Bratislava nahradila dva pruhy pro auta prostorem pro cyklisty, apokalypsa na nábřeží Dunaje se nekoná
Nové cyklopruhy na nábřeží Dunaje v Bratislavě. Zdroj: Facebook.com - Matúš Vallo
Průjezd nábřežím se zpomalil pruměrně o dvě minuty, cesta alternativními trasami je delší asi o minutu.
Tam se stejně jezdilo už před tím jen jedním pruhem. Jen kousek dál. Takže nicmoc změna nenastala. Nebyly to plnohodnotné dva pruhy,které by auta používala.
No, v žiadnom prípade neobviňujem Cyklokoalíciu ani nikoho z vymýšľania si. Ale z osobných skúsenosti, keď som sa ocitol na nábreží, a idem tadiaľ skoro každý deň, tak cycklopruhy zívali prázdnotou. Ten fotograf sa tam asi načakal aby spravil tie fotky 🙂 Ale takisto potvrdzujem, že som nezažil žiaden kolaps. Úprimne povedané, keď som prvýkrát videl pomenené nábrežie som si hovoril: „Že je Vallo architekt musí byť mýtus.“ Také lacné riešenie, skôr aktivistické než koncepčné. Už aj pred Vallom som počul o nápadoch preorganizovať nábrežie – posunuť električku na kraj bližšie k Dunaju, čím by sa dramaticky znížil počet križovatiek… Číst vice »
Je to pořád dokola, nesmyslné pruhy, ucpané ulice, úzkorozchodná tramvaj….
Veškerá energie na zlepšení dopravní situace Blavy by měla jít do podzemní dráhy (schválně píšu „podzemní dráha“ ne metro) Tím by se ledasco vyřešilo, místo toho se ničí vše, co by ještě tomuto záměru mohlo posloužit.
Škoda, že něco podobného nejde také v českých městech. Tady se staví úzké pruhy podél parkujících aut (kde už mnoho cyklistů utrpělo zranění při otevření dveří auta řidičem) nebo se kola svádí na chodníky, kde je stezka každých 50 metrů přerušena výjezdem ze dvora (takže po tom nikdo nejezdí) nebo cyklista musí jezdit mezi auty (takže zdržuje auta nebo stojí v zácpě za auty).
2 minuty se mohou zdát málo, ale kdyby o ty zmíněné 2 minuty bylo denně zdrženo 10 000 lidí v autech, pak by to při ceně času 5 CZK/min byla ročně ztráta 36 500 000 CZK, což už tak málo není. Cyklistická infrastruktura ve městech rozhodně má smysl, měla by se ale pokud možno budovat tak, aby nedocházelo k omezování stávající hojně využívané infrastruktury (což platí pro jakoukoliv infrastrukturu – i v případě městských okruhů apod je potřeba myslet na důležité pěší vazby apod.). V tomto případě se dala vystavět nová cyklostezka po jižní straně ulice a následně podél Fajnorova… Číst vice »
Je zajímavé, že to přepočítáte na miliony škod jen když auta zdrží jiný mód. Když jsou auta zasekaná auty a zdržují i ostatní módy (třeba MHD), tak se to nepřepočítává na miliony škod. 😀
Když infrastruktura kapacitně nedostačuje a dochází k vzájemnému omezování jednotlivých účastníků provozu, je to problém, který se má řešit jejím rozšířením (přidat jízdní pruh, zkapacitnit zastávku VHD, postavit cyklostezku apod.).
V tomto případě ale došlo k redukci infrastruktury, která způsobila zmíněné zdržení.
Do těch tramvají se víc lidí nevleze? Je to trend na západ od nás, omezovat infrastrukturu pro auta. A ti lidi se nehroutí, jezdí na kole, používají VHD a jde to – jsou města, kde to tak sami obyvatelé chtějí. Ale u nás a směrem na východ je to konec světa, nejhorší rozhodnutí. Kdyby Bratislava zavedla emisní zóny jako mají němci, tak by bylo po problému hned – 60% aut by tam vůbec nesmělo.
To je velmi hloupá pověra. Ve skutečnosti se každá dopravní novostavba v osídlené oblasti nejpozdějí do tří let zahltí. Vyvolá totiž nárůst dopravy. Říká se tomu dopravní indukce.
Dopravní indukce neroste do nekonečna…
Že se každá doravní novostavba v osídlené oblasti do několika let zahltí je stejný nesmysl, jako existeci dopravní indukce popírat.
Dopravní indukce neroste nikam, je to princip, ne hodnota. Každá volná kapacita vozovek má tendenci se zaplnit, všechny okruhy a obchvaty jsou toho důkazem.
To víte, účel světí prostředky.
Největší zdržení autům způsobují auta. Řidiči v zácpě nestojí, oni jsou zácpa, to je jednoduchý fakt. Vaše výpočty jsou úplně irelevantní.
