jsem tím vlakem jel, tak už vím jak kombinovat,a na dnešní večerní spoj vychází jízdenka z Bratislavy do Ostravy na 22 Eur.Z Vídně pak 52 eur.Prostě několik železničních správ a normální chaos v tarifech, žádný záměr bych v tom nehledal.
A ŽSR místenka na sezení bez doplatku
ŽSR nevozia žiadne vlaky osobnej dopravy
Přesně tak, štve mě to. Plánujeme výlet za rodinou do Nemecka a München je perfektní místo na přestup pro všechny směry. Rovněž chceme na Octoberfest a na podzim do Linze na Krampus. Z Ovy lístek nekoupite. Chcete jet ráno na letiště v Vídně nebo někam z Vídně dál ne přestup směr jih a nic. Říkal jsem, že konečně spojení východu se západem. Nepochopím tento bordel.
Jízdenku z Ostravy do Vídně koupíte, otázkou je, zda budou k dispozici. Zkoušel jsem teď koupit Ostrava – Vídeň na uvedený vlak a nejbližší možnost zakoupení mi vyskočila na 17. února, cena 22 EUR na sedačku.
Přesněji, jde to koupit na 17., 18., 19., 20 a 21. února, pak zase až od 5. března. Zvláštní.
Dnes jsem se ptal v Břeclavi na Nightjet 456 Břeclav Berlín šlo na 9.1 ve 23:57 globální jízdenka s místenkou za 1773 Kč kdybych jel EC 172 Břeclav Berlín 9.1 v 11:07 vyšlo by to na 1173 Kč. Na EN 408 Chopin 7.1 v 0:42 šlo koupit jízdenka s mistenkou Břeclav Kraków za 1013 kč.Sehnat jízdenku Břeclav Ostrava hln jde prý se jezdí na One tiket takže mistenku musíte sehnat dřív asi 3 až 7 dní dopředu ale jde to.Nejde to v den před odjezdem (přijdu koupím a hned dnes tím chci cestovat). Chtěl jsem jet NJ 456 Břeclav 23:50… Číst vice »
EN 407 Chopin Břeclav Munchen Hbf použít nelze program ho nenabízel první spoj byl s přestupy ve 4:27 směr Vídeň navíc se mě zdá že jsou ceny v NJ 456/7 hodně drahé ale věřím že to pro někoho může být zážitek.Ještě bych dodal že do lůžkových vozů není nástup dovolen mezi 22:00 a do 6:00 se ve vozech spí probíhá noční klid.U EN Chopin měly být relace Vídeň Krakow nebo Vídeň Varšava.Určitě lůžko Ostrava Vídeň nebo Ostrava Munchen využít nelze. U NJ 457 z Prahy do Vídně Bratislavy či Budapešti jízdenku nebo lůžkový lístek v prodeji nebude to se vědělo… Číst vice »
Důvodem může být uspora nákladů. Ono odvádět určité procento z ceny jízdenky jinam, když si to můžete koupit na webu dopravce ÖBB může znamenají další náklady. A záleží na tom, jestli ČD měli zájem tyto jízdenky prodávát a za jakých podmínek.
škoda že sem nejde vlepit screen toho jak koupit jízdenku za cca 10s přes portál idosu… na zítra za 630 + 75Kč místenka….. obezlička, nekoupím do Bohumína ale do Zebrzydowic.
Proč mám proboha dělat obezličky, je rok 2024 a já jsem zákazník. Byrokracie a chaos dopravců mě přece nemusí zajímat. Většina lidí místo obezliček volí auto.
Levněji vyjde vnitrostátní jízdenka za 365 Kč (u pokladny nebo OneTicket v eshopu) a místenka koupená ve vlaku u průvodčího za 50 Kč.
V tomto vlaku platí taríf OeBB takže prirážka bude niekoľko desiatok eur a nie 50kč
Přirážka v ČR určitě nebude několik desítek Euro, tady se totiž platí korunou. Jo a o tom, že by tam platil tarif OBB, když v JŘ je uveden dopravce ČD, by se jaksi muselo něco psát v JŘ.
No jenže když jedes z tramtarie do tramtarie, tak nemusíš tahat auto
Nějak nechápu, proč tady všichni „mlátíte prázdnou slámu“: OeBB zkrátka nemají zájem o krátkou úsekovou vnitrostátní českou frekvenci, a tak dělají všechno pro to, aby se jí vyhnuly, ale aby je za to také nikdo ani nemohl příliš snadno napadat. ČD (a i MD ČR) jsou si toho dobře vědomy a nevidí důvod proti tomu nějak výrazněji bojovat, protože chápou i důvody, které k tomu OeBB vedou, a tak jim to jako zcela marginální záležitost nestojí za případné zbytečné neshody s OeBB – nic jiného bych za tím nehledal, ale stejně bych také neočekával, že to zdejší „mlácení prázdné slámy“… Číst vice »
Jinými slovy, cestující jsou jim ukradení. Děkujeme za vysvětlení.
