Bourání části nádraží v Holešově není jisté. Plány podřízených prověří šéf Správy železnic

Výpravní budova v Holešově. Foto: Ptáček pozemní stavbyVýpravní budova v Holešově. Foto: Ptáček pozemní stavby

Správa železnic chce u budovy opravené před 11 lety odstranit jedno patro.

57 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pája

Ubourat patro nedávno zrekonstruované, tak to by člověk doma na vlastním baráku jen tak neudělal. Když už, tak fakt novou budovu pro vlaky i autobusy.

zirecek

Pan starosta lže. Když se o tomto rozhodovalo, město bylo osloveno a jasně řeklo, že nic nechtějí a nepotřebují. Za chvíli můžeme řídit celý stát podle petic a jak samosprávy mění názory podle toho, jak začnou křičet jedni či druzí voliči, když se něco dozví, že se má dělat. Tato budova nemá zásadní historický ráz. Kdo si najde staré plány, tak zjistí, jak se budově již dříve uškodilo (ČD). Přesto chápu, že sundání patra budovy působí divně. Rozhodovat měli lidé k tomu určení dříve, když se projektovalo a posílali vyjádření. Teď se to nejspíše zastaví, projekt se hodí do koše.… Číst vice »

Anton

Stejný nápad měli i se stanicí Čermná nad Orlicí, vybudovat novou zastávku (pravda o kousek dál) a opravené nádraží zbourat viz odkaz
https://hradecky.denik.cz/z-regionu/historicke-nadrazi-v-cermne-budi-vasne-obec-demolici-nepripusti-20171210.html
Když se do toho vložila obec měli 2.verzi že tedy se ubourá vrchní část, což je vzhledem k předchozí rekonstrukci střechy a zateplení fakticky ,,dobrý“nápad.Na tom je vidět že nejde o ojedinělý případ je to asi nové systémove řešení. Údajně existuje nějaký předpis který zakazuje umístění nového zabezpečovacího zařízení JOP apod. do budovy která má patro a je podsklepená.To muselo dát práci takový paskvil vypotit.
Jestli toto vážně existuje tak je to úlet.

Anton

Je to podobné jako v Náchodě,vedle nádraží stojí budova kde byla dříve úschovna a kanceláře a teď do
nedávna v provozu bistro a prodejna mobilních telefonů, SŽ jim dala výpověď a budova se bude bourat.To se vyplatí místo peněz z nájmu zaplatit demolici.
To je fakticky úlet.

Dominik

To se odteď bude generální ředitel zabývat vším, kde se vyskytne pár křiklounů?

Jaaaa

Měl by. Od toho tam je.

Ale systémově. Výsledkem takovéhoto typu kauzy, kdy je evidentně něco systémově špatně, musí být předpisový, procesní a personální audit.

Jestli se toto dostalo dál než do fáze úvah, tak je to jenom špička ledovce. Takže audit bezesporu odhalí nekompetentní rozhodování nekompetentních lidí a měly by nastat systémové změny. Aby nejen se toto neopakovalo, ale hlavně aby dané odbory skutečně fungovaly jak mají. Jinak jsou tam k ničemu.

Dominik

Generální ředitel tam snad není od toho, aby osobně posuzoval každou jednotlivou budovu, kde se někomu nelíbí, že se má ubourat/zbourat úplně.

Leinad

Ne, ale je tam od toho, aby ti které napadne zrekonstruovat, odmítnout nájemníky, a následně zdemolovat, volili výhodnější varianty.
Zdemolovat rovnou nebo vydělávat na nájmu.

J.K.

Přesně tak, systémově možná místo ubourání budovy bude lepší ubourat pracovní pozici toho kdo to vymyslel, kdo ví. Nebo ne, ale otázky to budí právem.

Leinad

Bude se zabývat efektivitou hospodaření.
Nápad zrekonstruovat budovu, nemít pro ní využití a odmítat nájemníky a následně budovu ubourávat, vypadá docela neefektivně.
Ale možná audit prokáže, že to je nejvýhodnější řešení, že dneska jsou demolice levnější než před jedenácti lety.

Dominik

Rekonstrukci prováděly ještě ČD, s tím nemělo SŽDC nic společného.

