Boj o Pražský okruh. Obce na severu metropole chtějí tunel, stát objednal na projednání „Pakul“
Pražský okruh, ilustrační foto. Pramen: ministerstvo dopravy
Stavba tunelové varianty je výrazně dražší, cena přesahuje 38 miliard korun.
Ten okruh je v plánech už od komára snad. Koupili o to levnější pozemek a teď spekulují
Na kdy se tak odhaduje datum zahajeni vystavby a cca. jeji dokonceni? Diky moc!
Stačí rozkliknou odkaz v článku: https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/503/infoletak_d0-520-brezineves-satalice.pdf?t=2023-01-31%2016:11:42.351
Jen pro pořádek – jediné místo, kde D0 vede přes kompaktně osídlenou část Prahy je Čerňák. Jinak je trasovaný po hranici Prahy, Středními Čechami nebo míjí periferní čtvrtě s rozvolněnou výstavbou. Odpůrci D0 rádi operují s blábolem, že okruh vede PŘES Prahu a lamy typu „pragmatik“ jim na to naskakují…
“ a lamy typu „pragmatik“ jim na to naskakují…“
A jiní nálepkují, taky projev.
to neni nalepkovani. Ale realny fakt. Bohuzel spousta lidi v Praze veri typum Hrib, Scheinherr a Cizinsky. Jejich akce vyvolavajici jako reakci chaos vubec nereflektujou. Staci ze jim blaboli o klidu a bezpeci. Pritom zrovna do Holesovic bych po tme nesel
Napsat o někom, že je lama není u mne argument, ale nálepka jak z čítanky. Na co potřebuje autor nálepkování berličku netuším.
Jak nazvete člověka, který tvrdí, že „to nechtějí ti kompetentní nejen přiznat, ale raději ani slyšet, a pořád jen nesmyslně prosazují jediný „D0“ (a zdejší tlučhubové je v tom podporují a utvrzují)“? Nebystrý diskutér?
No, a vidíte: zrovna tohle platí přesně i na vás
V pořádku. Setrvejte ve své paralelní realitě, můžete se jít do Pakulu i vycintat ale na tom, že D0 povede kudy povede nic nezměníte…
Nejsem z té postižené oblasti a je mi dávno jasné, že teď už se na trasování „D0“ mnoho podstatného změnit nedá, ale to nemůže nijak změnit mé už dříve vyslovené přesvědčení, že jediný okruh a v této trase je špatně a jeho dokončení je a bude jednou pro vždy pouhá smutná z nouze ctnost. A stejně tak na tom nemůže nic změnit ani to vaše krátkozraké hulvátství.
Neznám jediný důvod, proč tady kohokoli něčím nazývat. Žiju v představě, že diskuze je jen o argumentech.
Mozek ti už Dementoři vycucli dávno, tak co ještě by ti tam mohlo hrozit?
Problém je v tom, že se tvrzením o ÚDAJNÉ výhodnosti okruhu pro cesty Pražanů kamufluje skutečnost, že okruh nasaje tranzitní dopravu do míst, kudy dosud tato doprava nejezdí. Kdyby totiž měl opravdu sloužit jen Pražanům, stačila by mnohem menší a nenápadnější stavba, která by proto byla i mnohem snáze projednatelná – ale to by musel pro tu tranzitní dopravu být zřízen nějaký mnohem větší skutečný VNĚJŠÍ okruh (zhruba v poloze silnice II/101), který by skutečně ochránil Prahu před tou tranzitní dopravou propojením dálnic už dále od ní, umožnil vyhnout se Praze těm, kdo do ní jet nepotřebují a ani nechtějí… Číst vice »
Dál od Prahy nikdo nežije? Nejspíš je tam neosídlená pustina.
míň lidí postižených nižší zátěží. Aby kolem nějaké středočeské díry nejezdilo po okruhu max 60k aut/den pošlem na okruh do Prahy 90k až 138k aut/den, to fakt dává smysl.
To je dobrej „metr“. Takže Veleň není díra, ale například Kojetice už ano?
A ty zátěže máte odkud?
A mimo jiné, těch „děr“ by bylo mnohem více vzhledem k nárůstu délky trasy = v horizontu mnoha let neprojednatelné. Po dvaceti letech se horizont „děr“ touto logikou posune opět dál někam za Mělník a co dál?
jenže to neni Veleň proti Kojeticim, ale Kojetice proti Černému Mostu a Počernicícm. Černý Mos a Horní Počernice kolem kterých jezdí 138tisíc aut/den (jenom po okruhu + 2x70tis další dálnice) nebo Kojetice kolem kterých jezdí 55tis/den. A i pak by kolem ČM jezdilo nějakých 84tis/den, tedy pořád víc než kolem těch Kojetic a aspoň by se to vlezlo do kapacity komunikace.
Nikdo netvrdí, že dál od Prahy je neosídlená pustina – já jsem jen chtěl připomenout, že jednou řití nelze dost dobře sedět ani na dvou židlích, a když se takové sezení někdo snaží komukoli vnutit, pohodlí mu tím nepřinese. Ty dvě různé frekvence mají zkrátka zcela jiné potřeby a zájmy, takže chtít je spatlat dohromady ve výsledku příliš nepomůže ani jedné z nich. Bojovníci za pouhý jediný okruh to sice zjistí také, ale až když nejdřív vyplýtvají velké prostředky na jeho výstavbu s jen pofidérním přínosem a vůbec tím nepomohou ani dopravě ve Středočeském kraji. Kdyby si ten okruh, o… Číst vice »
Není žádný jediný okruh, okruhy budou dva. Ten, co bude sloužit pro dopravu po městě, je ten městský (vnitřní).
