Boj o silniční zakázky pokračuje, cena nového úseku u Ktové klesla proti rozpočtu o 26 %
Vizualizace budoucího řešení silnice I/35 u Ktové. Foto: Valbek
Stavební firmy pokračují ve výrazném zlevňování nabídky budování silnic pro stát. Ukazuje to další velká zakázka Ředitelství silnic a dálnic
Ale my nechceme ve Ktové most přes silnici, my chceme rychlou železnici z Turnova přes Jičín Do Hradce sakra !!
Výborná zpráva. Snad někoho napadne prosadit, aby povolování liniových staveb mohli jet v nějakém zjednodušeném režimu. Aby se dlouhá léta nemuselo čekat až se vydá to které povolení. Krize nebude trvat věčně a byl by hřích toho nevyužít.
Kolik má ŘSD staveb v Libereckém kraji? to bude asi druhá po Rádelském mlýnu
Ideální bude, když se ty peníze proinvestují jinde, tohle je neskutečná zbytečnost a megalomanie!
Ať postaví novou silníci mimo vesnice.
I zavedením průžné výše mýta podle tras a času průjezdů by se hodně zlepšilo a není potřeba prolít ani kýbl asfaltu. Ten ať prolejí tam, kde jsou cesty jak ementál.
Je škoda, že SŽDC toho nevyužije k narovnání oblouků v traťovém úseku Rovensko – Borek pod Troskami.
Tak tady se to dělá kvůli té silnici a ne kolejím. Sice slabá náplast ale alespoň něco. Do těchto míst než D35 doleze proteče v Libuňce ještě hodně vody.
Vím, že se to dělá kvůli silnici. Přejezd na takovéhle silnici je akorát pro zlost. Ale když už se do toho kope, mohlo se aspoň přes ten most natrasovat na víc, než současných 50 km/h. I za cenu toho, že zastávka Ktová by vycházela v mírném oblouku.
To bychom čekali dalších 10 let, bohužel.
nejnižší podání nebývá vždy nejlepší řešení.. leda že by ve smlouvě dobře ošetřili nárůst „neočekávaných“ nákladů
S tim se urcite pocita. Spatne podlozi, jesterka v ceste, neocekavane cokoli.
Nehledal jsem, ale jsou tyhle smlouvy verejne k nahlidnuti?
Ano, po podepsání se smlouva objeví v registru smluv. Např. zde: https://www.hlidacstatu.cz/smlouvy
Jsem rád, že stát ušetří. Jen doufám, aby to nebylo na úkor kvality.
Možná i stavebníci pochopili , že tu prostor pro cenotvorby je. Vzhledem k akcím, které jsou v realizaci a plánu v této republice si mohou přijít s příznivou cenovou nabídkou na opravdové hody. Vždyť jen dálniční síť máme s bidou v polovině základního stavu.
No jen počkejte, on se někdo odvolá, nebo někdo přijde na to, proč je kvůli nějaké formalitě nevyhnutelně nutné nejlevnějšího účastníka vyřadit. Kam bychom to přišli, stavět o čtvrtinu levněji? Republiku si rozvracet nenecháme!
Pro tyto případy má stát možnost VŘ zrušit úplně a vypsat znova.
Nějak vám nerozumím v : „stavebník“ je snad přece totéž co „investor“ (ŘSD), nikoli dodavatel prací – pro toho platí snad spíše označení „stavař“, nemyslíte?
A optimismem bych šetřil, dokud nebude stavba hotová – existují totiž i různé možnosti, jak celkovou cenu v průběhu prací dodatečně zvýšit o různé „vícenáklady“, kvůli nimž už rozestavěnou stavbu nikdo nezastaví …
Proto se má soutěžit na pevnou cenu, tedy na riziko zhotovitele, který si to má započítat do nákladů předem. A pokud to udělá blbě nebo nekvalitně tak si to má v záruční době i opravit za svoje. Pak by to motivovalo cenit pořádně a dělat kvalitně.
Fajn, tak dáme do rozpočtu položku „Pyrotehcniký průzkum, nález nevybuchlé munice“. Co kdby tam byla bomba z druhé světové. Namísto víceprací to bude rovnou v rozpočtu. Stavební firma přece neponese riziko, že si stavebník na zahradě chovává trhavinu.
Skvělý návod, jak vysoutěžit nejvyšší ceny. Zhotovitel si tam pro nečekané situace nechá slušný polštář a pokud nic nenastane, tak mu ta vyšší pevná cena bezpečně zůstane.
Ano, toho ,, stavebníka,, jsem myslel trochu v nadnesenem smyslu, z psaného textu to nevyplyne, jinak ano máte pravdu