Ano, su im ukranuti cestujuci, ktori si kupia listok na trasu bohumin – breclav, pricom tym zablokuju zakaznika ktori by si kupili listok na podstatne dlhsiu trasu.
Zeptal bych se – ÖBB obdobně blokují rezervace na kratší relace svých NJ/EN jako např. Wien – Břeclav, Wien – „cokoliv na Westbahn“ atd.?
EN 406 Chopin:
München Ost – Zastavuje jen pro nástup
Rosenheim – Zastavuje jen pro nástup
Salzburg Hbf – Zastavuje jen pro nástup
https://www.cd.cz/vlak/406/6.1.2024/8098262/18.35/5433425/0.04/
Hm, takže např. Salzburg – Wien s tím jet jde. Nebo i Linz – Wien atd.
Dobře, ale to je jasně řečeno. A Vídeň – Břeclav koupíte.
Zatím co cestující na trasu Wien – Břeclav jim ukradení nejsou. Ne, logiku v tom hledat nejde.
A proč takovým nenabídnout lístek za cenu stejnou jako lístek na delší trasu?
Tak koupit si delší trasu a použít lístek jen na cestu po ČR možné je už teď 🙂
Českému ministerstvu dopravy?
„Jinými slovy, cestující jsou jim ukradení.“ M19: Překvapujete mě = právě u vás bych očekával víc invence: cestující obecně jim rozhodně „ukradení“ nejsou, ale protože nechtějí, aby jejich cestující byli potenciálně OKRADENÍ (nebo minimálně i jen zbytečně rušeni během noční cesty), tak jim jsou „ukradení“ cestující „vnitročeští“ – a ČD to dobře chápou (jako problematiky znalá firma), a tak ani nemají žádnou velkou motivaci takovému opatrnému přístupu bránit. A že podle KJŘ není „vnitrostátní doprava na českém úseku vyloučena“? Proč by si ČD zbytečně poškozovaly své „PR“ v očích širší veřejnosti upozorňováním na omezené služby, když ve skutečnosti ta situace… Číst vice »
Zloději řeší nějaké místenky a platné jízdenky?
Jestli ode mne očekáváte demagogii, tak se nedočkáte. Dojmologii si nechte někam.
O cem to tady pisete? Vzdyt v clanku se o nicem takovem nemluvi. Vzpomente si, ze napriklad prvni dny provozu vlaku OBB viden – berlin nesly dokonce koupit jizdenky vubec a vlak jezdil prazdny. O zadnem zameru nedovolit jezdit z breclavi do ostravy nikdo nic nerekl.
Taky to chápu ale podle mě má máslo na hlavě CD. To by nešlo vyjednat připojení jednoho vz v Bohumíně čistě pro vnitro či spojení s Vídní.
Ono opravdu není moc příjemné, když v nici pořád někdo vystupuje,nastupuje.
Dříve za CSD se to řešilo poznámkou vnitrostátní přeprava povolena pouze ve vz c.xxx
Jde o to, jestli v současné vozové krizi ČD nějaký volný obstojný vagon, který by jim na této soupravě nedělal ostudu, vůbec mají.
Kdyby na tom skutečně hodně záleželo a šlo by jen o jeden či dva vozy, asi by se na to nějaké vyhradily, ale domnívám se, že ty vlaky asi ani v PPS nepřepřahají (jsou vedeny stejnou lokomotivou v celé trase), a tak by přidávání jednoho vozu jen na kousek cesty bylo zbytečnou přílišnou komplikací.
V Breclavi sa spajaju vetvy z Mnichova a Budapesti, v Bohumine sa pridava vagon z Prahy.
Že by se v noci na velkých pohraničních stanicích nenašlo nic volného? Tak špatné to snad ještě není…
Ten vagon sice jede v noci TAM, ale zase někdy musí jet nazpátek a mezitím musí někde čekat.
O tom, kolik a jakých volných vagonů ČD mají, se můžete přesvědčit sám v diskusi pod zdejšími články.
https://zdopravy.cz/tag/nedostatek-vagonu/
Břeclav – Ostrava dám sám Fordem v naftě za 440,- CZK. Ve čtyřech je to 110,- CZK/osoba. A to je železniční doprava dotovaná státem. Opět jen čechystánská komedie.
A i polonostánská, nejspíš. Např: https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2023-06-17/pociag-widmo-ic-chopin-jest-w-rozkladzie-ale-pkp-intercity-nie-sprzedaje-biletow/
Hlavně nesmí být austrostánská, že?
Služebním za naftu určitě. Soukromým jistě ne
Chtěl bych se zeptat mínusáků, jestli jim ostatní náklady platí maminka u soukromého auta 😄
A Ford jsi ziskál kde?