Vnější okruh, jak je plánován, vede kolem Prahy (s výjimkou jejích úplných periferií, jako Suchdol). A protože je jeho vedení dlouhodobě stabilizované, tak každý soudný člověk s ním počítal a třeba si v těch místech nestavěl barák.
Dálnice někde v poloze II/101 by cesty kolem Prahy tak prodlužovala, že by stejně bylo výhodnější využít okruh v Praze. Už ta zajížďka k Jesenici bude nopruz. Nehledě na to, že okolí té II/101je už hustě zastavěné a místo na liniovou stabu tam není.
I vy opakujete stále jen ten stejný nesmysl a pouze z něj zdůrazníte vždy to, co se vám právě hodí: přitom platí, že buď má „D0“ sloužit Pražanům + příměstu, a pak by bylo možné postavit jej levněji a pro Pražany výhodněji, nebo má sloužit k odvedení tranzitu mimo Prahu a smysluplně propojovat dálnice, ale pak by měl vést minimálně někde tam, kde vede II/101 (nebo na severu možná až část I/16, atd.), přičemž pro Pražany a nejbližší příměsto (= prakticky jen osobní auta a dodávky) by mělo být zřízeno jen něco jednoduššího hned právě na okraji Prahy. Když si… Číst vice »
Tak určitě. A jaká třeskutá tragedie nastane když se na D0 potká řidič jedoucí ze Satalic na Ruzyni s řidičem jedoucím z Ústí nad Labem do Humpolce? Povídejte.
Kdyby šlo jen o osobní auta nebo dodávky, tak bylo to v pohodě a takový okruh by mohl mít i z toho vycházející jednodušší parametry (byl by například zbytečný vysoký most přes Vltavu = daly by se napojit i Roztoky, apod.). Když tudy ovšem chcete zároveň tahat kamiony mezi Německem a Balkánem, je třeba tu silnici postavit mnohem robustnější a i sklonově mírnější, nehledě k nutné mohutnosti protihlukových opatření. Stavět dálnici pro kamiony s tím, že její potřebu zdůvodňujete provozem místní IAD, je jen zvrhlý podraz.
Okruh bude sloužit jak dopravě mezi jednotlivými pražskými periferiemi a středočeskými městy, tak i tranzitní dopravě. Co přesně na tom nechápete? Nebo kolik okruhů by mělo mít hlavní město ropného emirátu Praha, jehož zdroje jsou neomezené? Tři? Není to málo?
Zaujalo mě to rozdělení na jednotlivé pražské periferie a středočeská města. Poděbrady, Kladno a mnoho dalších už jsou vpodstatě pražskými periferiemi.
No tak jasne – my nedokazeme postavit 2 okruhy, ale budeme stavet treti. Protoze ten urcite nikomu vadit nebude. A pak ctvrtej, patej, sestej…
A proto okruh D0 zablokujeme, aby tranzit musel skrz Prahu. Voni sou hlava, pane vachmajstr.
zkusil jste se někdy v poslední době podívat na mapu? Většina nově stavěných úseků vede skrz Prahu.
Většina vede skrz pole, které oddělují pár vesnic, které se formálně připojily ku Praze v minulém století.
případnému přesunu někam do středočeského kraje tedy nic nebrání, tam by to bylo taky jen pole které odděluje pár vesnic a tipuju že těch polí by bylo asi víc než třeba na Suchdole nebo na čerňáku.
Já naprosto chápu obyvatele těch přilehlých obcí a městských částí, že nechtějí mít pár set metrů od domu dálnici, a provoz, který dříve jezdil jinudy. Ale zároveň je tady spousta lidí, kteří trpí tím provozem dnes, a nemají to pár set metrů daleko v zářezu nebo za protihlukovou stěnou, ale prakticky přímo pod okny.
Já nechápu ani ty v přilehlých obcích. Bydlel jsem od „dálnice“ (D7) doslova kousek a to tam není nic proti hluku, jen křoví (a vede to na náspu a ne v zářezu). A přesto mi to bylo jedno, dálnice byla slyšet jen velmi omezeně, jen z jedné strany baráku a jen v noci. Přes den (i večer) byl daleko větší hluk z obce, než z dálnice. A bydlel jsem 390m od té dálnice (podle gúúglu). A opravdu žádný problém… Bude to v zářezu + tři tunely a ještě protihlukovky. Ten odpor fakt nechápu
Takový okruh (II/101) se taky plánuje… jmenuje se to „Aglomerační okruh“, a s jeho realizací je to asi jako s tokamakem…
Tenhle okruh ale nemá být 2+2, ne?
Ne, ale než bude, tak se to bude muset znovu na 2+2 předělávat. A nebo D0 na 4+4 aspoň…
II/101 2+2 (dost pravděpodobně) nikdy nebude, je to jen administrativní označení několika silnic porůznu propojených do okruhu. Plánují se pouze rekonstrukce ve stávající trase a nebo lokální přeložky, ovšem i proti nim se leckdy zhusta bojuje.
Lepení dalších pruhů na D0 nic nevyřeší, chce to zkapacitnit železnici a některé silnice pro autobusovou dopravu.
Silnice pro autobusovou dopravu? Jako že tam zakážete provoz čehokoli jiného? To je z které komunistické příručky?
