Bratislavský kraj nechá lidi jezdit měsíc autobusy zdarma. Díky pokutě Arrivě
Autobusy Arriva Mobility Solutions pro BSK. Foto: Bratislavský samosprávný kraj
Majitelé časových jízdenek získají až dva měsíce bezplatného cestování.
Myšlenka je to symbolická a rozhodně zajímavá, ovšem snadno se může otočit proti nim: měsíc nebudou mít páku na problémové cestující a pak bude obtížné se jich zbavit.
Aj neplatíci cestujúci musia dodržiavať niečo ako prepravný poriadok. V tom by som nevidel problém.
Přesně tak. Tento argument proti cestování zdarma (ne, že bych byl nějakým jeho propagátorem, to rozhodně ne), vidím často, ale pravda je, že zrušením tarifu se přepravní podmínky jako takové neruší a dopravce má stále právo je vymáhat a tedy vykázat problémové cestující.
Dobré řešení 🙂
Já říkám pořád, že při časovém tarifu by zpoždění mělo prodloužit platnost jízdenky.
Dobré? Spíš zoufalá rekace na situaci, která nemá dobré řešení. Teda má – dobrý by byl normální provoz, ale to kraj zdrbal a teď už se v tom jen potácí.
Kraj to nezdrbal, s krajom vydrbala DeBility Company, ktorej manazment do poslednej chvile suverenne tvrdil, ze prevzatie prevadzky v plnom rozsahu zvladne. Vsetko, co nasledovalo, sa odvijalo od tejto lzi.
Kraj to zdrbal totálně. Uzavřít smlouvu pár dní před vyjetím spojů je totální nezodpovědnost.
Lenze ono je taka otravna vec, ktorej sa hovori zakony. A slovenske vam bohuzial nedavaju na vyber, ked pravoplatny vitaz tendra tvrdi, ze zmluvu plnit dokaze, musite to s nim podpisat, ci sa vam to paci alebo nie. Kraj mal pripravene alternativy – dat predchadzajucemu dopravcovi priamym zadanim na dalsich 6-12 mesiacov vsetky vykony, alebo cast im a cast Arrive, aby sa DeBility mohla pripravit. Sloval Lines si bol v podstate isty, ze to tak dopadne. Lenze obrmanazer DeBilitu trval na tom, ze to zvladnu, z dovodov jasnych asi len jemu a jeho korporatnym pricmrdavacom. A tym padom mal kraj… Číst vice »
A to časování, že smlouva se podepisuje měsíc před vyjetím, taky není selhání kraje?
Opytajte sa Uradu pre verejne obstaravanie, preco o jednej mizernej namietke rozhodoval sest mesiacov.
A tu námitku podala ta firma, kterou viníte za zpoždění?
Ibaže tu niečo nesedí… Ariva nevedela že vyhrá… ale busy už mala nakúpené… a nikto ju nenútill to podpísať… V piatok pred spustením tvrdila že to vyjazdí na 95% a v nedelu že bude výpadok 30% spojov-takže vodičov mala a cez víkend odišli? Nie- vodičov nemala a teda klamala a horšie je že sa to od nej naučil aj župan Droba… Takže spolu upiekli na cestujúcich podraz, ale schovajú sa za transparentné výberové konanie podla zákona…
Nie. Župa vyhlásila VO riadne a s dostatočným predstihom, to len tie odvolania trvali dlho.. Župa zlyhala po tom čo to ariva nezvládla- tak začali zlyhávať aj riešenia a vyjadrenia župy a jeho župana… To už ale neboli zlyhania ale skôr klamstvá…
Ne to je selhání kontrolních úřadů..tender se vypisoval 2 roky dopredu
No ešte to aj ta Arriva nemusela podpísať. A nebolo to par dní, ale 2 mesiace. Keby to nechcela, nemusela zmluvu podpísať. Navyše 120 nových SOR autobusov tiež asi je dôkaz, že si verili že to dajú, to si asi neobjednal, keď to nezvládnem.. Ten problém je komplikovanejši, nevraviac, že starý prevádzkovateľ robil všetko preto, aby to dostal aj keď prehral. Keď už vedel, že to nezvrati a že tá Arriva vyrazí, tak začal protikampaň. Samozrejme vždy je to o peniazoch a šoféri ukázali, že bez nich to nepôjde. Neobhajujem nikohoko. Ale na dohodu treba vždy dvoch a v tomto… Číst vice »
Jenom technická, na rychlících v Česku s Arrivou až takový problém nebyl, byť určité dílčí problémy byly (nasazení historické soupravy si asi budeme všichni dlouho pamatovat LOL), ale v zásadě ty rychlíky Arriva jakž takž vyjezdila. Horší to bylo na osobácích v Libereckém a Zlínském kraji. Tam byly i dny, kdy jezdila jen asi třetina spojů a to už rozhodně košér není. Dlužno ale říct, že Arrivě pak dost pomohla korona a omezování dopravy v rámci ní. Ale to jen taková drobná poznámečka. Jinak v zásadě souhlas. Ono se to vsákne, tak jako se vsákly všechny podobné problémy v minulosti.
