Bouřky výrazně zkomplikovaly provoz na železnici, omezení se dotklo i koridorových tratí
Popadané stromy na železnici. Foto: Správa železnic
Vlaky nabírají kvůli omezení zpoždění přes hodinu, na některých místech došlo k zaplavení trati.
Chybí tam i Mělník – Mšeno, a to ještě ani nebyla zavedena NAD…..prostě dostaňte se jak chcete, třeba vrtulníkem.
Člověka napadá taková otázka, jak může na trať spadnout strom, který tam vůbec být nemá? A evidentně to není ojedinělý případ…
To je těch 50 m od TV 🤦♂️😃
Úsek Kutná Hora – Čáslav taky po jedné koleji už od 8 ráno. Zpoždění cca 30 minut.
+ teď večír Pohled – Přibyslav porucha TZZ
Je mi záhadou, že na seznamu není oblíbená trať Praha- Beroun. Že už by všechny stromy a sloupy spadly už minule?
to už nikdo nepovažuje za mimořádnost
Od jisté doby je mimořádnost, když všechno jezdí načas…
Třeba R 757 jel 16.června se zpožděním 40 minut…
Usti nad orlici – brandys nad orlici zabzar nejede vubec nic.
Kde je ten prdola co mi tu posledne psal ze „von jezdi z pardubek na moravu bez problemu a nacas“?
Ted bych rad vesel kudy jede.
Pres brandys kde uz deset let mela byt nova trat tedy rozhodne ne.
Sedim tu uz nejakou chvili a nic nas nepredjelo ani neprojelo.
Měla, jenže není. Ikdyby se začalo před 10 léty, tak by stavba s sebou přinesla omezení.
Brno – Blansko je již nějakých 22-28 roků (různé úseky) po rekonstrukci. A tak je potřeba koleje vyměnit. A k tomu se přibalí rekonstrukce stoletých tunelů, které potřebují nutně pořádnou opravu.
Tunely se zcela rekonstruovaly mezi lety 1970 – 2000. Musely se zvětšit, aby se tam vešly dráty.
V roce 1970 nikdo neuvažoval o drátizaci … v 70. letech se spíše tunely opravovaly, aby se v nich dalo bezpečně jezdit, drátizace se dělala až po roce 1995 …
Aspon koridory vykacat. Buriny se budou vracet casteji a ve vetsi sile.
Sikovny pravnik by mohl se pokusit zalovat vlastnika stromu za skodu na trati a skodu usleho zisku. Popr. neumyslneho ohrozeni na zdravi atd…
Na zahrade vedle baraku take nemuzete ohrozovat a omezovat prerostlym stromem majetek souseda.
Sice tam není koridor (zatím), ale z Olomouce do Krnova žádné ochranné pásmo realizováno není.
Ale to z Prahy do Kolína taky ne…
Obávám že v tomto směru neuspěli ani pozůstalí po dětem co zabil shnilý strom spadlý na autobusovou zastávku 🙁
Všem je to samozřejmě líto, ale nikdo nemohl předem vědět a holt stromy jsou důležité a všichni jednou umřeme, že.
Žalovat vlastníka stromu za to, že … dráha na to kašlala, ikdyž má pravomoc ho zkácet po ohlášení kácení?
Jeden „vlastník“ stromu to prořezával svépomocí, nenechal to profíkům. Přišel o ruku, vypadalo to, že to přežije, ale po pár týdnech zemřel. 6 kV. Tolik k požadavkům, aby stromy prořezával amatér a dráha se tak nemusela starat o průjezdnost dráhy.
Tak jednoduché to není, dráha nejdříve musí vyzvat vlastníka k zajištění skácení, až potom, co vlastník nereaguje, tak to může sama pokácet. A bohužel s většinou vlastníků je těžké jednání, přitom některá OŘ (OTV, TO), nevím, zda se to děje všude, sama aktivně ve výzvě nabízí možnosti řešení (včetně toho, že to sama pokácí).
Energetici to rovnou píšou ve smyslu: Dejte vědět, pokud kácení zařídíte sám. Vaše mlčení bude bráno jako souhlas, umožněte vstup na pozemek p.č. 123 dne entého hentý.
Já už si nepamatuji přesné znění dopisu, co šel z OTV, ale pamatuju si, že tam byla ta výzva a pak možnosti 3 možnosti. A samozřejmě i poučení, že jinak tam pak přijdou sami to pokácet, po datu xy.
Vnitřní předpis sem, tam. Zákon říká tohle:
(1) Vlastníci nemovitostí nebo investoři staveb a zařízení jsou povinni provést na svůj náklad nezbytně nutná opatření… Vlastník pozemků určených k plnění funkcí lesa je povinen provedení opatření strpět.
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/1995-289#p22
Žalovat vlastníka stromu za to, že nezajistil strom.
Mohl spadnout na člověka, místo toho spadl na dráhu. Pokud strom spadne jinam než vyznačené místo na pozemku majitele, je to riziko.n
Jestli je to v lese, tak s argumentací „mohl spadnout na člověka“ neuspějete. Obzvlášť, když ho vyvrátí vichr v bouři.