Zjevně jste nepochopil, co se myslí zkapacitněním silnic pro autobusovou dopravu. Jestli to bylo v nějaké komunistické příručce nebo ne, to nevím, snad máte lepší přehled, ale co komančové nezvládali byla osobní železniční doprava. Nebyli schopni ani stavět nové tratě.
No, právě: když zbytečně vyplýtváme finance na příliš nákladnou stavbu hned na okraji Prahy, nezbude dost na postavení toho, co by už teď prospělo mnohem víc.
Zbytečná stavba. A ještě prosazována salámovou metodou. Bohužel, co jim neříká, je, že se bezpečné limity nedodržují. Reálně tak teď mnoha obcím, kde protihluková zeď byla, že tam nebude, a to přestože dálnice vede přímo za obcí.
Proč zbytečná? Máte pro svá tvrzení argumenty?
Jak zbytečná stavba? Kudy mají jet auta od Kladna na Kolín, třeba? Přes Prahu???
Jaké bezpečné limity se nedodržují při projektování tohoto okruhu? Který hygienický limit má být porušen?
Pište k věci, s fakty a argumenty. Jinak budete za.. well, osamělého ubrečeného vlka 🙂
A vy si snad myslíte, že když bude postaven okruh, že z Kladna do Kolína nepojedete skr Prahu? Prakticky celá trasa povede Prahou a jako bonus si vystojíte kolonu na Černém Mostě, protože ten úsek bude mít i po zkapacitnění asi o 1/3 nižší kapacitu než by bylo potřeba. Chcete fakta? mezi D10 a D11 bude 3+3 to je kapacita v jednom směru 5250 voz/h, zátěž I50 se předpokládá cca 5387 voz/h, tedy koeficient > 1 a úroveň kvality dopravy F, tedy nevyhovující. Kolona při sjezdu z D11 na D0 se předpokládá průměrně kilák a maximálně 4km (viz studie placená… Číst vice »
Zprovoznění okruhu s sebou přinese mýto pro transit městem a málokdo si vybere placenou trasu.
Jste příčetný? Jak celá trasa povede Prahou? Trasa okruhu jde zčásti StČ krajem, zčásti po hranici Prahy a zčásti periferními částmi Prahy. Rozhodně nejde skrz Prahu nebo centrem Prahy.
Zase jeden příčetnej, co nechápe že příspěvek má kontext příspěvku na který reaguje, bavim se o cestě z Kladna do Kolína, tam předpokládam pojedete severní trasou a ne jihem. Takže periferní část Prahy neni podle vás Praha?
Nevím přesně jak je to s tou vaší schizofrenií ale v jiném příspěvku píšete: „zkusil jste se někdy v poslední době podívat na mapu? Většina nově stavěných úseků vede skrz Prahu.“ Já chápu skrz jako prostředkem, nikoliv po obvodu… Vedení okruhu periferií žádný problém nepředstavuje.
Tak zrovna Čimice a podobná místa opravdu nejsou periférií. A hluk bude otravovat lidi i půl kilometru od stavby.
Třeba se účelově zvýšily hlukové limity. Jako problémem Prahy není tolik tranzit, ale lidim co by mohli jet VHD, ale jedou autem, ať už vlastním, nebo třeba taxíkem. V zásadě tedy Praha okruh vůbec nepotřebuje.
Z Kladna do Kolína pojedete zkrz Prahu, ale vlakem. Expresní linka Ex11.
Ten, kdo zadal zpracovat variantu celého vedení dálnice v tunelu jedná proti veřejnému zájmu a je třeba ho popohnat k spravedlnosti.
Nevím, že by se jinde v ČR zpracovávala varianta celého vedení úseku dálnice v tunelu.
Pokud by ŘSD vybrala tuto variantu, jde o 20ti miliardový tunel na veřejné finance.
Pár desítek tisíc lidí v okolí D0 má asi větší hodnotu než zbylých 10 milionů. Je to šílenost. Pokud by si zaplatili rozdíl mezi variantami ze svých rozpočtů, tak nemám problém. Oni asi taky ne 🙂
Prosím neagitujte tady za dest milionů. Já třeba používám veřejnou dopravu a přeju relativní klid všem a všude.
Jak rád bych používal veřejnou dopravu. Vážně. To by ale na trase, kde potřebuji, muselo něco jezdit. Ne, že cca 20 km pojedu dvě hodiny a ještě z přestupy. Zbývá tedy auto.
Rozumím. Ale velká část z nás volbu má.
Ano, volbu, které auto si dnes na cestu vyberou. 😀
Ano,prozatímní dostupnost tady nepochybně je. Ale žádný strom neroste do nebe.
Prozatímní? Tuhle nemyšlenku dovedete i nějak rozvést, aby to dávalo smysl? Nebo zase budeme komunisticky nařizovat a zakazovat?
Chtěl bych jen připomenout, ze ti “magori” v Rakousku například na S10 v extrémně malo zalidnenem regionu nacpali do tunelu co největší procento nove dálnice. A kolem Prahy-kde je ta hustota zalidnění mnohem větší, to nejde…
Jenže zatrubnění S10 je hodně dáno terénem, kterým vede… Což není případ placky u Vinoře
Čímž nechci říct, že neuznávám názory místních obyvatel, jen vyvracím zjevný argumentační faul.
Jaký faul? Ve vedlejší diskusi se píše, jací to jsou Rakušané frajeři – že řada z těch tunelů tam technicky být nemusela – slouží jen ochraně zemědělské půdy a rázu krajiny. A k ochraně obyvatel.