To, co uvádíte, by se dalo stejně tak říci v případě přeplněných spojů VHD (přeplňují je sami cestující) nebo v případě vzájemného omezování cyklistů a chodců na zde zmíněné frekventované promenádě, které bylo důvodem zřízení v článku zmiňovaných cyklopruhů.
Jenže ten cyklista, chodec či stojící cestující v MHD si prostorově efektivnější způsob dopravy nevybere, narozdíl od řidiče, který musí vozit dvě křesla, sedačku a 1,5 tuny plechů kolem.
Víte, zajímavý princip je, že přeplněná MHD nerovná se kolabující a ani zpomalený systém. Přeplněná MHD prostě přepraví vice lidí na méně místa a méně pohodlně, zatímco na infra zabírá pořád stejně.
V IAD lidi zabírají stále více místa, protože se svou nepatrností vezou i tunu oceli s nutným prostorem kolem.
Kolo naopak nebylo ve městě bezpečné používat vůbec, proto se ta infra staví.
Hezky popsáno. Ještě bych dodal, že by stálo za to, provést podobné sčítání v zimě, třeba listopad až březen. To ty cyklopruhy totiž budou určitě „plně“ využité…
Ve Švédsku (jestli to nevíte tak tam je v zimě docela zima)jsou cyklostezky využívány v zimě asi o 3% méně než ve zbytku roku ,takže plně využity nejsou ale pořád jsou mnohonásobně efektivnější než auta.
Uprimne nechapu jaky je problem jezdit v zime. Proste si oblecu cepici, rukavice a bundu. Na kole mam plaste s hreby a jedu. Ostatne severske zeme jsou dukazem, ze v zime se da normalne jezdit. Nesmite byt tak zhyckany.
Jediny problem je kdyz posoli silnice a cyklostezky. Doufam ze to jednou prestane. v Oslo take nesoli a zimy maji mnohem delsi nez my.
Média informují o situaci různě 🙂
https://regiony.zoznam.sk/aktualne-bratislavcania-sa-buria-a-spisuju-peticiu-ziadaju-okamzitu-zmenu-v-doprave/
Samozřejmě. Snaha o rovnost se silně upřednostňované skupině jeví jako utlačování.
Majoritní skupině. Ať se minorita rozvíjí jak chce ale neutlačuje.
Jakym autem jezdite, kdyz se jedete vecer od postele vyčurat???
Uprednostnovat ten prostorove nejmene efektivni prostredek na ukor efektivnejsich je vylozene hloupe.
Utlačuje. 😀 To je vidět v každém uličním profilu. Všude nekonečné chodníky, široké cyklostezky a mezi tím se tísní ve zbytečíčku šířky utlačovaný motorista, div že si neodře zrcátka.
Máte to úplně obrácené. Kvůli pár šlapacím pumpičkám se dělá cirkus jako kdyby jich byly milióny!
A ještě sme.sk, co jsem si četl komentáře místních na sociálních sítí, tak nejvíc jim vadí, že se výrazně zpomalily autobusy.
https://bratislava.sme.sk/c/23218789/na-nabrezi-v-bratislave-by-bol-namiesto-cyklopruhu-vhodnejsi-bus-pruh-hodnoti-expert.html
Výrazně zpomalily?
Článek (tento) píše o max 2 minutách.
(ale je to oříšek, jak na jeden bulvár narvat ideálně BUSpruh, chodník, cyklo a ještě auta)
K apokalypse nedošlo, to je prostě fakt. Odpůrci se najdou vždy, diskutovat můžeme, tvořit petice rovněž.;)
To je hezké, jak zdejší úterka dává mínusy i za pravdu. Inu, když jde o ten jediný správný postoj, jde správnost stranou…. Snad jen pro některé…
B*be.
Ja bych na kole jezdil rad, ale tohle je proste jen o neco lepsi cyklopruh (a to je malo).
Já bych byl rád kdyby tohle bylo oním pomyslným minimem i v Praze – Například na Štefánikově mostě jede většina vozidel jedním kolem v cyklopruhu i přesto, že jízdní pruh vyhrazený pro IAD je dostatečně široký i pro relativně velké vozidlo. Zvýšená hrana mezi pruhy by toto řešila.
a co čekáte? Buď tohle nebo nějaká forma sdíleného chodníku – buď pruh pro cyklisty na chodníku nebo společný po celé šířce… Tady je to aspoň fyzicky oddělené.
Já tudy jel na kole o víkendu a potvrzuji, že je to příjemné zlepšení. Samozřejmě systémově toho BA musí udělat ještě hodně, co se týče cyklodopravy, ale makají na tom docela progresivně! Člověk pak jede po „nové cyklostezce“ pod Vyšehradem po kostkách (v dešti je to o život pro cyklisty i pěší) a říká si, kde je v Praze problém? A prosím, žádné komentáře, že Praha je historické město a cyklodoprava tam nejde. Jde.
