Bourání části nádraží v Holešově není jisté. Plány podřízených prověří šéf Správy železnic
Výpravní budova v Holešově. Foto: Ptáček pozemní stavby
Správa železnic chce u budovy opravené před 11 lety odstranit jedno patro.
Ubourat patro nedávno zrekonstruované, tak to by člověk doma na vlastním baráku jen tak neudělal. Když už, tak fakt novou budovu pro vlaky i autobusy.
Pan starosta lže. Když se o tomto rozhodovalo, město bylo osloveno a jasně řeklo, že nic nechtějí a nepotřebují. Za chvíli můžeme řídit celý stát podle petic a jak samosprávy mění názory podle toho, jak začnou křičet jedni či druzí voliči, když se něco dozví, že se má dělat. Tato budova nemá zásadní historický ráz. Kdo si najde staré plány, tak zjistí, jak se budově již dříve uškodilo (ČD). Přesto chápu, že sundání patra budovy působí divně. Rozhodovat měli lidé k tomu určení dříve, když se projektovalo a posílali vyjádření. Teď se to nejspíše zastaví, projekt se hodí do koše.… Číst vice »
Stejný nápad měli i se stanicí Čermná nad Orlicí, vybudovat novou zastávku (pravda o kousek dál) a opravené nádraží zbourat viz odkaz
https://hradecky.denik.cz/z-regionu/historicke-nadrazi-v-cermne-budi-vasne-obec-demolici-nepripusti-20171210.html
Když se do toho vložila obec měli 2.verzi že tedy se ubourá vrchní část, což je vzhledem k předchozí rekonstrukci střechy a zateplení fakticky ,,dobrý“nápad.Na tom je vidět že nejde o ojedinělý případ je to asi nové systémove řešení. Údajně existuje nějaký předpis který zakazuje umístění nového zabezpečovacího zařízení JOP apod. do budovy která má patro a je podsklepená.To muselo dát práci takový paskvil vypotit.
Jestli toto vážně existuje tak je to úlet.
Je to podobné jako v Náchodě,vedle nádraží stojí budova kde byla dříve úschovna a kanceláře a teď do
nedávna v provozu bistro a prodejna mobilních telefonů, SŽ jim dala výpověď a budova se bude bourat.To se vyplatí místo peněz z nájmu zaplatit demolici.
To je fakticky úlet.
To se odteď bude generální ředitel zabývat vším, kde se vyskytne pár křiklounů?
Měl by. Od toho tam je.
Ale systémově. Výsledkem takovéhoto typu kauzy, kdy je evidentně něco systémově špatně, musí být předpisový, procesní a personální audit.
Jestli se toto dostalo dál než do fáze úvah, tak je to jenom špička ledovce. Takže audit bezesporu odhalí nekompetentní rozhodování nekompetentních lidí a měly by nastat systémové změny. Aby nejen se toto neopakovalo, ale hlavně aby dané odbory skutečně fungovaly jak mají. Jinak jsou tam k ničemu.
Generální ředitel tam snad není od toho, aby osobně posuzoval každou jednotlivou budovu, kde se někomu nelíbí, že se má ubourat/zbourat úplně.
Ne, ale je tam od toho, aby ti které napadne zrekonstruovat, odmítnout nájemníky, a následně zdemolovat, volili výhodnější varianty.
Zdemolovat rovnou nebo vydělávat na nájmu.
Přesně tak, systémově možná místo ubourání budovy bude lepší ubourat pracovní pozici toho kdo to vymyslel, kdo ví. Nebo ne, ale otázky to budí právem.
Bude se zabývat efektivitou hospodaření.
Nápad zrekonstruovat budovu, nemít pro ní využití a odmítat nájemníky a následně budovu ubourávat, vypadá docela neefektivně.
Ale možná audit prokáže, že to je nejvýhodnější řešení, že dneska jsou demolice levnější než před jedenácti lety.