Ok, je to tak. Jenže to je Rakousko. Většinu kapacitních silnic a dálnic mají postavenou a prachy jdou v podstatě „jen“ do údržby. No tak si „našetřili“ na šíleně drahou S10 s mraky tunelama. Jenže tady toho musíme postavit ještě hodně a kvůli „pár“ lidem s „pár“ vesnic připojených k Praze se má utratit o 20 miliard víc? Trochu blbost, ne?
Nechci tunel! Když už jedu autem, chci vidět krajinu, slunce, nebe, zeleň. Pokud ti „místní“ chtějí tunel, ať si ho něho dají své domy a D0 ať zůstane na povrchu.
Na opačném konci Prahy v Točné o nějaké dálnici D0 ani neví, tak proč by to mělo být na seberu jinak.
Tohle je tak úžasně sebestředný a egoistický komentář. Zatímco ti obyvatelé ty domy přestěhovat nemůžou, vy se svým smradlavým vehiklem můžete jet jinudy, případně jím vůbec nejet a použít veřejnou dopravu. Nadto neexistuje žádné univerzální právo vidět krajinu a oblohu, Ti obyvatelé na daném místě mají ale plné právo nečuchat smrady z výfuků a jiné toxiny a nebýt rušeni neustálým hlukem z frekventované komunikace.
Jen pro doplnění, bydlím v Malešicích, takže s danými lokalitami nemám žádný vztah. Aby mě někdo nenařkl z NIMBY efetku 😉
Toto se líbí uživateli „Alpské tunely“…
Točná je od okruhu vzdálená 1km, obce na severu i nízké stovky metrů, kolem Točné toho jezdí polovina toho kolik bude jezdit na severu. A část okruhu u Točné vede taky tunelem.
Z jakého důvodu by měla po jižní části od D11 přes D1, D3, D4, D5 jezdit polovina vozidel než po severní části od D11 přes D10, D8, D7, D6? Máte proto nějaký relevantní argument?
A v tunelu to u Točné vede proto, že tam dálnice klesá asi o 100 výškových metrů a dělat 50 metrů hluboký zářez by nebylo zrovna efektivní. To na severu nehrozí.
vy asi nechápete na co reaguju. Předřečník argumentuje proti tunelu na severu nějakou Točnou, že tam o okruhu neví. Současné zatížení u Točné o kterém obyvatelé neví a budoucí zatížení na severu si zjistětě ze sčítání a dokumentace k 520.
Mic se za posledních 25 let nezměnilo.
Jen tu nebyl akceschopny člověk ten okruh dotáhnout do realizace.
Přesto bude muset být udělán.
Opatrně bych připomněl, že ty nekonečné proudy kamionů se pomalu sunou Kbelskou hned vedle sídliště Prosek, s bezprostředním dopadem na jeho S a SV část (odhadem 8-10 tis. lidí). Je fakt, že ty nové byty tam (tuším od Finepu ad.) byly na svou dobu levnější (i přes metro v dosahu), ale už tehdy bylo přidáváno developerem ujištění, že „do pěti let přece bude ten okruh“. Ti rozumnější, co tehdy hledali a chtěli tuto oblast, často se nakonec poohlédli dál: Kbely, „nové“ Letňany a „nové“ Čakovice – tam to byl celkem prodejní hit, protože opět levnější, vědělo se proč! Teď budou… Číst vice »
Dal jsem palec nahoru, ale požadavek brát na vědomí jenom připomínky starousedlíků opravdu není ústavně konformní…
Po jak dlouhé době pobytu v místě se z náplavy bez občanských práv stává ctihodný občan – starousedlík?
Kdo si koupil byt/dům po zanesení okruhu do územních plánů by měl být ticho 🙂
Zase, na druhou stranu, pokud je tam už desítky let od doby, kdy jsme ještě dokázali silné přepravní proudy vozit po železnici, a nebyla tedy očekávána současná zátěž silnic, dá se protest pochopit.
minimálně 7 generací na jednom místě…. ne sranda – stačí se tam narodit a žít tam.
Geniální.
Takže stačí, když se s vámi jako s nemluvntem rodiče přestěhují… a už nebudete mít nikdy právo do ničeho lokálního mluvit. Celý život budete odporná náplava šoupající nohama před ušlechtilými starousedlíky…
Narodit se ve stejném kraji, městě, městské části nebo ulici?
Velice dobře jste to napsal. Co se týče stavby samotné i těch „novoobčanů“. Jednoho takového aktiváka jsme dostali do obce. Ing. v důchodu. To je katastrofa. S odpuštěním se míchá do všeho. Chytrý jak rádio. Díky jeho debilní iniciativě teď řešíme s ŘSD a MD přeprojektování již vyprojektovaného.
jako starousedlík u hotové části okruhu trvám na jeho parameterch a podmínkách kolaudace při uvedení do provozu, tedy maximální zátěž 24 tisíc aut za den a hlukové limity 55/45dB. Dle vaší logiky na to mám nárok.
Je třeba to tlačit oboustranně tak, že ten okruh obslouží i ty samotné obce. Pokud se staví po povrchu, tak na něj mohou mít napojení z jejich místní komunikace, resp. pokud by se okolo mé obce mělo tohle stavět – trval bych na tom, že tam tam to napojení budu mít, ať z toho něco mám! Tunelová varianta je prostě mine a takové obci tak navždy zůstane opruz dostat se někam autem. A ticho mít stejně nebudou, protože celý ten prstenec obcí okolo Prahy je založený na tom, že všichni všude autem a tranzit si udělají navzájem. Jestliže máte dálnici… Číst vice »
Obce většinou nechtějí napojení na okruh, protože vědí, že by se jim zvětšila dopravní zátěž.