Ten se mu v Břeclavi zjevil … 🙂
A elektrickou verzi za polovic.
Pokud by nabíjel na veřejném AC, tak to při obvyklé spotřebě 18 kWh je 316 Kč na celou cestu
A kolik by to tak mohlo stát, kdyby to auto bylo sdílený/z půjčovny? A pokud víte, tak třeba v i obě verze ve fosilu a v elektru? Dík.
Tak tohle netuším. Vím v okolí o 3 lidech, co si půjčovali, tuším že to bylo 4 Kč/km. Takové to auto, co najdu na ulici a ani nevím, jak do toho lezli (odemkli)
Pokud tomu dobře rozumím,komerční vlak Obb nelze koupit přepravu po ČR.Nevidim v tom problém.Jančura vám neprodá jízdenku Praha Ostrava ale Praha -Košice jo!To vám nevadí? Je to naprosto stejný přístup.Ale to se sem moc nehodí….
Úplně ne. Rakouské dráhy vám tento lístek prodají, České ne.
Je tam určitý rozdíl – Regiojet je dopravcem toho vlaku v celé trase Praha – Košice.
ČD nejsou dopravcem toho vlaku v celé trase z Rakouska do Polska.
Dále: komerční spoje Regiojetu nejsou součástí systému One-Ticket. Zato u tohoto spoje EN bych předpokládal, že na jízdenku One-Ticket + k ní přikoupenou vnitrostátní rezervaci dle ceníku ČD bude možné z Břeclavi do Ostravy jet.
Komerční spoje jsou součástí One-Ticket. Zrovna v jednom jedu – plně legálně s One-Ticketem v mobilu.
Za osm stovek jdu pěšky.
Mluvčí ČD má samozřejmě pravdu v tom, že se jedná o komerční vlak, samozřejmě povinně místenkový, ale už nějak zapomíná na to B. Tedy že v úředním vydání JŘ SŽ, jsou jako dopravce uvedeny ČD a není tam uvedena, žádná poznámka, že je vnitrostátní přeprava vyloučena, nebo cokoliv jiného, co by mě jako zákazníka vedlo na web OBB. Takže minimalně platí, že si můžu koupit celodenní/flexi jízdenku ČD a k ní zvlášť místenku za 35 Kč z Břeclavy do Ostravy, takže zajímavé by bylo jak si s tím poradí na kamenné pokladně (kde si s tím poradit musí, jinak by… Číst vice »
Chtělo by to reportáž. Po cestách do Chorvatska a testech jídelních vozů by se tu dobrodružné shánění místenek na noční vlaky dobře vyjímalo…
Aleš Petrovský: „Hold my mátový čaj!“
Z BřeclavY???
To fakt není podle stejného vzoru, jako do Ostravy, Jihlavy…
Jinak ale souhlasím, že tuto anomálii, jejíž možné důvody už uvedl pan „pragmatik“ v diskusi níže, lze jednoduše zprovodit ze světa poznámkou v JŘ „vnitrostátní přeprava cestujících vyloučena“.
Tak ať si k tomu vlaku v Břeclavi připojí ČD jeden český vagón s českým průvodčím a v Ostravě ho zase odpoji.Vlk se nažere a koza zůstane celá.😁
ČD jsou na našem území dopravcem toho vlaku. OBB má u nás vlastní dceru, kdyby chtěli mohou si to vozit na její licenci.
Ta česká dcera ÖBB nemá osobní licenci, takže to vozit nemůže.
Tenhle princip funguje v Itálii a částečně v Německu, kteréžto dcery jsou vybaveny osobkovou licencí. Česká nikoliv.
To by mě fakt zajímalo, to „intenzivní jednání“ 😀
ČD: „Můžeme prodávat vnitrostátní jízdenky na vaše noční vlaky?“
ÖBB: …
ČD: …
Dopňuji:
ÖBB: Nein!
ČD: Aha…
…
ÖBB: Ja, genau!
ČD: Oh die Kurve
Ach ti manažeři neumí jednoduchou násobilku, jak počítám tak počítám je to s autem na stejno né-li lepší. Nejkratší cesta je cca 190km nádraží-nádraží, mám auto co bere 5,5l/100km, palivo je dnes za 35,- to je 190*0,055*35=365Kč za nejkratší cestu Břeclav-Ostrava tedy cca 2,5hod, dá se to zajet za 2h po dálnici (což je ještě o dost rychlejší jak vlakem), k tomu v noci bude menší provoz ale cena paliva pak bude cca 475,- (nepočítám koeficient údržby vozidla) pokud pojedu sám nevyplatí se to, pokud pojede víc lidí tak jsou náklay rapidně nižší podle počtu pasažérů, třeba jedou 3-4 lidi,… Číst vice »
V západní Evropě tolik jízdenky stojí celkem běžně a stejně tím někdo jezdí. Protože ne každý počítá každou korunu jako vy, ale cení si i svého času a pohodlí.
