Bratislava koupí desítky kloubových autobusů od tureckého Otokaru, vyřadí Karosy
Kloubový autobus Otokar, ilustrační foto. Pramen: DPB
Dopravný podnik Bratislava (DPB) ukončil hodnocení nabídek na dodávku 70 nových kloubových autobusů. Jako nejvýhodnější zvolil nabídku tureckého výrobce Otokar,
Vidám dobře název Sarma, tedy masové závitky v zelném listu? 🙂
No… jak se při čtení azbuky dokáže význam změnit 🙂
Ale tohle je ozdobná cyrilice, já to četl Lagta (než jsem se kouknul na bílou ceduli pod oknem řidiče). A vzpomněl jsem si na Mupy mup! z učebnice ruštiny. 🙂
Myslíš tu bělehradskou Lastu? Ano, vidíš dobře.:-)
Dizajn tak 10let pozadu. To to Bratislava dopracovala, jít asi hlavně po ceně a kupovat tureckou techniku, zřejmě jako jediní v EU. Jsem dost zvědavý, jaké budou zkušenosti z provozu, kdyby to za moc nestálo, tak autobusy jim určitě udělají i v Bělorusku, Rusku nebo na Ukrajině.
1. Bratislava rozhodne nejde len po cene, pozri si sutazne podklady. Bratislava uz zhruba 2 roky pozaduje pri novych obstaravaniach jednu z najvyssich vybav spomedzi dopravcov v regione.
2. Otakar uz do EU dodaval, vratane Norimbergu, Berlina, Varsavy, Madridu a dalsich miest.
Jedine co ponukas su predsudky kvoli statu povodu…
To, že v zadání byla „nejvyšší“ výbava neznamená, že nezvítězila nejnižší cena. Otokar rozhodně není nějaký Hi-end, zřejmě splnil zadání a k tomu měl nejnižší cenu. Je jasné, že Mercedes nejlevnější nebude, protože asi ani nechce být. V článku se píše, že emise má Otokar až druhé v pořadí, tzn. že např. ochrana ovzduší nebyla v tendru to hlavní, hlavní byla cena.
Vypsali tendr, zadali jasný kritéria, přiložili jim určitou váhu a jako vítěz vypad Otokar. Takže podepisujou smlouvu s Otokarem. Nebo by měli uspořádat výběrový řízení proito, aby si ve finále řekli, že jebou na vlastní požadavky a vybrali někoho jinýho?
Písal si že DPB ide „asi hlavne po cene“, čo nie je pravda. Keby DPB išiel po cene, tak neobjednáva autobusy v takej vysokej výbave. Samozrejme že medzi rôznymi ponukami spĺňajúcimi tieto vysoké štandardy sa už budeš rozhodovať aj podľa ceny. Nebolo to však jediné kritérium, rozhodovala aj obsadenosť a emisné hodnoty vozidla.
Tureckou techniku mají nově např. v Příbrami. Kde myslíš, že Mercedes vyrábí Conecta?
no hlavne tie prazske vysokopodlazne karosy sú úplne krásne
Obchoďákům v SORu nezávidím, přišli o potenciální kšeft a zákazník v zahraničí se bude špatně napadat a žalovat :DDD
Budou mít vozy klimatizaci?
Klimatizacia je standardne objednavana do vsetkych novych vozidiel od cca 2014 (akurat pri tych uplne prvych je obcas slaba lebo DPB chvilu trvalo prist na to ake parametre vlastne potrebuje).
Připomíná mi to Ikarus po faceliftu . To se asi v Soru budou muset trochu zamyslet .
Po „zamyšlení“ v hnusoru vylezl designový majstrštyk NS12/NS18. Možná by bylo tedy pro všechny lepší, kdyby v libchavský traktorce už se o další zamýšlení více nepokoušeli. 😀
Naozaj sa mi to nechce hladat a mozno to niekto budete vediet..Otokar je sukromny alebo statny podnik, popr. ci patri pod nejake skupiny napojene na vladu? Druha moznost by mi mozno trochu prekazala ale inak som na ne zvedavy.
Tak se nám mění směr obchodování. Ještě nedávno se do Turecka vyváželo dost strojírenských výrobků a celků, teď se to obrací – jednak díky kursu turecké liry, ale i díky prudkému rozvoji té země a „mírnému pokroku v mezích zákona“ u nás.
Asi tak nějak. Například taková značka domácích spotřebičů Beko je také turecká a jak se v ČR chytla…
A taky jedna z nejporuchovějších nutno dodat. Když jsem si kupoval pračku, tak mě před ní každý varoval.
A to je Beko s Otokarem součástí stejného holdingu 🙂
Mno, prudký rozvoj byl do roku 2013, od té doby Turecká ekonomika padá.
Ono se to rozvíjí, když se pod výhružkami pobírá výpalný z Evropy.
Takže SOR už nebude typický „low end“ dodavatel v regionu a bude muset zaujmout i něčím jiným než cenou? Uvidíme jak budou s Otokary v Bratislavě spokojeni, ale konkurence není nikdy na škodu.
Na region by som to nevztahoval. Dovod preco SOR nevyhral bolo ze DPB ten tender robil naozaj ako poctivy a otvoreny. To zial stale nie je samozrejmostou a kym sa to nou nestane, bude dalej vyhravat „spravny“ dodavatel.