Belgické město Gent, kde jsem čas bydlel, je taktéž velmi historické… a cyklodoprava je tam na prvním místě.
Řekl bych, že je na druhém, po pěší dopravě.
Do Bratislavy jezdím velmi často, někdy i několikrát do roka a to nadšení z progrese je tam cítit výrazně více, než v Praze. Bratislavská společnost miluje změny k lepšímu a kvituje novoty, naštěstí tam k tomu má osvíceného primátora. Pražská společnost si libuje v konzervatismu, tmářství, nimbysmu a v automobilovém socialismu a je za tenhle smrádek nesmírně šťastná. A ještě si o sobě myslí, jak nesežrala při tom všem Šalamounovo hovno. A to říkám jako Pražák. Obyvatelé našeho města by měli více cestovat do evropských měst a méně do přímořských resortů. Potřebuji vidět, jak vypadá svět, potřebují se za tento… Číst vice »
Ale jezdíte tam neekologicky autem, protože vlakem byste po příjezdu na výkladní skříň Balkánu, Bratislavu hlavnou stanici takto nemluvil, nemluvě o rychlojízdě Záhorím, kdy pokud se vlak náhodou rozjede víc jak 100, máte pocti, že vyletí z kolejí.
Ale jinak ano, třeba v kvalitě využití veřejného prostoru při předvolební kampani nás předběhla tak, že se z toho jen tak nevzpamatujeme:
https://ct24.ceskatelevize.cz/specialy/slovenske-volby/3614274-slovensky-expremier-matovic-se-porval-se-zastupci-smeru-sd-potycku
Co tam máte dál, Mikuláši?
Protože vyjmenoval jste dvě ostudy spadající pod ŽSR a jednu, která s městem nijak nesouvisí.
Třeba kdy konečně otevřete metro?
Tyhle poznámky, který jsou vtipný možná u piva a ne v chatu na webu o dopravě, pořád nemění nic na tom, že Bratislava je v cyklodopravě progresivnější a pokrokovější, než Praha.
A protože se to zatím tváří jako web o dopravě a ne jako specializovaný web o kolech, které taky existují, tak s tím stav hlavního nádraží v Bratislavě, nebo Bratislavského metra samozřejmě souvisí.
Cyklisté jsou úzkou skupinou osob a vždycky budou, i když u toho hodně křičí, ta většina ostatních chce přijet na moderní nádraží a pokračovat metrem.
Mikuláši, znáte vtip končící „.. a vy zase bijete černochy“? Ne?
https://cs.wikipedia.org/wiki/A_vy_zase_bijete_%C4%8Dernochy
Je za tím argumentační klam. Úplně stejný jakého se zde opakovaně dopouštíte vy. Tak toho prosím nechte, jinak jste zde pro smích. Vy 😉
Ano, hlavní stanice v BA je katastrofa, to máte pravdu, i když se teď snaží alespoň zlepšit prostředí před. Ale vraťme se k té cyklodopravě v BA. Nevím, kde se vzala vaše hysterie, že je investováno jen do cyklodopravy na úkor ostatní? Stačí se v BA i Praze dívat okolo a dojde vám, že je to právě naopak (nehledě na pár set metrů nové cyklostezky v BA). Nakreslení piktogramu na silnici není budování cyklistické infrastruktury. A i ten váš argument, že „cyklisté jsou úzkou skupinou osob a vždycky budou“ taky není pravda. Alespoň ve vyspělých městech ve Skandinávii a Beneluxu… Číst vice »
Tvl progres a pokrok.. 😂 To už jsme tu kdysi někdy taky měli, ne? Před rokem 89..😂
Jsou to ovšem ostudy vyrůstající na podhoubí Bratislavocentrizmu a namyšlenosti Bratislavanů, tedy jejich ,podstata je podobná jako v jakémkoli hlavním městě zejména v bývalém východním bloku – jen Slováci fungují přímočařeji než třeba Češi, protože jistá primitivnost (v dobrém slova smyslu) je jejich přirozeností.
(Žil jsem na Slovensku dost dloujo a mám tam dost známých na to, abych o tom mohl býto přesvědčen.)
Žil jsem v Bratislavě jen několik měsíců, ale měl jsem možnost pracovat s lidmi, kteří nyní vytváří veřejný prostor ve městě. To myšlení a drive, který mají je Praze na hony vzdálené. Ti stejní lidé však sami říkají, že Bratislava je v rámci Slovenska vyjímka. Smutné pak je, že v zaprděném česku takovou vyjímku nemáme.
Vaši známí jsou ti stejní neschopní a primitivní idioti, co Češi, kteří ze všeho obviňují obyvatele Prahy, kterým zároveň nesmírně závidí první poslední? To by potom tu nenávist k Bratislavě vysvětlovalo, takových sem na Slovensku poznal desítky, nutno dodat, že většinou v obcích, které se nacházejí na konci světa.