Arriva se zachovala neseriózně, to samozřejmě, ale od kraje to bylo velmi nezodpovědné a riskantní. A kraj je ten, kdo nese odpovědnost směrem k občanům.
Připravenost za měsíc , byť možná tušily že vyhrají , je exelentní výkon. Osobně bych vyházel všechny úředníky s výběrem spjaté. Podpis i u busů by měl být tak rok předem. A to stejné aplikovat i v ČR. Dáváš přímé zadání znamená nezvládnutí své pozice. To je jako bych nevěděl že budou vánoce nebo vyúčtování energií.
Jestli má Jaro pravdu a námitku řešil nějaký úřad půl roku, tak vyhlásit vítěze je 1 rok před vyjetím je naprosté minimum.
Připravenost za měsíc , byť možná tušily že vyhrají , je exelentní výkon. Osobně bych vyházel všechny úředníky s výběrem spjaté. –Vidím to presne opačne. Ariva NIKDE nespochybnovala krátkosť času. Sama tvrdila že nemá vodičov ale že do mesiaca ich nájde. Predpokladala že vodiči po predchádzajúcom dopravcovi SL prejdú k nej. Lenže po tom zistili že budú mať o cca 200eur menej tak neprešli. A začal problém a kolotoč klamstiev ako od arivy tak od župana a hladanie vinníka. Najskôr vinili bývalého dopravcu za vela odvolaní, potom na úrad, potom bývalých vodičov, potom na pandémiu… Ale nikto nechce nenápadne spomenúť… Číst vice »
Já to vidím jako spoustu pocitů a omáčky kolem. Základ je smlouva rok předem lépe dva. Měsíc je nesmysl , nebo domluva ala balkán a vyjde z toho co muselo. 200 EUR rozdíl ve výplatě , tj cca 5000Kč vidím jako fake nebo přidrzlost. A co měla ARR na dotaz o připravenosti odpovědět a nenadělat si do bot? Já to vidím (z dálky) jako absolutní selhání zadavatele a ARR to like nepřidá. Úřada se vykoupí jízdným zdarma , hlasy budou , ARR to ustojí a běžný cestující to jako vždy a všude odskáče.
Kraj nemá moc na výběr taka drobnost zákon
Vsetko, co nasledovalo, sa odvijalo od tejto lzi.- aj všetky klamstvá župana – takže v tom idú spolu. Ale pre mna je zodpovedný župan. Ja ako občan som neuzavrel znluvu s arivou- bol to župan čo ju podpísal. takže je ON zodpovedný- a teda nesie aj vinu…
Možná by to u Vás chtělo uskutečnit summit zadavatelů VHD celé V4 , pro ponaučení by si to mohli i naživo vyzkoušet a pak popojet vlakem do Vídně , aby i viděly jak by to mohlo vypadat 🙂
Tak trošku jsem to sledoval, a na slovenské poměry to nebylo špatně připravené. Záměr oznámen 3 roky předem, výběrko snad dva. Pak nějaká odvolání a docela zásek na ÚVO (něco jako náš ÚOHS). A ten pak cca. 9 týdnů před koncem stávající smlouvy potvrdil, že výběrko proběhlo řádně, v souladu se zákonem. Takže nezbylo, než tu smlouvu podepsat, jediný, kdo do toho mohl hodit vidle byla Arriva, ale ta deklarovala, že to zvládne a podepsala. Ale nezvládla. Viz. výše – řídiči od SL přešli jinam, subdodávku se taky nepodařilo zajistit atd. Spíš mě teď překvapuje způsob financování akce „jízdné zdarma“.… Číst vice »
Z mého pohledu poměrně rozumné řešení kraje. Problémy, které cestujícím vznikly, se tím alespoň trochu vykompenzují.