Rekonstrukci prováděly ještě ČD, s tím nemělo SŽDC nic společného.
Až na to, že ti lidi tam jsou zhusta furt ti samí. 😀
Můžete jmenovat ty stejné lidí?
Alibismus. Kdo rozhodl o rekonstrukci za nic nemůže, kdo rozhodl o koupi rekonstruovaného za nic nemůže (Jančura a další sice řvali, ale paragraf neporušen). Na pronájem není proces ani předpis. Kdo rozhodne o demolici zrekonstruovaného za nic nemůže.
Jestli opravdu tohle předpisy říkají, hledal bych rezervy i tam.
Odmítli město, ale se zdůvodněním, že stát do cizího majetku nemůže investovat.
Stát nemůže pronajímat městu, může raději bourat.
od toho tam je ty komediante…
Od čeho? Zkoumat každou jednotlivou budovu, která se má bourat?
Od čeho pak jsou jednotlivá oblastní ředitelství?
To je takový model „Dětřichov nad Bystřicí“. Naprostá rezignace úředníků na proaktivní přístup – nabídnout to, vydat informaci „hej nepotřebujem tak velký nádraží, nemáte někdo nápad, co s tím?“ – a nápady by se sešly. Jenže v ČR se plošně ukazuje jen rovina „nikdo tam není, tak to zbouráme“, A HLAVNĚ O TOM NIKOMU DOPŘEDU NEŘEKNEME, UTAJÍME, CO JDE, co kdyby s tím někdo něco chtěl dělat. A to je devastující přístup, často kombinovaný s výsměchem či dehonestací spolků/obcí/jednotlivců, kteří projeví zájem, „že se začaly zajímat pozdě“. Jenže toho je tolik, že nikdo nestačí všechno sledovat… Jinak ano, mikromanagement generálního… Číst vice »
Odkdy řidič splašené trafiky stanovuje pracovní náplň řediteli SprŽel-e?
Správná organizace, levá ruka neví co dělá pravá. Nebo má někdo z olmiku kamaráda u stavební firmy?
Olomouc? Ruka ruku myje.
B je správně 😮
Si myslim..
Starší 3+1 byt v Holešove se prodává za 2.5 milionu, nový 2kk taky za 2.5 milionu.
Opravdu je tady nutné investičně ubourat patro, nikdo by si tam nekoupil byt třeba za milion?
Jako rozprodávat to na byty asi není úplně nejšťastnější myšlenka. Pronájmout ano.
Je to u gymplu, autobusáku a to naproti je ještě pořád TON? Na základku to zase tak daleko není. Navíc z Holešova lidé za prací jezdí třeba do Hulína, Kroměříže, Zlína a tak by bydlení v této budově mělo i své výhody. Tady je spíš divné, že nějak do ztracena vyšuměla vlaková zastávka u kasáren, vlak by byl rázem pro hodně místních výrazně blíže a tedy získal na atraktivitě.
Dá se namítnout – okna „do vlaků“ nejsou z hlediska hlukové zátěže nic moc. Přičemž zrovna tento směr je na jih, tzn. potenciálně nejžádanější z hlediska proslunění.
Asi jo, ale to bych nechal na trhu. Nevidím důvod to neprodat jako byty, místo utrácení milionů nějaké získat… Jinde lidi řeší šílené ceny za pozemek, nebo jak udělat z půdy byt, a tady se to jen tak zlikviduje ? Jenom proto že je to státní, nebo proč jako?
Pro někoho kdo má hůř placené zaměstnání a třeba právě tím vlakem dojíždí to naopak může být perfektní nabídka…
A víte co obnáší prodat něco státního? My jsme jako SVJ kupovali od SŽDC pozemek pod panelákem, který jim nějakým řízením osudu a dírou v zákonech zůstal (ve všech jiných standardních případech bychom měli nárok na bezplatný převod). Musela to schválovat vláda. Bez keců.