Na kolik ve vašem výpočtu oceňujete vlastní práci při řízení? Na nula? A proč?
No pohodlí…mačkat se a poslouchat stovky dalších lidí…čas – cesty vlakem breclav-ov je delší než než jízda autem…další věc pohodlí : vyjedu si kdy chci a vyjedu přímo od domu…málokdo bydlí na nadrazi,takže se musí ještě drncat na nadrazi, musí tam být předem atd…
Sluší se dodat, že vlaky EN Chopin jsou povinně místenkové (v JŘ symbol R v rámečku), takže to ani nelze „obejít“ jízdenkou na jiný vlak – bez místenky je přeprava v tomto vlaku zapovězena a místenku nelze zakoupit.
Nejde u OBB prostě koupit jenom místenku?
Dopravcem u nás jsou ČD, které mi jako spotřebiteli, nabízí ve vnitrodopravě místenku za 35 Kč s možností storna do 15 minut před odjezdem.
Na webu OBB se dostanu na cenu 3 Eura bez možnosti storna…no nevim, ale zní to jako klamavá obchodní praktika.
A co tam hypoteticky vlézt bez jizdenky v Břeclavi, asi vás behem jizdy nevyhodí. Jakým tarifem a přirážkou vás do Ostravy obslouží? Ve voze na sedění, samozřejmě.
Flexi základní jízdné (364 Kč), Manipulační přirážka
za vystavení jízdenky ve vlaku po nástupu v obsazené stanici (50 Kč), Přirážka za použití povinně místenkového vlaku bez místenky po vyprodání místenek (250 Kč).
Můžete koupit normální flexi jízdenku v předstihu, jen nebudete mít místenku, takže minus těch 50Kč, ne? Celé je to pořád levnější než na webu OBB!
A jaká je přirážka za použití povinně místenkového vlaku bez místenky po NEvyprodání místenek?
Ale ony ty místenky z pohledu ČD vyprodány jsou.
Ale jsou systémově vyprodané, ne fyzicky, prostě ty místa ve vlaku nejsou obsazené.
Klasický český ojebávač….
to sice jo ale uvedomte si ze je to reakce na nejaky podnet – – cili zacali si „oni“ tak dobre jim tak 🙂
V Břeclavi do toho vlaku normálně nastoupil pár bez místenek, něco řešili s průvodčí, něco doplatili a jeli s námi až do Ostravy.
Aj vetva Budapest-Warszawa je prevadzkovana ÖBB a cez ich rezervacny system? To neznie spravne.
A tohle je podle mě problém evropské železnice. Další střípek do mozaiky, proč lidé raději využívají letadla nebo auta. Je to jedna z mnoha překážek, proč železniční doprava jen těžko konkuruje ostatním druhům dopravy. O to smutnější to je, když chcete využít vlak jen vnitrostátně. Jasně varianta je to delší, za to dražší varianta je u železnice vidět často. Tohle je ale absurdní. Je to časově delší, dražší a i když budete ortodoxní šotouš, tak si to stejně nekoupíte. Pro mě jako milovníka železnice velmi smutné.
Evropská železnice neexistuje. Máme tu pořád železnice národní.
Danubius nás taky pěkně „dopimpulil“ (sory, nová pravidla diskuzí – jsem opatrný), když jsme jeli před vánocemi do Vídňa. Z Hodonína na stojáka až do Vídně, protože jely jen tři (!!!) vozy. Kamoška co jela z Ostravy a potkali jsme se až ve Vídni na peróně říkala, že průvodčí povídal, že to Poláci poslali málo vozů… A HLAVNĚ říkala, že místenka nešla koupit. I když byl vlak vymístenkovaný, ale některá místa byla volná (podle označení míst od Poláků), nešlo v app koupit místenku ani na ta volná místa „bez papírku v přihrádce“. Zpět to bylo úplně stejné. V přihrádkách normálně… Číst vice »
Článek fajn, jen si hodně protiřečí, s články, tady, na téma nočních vlaků, které převážně provozují zahraničních společností a ne ČD. V článku je dobře uvedeno, že je to noční mezinárodní spoj s lůžkovými vozy a tedy ne vnitro spoj Břeclav-Ostrava-Bohumin. A pokud takovýmto spojem chcete jet, cena je adekvátní NJ mezinárodnímu spoji i na území ČR. Nepleťte si to s běžným, nočním vlakem provozovaného v rámci komerčních spojů ČD. Noční vlaky spojují převážně několik národů a ne jen města Praha-Brno-Ostrava za pár korun. Na to jsou ostatní spoje v rámci ČR. A, když nejsou, takové spoje požadujte po krajích… Číst vice »
Co to je za kravinu? Ty systémy měly být dávno propojené. A tisíc korun za to opravdu nikdo platit nebude, trendem je naopak dělat železniční dopravu dostupnou.