Nádraží a (ne)kvalita bratislavské železnice právě ještě více dokazuje ten fakt, že Bratislava se zbytku Slovenska absolutně vyniká a ve státě, kde se toho dělá blbě ještě víc než u nás (to je co říct), působí jako takový malý zázrak.
Spojitost s Progresivním Slovenskem čistě náhodná? Nemyslím si.
Progresívne Slovensko, naša spása.
Svatá prostoto 🙂
No nevím, to jsou zase škatulky. Taky jsem Pražák a v našem činžáku (na Vinohradech) dvě třetiny lidí auto nemají, bojovníka o každodenní místo před domem v domě nemáme, ale v ulici se jich pár najde, ale jsou tu maximálně dvě místa na dům. Ostatní jezdí MHD. Ale co naděláte když se úředníkům nechce? Kolikrát jsou i ve vedení městských částí pokrokověji myslící, ale prosadit změny přes policii, stavební úřady a další je na roky. A pak máme automoto radnice jako Prahu 1 (jde to je v zajímavém protikladu v použitelnosti auta v dané MČ) a Prahu 4. Hlavně je… Číst vice »
Naprostý souhlas. Já vždycky, když se vrátím z nějakého normálního civilizovaného města, kde týpci v oblecích jezdí běžně do práce na kole, kde jsou nádraží obsypána stovkami kol (povětšinou starých vraků, které na dojíždění naprosto stačí), kde se nezvedá hysterický řev „konzervativců“ pokaždé, když se někde udělá nový přechod pro chodce či zúží nějaký pruh pro auta, kde spolu dokážou celkem v klidu spoluexistovat lidi s různými dopravními potřebami, kde většina chápe, že budovat město k příjemnému životu znamená i nutné omezení způsobu dopravy, který je ve městě nejméně efektivní, tedy IAD, tak pak vždycky po návratu do Prahy tady… Číst vice »
Řev se samozřejmě zvedne vždycky a všude, zejména na sociálních sítích a v diskusích. To fakt není o lidech, ale o politice města.
Ovšem to „město“ jsou lidé těmi dalšími lidmi do svých funkcí zvolení (+ samozřejmě nevolení úředníci). A v Praze stále ještě lidé volí tak, že ve vedení města mají výrazný vliv fosilie, kterým je nějaký smysluplný rozvoj města úplně u zadele a které myslí hlavně na to, jak erár řádně podojit. Což neplatí jen na „velké“ Praze, ale i mnoha městských částech.
On je obecně problém, že se volí na „xichty“ případně plané sliby, jen málo stran je zásadových ve svém programu a pak jsou i samozřejmě ti dojiči. A lidi zase podezřele často volí podle těch rychloslibů na plakátu (parkování pro každého), něco zdarma a vůbec u toho nezapnou mozek, což je smutné.
Problém je, že ta aktivistická mládež dělá problémy i v tom „civilizovaném“ světě, a žene to tam do dalších extrémů, jakože třeba plošná třicítka v celém městě.
Pro vás zjevně naprostá apokalypsa. 😀
Co by pro mě měla být apokalypsa? Já upozorňuji na nesmyslnosti typu plošná třicítka.
Myslím, že 30 ve městech bude za pár let úplně stejnou samozřejmostí jako je dneska to, že se v kamnech nepálí PET lahve, že se nekouří kdekoli ve veřejném prostoru nebo se na pole nesype DDT. A že na toho, kdo pojede do města autem, aniž by byl řemeslník, stěhoval piano či invalidní tchyni, se bude pohlížet stejně jako dnes na někoho, kdo třeba nahlas krká v divadle. Jako téměř důchodce v tomto radikální mládeži zcela rozumím a je mi sympatická. Přístup mé generace k automobilismu se zvrhl v absolutní sebedestruktivní šílenství a věřím, že další generace to postupně napraví.
Špatný je právě jakýkoliv extrém. Jak protlačování automobilové dopravy, tak ale i ty věci, co někteří navrhují a hlavně pak prosazují třeba tím, že zablokují magistrálu nebo křižovatky. Takovým lidem teda rozhodně nefandím.
Z Vašeho příspěvku mám pocit, že jste navštívil Brno
Nevzpomínám si úplně přesně, ale nemohu vyloučit, že jsem se v osadě podobného jména kdysi vyskytl:-)
Jsem pražák a napsal bych to stejně
Mají to do Vídně kousíček a běžně tam jezdí. A vídeňáci zase přebírají nápady ze skutečného západu.