Jaaaa

Až na to, že ti lidi tam jsou zhusta furt ti samí. 😀

zirecek

Můžete jmenovat ty stejné lidí?

Leinad

Alibismus. Kdo rozhodl o rekonstrukci za nic nemůže, kdo rozhodl o koupi rekonstruovaného za nic nemůže (Jančura a další sice řvali, ale paragraf neporušen). Na pronájem není proces ani předpis. Kdo rozhodne o demolici zrekonstruovaného za nic nemůže.
Jestli opravdu tohle předpisy říkají, hledal bych rezervy i tam.

Dominik

Odmítli město, ale se zdůvodněním, že stát do cizího majetku nemůže investovat.

Leinad

Stát nemůže pronajímat městu, může raději bourat.

lojza

od toho tam je ty komediante…

Dominik

Od čeho? Zkoumat každou jednotlivou budovu, která se má bourat?
Od čeho pak jsou jednotlivá oblastní ředitelství?

Tomáš

To je takový model „Dětřichov nad Bystřicí“. Naprostá rezignace úředníků na proaktivní přístup – nabídnout to, vydat informaci „hej nepotřebujem tak velký nádraží, nemáte někdo nápad, co s tím?“ – a nápady by se sešly. Jenže v ČR se plošně ukazuje jen rovina „nikdo tam není, tak to zbouráme“, A HLAVNĚ O TOM NIKOMU DOPŘEDU NEŘEKNEME, UTAJÍME, CO JDE, co kdyby s tím někdo něco chtěl dělat. A to je devastující přístup, často kombinovaný s výsměchem či dehonestací spolků/obcí/jednotlivců, kteří projeví zájem, „že se začaly zajímat pozdě“. Jenže toho je tolik, že nikdo nestačí všechno sledovat… Jinak ano, mikromanagement generálního… Číst vice »

A. Mikulka

Odkdy řidič splašené trafiky stanovuje pracovní náplň řediteli SprŽel-e?

Zrzek

Správná organizace, levá ruka neví co dělá pravá. Nebo má někdo z olmiku kamaráda u stavební firmy?

Jaaa

Olomouc? Ruka ruku myje.

Anton

B je správně 😮

Socha

Si myslim..

J.K.

Starší 3+1 byt v Holešove se prodává za 2.5 milionu, nový 2kk taky za 2.5 milionu.

Opravdu je tady nutné investičně ubourat patro, nikdo by si tam nekoupil byt třeba za milion?

M&R

Jako rozprodávat to na byty asi není úplně nejšťastnější myšlenka. Pronájmout ano.

Pája

Je to u gymplu, autobusáku a to naproti je ještě pořád TON? Na základku to zase tak daleko není. Navíc z Holešova lidé za prací jezdí třeba do Hulína, Kroměříže, Zlína a tak by bydlení v této budově mělo i své výhody. Tady je spíš divné, že nějak do ztracena vyšuměla vlaková zastávka u kasáren, vlak by byl rázem pro hodně místních výrazně blíže a tedy získal na atraktivitě.

xyz

Dá se namítnout – okna „do vlaků“ nejsou z hlediska hlukové zátěže nic moc. Přičemž zrovna tento směr je na jih, tzn. potenciálně nejžádanější z hlediska proslunění.

J.K.

Asi jo, ale to bych nechal na trhu. Nevidím důvod to neprodat jako byty, místo utrácení milionů nějaké získat… Jinde lidi řeší šílené ceny za pozemek, nebo jak udělat z půdy byt, a tady se to jen tak zlikviduje ? Jenom proto že je to státní, nebo proč jako?
Pro někoho kdo má hůř placené zaměstnání a třeba právě tím vlakem dojíždí to naopak může být perfektní nabídka…

ABC

A víte co obnáší prodat něco státního? My jsme jako SVJ kupovali od SŽDC pozemek pod panelákem, který jim nějakým řízením osudu a dírou v zákonech zůstal (ve všech jiných standardních případech bychom měli nárok na bezplatný převod). Musela to schválovat vláda. Bez keců.

J.K.

