Boj o Libeňský přesmyk: Co vadí místním na řešení největšího úzkého hrdla české železnice

Vizualizace variant Libeňského přesmyku. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýVizualizace variant Libeňského přesmyku. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný

Opakovaně se ptáme po analýze přínosů a ztrát tohoto projektu, říkají místní.

221 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Nechtěli by radši dálniční most? Jestli má být do výšky, tak to snad neni takový problém, jo kdyby chtěli kopat, to by bylo horší. Co jsem se tím tunelem z Malešic do Libně a (hlavně) zpět najezdil v době výluk. Spěšňák z Libně do Benešova a Tábora mi docela vyhovoval (byl zajimavý pocit nastupovat v Libni nebo na Masaryčce na vlak s cílem Benešov případně Tábor), do Libně mám blíž jak na Hlavák. Ale proč to píšu, protože jsem si nemohl nevšimnout, že ten tunel pod Táborem je počítaný dvoukolejný (a možná tam někde byly i relikty druhé koleje, pokud… Číst vice »

Lysimachia

Znovu říkám: zaplaťme nimbystům pěknou rezervaci, ať je tam neobětěžují výdobytky civilizace.

jardaVi

Jako, že nebudete tak chamtivý. To evidentně nefunguje. Rezervace ubývají kvůli „vý – dobytkům“.

Mathey

Počítá tento projekt se čtvrtou kolejí do Libně ?

Michal.S

Ta nebude. SŽ spoléhá na VRT

Os5600

Není to pravda, čtvrtá kolej do Libně je od konce VRT v Běchovicích plánovaná.

Alibaba

Řekl bych, že most (rozpětí) s umístěním počítá, ale z nějakého důvodu to SŽ do vizualizací nepožaduje.
Poukazuji na to taky tady: https://zdopravy.cz/boj-o-libensky-presmyk-co-vadi-mistnim-na-reseni-nejvetsiho-uzkeho-hrdla-ceske-zeleznice-219698/#comment-1436997

Michal M

Snůška těch nejhnusnějších NIMBYstických polopravd a doufám, že je lidé za t placení, adekvátně zpracují.

Petr K

A co takhle tyhle strategické stavby typu hlavních železnic, dálnic atd. převést do „vojenského“ režimu, tj. jako stavby nezbytné pro obranu ČR, NATO atd. Tratě potřebujeme pro převoz obrněných jednotek, Leopardy a Abramsy něco váží a po lokálkách to vozit nemůžeme. A u obranných staveb se diskuze moc nepřipouští. Kdyby takhle diskutovalo tehdejší MNO s každým o stavbě pevnostní linie před WWII, tak by nepostavili ani jeden bunkr. Já osobně bych ty diskuze pochopil ještě tehdy, kdyby šlo o to stavět koridorovou železnici přes národní park či přírodní rezervaci a ne pár km kolejí přes průmyslovou část velkoměsta. Pokud je… Číst vice »

jardaVi

Jo, ale reálně by musel někdo místo sezení u klávesnice vyrazit na tu frontu. Aby ta válečná propaganda měla nějaký reálný základ. Už není moc koho zabíjet…

Petr

A mají místní konzistentní názor? Mohu vidět jejich prohlášení k přesmyku z roku 2000. Krátkodobé názory jsou u dlouho plánovaných staveb běžné, protože se nikdo nedívá při koupi nemovitosti do ÚP.

Nemel

Úplně vidím, jak mají ony pražské protestující občanky vybaveny domácnosti zbožím, které bylo dopraveno vlakem…a u kterého se strašně rozčilovaly, když se o dva dny zpozdil termín dodání.

