Bratislava vypsala velkou trolejbusovou zakázku, shání až 50 vozidel v přepočtu za miliardu korun
Trolejbus v Bratislavě. Foto: DPB
Bratislava v tendru poptává i velkokapacitní tříčlánkové trolejbusy pro nejméně 160 cestujících.
Nechápu, proč ty parciální trolejbusy už dávno nenasadí na linku 32, ta je pro to jako dělaná.
Lebo v Ba este nemame trolejbusy taketo a pre 32 sa už robí projekt zatrolejovania celej trasy a spojenia s 204
Fotka z roku 2020, kdy si náš Budějcký trolejbus 406 udělal na týden výlet do Bratislavy. Ještě že mají oba DP stejné korporátní barvy 🙂
Aj Norsko Oslo a tusim Belehrad
A není to myšleno největší ve smyslu (předpokládané) ceny?
Divím se že podobnou cestou nešlo i Brno při všech problémech které s VŘ na nové trolejbusy má. Poptavat takových 120-130 ve všech třech obvyklých délkách aby se vyřadili špekulanti (až na Škodovku).
Brno ma nejvic narvanou MHD, ale resi nakupy vozu o delce K2 a KT8…. o tbusech nemluvě. Aspoň že do Kohoutovic už jezdí kloubáky, i to je skok kupředu.
V Brně je nedostatek trolejbusů obecně, bohužel do Kohoutovic jezdí pravidelně i kloubové Karosy B961. Snad to aspoň částečně zachrání nové 27Tr a jsem zvědav, co dostaneme za sóla.
Úplně bych nezatracoval pořizování těchto nových vozů protože například 45T se dá v podstatě použit na kterou koliv linku jako náhrada. A EVO2 at už teď pro tyto solo vozy nejsou výkony pořád mají perspektivu v podobě souprav I když ani mě se toto řešení nelíbí
A to jsou ty 31m tramvaje špatně, v Brně se pro ně nenajde využití?
Ještě je tu Hess a Van Hool
Ale Hess ani Van Hool nevyrábí krátké trolejbusy.
„Shání“ …. to snad platilo za bolševika, kdy se shánělo jednou TO, podruhé ONO „spotřební zboží“, počínaje toaletním papírem, přes mletou papriku, sirupy ….
To jsem zvědavý jak do těch standardních narvou 7,2 milionů eur.😂
V pohodě, v pětiseteurovkách to dáš do kabely.
Nestačí krabice na víno?
Zajímá mne, co za vozidla chcou v Bratislavě nahrazovat.
Nahrazovat nic; plánují nové tratě, dost velkoryse.
Má nějaké reálnější obrysy spojení na Petržalku?
Neplánuje se. Teď je v plánu trať přes Mlynskou dolinu (napojení trati na Dlhe Diely na síť), zadrátování trasy k Novému SND (dnes pojizdena se stazenyma tykadlama) a něco v Ruzinove. Psalo se o tom na ČS dopraváku, lze to vygooglit.
Tam se až ke hranicím plánuje prodloužit tramvajová trať. Ale podle mě je to málo. Je to 100tisícové sídliště a stojí to na jedné trati. Takové sídliště by mělo mít tramvajovou síť minimálně velikosti Olomouce.
Do Petrzalky by sa museli urobit niekolko desiatok km trolejovych trati. Neviem si to predstavit. Urcite vyhraje SOR alebo Skoda. Pre nich vedia tuzemski objednavatelia(Slovensko, Cechy) „nastavit‘ podmienky tendra, aby s prehladom vyhrali.
No tak by se ty troleje postavily. Dnes se ve světě elektrifikují celá města, tak proč by Bratislava měla být pozadu?
Linka 50 obsluhuje Aupark -Nove Mesto -Slimak, zdroj imhd.sk
Řekl bych že většina by měla být na posílení provozu
Vím, že 25Tr, ale jinak si myslím, že nic.