Bombardier vyjíždí s novým Traxxem, má lépe konkurovat kamionům
Nová lokomotiva Bombardier Traxx MS3. Foto: Bombardier
Kanadská společnost Bombardier oficiálně představila novou generaci úspěšných lokomotiv Traxx. Nový stroj Traxx MS3 má přinést dopravcům nižší spotřebu a
EP Cargo deutschland má v provozu pokud vím jen dva trojkové traxxy.
No vida. Všichni inovují, snaží se vylepšovat, prodávat… Jen Škoda se svým sráčem109E, alias 380 kromě trapné série na Slovensko a Německo neprodala nic… Je na čase aby ten neschopný a nekonkurenceschopný podnik přestaly ČD svými výběrkami na míru živit…. Vzhledem k další zakázce pro Siemens se to konečně děje. Škoda se pak začne snažit a prospěje jí to…
Na druhou stranu Traxxy (dvojkové i trojkové) umí maximálně 160, takže v zahraničí, kde se dá jet 200 nebo jsou soupravy či vagony i na vyšší rychlost, může mít 109E výhodu v maximální rychlosti 230. Další věcí je cena, kvalita, výkon a náklady na servis.
Ale je pravděpodobné, že Kellner bude chtít vymyslet po Škodě novou lokomotivu a nový vagon (spolupráce se Simensem), aby doplnila výrobu výrobu patrových vagonů a elektrických jednotek.
109E má maximálku 200 kmh…..Traxx bude umět 200-ku až to po něm někdo bude chtít…..to je to samé jak Vectron, který taky umí V = 230 km/h, ale zatím se to po něm nechce, protože nejsou tlaky na to, aby jezdil s Railjety – místo řady 1216OBB – v Rakousku viz třeba link zde:
https://www.mobility.siemens.com/mobility/global/en/interurban-mobility/rail-solutions/locomotives/vectron/technology/modular-locomotive-concept/flexible-drive/the-drive-system/Pages/the-drive-system.aspx
Proč ten propagandisticko-ideologický výkřik? Škodovka opravdu je v lokomotivách neúspěšná, tak byste mohl bý spokojen a libovat si, ne? A vy tady takhle nespokojeně…
škodovka je v lokomotivách na tu svoji velikost a počet pracujících uspěšná. 380 nemůže za blbost manažérů a majitelů, jejich projektanti a dělníci udělali myslím dobrou práci a nový majitel už se bude snažit-viz.spolupráce siemens atd. Všechno kolem 380 černýho udělali manažéři čd, že odebrali a nechtěli zaplatit, co udělali někdejší majitelé už nemá cenu diskutovat, když je tady nový.
Uvidíme, co zvládne PPF. Myslím, že už samotný fakt, že je schválená pro provoz v Německu, může být dobrou referencí pro vývoz a to i kamkoliv mimo Evropu.
Někde jsem četl, že Škodě to podělali při homologaci v Německu. Pro jakousi pochybnost (možnost vibrací na mostech) jim v Německu povolily max 160km/h. Čímž část zájemců odradili.
Můžeme jen hádat, jestli jejich nejasné obavy mají reálný základ nebo je to jen ochrana místních výrobců.
Myslím že je v článku chyba, místo 1,5 a 3 kW by myslím mělo být kV, nějak nevím že by se pan Volta psal s dvojitým 🙂
Díky, samozřejmě kV.
Takže může na Bechyňku! 🙂
nemůže, nebot výběrko zakazuje mět pod trolejama diesel. Možná to je jen slovíčkářství, ale raději bych to nezkoušel.
Ale na náklady snad výběrko není, ne?
no nějak jsem to nedomyslel a ještě mám v paměti tady článek o tym výběrku na osobní.
„Takže může na Bechyňku!“
No, výrok „A máme lokomotivy pro Bechyňku“ samozřejmě napadne hned kde-koho, a pokud jde o trakci, tak by to asi šlo (byť s nějakými omezeními proudů), ale já bych si rozhodně nebyl jist přechodností – nejen kvůli mostu v Táboře (a konec konců i v Bechyni), ale také kvůli poloměrům oblouků …
Jan Sůra: Výkon není silnější, ale vyšší (opakuje v textu 2x). Třetí věta od konce má jedno slovo navíc, nebo v ní něco chybí, asi celkový počet kusů vyrobených pro české dopravce. Neberte to prosím jako rýpání 😉 Děkuji za článek.
Do diskuze: Jde někde dohledat, kolik se celkem prodalo Vectronů a jak si vede Vectron v porovnání s touhle loko co se týče v článku zmiňované spotřeby a servisního intervalu?
Díky za upozornění. Siemens loni oznámil 500 prodaných kusů,ale TRAXX je na trhu v různých verzích od roku 1996.