Bratislava vypsala další tendr na tramvaje, koupí deset obousměrných
Bratislava, tramvaje Škoda. Pramen: DPB
Dopravní podnik počítá s tím, že tramvaje díky obousměrnosti využije i po dobu rekonstrukcí tratí
Dopravní podnik počítá s tím, že tramvaje díky obousměrnosti využije i po dobu rekonstrukcí tratí
V Bratislavě jsem zatím byl málokrát, překvapilo mě, že tamější električky jsou úzkorozchodné, podobně jako některé v Liberci
ale siet je pekne vyspravena a systematicky sa dava dohromady a zaroven postupne rozsiruje,,,, + busy tie zanedlho budu vsetky nizkopodlazne …do tych bez klimy sa doplna…. trolejbusy su temer vsetky nizkopodlazne a vyse 95 % s klimou
Busy uz plne nizkopodlazne su, Karosy v zasade uz nejazdia.
Upresnujem beriem to tak, ze kym sa ponechavaju ako tzv. studena zaloha v obehu este teoreticky su, ale predpokladam, ze ked dorazi otokar pojdu uplne na vecnost
Myslim si ze objednávka na otokary byla zrušena ne?
Ziju napil v BA a napul v PRG. Sit, pokud tim myslite koleje, je v dobrem stavu a trolejbusy jsou nizkopodlazni, to mate pravdu. Neberte to osobne, ale tim to dobre konci. Snad jeste ze jizdne je fakt levne. Ale Tramvaje (myslim vozy) jsou az na par skodovek v podstate muzejni kousky, jsou ve stavu, v jakem byl v Praze vozovy park pred 20 lety. A tak je to s celou MHD. Trolejbusy jezdi ve spickach brutalne natriskane. Ze se nevejdete, je bezne. Jizdni rad se dodrzuje “tak nejak od oka”. Neexistuje preference MHD na svetelnych krizovatkach (k tomu je… Číst vice »
investicny dlh nedozeniete za den, ale progres je vidno
Přitom to metro bylo tak hrozně potřebné, že Bratislavská pijavice, co se teď může volně přiživovat na celém Slovensku, i když patří díky svému postupu k nejbohatším regionům celé EU, ho nezačala stavět ani za dalších 30 let.
Pár „škodovek“ (60 = 120 x T3) obnáší polovinu vozového parku, více než polovinu výpravy.
Na rozdíl od Liberce se síť rozšiřuje a rekonstruuje, ale hlavně zůstává úzkorozchodná a dávné lobbystické choutky na přerozchodování odmítli.
To srovnání kulhá. Úzký rozchod byl v jistou dobu odepisován v celém Československu, ale zatímco v Liberci hrozil akutně zánik celé sítě a náhrada trolejbusy/autobusy, v Bratislavě bylo dlouho plánováno metro s tím, že by bylo mimo centrum vedeno po těch tramvajových radiálách, nejsem si teď jist, do jaké míry na jejich úkor. A jelikož Bratislava nedokázala bez pomoci státu zafinancovat metro a zároveň s tím i řešit tramvaje, tak se to celé odkládalo tak dlouho, až projekty metra i přerozchodování tramvají víceméně padly pod stůl. A padl i ten argument z dob KT8D5, že velkokapacitní tramvaj musí mít nutně… Číst vice »
Jakým způsobem se na RT6 dají získat zkušenosti s pevnými podvozky? Tohle jsou Lavičkovy pseudoargumenty.
V Liberci nejsou peníze a také se podepsala předchozí vedení města, kde byla i Změna pro Liberec,která i v současnosti dokáže jen kritizovat, kritizovat a kritizovat. Šokovalo nejen mne, že například pan Baxa z opoziční LOL prosazoval před nedávnem návrat Liberce k metrovému rozchodu. Tedy místo pokračování rekonstrukce a přípravy výstavby nových tratí kompletně překopat vše, včetně vozovny, na metrovku.
Liberec nemá peníze a proto provede přerozchodování s tím, že část sítě má splítku. To je fakt ekonomické řešení. Bohužel co teď s tím hybridem, když už jsme do toho nalili ty miliony. Liberec dojíždí na rozhodnutí udělaná v minulosti. Jestli jsou dobrá nebo ne ukáže budoucnost.
Asi nevíte, jako spousta zastánců metrovky, proč a kdy padlo rozhodnutí pro změnu na standard. A po rekonstrukci a modernizaci bude i meziměsto na 1435mm.Ty milióny se do tramvají musely dát, ikdyby zůstal metrový rozchod. Takže žádné obrovské sumy navíc kvůli změně rozchodu nejsou.
Skoda Transportation sa hlasi ako vitaz…. 🙂
No, jen na bratislavský poměry by bylo asi možná lepší, aby to byla ta finská Škoda co uspěje a myslím si, že by jim to v tý červený i v Bratilavě dost slušelo
Skoda 29 a 30 T su v pohode…. skor som zvedaví na tram nadstandart dlzky nad 50 m kto bude vitaz… verejne obstaravanie je v priprave…. tato dlzka zo susedov jazdi najblizsie v Rakusku, Varšave a UA – Odesa – ich vyrobca
Trvzeni ze Varsava ma v provozu soupravy >50m ne zaklada se na pravde.
Najdelsi jsou tam suopravy 3*105Na = 43,5m.
toto si mozno mylim s inym mestom v PL( nechtene) sorry 🙁
Dĺžka 29T je 32495 mm. Jeden vložený článok s podvzokom a jeden zavesený článok majú spolu 18070 mm. Vložením dvoch článkov s podvozkom a dvoch zavesených článkov by sa dĺžka natiahla na 50565 mm. Tramvaj by tak mala 6 podvozkov, z toho dva otočné. Zrejme budú stačiť 4 hacie podvozky k dvom hnaným (nad ktorými budú zberače), po stránke adhézie by to mohlo stačiť. Vozidlo by dostalo asi dva polpantografy otočené kĺbami k sebe, jeden nad 3. podvozkom, jeden nad 4. podvozkom, lebo pri 600 V napájaní a výkone 800 kW by jeden zberač zrejme nestačil (jedine že by sa… Číst vice »
Takže v Sheffielde im na 1108 kW pri 750 V (= 1477 A) stačí keden zberač, Turbo by musel mať dva zberače na 800 kW pri 600 V (= 1333 A), lebo sa mu to tak páči?