Stráťa

Kdy jste naposledy viděl porovnání výkonů železniční a silniční dopravy?

michal

Tady se asi myslelo dodani kontejneru vlakem z pristavu na terminal v Uhrinevsi

v.sp

ŘSD posledních pár let ukázalo, že to jde. Např. stavba 511 Pražského okruhu je taky v plánu (ve stávájící stopě) už 20 let, taky ho lidi v Běchovicích blokovali, taky se to nikam nehýbalo… Prostě stát (ŘSD, SŽ) nesmí jednat z pozice síly, ale ty lidi vyschechnout, opakovaně vysvětlovat, někde trochu ustoupit (vyšší val u 511, architektonickou studii u přesmyku). Můžeme si stokrát říci, že s NIMBYisty jednat nechceme… ale ona je to nejrychlejší (a tedy i nejlevnější) varianta. I to stavevní povolení na 511 proběhlo rychle – protože s většinou dotčených stavbu projednali předem, vyschlechli námitky, atd. Ale pokud… Číst vice »

Flinta19

Jednání s někým, kdo požaduje pouze „nulovou variantu“, jak je uvedeno v článku, asi moc prostoru pro dohodu nedává. Je to pořád stejné. O těchto stavbách, jako je tento přesmyk nebo Pražský okruh se ví desetiletí, přesto tam místní samosprávy povolují bytovou výstavbu a lidé byty a domy kupují a potom protestují kvůli hluku. Děje se to tady, děje se to v Suchdole, dělo se to v Jesenici. Liniové stavby přece nejde stavět podle toho, kdo stihne dřív získat stavební povolení.

Michal M

Tady podle mě ani nejde o hluk, jen se na to nechtějí dívat z okna.

Pink

Tak ať se nekoukají.

Pavel Q

Jak tak koukám na obrázky, kde je čtvrtá kolej do Běchovic? To SŽ nezkoordinuje ani tyto dvě stavby a něco, co se udělá při první z nich se pak bude muset předělávat?

Grossák

Čtvrtá kolej by měla být přiložena na jižní stranu a měla by pro ni být využita stávající kolej do Malešic, která se před odbočením bude větvit. Na vizualizaci je ta kolej vidět v místě, kde je už poměrně daleko od stávající 3kolejky, avšak ona se následně před odpojením na chvíli zase přibližuje zpět.

Honza Vrba

No, když budeme počítat Centralną magistralu kolejową, tak nás předběhli už 1977…

Ondra K.

Celkem logicky se nabízí otázka, co stát dělal v přípravě této stavby těch posledních 20 let, během kterých došlo k revitalizaci území. Je naprosto zřejmé, že s postupnou revitalizací území poroste odpor vůči takovéto stavbě.

Pokud stát několik desetiletí ví, že přesmyk bude potřeba, ale realizaci oddaluje až do doby kdy reálně hrozí vyčerpání kapacity dopravních cest, a v mezičase dojde k revitalizaci dotčeného území, je to jednoznačně chyba státu.

P_V

Ta revitalizace stojí řádově méně než dopravní stavba. I kdyby se část plochy parku poškodila, tak se náprava v celkových nákladech ztratí a za rok dva nepoznáte, že se tam něco dělo. Zejména když tam před těmi 20 lety bylo rumiště s nálety, nic starobylého tam tudíž ani neroste.

Y.K.

To je sice pravda, ale v tom co se mezi tím investovalo do koridorů a stanic / uzlů je tenhle přesmyk opravu poměrně malou stavbou.

Juraj

Moment, a to teda město mělo čekat dalších 15 let, než se SŽ rozhýbe?
Tohle je hrozně nebezpečný styl myšlení, protože čekáním na „již brzy“ se nevyřeší nikdy nic. Ve stejném duchu se dělal terminál Nádraží Veleslavín, stejně se posledních patnáct let přistupovalo ke Smíchovu atd., protože „již brzy“ tady bude něco velkého, a tak teď nemá cenu dělat nic.

Ve výsledku je to úplně jedno. Není důvod, proč by revitalizace stavbě spojky měla vadit.

Ondra K.

Však já kritizuju přístup státu, který prodrbal možnost stavbu realizovat v původním stavu území, nikoliv fakt, že došlo k revitalizaci území.

vladki

Nebo Brno… Tam se pristup „jiz brzy (bude presun)“ aplikoval uz 50 let a mozna i dele.