No tak to schválí vláda, no. Pořád lepší než bourat kus nově opraveného baráku, to je naprostá blbost. O důvod víc aby místní tratě státní vůbec nebyly.

Pája

Taky se dá namítnout, že domy v ulici vedoucí ke kostelu mají zátěž z aut jedoucích od Hulína na Bystřici, Přerov i Zlín 24 hodin denně.

K.S.

Proč z toho cítím vibe širé carské Rusy?

To je nějaká profesionalita tady toto?

Jaaaa

„Carské Rusi“, když už… 😉

K.S.

No co měli tvrdý chleba, tak s tvrdým.

Ne, nedošlo mi to tak často to nepíšu a v poslední době to bylo všude v mužském rodě.

Jaaaa

Ta Rus bez Rusi jako kost bez kosti. Myslím, že je to přiléhavé…

M&R

Generál to zachrání jako remízu v Litomyšli. O jeden Potěmkin víc nebo míň …

jize

Nechápu v tomhle kontextu význam: „stát do cizího majetku nemůže investovat“. Copak by zde došlo k investici, když by pronajali již exitující prostory město. Já si tedy pod pojmem investice do cizího majetku představuji něco jiného.

David S.

A kromě toho, ono to je snad cizí majetek? Vždyť patří státu.

baba jaga

Asi by to chtěla městská policie a autobusáci nejdřív uvnitř upravit, než by tam šli

Xapadlo

Přesně tak, ve mě tahle fráze vyvolává pocit absurdní bezmoci před neosobní státní mašinerií, kterou jsme prožívali v dlouhých dekádách druhé poloviny dvacátého století.

Martin Hodek

Mám skvělý nápad. Ať ti, co chtějí, aby budova zůstala tak, jak je, ty zvýšené náklady hradili ze svého.

FACEPALM

Mám taky nápad, co kdyby jste šel do háje?

Facepalm

Musím vám dát za pravdu.

Tonda Sehnal

Kéž by se pan generální s alespoň polovičním elánem zaměřil také na reálné zvýšení bezpečnosti provozované cesty… ve třetině TTP nepravdivé údaje, neviditelná návěstidla, totální chaos v písemných rozkazech, alibistické pojetí novelizace D1, nesprávné návěštění čehokoliv přenosného a další desítky >>denně<< neřešených nebezpečných věcí… Upozorní se, za týden se buď opraví nebo odstraní, za měsíc je to o kilometr dál zase stejně špatně.
Ale chápu, objektivy fotoaparátů… 🙄

Jiří Kocurek

On je tam na tohle všecko sám, nebo má i nějaké podřízené, kteří by na to dohlédli za něj?

asdfg

Mám pocit že sám.

Jiří Kocurek

Tak to je hloupé, když generální ředitel musí sám dělat korektury písemných rozkazů, které vydávají výpravčí. To mu asi moc času nezbyte na věci důležité.

milan

To je klasika PR hnutí ANO, prostě koblihovina.

Leinad

Chaos v písemném rozkazu – nejezdi.
Neviditelné návěstidlo = stůj.
Alibistický předpis – taky se chovej alibisticky.

zirecek

Chování některých strojvedoucích je hodně neprofesionální, stejně jako váš zdejší příspěvek. Konkrétní dotazy můžete směřovat na své nadřízené a řešit s kompetentními osobami.

Nebo si myslíte, že připomínkování předpisu D1 vyřešíte v diskuzi na internetu?

Eduard

Tak to je na hlavu, že ČD nemůže přenechat ty prostory. Snad zvítězí zdravý rozum a nic se bourat nebude.

Jaaa

Ale může. Jen by to bylo moc práce.

Jiří Kocurek

Ale prd moc práce. Jen by dráha musela jednat s člověkem mimo dráhu. JEDNAT!

Místo toho, aby tomu kaštanovi poroučeli. Co si má co vyskakovat nějaký starosta, že by něco chtěl. Ten má poslouchat, kolik mu Babiš nařídil vypěstovat brambor.

Jaaaa

Ve zkratce: To je moc práce. Určovat běh věcí od stolu pohledem z okna je mnohem méně namáhavé.

Karl vB.

Co s tím mají ČD společného? V článku o nich není napsáno ani Fň.