Bombardier vyjíždí s novým Traxxem, má lépe konkurovat kamionům

Nová lokomotiva Bombardier Traxx MS3. Foto: BombardierNová lokomotiva Bombardier Traxx MS3. Foto: Bombardier

Kanadská společnost Bombardier oficiálně představila novou generaci úspěšných lokomotiv Traxx. Nový stroj Traxx MS3 má přinést dopravcům nižší spotřebu a

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
noerf

EP Cargo deutschland má v provozu pokud vím jen dva trojkové traxxy.

Josef Kubeš

No vida. Všichni inovují, snaží se vylepšovat, prodávat… Jen Škoda se svým sráčem109E, alias 380 kromě trapné série na Slovensko a Německo neprodala nic… Je na čase aby ten neschopný a nekonkurenceschopný podnik přestaly ČD svými výběrkami na míru živit…. Vzhledem k další zakázce pro Siemens se to konečně děje. Škoda se pak začne snažit a prospěje jí to…

noerf

Na druhou stranu Traxxy (dvojkové i trojkové) umí maximálně 160, takže v zahraničí, kde se dá jet 200 nebo jsou soupravy či vagony i na vyšší rychlost, může mít 109E výhodu v maximální rychlosti 230. Další věcí je cena, kvalita, výkon a náklady na servis.
Ale je pravděpodobné, že Kellner bude chtít vymyslet po Škodě novou lokomotivu a nový vagon (spolupráce se Simensem), aby doplnila výrobu výrobu patrových vagonů a elektrických jednotek.

Dušan

109E má maximálku 200 kmh…..Traxx bude umět 200-ku až to po něm někdo bude chtít…..to je to samé jak Vectron, který taky umí V = 230 km/h, ale zatím se to po něm nechce, protože nejsou tlaky na to, aby jezdil s Railjety – místo řady 1216OBB – v Rakousku viz třeba link zde:
https://www.mobility.siemens.com/mobility/global/en/interurban-mobility/rail-solutions/locomotives/vectron/technology/modular-locomotive-concept/flexible-drive/the-drive-system/Pages/the-drive-system.aspx

kl

Proč ten propagandisticko-ideologický výkřik? Škodovka opravdu je v lokomotivách neúspěšná, tak byste mohl bý spokojen a libovat si, ne? A vy tady takhle nespokojeně…

Petr.R

škodovka je v lokomotivách na tu svoji velikost a počet pracujících uspěšná. 380 nemůže za blbost manažérů a majitelů, jejich projektanti a dělníci udělali myslím dobrou práci a nový majitel už se bude snažit-viz.spolupráce siemens atd. Všechno kolem 380 černýho udělali manažéři čd, že odebrali a nechtěli zaplatit, co udělali někdejší majitelé už nemá cenu diskutovat, když je tady nový.

Asdf

Uvidíme, co zvládne PPF. Myslím, že už samotný fakt, že je schválená pro provoz v Německu, může být dobrou referencí pro vývoz a to i kamkoliv mimo Evropu.

Karel

Někde jsem četl, že Škodě to podělali při homologaci v Německu. Pro jakousi pochybnost (možnost vibrací na mostech) jim v Německu povolily max 160km/h. Čímž část zájemců odradili.
Můžeme jen hádat, jestli jejich nejasné obavy mají reálný základ nebo je to jen ochrana místních výrobců.

K.S.

Myslím že je v článku chyba, místo 1,5 a 3 kW by myslím mělo být kV, nějak nevím že by se pan Volta psal s dvojitým 🙂

AAA

Takže může na Bechyňku! 🙂

Petr.R

nemůže, nebot výběrko zakazuje mět pod trolejama diesel. Možná to je jen slovíčkářství, ale raději bych to nezkoušel.

K.S.

Ale na náklady snad výběrko není, ne?

Petr.R

no nějak jsem to nedomyslel a ještě mám v paměti tady článek o tym výběrku na osobní.

železničář v důchodu

„Takže může na Bechyňku!“
No, výrok „A máme lokomotivy pro Bechyňku“ samozřejmě napadne hned kde-koho, a pokud jde o trakci, tak by to asi šlo (byť s nějakými omezeními proudů), ale já bych si rozhodně nebyl jist přechodností – nejen kvůli mostu v Táboře (a konec konců i v Bechyni), ale také kvůli poloměrům oblouků …

Dan

Jan Sůra: Výkon není silnější, ale vyšší (opakuje v textu 2x). Třetí věta od konce má jedno slovo navíc, nebo v ní něco chybí, asi celkový počet kusů vyrobených pro české dopravce. Neberte to prosím jako rýpání 😉 Děkuji za článek.

Do diskuze: Jde někde dohledat, kolik se celkem prodalo Vectronů a jak si vede Vectron v porovnání s touhle loko co se týče v článku zmiňované spotřeby a servisního intervalu?