§ 19 Užívání lesů
(1) Každý má právo vstupovat do lesa na vlastní nebezpečí,
A taky se soud bude ptát, zda vlastník měl a zda mohl vědět, že strom není zdravý.
Ok, v lese nemusí být zvlášť cedule, ale pokud hraniční strom padá na cestu mimo les, tak může trefit auto nebo vlak.
Promiňte, kde je 6kV ? V napájení distribuce je to docela zřídka používané napětí a na dráze takový systém teda neznám .
ZZ, kabelem
Vzdušné vedení 6kV není.
Takže od 23:55 výpadek napájení Zliv a ještě v 8 ráno nejezdí ani vlaky a v podstatě ani náhradní autobusy??
Jeden by zvolal „Co už víc chcete“. Takže klasika, auta jezdí, vlaky stojí. Lidi se ráno nedostanou do práce ani školy, a tak ať chtějí nebo ne musí do aut.
A to byla celá noc na to problémy odstranit. Takhle lidi do vlaku opravdu přitáhnout nelze.
Nebojte…nejpozději v padesátých letech tam budou 2 koleje…
Mezi ustim a chocni byly 2 koleje uz v padesatych letech minuleho tisicileti.
A je nam to prd platny.
Ano, ale nevím o druhé koleji ve Zlivi…
JIKORD se raduje, plní se jeho cíl. Ať chtějí, nebo nechtějí musí do aut.
No…a JIKORDu by se pak mohlo stát, že bude muset do tepláků…
Njn, zachraňuje to silnice, jako obvykle. Hasiči, záchranka. Zase k tomu potřebovali řidiče. Zkuste si vzít vlastní motorovou pilu do vlaku – co kdyby spadnul strom. Zavolají na vás policajty a ti _zase_ přijedou po silnici.
Od kdy se motorova pila nesmi prevazet vlakem?
Nemluve o tom ze pred silvestrem jsou vlaky plny pyrotechniky a nikdo cajty nevola.
Zakázané to není. Ani vézt petilitrový kanystr benzínu. Zakázané není ani běhat v parku s airsoftkou. Ale přesto se kuličkáři domlouvají raději mimo město. A přes park ji nosí v batohu, aby to nikdo neviděl. Méně problémů.
Ale je. Airsoftka je střelná zbraň a tedy ji nesmíte na veřejnosti používat.
Motorová pila se převážet může,ale bez náplní.
Což autě nikdo neřeší, ani když na to přijde. Jo, vezl jsem ji, šups za sedák spolujezce, tam se ani nehne. Teta potřebovala pomoct na zahradě.
Tedy bez benzínu?
Pilu vlakem klidně převážet můžete. Bohužel ji nemůžete použít. Polomy na trati nesmí zpracovat ani místní hasiči (pokud nejde o ohrožení života), je nutné volat hasiče Správy železnic, oni časem z krajského města dorazí…
Je to samozřejmě postavené na hlavu, ale ono by také mohl někdo zjistit, že hasiči Správy železnic jsou naprosto zbyteční.
To je blbé až to praští. Kdo to vymyslel, ten by si měl užít do systosti následků. Alespoň dvakrát, aby věděl, že to je chyba.
Sám jsem ve vlaku na Šumavě v roli cestujícího několikrát čekal na hasiče z Budějovic. Místní tam byli za 10-15 minut, pak odjeli s nepořízenou a čekali jsme dvě hodiny na ty nepostradatelné drážní…
a přijeli aspoň po kolejích?
Ne, na kole… 😀
Nejen hasiči Správy železnic…i někteří civilní a dobrovolní…
To nechci posuzovat.
Ale třeba u nás na Šumavě 99% zásahů zvládají výhradně dobrovolní hasiči, bez nich by to tu vůbec nešlo.
A kdo mi v tom, abych šel s motorovou pilou odstranit překážku – ležící strom na trati – fyzicky zabrání ?
Vznikne někomu škoda rozfiknutím stromu bránícího jízdě vlaku ?
1) Budete to dělat výhradně na vlastní nebezpečí. A většina dřevorubců moc dobře ví, jak bezpečná je práce v místě polomů.
2) Pokud už dispečer ví o tom, že vlak zastavil kvůli polomu, tak stejně nepovolí další jízdu. V případě jakéhokoli problému by šel sedět i on.
Dříve si s polomy často poradili i strojvedoucí, to už ale předpisy zakazují. Při práci proti tomu zákazu jste prostě jednou nohou v kriminále. Neznám žádného fíru, který by si to troufl porušit.
Párkrát jsem s polomem pomáhal i jako cestující – to už by bylo ale další vážné porušení předpisů.
Ke dvojce – nepovolí vůbec? Takže nesmí říct ani „tak dojeď do stanice podle rozhledu“, foukací rozkaz musí být písemný a ne vysílačkou?