Uvědomte si, že nejde o to, pro co mají sloužit podle obecných teorií noční vlaky, ale o to co je uvedeno v jizdním řádu. Má tam být poznámka „vnitrostátní přeprava vyloučena“ a pak nikdo nemůže říct ani popel, jestli dopravce udělal při objednávce kapacity na veřejné infrastruktuře botu, tak ať si to odskáče.
Článek vůbec není o tom, že by se nemělo jezdit EN vlakem v rámci jednoho státu, protože je určený… bla bla.
Nabízí ho jako spoj? Tak co, ať ten lístek prodají! Ostrava – Zebrzydowice si koupíte bez problémů, sice to jede přes státní hranici, ale ti lidi si tam rozumí „po našemu“ jednou řečí, takže tolik k mezinárodnosti.
Jako je to opravdu zvláštní „kauza“. O tom žádná.
Mě by ale zajímalo, KDO chce v noci cestovat z Břeclavi do Ostravy? Pojedou všichni tři, nebo si to po jednom rozdělí na pondělí-středa-pátek?
Kdo? Cestujcí přece. Nabízet hostům v restauraci Vídeňský řízek a pak ho neumět namarkovat v pokladně taky asi není vpořádku.
Samozřejmě, že to není v pořádku. Nicméně hlavní obsah mého příspěvku byl o tom, kolik těch řízků ta restaurace chce o půlnoci dělat a pro koho.
Beze srandy. Kolik tam v tu dobu chce jet lidí? Máte nějaké data?
Bez problémů prodávají lístky do Zebrzydowic, kam teda asi pojede méně lidí než do Ostravy.
Aneb žurek a řízek problém není, jen ten řízek samotný!
Varovali mě a já to přesto udělal (snažit se v internetové diskuzi něco zjistit). Snažím se zjistit, kolik lidí chce jet o půlnoci z Břeclavi do Ostravy.
Boha jeho! Já nerozporuji tento tarifní bordýlek, jen jsem si myslel, že mi někdo odpoví, kolik lidí chce jet v noci z Břeclavi do Ostravy.
Myslím si, že to budou jen jednotky lidí. Často nikdo.
Například strojvedoucí, kterým končí výkon v Břeclavi. Vzhledem k tomu, že jde o pohraniční stanici, bývá jich poměrně dost (od nich je ostatně i tento tip).
Tak to jsem se teda přepočítal. Omlouvám se. Takže kolik jich tam chce jet? Všech devět?
Jo, už toho nechám…
Ale to mě docela zaujalo ti strojvedoucí. To jako skončí v Břeclavi v 23:00 a zaměstnavatel je nechá napospas, nebo jak?
Slušná firma se samozřejmě o lidi postará (služební byt/hotel), ale pokud je možnost jet domu místo nocovat někde jinde, tak potom pár lidí sáhne. Odhadnul bych, že z řad strojvedoucích by ten vlak mohlo využívat cca 5-10 lidí denně.
Když bude mít nějaký strojvedoucí skutečně zájem tím vlakem jet, tak podle mě pojede (a kdyby už to nešlo jinak, tak na lokomotivě) – ale úplně regulérní řešení to tak pochopitelně není.
Já ho už párkrát využil, a takových vnitro cestujících jelo více.
A kolik je více? Deset? Sto?
Jen bych rád věděl, jestli má někdo relevantní data, kolik tam těch lidí (z Břeclavi do Ostravy) chce reálně cestovat o půlnoci.
Dík!
Minimum, ostatně vlak není vymyšlený kvůli českým cestujícícm. V článku se nicméně řeší něco jiného – proč je zveřejněn, když se do něj nedá koupit jízdenka.
Tak relevantní data sice nemám.Ale často bych spoj využil,ale mato jeden háček a to že bydlím v Oulu.
Zajímavé, Břeclav-Zebrzydowice ČD normálně nabízejí za 630 Kč, je to na ten samý EN 408 Chopin s odjezdem 00:42 z Břeclavi.
Takže mezinárodní pokladní systém data má a vnitrostátní nikoliv?
Samozřejmě, že je má – a měl by jistě i ta vnitrostátní, ale OeBB zjevně nechtějí potenciálně komplikovat svým mezistátním cestujícím pohodlí a bezpečnost tím, že do toho vlaku cestou pustí i osoby, které patrně preventivně považují za „verbež“ – takže levné „vnitročeské“ jízdenky s rezervací raději nenabízejí, aby pro ty předpokládané problémy zbytečně nevytvářely mnoho příležitostí. Nerozumím tomu, co na tom kdo nechcenči neumí pochopit.
Z čeho plyne, že zájemci o tento vlak jsou verbez? A nebylo by rovnou lepší považovat všechny cestující za verbez? A jak již bylo zmíněno, proč to není natvrdo uvedeno v jr, že vnitrostátní přeprava je vyloučena?