Ale přitom se všichni z těch obcí chtějí dostat co nejrychleji do Prahy nebo na dálnici…
Jistě – ale k tomu nepotřebují okruh okolo Prahy, ale kapacitní komunikace až co nejblíže k centru!
Ten okruh JE kapacitní komunikace!
Jenže Prahu objíždí. Kromě toho, dost lidí z těch obcí použije (nejen) směrem do středu města VHD.
A proto na různých spojovacích cestičkách mezi obcemi jezdí jedno auto za druhým, vy VHD.
Kapacitní komunikace co nejblíž k centru jsou vám k čemu přesně, když se kapacita centra ani širšího centra už nedá zvětšit?
Kdybych bydlel ve Veleni, jaký by to pro mě mělo přínos? Drtivá většina lidí dojíždí do Prahy, takže okruh pravidelně nepotřebují, a když už náhodou ano, na D8 i na D10 je to kousek.
Naopak když tam bude napojení, tak vytvoří luxusní novou trasu pro přespolní do Letňan, takže provoz přes obec vzroste.
To není moc dobrý kšeft.
Hodně záleží na tom, kde v Praze pracují, do spousty lokalit, kde jsou sídla velkých firem jim cestu výrazně urychlý, třeba do Běchovic po D0 a dál Štěrboholskou radiálou a Jižní spojkou na Budějovickou.
A pro kolik lidí z těch okrajových obcí okruh skutečně takový smysl má?
Jistě, kolem Budějovického náměstí jsme zvědavi na další stovky aut. 🙂 To ať jedou radši k těm Letňanům a dál podzemkou, časem snad i z Čakovic na Kačerov pojede přímý vlak…
Zeptejte se v Miškovicích, Čakovicích a Vinoři jaký pro ně má přínos, že přes ně veleňští jezdí do Prahy? To není moc dobrý kšeft.
Obce chtějí výrazně dražší řešení nutné stavby?
Fajn, ať si vícenáklady na takové řešení zaplatí ti NIMBYsté aspoň z části ze svého.
Však platí. Daně.
Spíš by měli autíčkáři platit – dálnici i všechny škody, které denně způsobují.
Kdy s tou pohádkou o škodách skončíte?
Jakmile to přestane byt pravda. 😛
Víte, tím, že žiju v nějakém domě na nějž byly použity stavební materiály, tím jsem také způsobil škodu, protože těžba a výroba a doprava stavebních hmot také působí obdobnou škodu.
Takhle se dá dívat na cokoliv.
Nebo to myslíte tak, že ten kdo chodí pěšky a nebo MHD vůbec žádné škody na životním prostředí atd nepůsobí?
Výroba potravin – výroba, doprava, těžba hnojiv atd. atd.
Samozřejmě se na to můžete dívat, tak, že toto je v pořádku, ale ježdění autem – ó běda. Kdo je ten „soudce“, který to rozhoduje?
Žádného soudce nepotřebujete: stačí, když budete jak vy sám, tak i všichni okolo dodržovat pravidlo, že vaše svoboda končí tam, kde začíná svoboda ostatních, a pak můžete chtít, aby zase jejich svoboda končila tam, kde začíná svoboda vaše. Ta svoboda znamená dělat jen to, co nebude škodit ani nijak rušit ostatní, a to novostavba silničního okruhu (zejména po povrchu) může těžko splnit i při využití všemožných ochranných opatření .
Prima, proč se tím sám neřídíte? Zajímavé, že tyhle řeči o „svobodě“ mají jen lidi, kteří tím chtějí někomu jinému svobodu upírat.
Napsal to naprosto přesně, svoboda neznamená, že si budeme dělat co chceme.
A další, který si plete svobodu a demokracii…
A zase na to pohlížíte jen ze své strany.
To jste si poněkud naběhl na vidle.
Známé pořekadlo, že svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého, má zcela jiný význam, než mu mylně přisuzujete. V žádném případě neříká nic o tom, že ty dvě svobody musí být vždy stejně velké, ani nepřináší žádné poučení o ohleduplnosti. Ba naopak. Čím větší si uhájíte svoji svobodu, tím více posouváte hranici a umenšujete tím svobodu jiných. Svoboda otroka také končí tam, kde začíná svoboda otrokáře.
„Nebo to myslíte tak, že ten kdo chodí pěšky a nebo MHD vůbec žádné škody na životním prostředí atd nepůsobí?“
To tady nikdo netvrdí, jde o míru využívání přírody. Z mého pohledu je překročena, další generaci přenecháme problémy, možná související s přežitím.
I těžbu a přepravu autem lze alespoň minimalizovat, když ne úplně vynechat. Třeba údržbou starších staveb a užitím veřejné dopravy, kde to jde.
Už dnes je silniční doprava s ohledem na přepravenou jednotku tak zdaněna a zpoplatněna, že se z toho dotuje i provoz veškeré ostatní dopravy. Kdybychom my neplatili, vaše vláčky ani nevyjedou.
Dojem, nebo reálný výpočet?
Realita. Ta vás ale stejně nezajímá.
Taky škodíte svojí existencí. Spotřebovaná voda, vzduch, elektřina, kuřecí maso, spousta mrtvých květáků které vám musel někdo vypěstovat a přivézt třeba po D0/D8/D10. Taky zaplaťte škody.
Jenže ti obyvatelé vyřvávající „nic než tunel“ platí stejné daně jako já, který ten tunel považuji za zbytečný.