No chce to holt pokrokového primátora a koalici. Škoda že i ta minulá koalice (Hřib + Scheinherr) se omezila pouze na miniaturní opatření v podobě jednoho NEodděleného cyklopruhu na nábřeží a několika rozšíření chodníků. V současné koalici (Svoboda + Hřib) budeme rádi, že se vůbec bude pokračovat se stavbou metra a neubude moc chodníků na úkor parkování. Jako optimista však doufám, že se někdy opět v Praze dočkáme nějakého pokrokovějšího vedení, které bude životu ve městě více nakloněno. Je vtipné, jak o sobě ODS tvrdí že je jejím vzorem britský konzervatismus a přitom pro britský konzervatismus je kvalita života ve… Číst vice »
ODS má s konzervativismem společné leda tak bránění „tradičních hodnot“ typu „vždycky jsme omezovali některá lidská práva, tak je budeme omezovat i dále“. A třeba co se dopravy týče, tak tato „pravicová“ strana mermomocí hájí parkovací socialismus („každému dáme od města parkovací místo za hubičku dle jeho potřeb“).
ODS mentálně ustrnula v 90.letech minulého století – nejen v dopravě..
Ale zcela účelově, protože v 90.letech ustrnula polovina obyvatestva a pro ně je výhodné, tyto „svobodaježesimůžudělatvšudecochci“ oslovovat.
Až na to, že ODS není dávno žádná konzervativní strana, jinak by nezvyšovala daně a nezaváděla nové.
Co má společného zvyšování a zavádění nových daní s konzervatismem? To jako konzervativci nezavádějí a nezvyšují daně? To je ale naivní názor…
Tyto postupy nyní aplikuje i Britská konzervativní strana.
Jako všimli jste si, že jste ty daně dost snížili a od té doby narostly schodky?
Ne, že by to byla jediná příčina. Ale další daně (z nemovitostí, spotřební) jsou dány pevnou částkou, takže fakticky klesají vzhledem k vysoké inflaci. To je samozřejmě ok, jen kdyby je zvedli, tak je to komunismus 🙂
On je problém v tom, že nevznikají ideově příbuzné koalice. Drtivý výtěz není a pak se jede kompromis za kompromisem (o tom politika, je, to zase jo), ale prosadit radikální změnu se spíše nepovede, protože konzervativci to dají na stůl výměnou za své požadavky.
Pravda. V Praze jsou v podstatě dva hlavní směry ANO+ODS a Piráti+Praha Sobě+STAN. Poslední volby pak vyhrála ten první směr, avšak kvůli PR a silnému tlaku z celostátní ODS nakonec nemohla vzniknout koalice ODS + ANO a tak vznikl tento kočkopes. Já jsem za to samozřejmě rád, protože alespoň nemůže ODS pokračovat ve své totální destrukci veřejného prostranství na úkor aut, ale žádný rozvoj se také nedá čekat.
PR? Vždyť tu koalici zkoušeli a neměli většinu (a to k ODS automaticky počítáte onuce topku a lidovce). Marvanová ODS není, ta byla na kandidátce jenom, aby byl na plakátech někdo, kdo nelže a nekrade, takže pro ODS+ANO nehlasovala.
Obecne mate pravdu. Ale zkuste si odpovedet na otazku, kolik hlasu by v Praze dostala nejaka prirozena rudozelena koalice. Kombinace komunismu a ekofanatismu ceske volice nelaka.
Myslíte autokomunismu?
Naopak komunismus “zvedneme vám vaše dávky/důchody/dotace” české voliče spolehlivě táhne, včetně těch pražských…
Velmi jim to přeju, bohužel však i závidím. V Bratislavě to šlo připravit a zrealizovat během pár měsíců, kdežto v Česku by prosazování takovéto změny trvalo přes deset let a nakonec by to někdo hystericky zablokoval a shodil ze stolu.
Málo se ví, ale Scheinherr měl připravené alespoň klasické cyklopruhy na magistrále. Bez redukce autopruhů. Ale zvedl se kolem toho odpor tak to raději nerealizoval. Takže ano, máte zcela pravdu
Existuje ten materiál v nějaké podobě ke shlédnutí? Díky.
Coz je presne Scheinherr. Klasicke prazske cyklopruhy bez fyzickeho oddeleni na magistrale nic neresi, protoze si do nich troufnou na kole jen ti, kdo uz po magistrale stejne jezdi. Takze bychom jen poslouchali reci o strasnem utlaku motoristu pro nic. Tam je potreba kvalitnejsi reseni uz od zacatku.
Sebrat autům pruh? No proč ne. 😉
Tak ten blázen toho chtěl hodně. Třeba cyklopruh a buspruh i na Kbelské.
Reakce presne predpokladatelne. K oddeleni cyklopruhu tleskam.