Pan bývalý zaměstnanec CD v důchodu nám chtěl názorně ukázat své uvažování o cestujících. Line se to všemi jeho příspěvky pod různými přezdívkami.
S původní 456 / 457, když jezdila přes Moravu byl stejný problém… Často vůbec, nebo když už, tak jen na kase.
Tady je snad problém u té větve „Chopinu“, ale je to trapný…
A neni to proste proto, ze OBB nechce, aby cesky priskokari budili rakousky dalkovy space? By pak stacilo rict, ze stanice na uzemi CR jsou urceny jen k vystupu a je to.
Proč tedy jde koupit jízdenky na vlak Graz – Berlín v relaci Břeclav – Děčín, v podstatě v identický čas?
Nevim, jestli a jak se lisi razeni obou vlaku, ale neni treba v tom Berlinskym lepsi moznost oddeleni vnitrostatnich cestujicich od dalkovejch?
Takový nápad: možná je to i proto, že MD ČR i GŘ ČD jsou v Praze a někomu z těch, kdo o provozu těch vlaků jednali, by se třeba někdy mohlo hodit jich použít.
Rakouští dálkoví spáči se válí převážně na postýlce ve spacích vozech. Ty sedačky se do nočních převážně ze spacích vagonů složených vlaků, dávají právě proto, aby mohla být obsloužena i kratší nácestná frekvence.
Zajímavé, že na ten NJ přes Prahu to jde, byť ty spoje jsou svojí povahou, jak ji popisuje pan mluvčí, totožné.
Takže jen výmluvy.
Na vysvětlenou: Jedna věc je, zda ČD umí prodat jízdenku.
Druhá věc je, co za jízdenku a za jakou cenu je.
Tohle není vlak Českých drah. Ty jsou pouze papírovým dopravcem, podobně jako v Itálii pro ÖBB jezdí Trenord (a jeho jízdenky tam neplatí) nebo jako ČD využívají ÖBB a SBB na přímém vozu do Zürichu via Linz.
ÖBB se můžou, když to přeženu, ze dne na den rozhodnout, že jim vlak na českém území poveze klidně jakákoliv jiná firma, nebo si mohou udělat vlastní papíry.
Proč se teda ale bazíruje na tom, že dopravce vlaku na českém území se uvádí jako ČD, i když ve skutečnosti je dopravcem ÖBB? Cestujícího nezajímá na čí licenci vlak jede. Je to úplně stejný bizár, jako když v Lichkově hlásí vlak směr Wrocław jako vlak společnosti LeoExpress. Na tom vlaku není LeoExpress zhola nic, kromě toho že jede ten kilometr na čáru pod jeho licencí. Měl by být hlášen jako vlak společnosti KD.
Kdo na tom bazíruje? Já ne.
Z pohledu uživatele platí toto:
Pro SŽ je to vlak ČD
Pro cestujícího (a teda i na infotabulích, v idosu atp) by to měl být vlak ÖBB.
Bohužel se to nějak nerozlišuje
Právě že se to nerozlišuje. Holt doba se vyvíjí a už nutně neplatí, že dopravce na jehož licenci se jede je stejný jako dopravce z pohledu cestujícího. SŽ by to měla začít reflektovat.
ÖBB sami o sebe tam uvedené byť určite nemôžu, cestujúci musí byť informovaný kto jeho vlak operuje a teda koho prepravné podmienky platia, kto má právnu zodpovednosť ak sa niečo stane a podobne.
Riešením by bolo niečo ako v letectve kde sa pri predaji uvádza napr. „TAP operated by Portugalia“.
Musely by si ten kousek KD vyběhat celé obrovské úřední kolečko jak by byly celorepublikový dopravce v ČR? Je to jízda do pohraniční přechodové stanice…
Ten udaj je nezmyselny aj v inych pripadoch – naco je napriklad komu dobre vediet, ze vlak prevadzkuje CD, ked v nom plati vyhradne krajsky tarif?
Přečtěte si český zákon o dráhách.
Pro mě zůstává největší záhadou, že noční vlak Břeclav – Děčín, rovněž v komerčním režimu ÖBB, koupit lze:-) ÖBB se samozřejmě může rozhodnout, ale je neskutečný bordel tohle spojení mít v systému a nabízet ho, jen ho neumět prodat.
Jasně, to beru
Nevozí třeba na tom vlaku do Berlína před Česko ČD nějaký svůj vůz a vnitrostátní místenky se prodávají jen do něj? Na manipulaci v pohraničních stanicích je času víc než dost.
Ne. Je to komplet souprava ÖBB.
Já tedy nevím, ale jsou tam i maďarské vozy.
Máte pravdu, na ty jsem zapomněl.