Rušňovodič Peter

Stavbe spojky nevadí revitalizácia, ale nasledný porevitalizačný odpor laickej verejnosti. To mal zrejme autor prispevku na mysli. Vtedy sa tam dal postavať aj „ranžír“, dnes rozsahom omnoho menšiu, ale veľmi potrebnu stavbu dokáže úspešne blokovať verejnosť, nezriedka aj za použitia pseudoargumentov.

ušatá

Základ je v tom územním plánu, který musí řešit celé území a podle toho se tam pak jedná, staví. Čili toto vše tam mělo být a mělo být i jasně řečeno, zda tam mohou být třeba i byty a lidem se jasně mělo říct, co v tom území bude. Pak by se také nemohl nikdo na nic vymlouvat. A územní plán musí být zásadním dokumentem, jak území jako celek bude řešeno a to pak i dodržovat. To není plán na pár let, ale na desetiletí a lze ho i měnit, ale jen v detailech.

Kuba2

Právě díky tomu, že se o záměru už 20 let ví, se měl každý, kdo si v okolí záměru pořídil nemovitost, možnost si o něm něco zjistit a takovou investici zvážit. Takže dnes opravdu není prostor diskutovat s lidmi, kteří si koupili levnou nemovitost v očekávání, že to stát stejně nedotáhne, a teď se diví, že jim ta spekulace nevyšla.

ušatá

Ne státu, ale lidí, co odpovídají za tyto stavby, za územní plány, politici, odpovědní za chod státu. Proč neuvádět konkrétní osoby a žádat po nich vysvětlení a odpovědnost? Stát jsou všichni lidé v něm bydlící a za jeho funkci jsou zodpovědné konkrétní osoby. Když se konečně bude takto uvažovat a věci řešit?

Grossák

Dovolím si zaspekulovat. Přesmyk se přes odpor části místních postaví. Za 100 let bude potřeba ho vyměnit za nový, možná bude potřeba přidat třetí kolej. Budou protesty proti bourání, protože půjde o zásah do panorámatu a neúctu k práci našich předků.

none

Za 100 let už tady možná budou jen lesy 😂

tarten

Nebo spíš jen domy.

Jaaa

V ČR? Jen auta…

JackBrno

To je tak, když rudozelené aktivisty postihne schizofrenie… Vlakem by chtěli jezdit, chtěli by přesunout na železnici náklad, ale nedej bože, když se kvůli tomu musí někde něco postavit. To zase převládnou jejich mocenské móresy a blokují a blokují, protože u nich nikdy o nic jiného nejde. Jen ukázat, že mají sílu něco zablokovat…

Jaaa

Tohle nejsou rudozelení aktivisté…

Lysimachia

Úplně ti samí jak na Výtoni, taky by chtěli posílit železnici, MHD a když by pro to mohli něco udělat, tak blokují užitečnou stavbu.

Mirek

Jednoduché řešení, prohlásit železniční dopravu za kriticky důležitou infrastrukturu a hned odpadne několik problémů, to samé udělat s VRT, jenže to zavání totalitářstvím a to lidem zavání my víme čím, ale to, že jde o prevenci mimořádných událostí a praze se uleví od kamiónů, to nikdo neřeší, podobné to s výstavbou východní části městského okruhu a upřímně, pokud tady bude jen házet klacky pod nohy, tak to může v dlouhodobém důsledku vést k ekonomickému kolapsu a co s jím příjde, ekonomicko-politická krize, která může mít neblahé následky, stačí se podívat jen do minulého století co bída dokázala v německu nacizmus,… Číst vice »

Juraj

Jakože obejdeme veškeré standardní procesy, aby se mohlo stavět. Teď to zrovna zkoušejí na Slovensku s tou ministerskou megalomanii, tak můžeme sledovat, jak to půjde.

Jaaa

Železniční dopravní infrastruktura dávno kritickou infrastrukturou je…

Martin

To je ale fakt, ktery uz nezmenime, mnohem zaostalejsi Polsko nas proste predbehne ve vsem, a v armade napr. bude velmoci, narozdil od minulych let,… Jen si vemte i polske vlaky, pred 30 lety by si od nich nikdo nic nekoupil, dnes uz nekde polskymi jezdime, totez i autobusy, driv kupovali licence na vyrobu i od nas, dnes kupujeme jejich vozy a casto i kvalitnejsi…

Nemel

Není to soutěž.

ušatá

Často ne!