Kdy bude nejaka normalni cyklo infra i v Praze…
Co jsem slyšel přímo domorodce, tak to místo mělo potenciál po pár úpravách zrychlit autodopravu o pár desítek vteřin, možná minutu a ještě mít vedle cyklostezku. Místo toho je tam „jen“ minutové zhoršení. Tedy někdo očividně upadl na hlavu (cituji je)
Jo kdyby se smazalo pár přechodů co? 😁 já tam byl ten týden, kdy se malovalo a od místních sem slyšel vesměs nadšení. Že se konečně nebudou podél vody plést cyklisté a chodci a že se omezí tranzit, který může po Einsteinově. Ptal sem se známých i náhodných lidí, kteří to třeba fotili. Možná sem si měl jít sednout do hospody nebo na facebook, abych se dozvěděl kvikot od lidí, kteří v Bratislavě ani nebydlí.
a cyklisty bude z chodniku podel vody vyhanet nejaky zrizenec? takze se tam budou plest dal.
Jízda na kole kolem vody není žádná zábava a někde okolo Propelleru je to spíš za trest, většina lidí ráda zvolí luxusní pruh jen pro sebe, tomu bych věřil. No udělejte si tam výlet, to bude nejlepší 😉
bydlel jsem tam dost dlouho, i primo na nabrezi vajanskeho a dost casto se do BA vracim. vim jaci dokazou byt cykliste ignoranti (stejne jako automobiliste), takze je proste tutac, ze se budou motat mezi chodcema jako dosud.
A jak prosím ten domorodec chtěl zrychlovat automobilovou dopravu, prosím?
Ale proč by cyklista nepatřil do města (když to nedělá problémy a není to nebezpečné řešení pro něj nebo další účastníky provozu).
Do titulku článku nebulvárního vyváženého dopravního zpravodajského portálu ovšem nepatří slovní spojení „apokalypsa se nekoná“.
Na jednu stranu máte pravdu, v titulku zpravodajského média by takové spojení být nemělo.
zdopravy je zkrátka zčásti zpravodajský, zčásti žurnalistický web, a autor umístil část svého subjektivního komentáře i do titulku.
Jak tím trpí zpravodajství, tak jej na druhou stranu chápu. Ta obecná nesmyslná hysterie „ubude pruh pro auta, jak teď přestěhuju babičku s pianem, konec světa! komunisti jedni!!!“ nás totiž stojí v urbanismu strašně moc, takže je správné připomenout, že takové nesmyslné obavy se ukázaly ajko.. nu jako naprosto nesmyslné.
Ale ano, nemělo by to být v titulku.. (byť lidsky to mrnění dát to tam chápu)
Zajímavé, je že se tyto lidské výkřiky, objevují jen u některých titulků. Někdy autor má to potřebu, sdělit co ho pálí a jindy zase ne.
Třeba ČD zdražuje jízdenky, tam by se také hodil nějaký komentář, třeba ve smyslu, že to může poškodit, železniční dopravu, ale tam to není…
Protože tam není taková kontroverze mezi nesmyslnými obavami a realitou? Protože zdražují skoro všichni,..?
Jo jo, třeba “vyvrácení ažbudeokruhismu”😃 Na druhé straně nabídka přispění fanouškům Ruska na letenky se povedla.
Cyklista je ve městě doma. Do města a speciálně do centra nepatří auta!
Patří tam obojí.
Dobry sluha, spatny pan.
Kolo?
Auta.
A víte co je metropole bez metra? Pole.
A víte, co je metropole bez „ó, pole“?
Metr. Svinovací.
Tak se prosím dle vaší logiky postarejte, ať je v každé metropoli dost obdivuhodných polí. Ď.
3 metry šíře cyklopruhu.. v obou směrech! Bavíme se o šíři běžné polní cesty, po které běžně někde na Šumavě za hodinu projedou stovky cyklistů proti sobě bez problémů. V Bratislavě uznali že cyklopruhem zřejmě bude jezdit Tour de France, najednou, proti sobě.. Aby toho nebylo málo, tak zcela paralelně s danou komunikací vede široká nábřežní promenáda, o které sám autor hovoří a cyklisté po ní jezdí. Při průjezdu 178 cyklistů za hodinu, ve dvou směrech, tzn. cca 70 jedním a 108 druhým směrem, v úseku 900 metrů dlouhém se prostou matematikou zase tolik lidí ve stejný čas proti sobě… Číst vice »
Jasně, protože první týdny jsou zcela reprezentativní při hodnocení využívanosti a účelnosti.
Existence nábřežní promenády je zcela irelevantní. Pokud na jedné straně lidé remcají, že cyklisté kličkují mezi chodci, tak musí existovat i rozumná alternativa. Praha se vydala přesně opačným směrem pod Vyšehradem a vidíme, jak to dopadlo. Tam je to zhoršení pro všechny.
Pokud bude existovat kvalitní bezpečná trasa, tak se bude využívat celoročně – stejně jako se využívá trasa z Petržalky po Starém mostě. Ostatně jízda na kole v zimě je v Dánsku nebo Finsku zcela běžná věc, jen zdejší experti to považují za nemožné.