Nebude tam nějaká minimální vzdálenost? Pač Břeclav – Děčína / Ústí lehátko jde koupit, ale do Prahy už ne. (nightjet .com)
Bavíme se o sedačkách
A zkoušel jste i mezinárodní? Třeba Brno -Dresden? Cena v dalším kroku a po rozkliknutí, jízdné 0 Kč a mistenka automaticky za 2373 Kč? Odjezd dnes v noci.
Jde to zmírnit koupí vnitrostátní jízdenky Brno-Děčín a pak dokoupit jen ten kousek přes hranici. Ale je ostuda, že to v roce 2024 v srdci EU nejde řešit nějaké normálně…
Což o to mě na tom fascinuje to jízdné zdarma a platba za místenku. A zkoušek jste to, nebo jen odhadujefe?
Globální cena, včetně povinné rezervace – co je na tom divného?
Divné je na tom to, že tedy mistenka není zahrnuta v ceně jízdného, případně nedokáží prodat jizdenku jako globální i tak označenou. Není to včera co to existuje. Ale já vím, paragraf 1.
To je vcelku jedno. Zaplatíte cca stejně jako přes ÖBB.
Praktik, provokatér, pragmatik, realista. Kolik přezdívek na šíření svých mouder potřebujete?
Pravděpodobně tím chtějí hodit klacek pod nohy lidem, co by to chtěli obcházet přes různé síťové jízdenky ČD. V tomhle nastavení cen tím obejdou jen základní jízdenku, která je formálně za 0 Kč, ale pořád si musí koupit tu předraženou povinnou místenku… takže mají smůlu. Což je asi bohužel to, o co prodávajícímu jde.
Nemoze tam ten bordel nejako sposobovat aj PKP tym ze tam su len ich vagony s ich servisom? Alebo su PKP len subdodavatel pre OBB?
Opravdu? Před pár dny jsem to zkoušel kupovat z Děčína do Prahy a nešlo to…
Zkoušel jsem Břeclav – Praha/Decin a to jde
Pořád ale nelze koupit jízdenku na ty maďarské přímé vozy, co pak jedou na EN 477 do Budapešti, např. pro relace Praha-Bratislava nebo Praha-Budapešť, nejde ani u ČD, ani u ÖBB, ani u MÁV, ani u ŽSSK. Zajímavé je, že bez problémů jde koupit jízdenka na relaci Praha-Břeclav a pak jízdenka do EN 477 v relaci Břeclav-Bratislava 🙂 (ale to může být do různých vozů)
Mohlo být vyprodáno, kapacita není velká (2 vozy na sezení).
To zamykání zadních vagonů mezi Břeclaví a Vídní je taky lahůdka jak z roku 1984. A jako cestujícího mě naprosto nezajímá důvod tohoto nesmyslu.
Tak kdyby ten zadní vůz nezamkl, tak nemůže z Břeclavi odjet. Byl byste radši ?
A jaký je ten důvod?
Rakuske pravidla vyzaduju nejake mnozstvo personalu na dany pocet vagonov. Zamknute vagony sa nerataju, takze vo vlaku staci o cloveka menej.
A co na tom nechápete? Slyšeli jste někdy pojem provádějící dopravce? Ne? To máte blbé. Prostě dopravcem po komerční stránce jsou ÖBB, zdar ✌🏼 Stejně jako DB-ÖBB EC v Itálii
Nikdy jsem pojem „provádějící dopravce“ neslyšel. A to mám ve vlacích naježděno opravdu dost.
P. S. Proč tuto skutečnost neuvádějí ČD, a.s. (= u tohoto spoje „neprovádějící dopravce“) např. ve svém vlastním jízdním řádu?
Miluju bizár a tohle je úplně geniální bizár. 😀
Jsme holt chudí příbuzní a musíme si nechat vše líbit.
Celonárodní spiknutí a pomstu za povstání na Bílé hoře a první světovou v tom opravdu není nutné hledat, když se to dá vysvětlit zcela jednoduše: Někdo někde udělal botu a teď zatlouká.
Žádnou botu: to je cílené omezení nechtěné vnitročeské frekvence pojaté tak, aby to zbytečně okatě nedráždilo širokou veřejnost – jen nikdo z těch, kdo se na tom podíleli, netušil, že do toho Sůra začne „šťourat“ a rozvíří vášně..
Díky za krásnou ukázku prozákaznického přístupu. Paradoxně do toho začali ale šťourat zaměstnanci ČD, od kterých mám tento tip:-)
Že to vadí především režistům a FIPkařům, tomu se nedivím – dokud jsem byl schopen rejdit po Evropě, tak by mi to jistě vadilo také. Naprostá většina platících cestujících ovšem ty vlaky běžně vůbec nepotřebuje a v životě by jich ani nepoužila.