No tak to schválí vláda, no. Pořád lepší než bourat kus nově opraveného baráku, to je naprostá blbost. O důvod víc aby místní tratě státní vůbec nebyly.
Taky se dá namítnout, že domy v ulici vedoucí ke kostelu mají zátěž z aut jedoucích od Hulína na Bystřici, Přerov i Zlín 24 hodin denně.
Proč z toho cítím vibe širé carské Rusy?
To je nějaká profesionalita tady toto?
„Carské Rusi“, když už… 😉
No co měli tvrdý chleba, tak s tvrdým.
Ne, nedošlo mi to tak často to nepíšu a v poslední době to bylo všude v mužském rodě.
Ta Rus bez Rusi jako kost bez kosti. Myslím, že je to přiléhavé…
Generál to zachrání jako remízu v Litomyšli. O jeden Potěmkin víc nebo míň …
Nechápu v tomhle kontextu význam: „stát do cizího majetku nemůže investovat“. Copak by zde došlo k investici, když by pronajali již exitující prostory město. Já si tedy pod pojmem investice do cizího majetku představuji něco jiného.
A kromě toho, ono to je snad cizí majetek? Vždyť patří státu.
Asi by to chtěla městská policie a autobusáci nejdřív uvnitř upravit, než by tam šli
Přesně tak, ve mě tahle fráze vyvolává pocit absurdní bezmoci před neosobní státní mašinerií, kterou jsme prožívali v dlouhých dekádách druhé poloviny dvacátého století.
Mám skvělý nápad. Ať ti, co chtějí, aby budova zůstala tak, jak je, ty zvýšené náklady hradili ze svého.
A vy uhradíte ty náklady na odstranění jednoho patra a nové zastřešení + projektovou přípravu?
Mám taky nápad, co kdyby jste šel do háje?
Musím vám dát za pravdu.
Kéž by se pan generální s alespoň polovičním elánem zaměřil také na reálné zvýšení bezpečnosti provozované cesty… ve třetině TTP nepravdivé údaje, neviditelná návěstidla, totální chaos v písemných rozkazech, alibistické pojetí novelizace D1, nesprávné návěštění čehokoliv přenosného a další desítky >>denně<< neřešených nebezpečných věcí… Upozorní se, za týden se buď opraví nebo odstraní, za měsíc je to o kilometr dál zase stejně špatně.
Ale chápu, objektivy fotoaparátů… 🙄
On je tam na tohle všecko sám, nebo má i nějaké podřízené, kteří by na to dohlédli za něj?
Mám pocit že sám.
Tak to je hloupé, když generální ředitel musí sám dělat korektury písemných rozkazů, které vydávají výpravčí. To mu asi moc času nezbyte na věci důležité.
To je klasika PR hnutí ANO, prostě koblihovina.
Chaos v písemném rozkazu – nejezdi.
Neviditelné návěstidlo = stůj.
Alibistický předpis – taky se chovej alibisticky.
Chování některých strojvedoucích je hodně neprofesionální, stejně jako váš zdejší příspěvek. Konkrétní dotazy můžete směřovat na své nadřízené a řešit s kompetentními osobami.
Nebo si myslíte, že připomínkování předpisu D1 vyřešíte v diskuzi na internetu?
Tak to je na hlavu, že ČD nemůže přenechat ty prostory. Snad zvítězí zdravý rozum a nic se bourat nebude.
Ale může. Jen by to bylo moc práce.
Ale prd moc práce. Jen by dráha musela jednat s člověkem mimo dráhu. JEDNAT!
Místo toho, aby tomu kaštanovi poroučeli. Co si má co vyskakovat nějaký starosta, že by něco chtěl. Ten má poslouchat, kolik mu Babiš nařídil vypěstovat brambor.
Ve zkratce: To je moc práce. Určovat běh věcí od stolu pohledem z okna je mnohem méně namáhavé.
Co s tím mají ČD společného? V článku o nich není napsáno ani Fň.