Proč mám stejné daně platit také?
Až se bude stavět D43 kousek ode mne, nebudu chtít extra drahé nadbytečné zatunelování.
Oni na moje nesmyslné návrhy doplácet nebudou, proč mám doplácet já na jejich?
Je demokracie, rozhoduje většina.
Většina chce tunel – bude tunel
Většina nechce tunet – tak prostě žádnej nebude.
Nemuzou proste z tech potencialne usetrenych 20 miliard vzit pulku a tu rozdelit mezi ty tri dotcene vesnice?
Stát není dojná kráva. Tedy spíš by neměl být. Podívejte se na tunel Blanka. Ty šílené miliardy které se prostavěli jen proto, že si městské části diktovaly, co chtějí na povrchu.
Konkrétně?
Na druhé straně, kolik stojí zpoždění o dlouhé roky a neustálé dohadování? Náklady nejsou jen finanční, a Tom celkem správně vystihl, že by mohl existovat zajímavý návrh, který by možná aspoň přiměl obce o kompromisech uvažovat.
Berte to tak, že dneska není motivace ke vstřícnosti žádná a obce jen využívají možnosti vyplývající z práv daných zákonem.
Ono je to tak, že obce se vyjadřují k tomu, co jim předložil v dokumentaci záměru stát. Když je tunelová varianta tak nějak v nabídce, tak je pro ty obce prostě z nějakého jejich důvodu přitažlivější, a proto ji chtějí. To se dá pochopit. Jen tunel není vždy a za jakékoliv situace samospásný, ale to už nikdo nechce moc slyšet.
Jako že se měla stavět nějaká povrchová alternativa Blanky? To jako myslíte vážně? Povrchově by severozápadní segment MO snad ani nešel postavit. Buďme rádi za Blanku. Funguje IMO celkem dobře, třebaže varianta Dana se mi na první pohled jeví jako výhodnější.
Tohle není severní část, ta je o kousek vedle…
Tohle je úsek severní části okruhu.
„Okruh je naše daň za sousedství s Prahou a my musíme vyjednat co nejlepší řešení,“ zmínila starostka Veleně Radka Matějková. Podívejme se pravdě do očí, paní starostko. Před každou pastouškou v těchto přípražských řitích stojí dvě až tři auta a většina jejich obyvatel do nich každé ráno naskáče a vyrazí do Prahy do práce nebo do školy… Taky proto se ten okruh staví. A z vašeho rozpočtu se ty tunely fakt platit nebudou. Tak proč si nenaporoučet…
Já bych spíš řekl že se okruh staví proto aby se dala Praha objet, nikoliv aby jste se do ní dostal lépe. Na to stačí obyčejná silnice.
Dá se očekávat, že to co bude objíždět Prahu trochu uvolní prostor právě pro dojíždění z okraje do Prahy.
Obyčejné silnice už dnešnímu provozu do a z Prahy fakt nestačí.
Ale okruh je nenahradí, protože do města se z něj stejně musíte nějak dostat – jen možná nejdřív kus Prahy objedete, místo abyste jel přímo, a potřebujete víc PHM (ke škodě na životním prostředí).
Zkuste si koupit a provozovat auto. Zjistíte, že to není pravda, protože při korzování vesničkami okolo Prahy budete mít vyšší spotřebu než ustálenou rychlostí na dálnici. Krajina je tam tak členitá, že jsou to neustálé rozjezdy a zpomalování, a jediná přímější silnice je brandýská 610.
A ano, právě třeba proto je okruh potřeba i pro ty okolní vesnice.
Ne… Důkazy, matematika a fyzika v ekologii bolí. Hlavně aktivisty, co tomu nerozumí. S tím u některých nepochodíte.
Mě samotného tyhle způsoby „argumentace“ strašně bolí. Ochranu přírody a klimatu podporuju, ale tyhle dojmologie a demagogie, jaké podobní „ochránci“ používají, celé problematice jen škodí, a vyvolávají v lidech jen o to větší odpor.
Také existuje něco jako hromadná přeprava osob a nákladů – tam, kde jsou jich souvislé proudy, je to lepší řešení, než válcování krajiny pro další stovky aut, když už tento způsob dále zvýhodníme.
Prosím, už přestaňte vnucovat hromadnou přepravu jako „lepší řešení“. Není a nikdy nebude lepší řešení.
Aha; a kdo teda plní ty busy a vlaky v PIDu? Jistě, ten okruh přinese užitek i obyvatelům vesnic kolem Prahy, ale tahle vulgární rétorika je k ničemu.
To jste nepochopil elementární význam slova „okruh“…
Jak přesně řeší okruh to, že celý SČK dojíždí do Prahy?
To je úplně stejné jako věčné sny o tom, jak okruh vyřeší dopravu v centru. Nevyřeší, protože to centrum je pro většinu destinace.
Jasne, treba takovy kancl komplexy jako jsou prikladmo Stodulky, Budejarna/Brumlovka, Chodov, to je uplny centrum.
Okruh ucini prave tyto lokality pro obyvatele „nimby“ obci v dusledku mnohem pristupnejsi.
A budou tito lidé skutečně jezdit o desítky km delší trasu oproti dnešnímu stavu? Pokud jedním dechem Praha neomezí průjezd přes své území, tak asi těžko.
Plus skončí stejně v těch místech, kde zůstane problém s jejich nadměrným množstvím. Toto musí řešit primárně jednak zodpovědnější plán funkcí v území, jednak prostředky hromadné dopravy.