Ano, napriklad v Oslo chodniky a cyklostezkyu nesoli. Resi to nesmeky a plaste s hreby. Zadny problem ale u nas je to tragedie.
já mám na zimním kole hřeby, takže z tohohle pohledu cajk. kdyby technické služby do cyklopruhu neshrnovaly sníh, takže se tam stejně nedá projet
Máte naprostou pravdu. Nechápu na co dělat cyklopruhy vedle smradlavé silnice, cyklisté by určitě uvítali jízdu po nábřežní promenádě zcela bez aut, kdyby se lépe vyřešil nájezd a výjezd z ní.
Nedal, je tam chodnik pre pesich, ktorych tam chodi dost vela. Rovnakou logikou je ale pre auta vedla diaľnica ktorú môžu použiť, a zostal im aj jeden pruh priamo na nabrezi, tak nema zmysel ani ten jeden pruh pre auta co tam zostal, a treba zrusit aj ten ne? Od eurovei k mostu snp bol toto nepriestupny usek na bicykli.
My stavíme a jezdíme metrem, v Bratislě na kole jako v Bangladéši, pokrok nezastavíš.
Viděl jste někdy Bangladéš? A nemyslím v dokumentu v TV.
Kodaň, Berlín, Vídeň, Zurich, Paříž, celé Nizozemí – to vše je asi také váš Bangladéš, co?
Protože všude tam jezdí spousta lidí po městě běžně na kole..
To je ovšem dáno především lokální morfologií terénu – nemusíte se dívat tak daleko a budete mít také dostatečný argumen.t, stačí třeba střední Polabí nebo Haná …
Byl jste někdy v Barceloně?
Co jste tím podivným výlevem chtěl sdělit?
Snad že v Barceloně není nikde rovina?
v Praze je taky spousta rovin, jen jsou holt kazda jinak vysoko. Ale tech placatych casti ma Praha taky hodne.
Neni, je to dano predevsim infrastrukturou. Proto ani v nasich rovinatych mestech neni ten podil cyklodopravy zdaleka takovy jako napr. v NL a zahranicni kopcovita davaji Prahu, Brno a spol. taky s prstem v nose.
V Praze asi ta infrastruktura velkým problémem je, ale venkovská města s příhodnými terénními podmínkami si už mnoho let dobře vystačila i bez ní a jejich obyvatelé stav, kdy vylepšování podmínek pokračuje jen pomalu, zvládají i teď.
Jasne, nejak to zvladaji. On obecne u mensich mest je ten tlak mensi. Coz ovsem neznamena, ze je ty nedostatky v infrastrukture citelne nebrzdej a nesrazej.
Lokální morfologie: to jako že Bangladéš má kopce, a v tom se odlišuje od Kodaně, Nizozemí atd.?
nebo sakra čím se Bangladéš odlišuje od mnou zmíněných měst?
Ty pseudoargumenty proti cyklistické dopravě ve městě jsou čím dál více absurdní..
A nikde tam nemají metro (resp. metro co svět neviděl), ale jenom nefunkční parodii na S-bahn v podání ŽSSK?
Ehm ehm (Zajeďte si do Kodaně)
Doby, kdy v JV Asii nekdo krome turistu realne jezdil na kole, jsou davno pryc. Kdo na to ma, jezdi autem, vsichni ostatni pouzivaji skutry. Pesky vyjma vzdalenosti v desitkach metru nechodi vubec nikdo.
A taky tam maji diky tem skutrum krizovatky, na kterych hluk dosahuje intenzit srovnatelnych s palubou letadlove lodi. To fakt neni pripad k nasledovani.
Hezké. I když by bylo asi strategicky lepší to provést na jaře. Takto bude spousta lidí remcat, že tam stejně žádné kola nejezdí.
Cyklostezky mohly byt lepe stavebne oddelene od aut ale jako zacatek dobry. Gratuluji.
Souhlasím, třeba stěnou … 🙂
Modré zábradlí? 😀
Postačila by řeka.
Naopak se mi to řešení velice líbí.
Jednak barevně oddělené červenou barvou, druhak betonovými kvádry, které nejsou ani příliš nízko, ani příliš vysoko.
Tohle by chtělo udělat na magistrále. Stačil by jen jeden pruh. Pak by mohla navazovat Žitná, Rumunská, taky -1 pruh. Apokalypsa by také nenastala ale rázem by přibylo několik km cyklostezek.
to je jeden pruh v každém směru.
Já vím ale na cyklostezku stačí jen jeden.
V zásadě jo, ale tam kde se očekává nějaký rozumný provoz, to taky není úplně ideální. Těch příkladů, kde jsoucyklostezky a cyklopruhy tak oblíbené, že už je tam husto začíná být docela dost.
Bohužel zrovna tady by kolaps byl okamžitý. Neplácejte, myslete v souvislostech.
Tady už kolaps je, a žádné další pruhy (třeba místo chodníků, nechtěl byste?) to nevyřeší. Jen se k tomu někteří zoufalci stále upínají.