A že vámi zmínění zkusí podstrčit ten problém jako tip na „šťourání“ právě vám, na tom přece také není nic nepochopitelného: dobře vědí, že s případnými regulérními stížnostmi firmě by stejně neuspěli, a tak zkoušejí, co se dá, a Sůru jako známého „šťourala“ zvolili jako potenciální dobrou možnost, jak oklikou snad přece uspět.
Zklamu vás, ani jeden ze strojvedoucích, který mě kontaktoval, není režijkář:-)Tyhle teorie jsou moc fajn, ale já anonymům píšícím pod pěti různými ze stejné IP adresy mnoho nevěřím. A Když budu parafrázovat vaše výroky, vzhledem k páté lži za sebou naprostá většina uživatelů tohoto serveru vaše moudra nepotřebuje, takže nashle.
Já se jen divím, že člověk jako vy, který jinak řeší neuvěřitelné modrogumnosti typu koš na představku u jednotky Desiro, má potřebu dělat advokáta téhle cochcárně.
Jak pan mluvčí vysvětlí, že na všechny ostatní spoje z Rakouska jízdenky zakoupit lze?
Kdyby jste to četl tak by jste to pochopil.
–
„Spravován je v rezervačním systému rakouských drah (ÖBB) a protože ty nám neumožňují řádné propojení s našimi prodejními kanály, nemůžeme bohužel v současnosti jízdenky a rezervace na tento spoj plnohodnotně prodávat.“
Četl, leč stejně nepochopil…
Tie ostatné vlaky sú tiež v rezervačnom systéme ÖBB a ĆD ich predať vie. Daná veta teda na Janovu otázku vôbec neodpovedá.
Ďakujem, rád v tom nejsem sám…
A k tomu mají přece firmy a úřady mluvčí, aby mlžili to, co je třeba zneprůhlednit …
Mluvíte z vlastní zkušenosti?
Ta cena nicméně zní na NJ uvěřitelně 🙂
Když tedy v Břeclavy nastoupím bez jízdenky, český průvodčí mi ji ve vlaku prodá skrze jeho aplikaci OBB za 42,60 EUR nebo jak? :O
Břeclavi, ženský rod, podle vzoru kost…
Predpokladam, ze bez priirazky.
Vysadí vás v další stanici (v Ostravě) jako černého pasažéra 😀
Nebo zastaví v někde v poli, jako jednou EC z Ústí, kde průvodčí na nějaké zastávce vyhodila doslova černé pasažéry. – počítali, že se svezou podle JŘ až do Holešovic.
Toto jsem zažil jednou v Kyjicich u večerního rychlíku Praha-Louny-Most-Chomutov. Tmavá pasažérka nadávala do rakovin a pohlavních orgánů, ale neuspěla.
Český průvodčí je ve vlaku pouze jako doprovod. Tarif je zcela v režii ÖBB. To, že v Česku vlak jede na licenci ČD nic neříká o tom, jaký tarif tam platí. Vzpomeňte si třeba na spoj Nice – Moskva.
Tak proč se ale nejedná oficiálně i na českém území o vlak společnosti ÖBB i včetně rakouského průvodčího? Že ho táhne lokomotiva ČD není podstatné (stejně jako nebylo podstatné, že jančurův JadranExpress v Chorvatsku táhla lokomotiva HŽPP – z pohledu cestujícího byl dopravce RegioJet v celé trase).
Však tam máte zaměstnance newrestu (rakouské „JLV“), kteří cestující odbaví, ne? Tímto konkrétním spojem jsem nejel, ale na jiných nightjetech to tak funguje.
I ten RJ Jadran Rieković měl jistě na chorvatském území doprovod někoho se znalostí a zkoušek místních předpisů
Někdo se zkouškami z předpisů ať tam klidně je, ale proč se předstírá, že se jedná o vlak dopravce ČD (z komerčního, nikoli licenčního hlediska), když to není pravda?
Pretože zodpovednosť voči cestujúcemu má ČD, platia tam SPPO ČD a podobne.
Do Polska afaik neni newrest ale polsky WARS. Moze to byt este zamotanejsie.
No jo, ale vlak Nice – Moska a nebo opačně měl v poznámce uvedeno, že vnitrostátní přeprava je vyloučena a tím bylo vše vyřešeno.
Když už nevíte jaké se píše i/y, pište raději Břeclavě
Tak podľa mňa lístok ti v pokladni vydať vedia (neviazaný na vlak), akurát nebudeš mať povinnú miestenku. Na Pendoline za to kedysi bola nejaká fixná prirážka/sankcia.
Předpokládám, že vás průvodčí vůbec nenechá nastoupit: nechat otevřené jediné dveře a ty si hlídat (případně za spolupráce s PČR), to by neměl být nepřekonatelný problém.
Jak myslíte, že to dělají jinde v Evropě?
Kde v Evropě se to takto dělá? Proč by PČR měla něco takového řešit?