Trasu delsi o desitky km? To mame asi kazdej nejakou jinou mapu.
Ale to je wurst. Casove samozrejme vyjde lip to jet okolo po dalnici a SpMV, nez se kodrcat skrze mesto a viset na kazdych svetlech.
Spíš by to chtělo pořešit tu Suchdolskou část okruhu…
Tato část jde ruku v ruce. Podobné setkání na stejném místě bylo v listopadu.
Dálnice odvede z obcí polovinu provozu a proto protestujeme z důvodu hluku proti povrchovému vedení dálnice. To spíš vypadá, že někteří jedinci mají pozemky nedaleko dálnice, v případě tunelové varianty mají skvělou cenu, v případě povrchového vedení minimální.
Otázka by mohla znít, zda-li chceme navrhovanou dálnici po povrchu nebo nic. Abychom viděli, jak vedení obcí řeší zájmy občanů.
Taky moc nerozumím co si od těhle diskuzí kdo slibuje. Obce a majitelé nemovitostí v okolí samozřejmě chtěj co nejdražší řešení (protože oni to platit nebudou). Proč o tom diskutovat?
Jednoduše. Výběr výrazně dražší varianty je třeba něčím obhájit. Takto se dá říct, že si vybrala veřejnost a, že levnější varianta se ukázala jako neprojednatelná.
Sorry, ale ta dálnice tam bude 100 let vytvářet nepřekonatelnou překážku pro všechny, a k tomu navíc generovat hluk, prach a pokud se někomu v hlavě nerozsvítí, tak i smrad.
Snažit se vyjednat co nejmenší dopady pro mne a moje okolí je snad naprosto přirozené.
Nepřekonatelnou? Ale prosím, nelžete. Už to není ani vtipné.
přecházíte s dvoukolákem 2+2pruhy se svodidly? nebo musite 3km k mostu? to vaše plkání musí mít původ v nějakém bezohledném chování v dětství vůči vám. jinak snad není možné že tak jednoduchou věc jako je ,,chůze remízkem za ves,, -( dosaďte si kamkoliv jinam ) nejste empaticky schopen pochopit. ano- pretrhani cest je velká nenapravitelná křivda.
Nechci se s vámi bavit, nereagujte na mne. S hloupými fanatiky nemluvím.
Z meho pohledu jste arogantne zacal Vy.
Lži o „bariérách“, „hluku, prachu a smradu“ už jsou fakt hodně za čárou. Má reakce nebyla ani trochu arogantní. Upozornit někoho na lež není arogance.
A to je nějaká konkrétní situace u těch vesnic? Tam nejsou obří řepkové lány, do kterých se zakusují šmoulí domečky?
Jen je její vedení známo už půl století.
Každý, komu to vadí, se mohl dávno přestěhovat / nestěhovat se tam.
Proč by se měli stěhovat? Ti lidé jsou tam doma…
Ano.
Stejně jako jsou doma jiní lidé, kolem nichž vede silnice/železnice/dálnice/dráty vysokého napětí…
Nejvíc brečí ti co teatrálně „utíkají“ z Prahy, aby ji následně ještě víc dusili svým denním dojížděním a rozvážením dětí do škol či kroužků (ideálně na opačných koncích města).
Ale když to má ovlivnit je samotné, to je najednou křiku.
A je naprosto logické, že i ti jiní lidé v jiných místech si svoje brání.
A co? Jsme v totalitě? Nebo jak jste myslel to, že rozhodnutí Strany a Vlády znamená, že ti lidi ztrácí všechna práva a jediné co jim zbývá, je se odstěhovat?
Práva mají všichni, ne jen plánovací komise za stolem.
Přirozené to sice je, ale akceptovatelné jen do určité míry.
My v Česku jsme si zvykli NIMBYsticky vyřvávat, že ideálně nechceme novou železnici, dálnici či blbou rezidenční zástavbu vůbec, a pokud už jo tak ať se mne vůbec nedotkne, ať její externality platí někdo jiný.
Chybí nám pokora k tomu, že takové vícenáklady musí někdo zaplatit.
Jak se líbí těm obcím předražený nesmyslný tunel na D3 na obchvatu Českých Budějovic? Platili jej rádi ze svých daní? Neradi.
Nu a stejně zbytek republiky nechce platit jejich přehnané nároky.
Pokora lidem chybí, v tom souhlas. Neumí udělat pohyb bez auta.
Lžete.
V Lurdech se tísní zástup zbožných věřících kolem muže, který vykřikuje: „chodím, opět chodím!“
“ To vás jistě uzdravila Panna Maria Lurdská?!“
„Ale ne, někdo mi ukradl auto!“
Tak to bohužel velmi často vychází.
Wow, nový pokrok v trapných vtipech, gratuluji.
Nikdo nechce platit nikomu nic. To není nic jiného než dědictví komunismu, kdy všechno patřilo všem.
A tady se řeší, že místo kompenzačních opatření mají dotyční obyvatelé dostat přes hubu a ještě platit za něco, co sami nevyužijí?
Myslíte to opravdu vážně?
Ano, ti obyvatelé si myslí, že na všechny své vymyšlené nároky mají svaté právo, a že stát tu je od toho splnit každému vše dle jeho potřeb.
TOTO je komunistické myšlení. Jejich.
Na druhou stranu i zde v diskuzi je vidět, že mnohým zase chybí respekt k lidem, kteří žijí v sousedství té konkrétní stavby.
Dle mého jsou tohle dvě strany jedné mince, kdy radikální zastánci levných řešení a „nestavění ničeho navíc“ by v opačném případě byli právě těmi tvrdými NIMBY.