Houby, dlouhodobe zavirani pruhu na magorstrale kvuli opravam a podobne neni nic neobvyklyho a vetsinou to nijak zvlast znat neni, stoji se tam v kolonach stejne jako jindy.
Dopravní indukce funguje objema směry: když uberete dopravní kapacitu, dopraví návyky se změní tak aby se lidé s touto změnou vyrovnali. Tzn: během pár týdnů bude dopravní situace stejná jako dnes. Stejně by to ale zafungovalo i obráceně: Pokud byste přidal jízdní pruh, například na úkor chodníku, rovněž by během dvou pár týdnů došlo knaplnění této přidané kapacity.
Ajaj, to slovo na “i” je tady jak hadr na býka. 😀
Já bych na magistrále udělal jeden pruh vyhrazených parkovacích stání a až za ním cyklostezku, částešně na úkor chodníku. Mezi dvě parkovací stání bych pak vždy vysadil jeden strom. Rovněž bych umožnil odbočení vpravo z a na magistrálu na každém bloku, formou přejezdu přes zvýšený prah po němž by vedla cyklostezka (s předností pro cyklistu)
Palec nahoru za odvahu.
Na fotce číslo 3 mi to nějak nesedí. Co je špatně? Cyklisti? Bus pruhy? Všechno? Blbě vidím?
Děkuju!
Takove novoty tu nelze zavadet. Zde se udela parkoviste na krajnici a aby se z plechoveho destniku dalo bezpecne vystoupit, se udela cyklopruh mezi parkovistem a prubeznych pruhem a to je pak kecu majitelu plechoveho destniku, jak se podporuji pumpickari na ukor auto pseudosvobody.
To by měli dělat v Praze! Nemyslím ubírat pruhy, to v žádném případě. Dobré ale je oddělit auta od stezky tím betonem a hlavně vést stezku jen tam kde vedle neparkují auta. Vedle zaparkovaných auto je to smrtelně nebezpečné a měly by se stezky naopak rušit. Sám jsem měl nehodu kdy mi řidič otevřel dveře do cesty a půl roku se léčil s vážným vnitřním zraněním
Proto jsou cyklopruhy vedle parkujicich aut sirsi.
A kde, prosím? Třeba v ulici Jugoslávských partyzánů? A jak široké jsou potom jinde?
Nejde, většina cyklopruhů je vedle zaparkovaných aut. To byste musel zrušit parkování. To je v Praze posvátná kráva
On by zrušil ty cyklisty. Byť uznávám, že při otevírání dveří se někteří teprve musejí naučit dívat i do zrcátek.
Nebo vyměnit pozice – cyklopruh hned vedle chodníku, teprve pak parkování a následně průběžný pruh. V Bratislavě ve Vajnorské už to tak udělali.
Spolujezdci nevystupují? Je to logicky méně časté než u řidiče, ale ten se zase spíše podívá do zrcátka než spolujezdec.
Musi to mit dostatecnou sirku, jak cyklopruh, tak vyvyseny obrubnikovy oddelovac, nad ktery se otviraji ty dvere aut. Pak je to v podode a bezpecne.
Na hlavních silnicích bych parkování zrušil musím říct. Zbytečně to zdržuje když auta zajíždí a vyjíždí a právě cyklisty ohrožuje
Teď jste mi připoměl pomník architektu Hurníkovi v Brně, který zemřel najetím do právě otevřených dveří vozu, který objížděl.
Uz i Slovensko nas predbehlo. A nejen v cyklu. Maji Euro a vratne plechovky.
Stava se z nas pekny skanzen.
Slovensko nás předběhlo,tak dobře jsem se v pondělí ráno už dlouho nezasmál!
Na druhou stranu, podívejte se jaký proruský mafián jim teď vyhraje volby..
Včera v OVM zaznělo, kolik berou na Slovensku lékaři. Cca o 20 tisíc Kč víc, než u nás. Je to tak, jsme skanzen.
Problem je ten, ze slovensky lekari su plateny na dlh. Aby mali tu vyzsiu vyplatu, tak si stat na to poziciava.
V ceskom skanzene mate statny dlh vo vyske 44% HDP a zavadzate opatrenia a u nas v slovenskom pokroku mame dlh vo vyske 58% HDP a o opatreniach na znizenie dlhu sa nic nehovori, lebo za tyzden idu volby a volici o opatreniach na znizenie dlhu nechcu nic pocut.
Neřekl bych Slovensko, ale Bratislava Prahu v cyklodopravě rozhodně předbíhá.
Tak třeba právě pokud jde o ty vratné plechovky v takovém podání, v jakém by to chtěli zavést u nás, se nechám předbíhat rád klidně ještě mnoho roků. Jak chytře to mají vyřešeno Slováci, netuším.
Dosť chytre a funguje to.
Oni mají zas jiné neduhy, třeba jim budou vládnout fašounci.