Bombardier vyrobil první jednotku Zefiro pro provoz ve Švédsku, testovat se bude i v Česku
První vyrobená jednotka Zefiro Express. Foto: Bombardier
Vlaky budou vybaveny pro provoz v extrémních mrazech i sněhových závějích.
Takže do silných mrazů a extrémních závějí, jo…. Takže kolik si jich objedná Pražská PID ?
Tady se objednávají věci typu středomoří a pláž.
Co šířka dveří? nepotřebovali ve Švédsku taky širší dveře jako České dráhy od Škody Kypr?
Jedná se o jednotku, která pravděpodobně bude zastavovat nepříliš často, tedy výměna cestujících bude malá, proto stačí malé dveře (viz railjet, Pendolino a jiné dálkové jednotky). ČD požadují velké dveře u regionálních souprav, kdy může rychlost výměny cestujících podstatně zkrátit dobu pobytu a zvýšit efektivitu přepravy
Menší (jednodílné) dveře jsou z důvodů tlakotěsnosti soupravy.
Nad 160 km/h je to víceméně nevyhnutelné.
Můžeme se s nimi setkat u vysokorychlostních vlaků, vozů klasické konstrukce, nebo vlakových souprav, které mají primární určení jako příměstské ale jsou konstrukčně upraveny na rychlosti vyšší než 160 km/h, např. u Škoda NIM Express (DB Regio), Stadler Kiss (Westbahn, DB, Mälardalstrafik), Stadler Flirt (MTR Express, BC, Leo Expres), Alstom Coradia Liner Polyvalent (SNCF).
Pokud se nevejdeš do dveří vlaku,létej nákladním Herkulesem !!
To je zřejmě narážka na jedno výběrko ČD, kde požadovali takovou šířku dveří, aby to nikdo jiný nevyhrál. Tuším, že 1500 mm, zatímco konkurence nabízí jen „1300 mm“. Hádám, že do 1300 mm šířky se vejde i ten nejtěžší zápasník sumo.
…a to ještě po vydatném obědě.
K čemu dveře široké 150 cm? Šířka chodby je maximálně 80 cm…
Spíše ať chodí pesky, to mu prospěje vic.
Kotas? Tomu by spíš pomohlo se projet normální tramvají…
A cenu za design získal za tu vizualizaci nebo za reálný vzhled? Protože od té vizualizace se docela podstatně liší.
3 vozová jednotka, ale nizkopodlazni pouze část prostředního vozu, zajímavé řešení
Takové proporčně realistické…
Pokud je vevnitř stejný krasavec jako z venku tak si právě takto představuji vlak roku 2020
Počkáme 25-30 let a třeba to sem někdo dotáhne jako ojetinu… Už teď je jasné pod jakou správnou barvou to bude muset být.
Černá to nebude na beton…
Transport bude po silnici? Protože vlaky skandinávského profilu se na české koleje nevlezou.
Všechno jde, když se chce.
Když se svého času vlezly vozy RŽD… 🙂
Není to tak dávno co ruské vozy jezdily do Berlína, ale to ještě nebyly nikde vysokém nástupiště pro bezbariérový přístup. Nevím, jestli by to dnes ještě projelo.
Proto je ta skříň dole skosená, ne?
Pokud vím, ve švédsku je rozchod 1435 mm. Finsko má 1524 mm
Nejde o rozchod, ale šířku skříně a ta je ve Švédku větší než u nás (myslím 3200 mm).
Flirty a Kissy se u nás taky testovaly.
Já to nerozporuju, jen reaguji na předřečníka 😉
Tak jestli to nevíte, tak se ve Velimi testují vlaky pro celou evropu, neli pro celý svět. A to mají právě různé rozchody kolejí.
Tak zrovna různé rozchody tam na okruzích nemají. Maj tam 4 základní systémy napájení.
Lehce zvídavý dotaz – jak to má distribuovaný pohon, víte někdo?
Zeby se s tím vzhledem někdo vyhrál.. nuda a ta hnusobila ..hoši na to že stě velká firma .. naše pantery jsou hezčí
Pravda je, že ten tvar skříně trochu ten design vlaku kazí, ale nudou bych to nenazýval. 🙂
Naopak, tenhle tvar skříně mi přijde zajímavější.
Nuda s nudou strida nudu
Jestli je něco skutečně nuda, tak je to Panter.
Třeba poskakování Interpanteru na koridoru je ubíjející nuda. Člověk si nemůže cokoliv přečíst atd…
to je tak hezký, když na tej střeše nic nestraší
No protože to je pod podlahou.Což u celkově nízkopodlažních vlaků je problém.
NP vlaky jsou problém ze svojí podstaty. Už kvůli vysokému těžišti.
Proto byly žabotlamy jediným nízkopodlažním vozidlem v Československu.
Další jsou až 471 (u patrových jednotek to jinak nejde…)
No a jinde ,než v Československu ten problém vyřešili a už 20 let do regionální dopravy dopravci kupují jen nízkopodlažní vozidla(Desira,Flirty,Šarky atd..).
I technologii na střeše jde zakrýt, když se chce, ale většinou to stojí pár korun na víc a proč by to u Škodovky dělali, když je to ČD jedno =D