Bombardier a rakouské ÖBB ukázaly první jednotky Talent 3. Skříně se vyrábí v Česku

Innotrans 2018, Bombardier Talent 3 pro ÖBB, zdroj: Zdopravy.cz/Josef PetrákInnotrans 2018, Bombardier Talent 3 pro ÖBB, zdroj: Zdopravy.cz/Josef Petrák

Bombardier Transportation vystavuje na železničním veletrhu Innotrans v Berlíně novou  jednotku Talent 3. Třetí generace regionálních vlaků zamíří od příštího

20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Czhunter

Před pár dny tu někdo hatoval Pantera, protože je hnusný, když nemá zakryté bedny na střeše. Podívejte se prosím pečlivě na Talent 3 … taky na střeše žádný krasevec. Jinak zajímavé je to poměrně extrémní zaoblení bočnice (i proti Talentu 1 a 2), zajímalo by mě, kolik místa na šířku tím získali … To je bohužel slabost českých vozidel … že ploché bočnice nevyplňují ideálně prostor obrysu vozidla (on je sice ten obrys také svislý, ale vozidlo se do něj musí vejít ve všech náklonech a vypruženích, takže idelně ho na maximum vyplňuje poměrně obecná plocha) … takže jsou kvůli… Číst vice »

ondřej

Siemens Desiro Mainline ÖBB se mi teda líbí více.Bombardier teda ti jejich jednotky se mi nelíbí.

Asdf

Takhle vypadá skutečně moderní vlak, ne ta parodie na moderní vlak s názvem „něco“ Panter.

Pavel Hromek

Tak šup s nimi i na koleje v Česku.

Milan

Proč jsou sedačky posunuté mimo okna? Ještě by to šlo tolerovat u přestavěných motoráků 810, ale nikoli u nově navrženého vlaku.

Petr.R

asi pro kapacitu.

X 1

Protože jsou polohovací. Proto se patrně sáhlo ke kompromisu.

Petr.R

určitě všechny nejsou a sedadla na sloupku má i RJ u starších talentů, tak je to tou kapacitou.

Micky

Vždycky existuje více variant uspořádání interiéru a vlavní důraz na tohle opravdu není kladen. A mj. objednavatel si klade velké nároky, jaký musí být interiér (kapacita, umístění 1. třídy, přeprava kol, …)

železničář v důchodu

Nesvádějte ten lapsus na kapacitu: i pro stejnou kapacitu lze obvykle sedadla „přeskládat“ tak, aby aspoň nějak proti oknům byla většina z nich – jenže to musí někdo chtít a dá to práci, takže když to je objednateli „buřt“, tak proč by se konstruktéři a výrobci namáhali …
A to platí i pro naše „regiokřápy“ a nově i pro ty děsivé rekonstrukce interiérů „šukafónů“: jen s velkým sebezapřením tady nejmenuji toho, kdo to v případě těch „regionálních myší“ vymyslel a obhajuje to jako úžasný nápad, aby se jej snad někdo nevydal lynčovat (což by pochopitelně zasloužil měrou nevídanou) …

dopravak

Hmm, odborník na konstrukci se ozval. Prosím vás, kolik projektů jste už zkonstrouval, že tady takhle chytračíte? Já myslím, že kontruktéři Bomardieru nejsou úplně pitomí, aby dávali okna schválně vedle sloupků. Ano, objednatel si může specifikovat, že chce mít 100% sedadel u okna. Což ale poněkud snižuje kapacitu a podstatně zvyšuje cenu na sedadlo. Ono 100% pokrytí jde udělat tak možná u klasického vagónu pouze se čtyřkama. Nízkopodlažní jednotku s velkým množstvím dveří, záchody, koly atd. tak udělat sice jde, ale jedině s výrazně nižší kapacitou. Proto objednatelé částečné překrytí tolerují.

X 1

Ad. Okna přes sedačky.
Někde jsem četl, že ve Švýcarsku u SBB mají sedačky jen u oken. Nějaký vnitřní předpis.
Prozatím co jsem ve Švajcu vyzkoušel, tak to tak fakt bylo. Ale možná má někdo jiné postřehy.

dopravak

Je to možné, ale pak je nutné si uvědomit, že to snižuje kapacitu a komplikuje vozidlo. Třeba místo méně velkých oken je potřeba použít vice menších, přičemž cena menšího a většího okna je skoro stejná. Pak to vyžaduje skoro výhradní použití čtyřek, které velká většina běžných cestujících kvůli okopaným nohám bytostně nesnáší.

X 1

Dopravak
Holt Bank of Switzerland.
Někdo na to má, jinej ne. A potom holt čučí do zdi.

Apropo, co stojí takové okno? Noplatilo by se tam už za tu cenu dát nějakej displej a ven kameru a pouštět si krajinu?
Nebo si pustit cokoliv jiného. Jo, já vím. Třeba Péčko si pouštět ve vlaku na vokno by nebylo vono, ale něco jiného jo. 🙂

dopravak

Nevěřím, že by tam bylo sedadlo, které má 100% sloupku. Kdo chce vyloženě sedět u okna, tak si podle toho vybere místo. Kdo chce čučet do počítače, tomu je to stejně jedno. Ve tmě to může být jedno všem :-). Ne, teď vážně. Švýcaři mají přece jenom jiné jízdné, takže si mohou dovolit dělat některé věci jinak. I když zrovna extrémní poměr čtyřek zrovna jako nějaké terno pro cestující nevidím.

Iva D.

Pěkné, ale není to že Škodovky, takže smůla. Tohle nepotřebujeme, to by moc jezdilo a správkárna pana Lupce by neměla práci.
V čem dělají na západě chybu, že ty pantery nechtějí.

Matěj Vondřička

National express je chtěl do Bavorska, jenže DB nechtěly National express.

Rado

Ano. National express je chtěl, protože cena. Ale také si National Express dokáže ohlídat smlouvy. Nezaměstnává jediného mechanika. Požaduje 100% provozuschopnost. Vše je na dodavateli.
Možna je to znamení, že ro pro Škodovku nevyšlo. Tak jak se podělávají pantery u nás, tak v Německu by se nedoplatily na opravách a ještě by si trhly ostudu.
National express v Německu platí za toho jednoho z horších dopravců.
Prostě Malá, Velká Británie.

Petr.R

položme si otázku kolik stojí panter a kolik stojí talent3. Kdyby panter jezdil v německu, tak by to bylo ok, kdyby přestal jezdit, tak zjistí proč nejezdí jestli za to může fíra nebo mechanik.

X 1

Milý Péťo.
Jestli za to může fíra nebo mechanik.
Teď jsi určitě pobavil nejen mě. 🙂
Spíše bych přícinu poruchovosti Panterů viděl u pánů majitelů a tedy i základního principu podnikání. Tedy, minimalitovat náklady a maximalizovat zisk. Což se zcela jistě povedlo.