Bonus až tři tisíce eur. ZSSK odhalila, jak chce řešit nedostatek strojvedoucích
Strojvedoucí ZSSK. Foto: ZSSK
Dopravce spouští i reklamní kampaň, vyplácí odměny za nalákání nováčků.
Dopravce spouští i reklamní kampaň, vyplácí odměny za nalákání nováčků.
Slova slovenského kolegy, který před rokem od zssk utíkal: štreky na p.č., rušně a vozně na p. č., turnus na p.č., čím větší debil, tím větší pravděpodobnost že ti později bude robiť vedúcého. Kdo nechce jezdit jen kolem komína už je většinou pryč. Mizerný plat je jen bonus navíc. A vedení si myslí, jakou skvělou robotu že to vlastně máme. Naprostý nezájem cokoliv řešit, hlavně si držet teplý flek. Oni sú dočista jebnutý. Teď je prý průměrně 12 dní v měsíci doma a vydělá tak o 400 eur měsíčně víc než měl u zssk včetně přesčasů.
Grammar Nazi here: jebnutí – mäkké í (vzor: akí). 🙂
To nemá ZSSK lepší fotky než fíru nabaleného v bundě s dementním náhubkem v evidentně neoživeném vlaku…
pracovní týden o délce 36 hodin bez započítání přestávek. … nevím, jak přesně jim to na Slovensku vychází, ale zdá se mi, že lákají na se započtením přestávek dost nadstandardně dlouhou pracovní dobu, leda že by měli skutečně geniální turnusy s minimálními přestávkami, což ale asi prostě nejde.
Platí tá prvá možnosť. Obzvlášť u ZSSK, ktorá má vzhľadom na mizerné intervaly obzvlášť neefektívnu prevádzku.
Takže pracovný čas síce bude 36 hodín, ale rušňovodič bude v práci kľudne aj 50-60 hodín. V ZSSK zdá sa očividne stále nechápu že neatraktivita ich pracovných ponúk nie je len v peniazoch (aj keď samozrejme aj to je dôležitý element).
Po odečtení přesčasů to vstaženo k průměrné mzdě v ČR u ČD nebo ČDC také není nijak slavné. Strojmistři věčně shánějí lidi, ale zároveň se zaměstnanec dozví, že pokud se mu tady nelíbí, může jít.
Slušné platové a pracovní podmínky nahrazuje marketing.
A podle toho pak ten provoz vypadá…
To sa dá aplikovať nielen na železnice. A je to smutné…. Ale nevyhnutné, ináč sa to nezmení. Ľudia „musia padnúť na hubu“, aby sa poučili.
Přesně tak, plánovací strojmistr je bůh na zemi. Stačí když mu řeknete že přesčas nee. Hned vám to dá najevo. Nástupy na směnu, žádné delší volno. V Ostravském depu ČD C je velká nespokojenost. Už teď tam chybí 50 lidí. A vedení s tím nechce nic dělat. Hlavně že se kola točí.
Zdá se , ze neviditelná ruka trhu má poněkud zpomalené reakce.
Taková regulační spoustava v domě třeba v oripadě topení by se mi nelíbila , teda ze by začala topit až když teplota v domě klesne k nule .
Mzda včetně přesčasů. To mě dostává. Mzda se má uvádět jako cifra za „normální“ hodiny, ne?
U doktorů se to uvádí taky tak…líp to vypadá
To je jeden z obrovských problémov – u ZSSK sa tak nejak počíta s tým že budeš robiť obrovské nadčasy. A keď im odídu ľudia kvôli tomu že nechcú robiť toľko nadčasov, ale chcú mať aj život, tak ZSSK začne tým pár posledným rušňovodičom čo tam ešte zostali nariaďovať ešte viac nadčasov, vďaka čomu odídu ďalší, a tak dookola.
Zamestavatel moze nariadit max. 150 hodin nadcasov za rok.
Děkujeme ZSSK, že máme kde sáhnout, pokud nám v ČR chybí strojvedoucí.
Kolegové co je střídám na nákladech Čadci nemají ani 1000 e měsíčně povídali.tak nevím teda
Možná myslí v čistém, a zde se mluví o hrubém?
A odkedy ZSSK vozí náklady?
To nikdo netvrdí.jen zde uvádím jak na tom jsou rušnovodiči na nákladech.toť vše.
Obávam sa, že to je príliš málo a príliš neskoro. Za tie peniaze sa nedá na západnom Slovensku slušne žiť, teda pokiaľ človek chce normálne bývať. Ceny bytov sú vysoké aj 100 km od Bratislavy. Navyše ak im už raz ľudia utiekli, tak si moc dobre spočítali prečo a po skúsenostiach so ZSSK sa určite nedajú opiť rohlíkom.
Bunda, čepice, po celou dobu v kabině?
Copak dělají odbory, prosazují rezijky?
Podle fotky je to v depu a třeba jen tu mašinu převáží z bodu A do bodu B… taky bych jel v bundě a čepici…
ano, je to v depu, ZSSK posílala ještě další podobné fotky.
Ta fotka je tragická. Bunda, čepice a respirator. A na tohle chteji nalákat zájemce o práci. Za cele dva roky jsem respirator na stanovisti neměl. I když jsem tam nebyl sám, tak bych nikdy v náhubku neřídil. Pokud by to druhá osoba vyžadovala, tak ať si to odjezdí sama. Ale nikdo takový se nenašel. Fotka je evidentně z depa Bratislava hlavne. Všechny displeje na stanovisti jsou vypnuté, tak bůhví jestli ten člověk je vůbec strojvedoucí a ne nějaký model.😂
Třeba je to model a dostal za to focení víc než fíra u ŽSSK za týden.
Třeba je vycpaný. Nebo nafukovací 😃
Toto mi tiež napadlo ako prvé. Stačí pohľad na fotku a človeka hneď prejde záujem. Holt, tradičný ZSSK marketing.
Tak to je smutné, že ani nemají pořádné fotky.
Souhlas, je to málo.
Nešlo to dřív. Nejdříve se museli spálit, když fírové utíkali, ke konkurenci, do ČR a teď se najednou probudili…
Klasika, to je skoro všude. Taky jsem byl u jedné agentury a po odchodu většího množství lidí se najednou začalo přidávat, když to předtím nešlo, protože nás bylo málo.
No a teď se máš jako v pohádce. Nadstandardní plat, práce kolik chceš a ještě o trochu víc, a hlavně řád a pořádek. Ráj na zemi. 😀