Jo, ale to je imho důsledek té emotivní diskuze.
Když někdo sobecky blokuje obchvat který pomůže řádově víc lidem než kolik žije v postižené obci obyvatel, pak to vyvolá nefér ale pochopitelnou averzi z druhé strany, volající po jánevím vyvlastnění bez náhrady. ZBytečně zjitřená reakce na zbytečné požadavky..
Pomůže jim jezdit autem a dávat mu přednost před jinými možnostmi, mimo jiné…
A skutečně odvede, nebo je jen přání otcem myšlenky?
Vezměme si zrovna tu Veleň: kdo dneska jede od Boleslavi směrem na Kralupy, tak to vezme po dálnici a spojkou přes Letňany, nebo v horším případě přes Kostelec a Neratovice. I z Brandýsa do Prahy to jde lépe přes Vinoř.
Sjíždět v Brandýse, abych se pak ploužil přes Veleň a Líbeznice je čistý masochismus a fakt tady nějaká výrazná tranzitní doprava není. Tak čemu přesně v těchto obcích okruh pomůže?
Myslím, že to je myšleno takto – okruh má mít i distribuční funkci. Tzn. jsem z okraje Prahy anebo z vesnic okolo, a potřebuji jinam do Prahy. Najedu tedy na okruh, a posunu se po něm po kružnici tam, kde je nejbližší radiála, a tu použiju. Já např. bydlím na severovýchodě, a pracuju na severozápadě. Pokud pojedu autem, je pro mě užití okruhu velmi dobrým řešením, než jet Holešovičkami a Blankou s plnými výjezdy.
To je pustá teorie hlásaná především těmi, kdo ve skutečnosti sami nikdy k ničemu takovému okruh nepotřebují, ale vnucují tento názor ostatním.
Naprostá většina lidí, jejichž cíl cesty neleží v blízkosti okruhu, ale někde v centru nebo jeho okolí, velice rychle zjistí, že je úplně jedno, z které strany k tomu svému cíli pojedou, ale že objíždět kus Prahy jen kvůli příjezdu do cíle z jiné strany ne jen ztrátou času a plýtváním benzinem.
Výše vám to „plýtvání“, s ohledem na realitu přepravy v severní části kraje, popisuju. Opakovat se nebudu, s výjimkou jediného – nemáte pravdu.
Pokud jsem z okraje Prahy, mohu využít MHD. Jen pokud jedu z/do pustiny, kde použitelná veřejná doprava chybí, a nemám možnost na ni/z ní přestoupit někde po cestě, pak případně využiji okruh. Jinak se autem stejně zaseknu někde blíže centru…
A proč by měl někdo z Boleslavi jezdit do Kralup přes Vinoř?
O Boleslavi psal Juraj v souvislosti s Prahou, ne Kralupami. A ano, tam to dovede být často rychlejší než nájezd na D10, protože ta se nejpozději u napojení Novopacká-Kbelská krásně zaseká.
Co se týká směru Kralupy, ráno je rychlejší jet přes Brandýs a Mratín, například. Tohle má řešit okruh.
Ale to mám na mysli. Zatímco dnes si lidé při cestě z Boleslavi do Kralup zkracují cestu přes vesničky, jejichž silniční síť na to naprosto není stavěná, projíždejí pár metrů od obytných budov a škol, po dostavění okruhu projedou relativně plynule po kapacitní komunikaci a s rozumným odstupem od obytných budov, bez kolize s chodci a cyklisty… Jediná chyba je, že ten okruh není dosud dokončen…
Jasně, v téhle diskusi se to celé trošku nějak smotalo vše dohromady, pak už jsem se zamotal i já. Moje chyba.
Zaráží mě, že tenhle úsek končí ještě před D8 bez řešení jakéhokoli (i dočasného) napojení. Nebo si ŘSD a MD tak věří, že to zvládnou postavit vše naráz až po D7?
Předpokládá se současné uvedení do provozu všech tří stavebních úseků od Ruzyně po Satalice. Nicméně dle letáků ŘSD je MUK Březiněves rozdělena mezi oba příslušné úseky takže i kdyby časování nevyšlo, připojení na D8 by vzniklo z potřebné strany.
Jasně, to je logická varianta, ale nějaký náznak by měl být i v tom plánování. Protože, jak je v naší zemi zvykem, nepovede se to naráz.
Vždyť vám teď napsal, že rampy MÚK Březiněves jsou rozděleny k příslušným úsekům. Jak víc polopaticky to ještě chcete ? Prostě připojení na D8 bude společně se stavbou úseku jak od Suchola, tak od Satalic.
Panejo, komentuju konkrétní obrázek, který byl v článku. Jestli neumíte ani číst, nereagujte, prosím.
Ten obrázek u článku není správně. To by mohli autoři opravit. Z článku vede přímý odkaz na info-leták ŘSD, kde je to už namalováno správně.
je to vyměněno, ale ten původní obrázek je z doby, kdy se podávala současná EIA.
Můžete, prosím, tohle vlákno příspěvků smazat? Po výměně obrázku už přestalo dávat smysl…
Já bych netroškařil a smazal rovnou všechny vaše příspěvky i výše… všechny byly buď útočné nebo dost mimo.
Upozornit na něčí lži není ani „útok“ ani „mimo“. Za to, že lidem se pravda nelíbí, už nemůžu.
Zajímavé, jak se vždycky vynoří nějaký komunisticky smýšlející tvor, který by hned chtěl jiné názory mazat…