Bombardier vyjíždí s novým Traxxem, má lépe konkurovat kamionům
Kanadská společnost Bombardier oficiálně představila novou generaci úspěšných lokomotiv Traxx. Nový stroj Traxx MS3 má přinést dopravcům nižší spotřebu a
Kanadská společnost Bombardier oficiálně představila novou generaci úspěšných lokomotiv Traxx. Nový stroj Traxx MS3 má přinést dopravcům nižší spotřebu a vyšší výkon. Testování lokomotivy probíhalo i v Česku na okruhu ve Velimi.
Bombardier Transportation ukázal novou lokomotivu více než stovce zástupců dopravců ve svém závodě v německém Kasselu.
Bombardier dosud vyrobil přes 2200 kusů traxxů. Oproti dosavadním verzím má lokomotiva jiný design a lepší výkon. V praxi má zvládnout uvézt o jeden nákladní vagón navíc. Má mít nižší spotřebu a delší servisní interval. Maximální výkon má být 6 MW, dosud mají stejné lokomotivy výkon maximálně 5,6 MW. Maximální rychlost bude 160 kilometrů v hodině.
Nová lokomotiva zvládne jízdu pod čtyřmi napájecími soustavami: 15 kV/16,7 Hz a 25kV/50 Hz u střídavého proudu a 1,5 a 3 kV u stejnosměrného. Funkce Last Mile má umožnit i část provozu mimo elektrifikované úseky, například v přístavech. „Je to jediná lokomotiva na trhu, která má takovou funkci. Našim zákazníkům umožní lépe konkurovat dopravě po silnici,“ řekl šéf Bombardier Transportation v Německu Michael Fohrer.
Podle Petra Amman z Bombardieru Traxx MS3 reaguje na poptávku nákladních železničních dopravců, například vyšším výkonem a jednodušším rozhraním pro ETCS nebo větší spolehlivostí.
Prvním zákazníkem je italská společnost TX Logistik, která si objednala 40 lokomotiv s opcí na dalších 25. Akiem si objednal zatím deset kusů.
Traxxy jsou v Česku u tuzemských dopravců početně nejúspěšnějšími vícesystémovými stroji vyrobených. Letos začaly tahat po výhradně nákladních vlacích i soupravy RegioJetu. Největšími zákazníky jsou v Česku Metrans Rail a EP Cargo.