Přesně Vám to říct nemohu, na dráze nedělám. Jen píši o tom, co znám z těchto situací na šumavských lokálkách.
Kdo to říká, jaký zákon a paragraf?
Nevím, už dlouho na dráze nedělám. Ale vím to z vyjádření všech zdejších strojvedoucích.
Pozoruhodné, v Rakousku jsem to viděl jako výbavu elektrického vozu. Strojvedoucí jsou zřejmě u „soukromníka“ vyškoleni i pro bezpečnou práci s motorovou pilou … ŽPŘ ani SPPO nezakazují přepravu motorové pily v prostoru pro cestující … Máte bujnou fantazii.
V seznamu chybí trať 201, v jejích úsecích Tábor – Balkova Lhota, Božejovice – Sepekov a Červená nad Vltavou – Vlastec je mnoho popadaných stromů. Vlak 8441 stál 2 hodiny v Sepekově, kam následně přijela drezína a vydala se za ním na cestu do Tábora, kam ještě nedorazil.
Děkuji za souhrnné zpravodajství.
Je nějaká šance, že by se alespoň na hlavních tratích něco s těma stromama udělalo? Nebo je jich tolik, že je to nemožné? Někde je vidět, že se je snaží vykácet.
Na lokálkách bez trolejí by stačilo vozit motorovku 😉
Ono vykácet všechny stromy 20 metrů od koleje opravdu asi moc nepůjde
Těch 20m by v některých místech ani nestačilo. 🙁 tady u nás na Šumavě by to muselo být 35 a v některých úsecích ještě možná víc.
Asi nepůjde, ale například v Litvě je to běžně k vidění…
Tak proč kácet všechny stromy, stačilo by aby se aspoň vykáceli všechny stromy v okolí tratě, které jsou evidentně slabší (naprosto suché, napadené hmyzem apod), ale to se asi v Česku nikdy nestane
Protože se nikomu nebude chtít platit dendrologa…
Tak radši zaplatí několikrát více dřevorubců, aby vykáceli celý Klánovický Les, kvůli tramvajím celé Mariánské Hradby,…
Jakých 20…ochranné pásmo je 60…
Nemá to být náhodou 50 m?
Nestačilo. Strojvedoucí a vlaková četa mají výslovně zakázáno cokoli odstraňovat z kolejí. Pokud to na své triko udělají, mohou z toho mít jedině prů…..švih.
Kdysi na úzké v Jindřichově Hradci ještě za ČD když bylo špatné počasí běžné jezdily s pilou krumpáčem a lopatou.
No, tak to je ovšem další zcela zbytečný „paragraf“ ČD. Soukromník by snad ocenil snahu o zkrácení zpoždění, dráha trestá.
Není to paragraf ČD, nýbrž nařízení Správy železnic. Já nesmím odtáhnout z kolejí ani větev. To mohou jen zaměstnanci správy, nebo hasiči. Červení palečníci o tom ale jistě vědí více.
Vy, jako zaměstnanec dopravce seznámený s nařízením, ne, ale cestující není v právním vztahu se Správou železnic … takže její nařízení jsou mu celkem oprávně ukradená ….
Jako cestujícímu vám nesmím umožnit výstup z vlaku mimo míst k tomu určených. To byste vědět mohl.
Platí to i na stromy na vaší zahradě?
Takovýhle myslitelé nemívaj zahrady, a pokud je mají, tak na nich maj zasazený tak maximálně tůje.
Fůra majitelů tůjí je má jako živý plot, aby měli soukromí. A ti ze zcela určitě ozvou. Aby jim neočumovali dvorek z vlaku.
Pochybuju ze zrovna tuje by nekde branily prujezdu vlaku.
Je bytexny delat holosec 100 metru kolem trati.
Stometrovy strom muze byt 100 metru od trati, 50metrovy 50, 30metrovy 30, 20metrovy 20, 10metrovy 10.
Pokud nekdo nepestuje na zahrade borovice vwjmutovky tak staci odatranit jen to primo u trate.
I zerav může být velký, dokonce se tak jeden druh jmenuje.
Bohužel kácení není tak jednoduché, sice stačí jen oznámení a nemusí se žádat o povolení, ale problém nastává, že se často jedná o stromy, které nejsou na pozemcích Správy Železnic, takže tam se nejdřív musí vyzvat vlastník, aby zajistil pokácení, a až po určité době nečinnosti tam Správa Železnic může jít a pokácet to.
Výjimku tvoří stromy, které bezprostředně ohrožují provoz, ale to zas jsou potom dendrologické posudky, které nejsou nejlevnější.
Kdyz se chce vsechno jde. U nas v IT se tyhle veci resi automatickym oznamenim.
Nasledne vyzvu samozrejme nikdo neresi ba vetsinou nikdo necte.
Jakmile je ale potreba tak staci konat.
Takze obeslat preventivne vsechny majitele vsech stromu do 60 meteu od trati a az to zacne vadit tak to proate zkacet.