Bratislava začala s modernizací části Vajnorské radiály, příprava trvala deset let
Vajnorská radiála v Bratislavě. Zdroj: DPB
Komplexní projekt modernizace tramvajové trati v celé délce zůstává hudbou budoucnosti.
Komplexní projekt modernizace tramvajové trati v celé délce zůstává hudbou budoucnosti.
Stále ještě v Bratislavě usilují o přerozchodování? Z minula na některých tratích byly na přejezdech tři kolejnice, daly se souvisle i na novou trať do Petržalky.
Nie, zmena rozchodu sa neuvažuje.
Seriózně se o přerozchodování nikdy neuvažovalo. Splitka na petržalské trati byla myslím podmínkou dotace, která měla umožňovat i zavedení tram-trainu směrem na Rakousko.
Z toho nakonec sešlo a při vhodné příležitosti budou koleje 1435 odstraněny.
Dovolím si oponovať. Seriózne úvahy boli. Dokonca boli prepočítané náklady na celú zmenu, vrátane výmeny podvozkov na vozňoch K2 a T3. Lenže ekonomický prínos v tom nikdy nebol, malo ísť o zmenu v súvislosti s neochotou monopolného výrobcu tramvají vyrobiť moderné veľkokapacitné vozidlo na metrový rozchod. Stavebne sa prichystali niektoré križovatky (vloženie tretej koľajnice), vozovne však na zmenu prichystané nikdy neboli (iba sa o tom stále hovorilo ale neboli peniaze). Príchod T6A5 a zmena režimu znamenala zastavenie prípravných prác, aj keď istá zotrvačnosť ostala a opravy vybraných križovatiek sa dokončovali s vloženou treťou koľajnicou, ktorá bola aj v na jednej… Číst vice »
No, a pak se v domácích kruzích nadává na bruselskej diktát. A na to, jaký zlo sem prostřednictvím europenězovodu distribuuje. 😀
Díky za rozbor tématu. Někdy je ta totiž splítka na Starém mostě ve zkratce prezentována jako taková typická (česko)slovenská ochcávačka na EU dotace.