Bombardier vyrobil poslední TRAXX MS3 pro ČD Cargo, má opět speciální nátěr
Dvě z deseti objednaných lokomotiv budou mít speciální nátěr.
Společnost Bombardier začala se zkouškami poslední vyrobené lokomotivy TRAXX MS3 pro ČD Cargo. Desátý stroj bude jezdit ve speciálním nátěru, který odkazuje na enviromentální přínosy železniční dopravy. Větrné elektrárny na bočnicích mají symbolizovat pohon na elektřinu z obnovitelných zdrojů.
Jde o druhou lokomotivu této řady (388) pro ČD Cargo, která bude jezdit s jiným než korporátním nátěrem. První z nich (388.005) je v takzvaném diamantovém nátěru, první fotky se objevily v září. Ostatních osm bude ve stejném zbarvení, v jakém jezdí již ve zkušebním provozu. Interně se mu říká zebra.
Najprv som chcel napisat, “greendeal, ked uz do pekla, tak na peknom koni”, ale kolega TT ma upozornil ze nemozem v jednom tyzdni odovzdat energeticky certifikat, a potom zase toto. Takze k fotke “vitaj medzi sestrickamy, a vela vela km”https://t.co/QmRf3DWd8R
— Ivan Bednárik (@BednarikIvan) October 15, 2020
ČD Cargo má zatím ve zkušebním provozu dvě lokomotivy TRAXX MS3, mají za sebou už zkušební jízdy i na Slovensku. Všech deset lokomotiv má ČD Cargo převzít najednou, až bude mít Bombardier schválení k provozu v Česku a v okolních zemích. Ještě letos by se měly objevit i v čele osobních vlaků Českých drah. Původně k tomu mělo dojít už v září, zatím je zkušební provoz posunut na listopad.
Lokomotivy budou provozuschopné v tuzemsku a dále ve všech okolních státech a v Maďarsku, přičemž tento paket zemí lze ještě rozšířit o Slovinsko a Chorvatsko. ČD Cargo chce s dalšími lokomotivami expandovat hlavně do zahraničí.
Na českých kolejích se lokomotiva TRAXX MS3 objeví brzy i v barvách RegioJetu, dopravce zatím přesný termín převozu stroje do Česka neuvedl. První lokomotivy pro RegioJet jsou ale již vyrobené.