Lukáš Novák

Přesmyk je plánován cca dvacet let. Za tu dobu se do území přestěhovala většina dnes protestujících…šli tam už s tím, že tam přesmyk bude.

Ondra K.

A stát za těch 20 let nebyl schopen zajistit ani umístění stavby do území a celou dobu jen přihlížel změnám v dotčeném území. Muselo být naprosto evidentní, že s postupem změn v území poroste odpor vůči stavbě.

Jan Ackermann

Stejně jako bylo po celou dobu evidentní výše zmíněné. Všichni to celou dobu věděli ale říkali si nic se neděje, kašleme na to. A až se ozvou, pošleme je k šípku. Tak na co si tady stěžujete? Most vytvoří příjemná stinná zákoutí a dojde k zefektivnění železniční dopravy. Samá pozitiva.

P_V

Za těch 20 let v onom přírodním parku vyrostlo sídliště. Tam vidím největší problém ohledně vlivu na žp, než nějaký viadukt ve výšce.

vladki

Jee to mame v Lisni. Pravda ta tramvaj tam nejezdi uz 60.let, ale koleje tam jeste pred par lety porad byly. A kdyz DPMB prisel s tim ze to obnovi, tak se vsichni komu to vede za humny postavili na odpor.

Jaaa

Tam to ale na sílu zrovna vyřešit šlo. Oprava trati do původního stavu tam nemusela mít stavební povolení.

ušatá

Zásadní je odpovědnost odborů výstavby, odborů územního plánu, které tam právě neměly povolit stavby, které si navzájem vadily, kkteré nesplňovaly třeba podmínky hluku, osvětlení atd. Tam je počátek toho. Jenže peníze nesmrdí a tak se leccos přehlédne. Pro ty stavebníky bytových domů měli dát jasné podmínky a s tím, že je měli upozornit na to, že jsou v území, kde budou další průmyslové stavby a že to bude mít nějaké dopady a tak s tím pak měli být seznámeni i ti, co se tam stěhovali. Čili je to na vyšetřování, kdo to zavinil a současně pokračovat v plánovaných dopravních stavbách… Číst vice »

Juraj

„Přesmykem totiž sice dojde ke zdvoukolejnění trati do Malešic, ta však bude svedena do pouze jednokolejného tunelu pod vrchem Tábor.“

Toto je totální pseudoargument. Kapacita tratě se sice radikálně nezvýší, ale odstraní kritické kolizní místo s koridorem na Kolín. To je samo o sobě obrovský přínos, bez ohledu na ten zbytek.

Antonín

Souhlasím, přesmyk je víc než nutný a už bychom měli mít zákon, aby nebylo možné se trvale odvolávat různými pseudoekology a natahovat stavbu na desetiletí, ona nakonec stejně vznikne, jako jiné, jen to stojí nervy a mnohdy i životy, jako třeba průtahy s D8. Na druhou stranu je otázka, zda by nebyla možná, i když určitě dražší varianta s raženým tunelem v daném místě.

Alibaba

Varianta podsmyku (tunelu) v daném místě je provozně nemožná, vznikly by tam velmi nevyhovující sklonové poměry pro nákladní dopravu.

P_V

Sklon by vyjít mohl, ale následoval by nízký most přes Rokytku (asi o 4 m nižší než stávající viadukty) a tunel pod kopcem a další nízký most přes Rokytku a tunel pod Táborem by se taky musel vyrazit níž, a někde na malešické straně by se to pak výškově dohnalo.

Alibaba

Tak pokud tunel protáhnete až za Malešice (ve směru na Hostivař/zahradní město), tak asi ano, jen ty tunely budou docela dlouhé a drahé, minete i nějakou možnost pro čekání právě v Malešicích.

Alibaba

A ještě dodatek. Má-li to sloužit i osobní dopravě, tak by bylo vhodné to vynořit ještě před uvažovanou zastávkou u Depa Hostivař, protože už dneska jsou koleje v díře.

Nedbal

Zase si berete do huby ekology.Jedinej,kdo selhal je opět stát.At už ministerstvo,SŽ nebo nekdo jinej.Jinak by to už přece dávno stalo.Je to pořád stejná písnička…..

JackBrno

Ano, selhal stát. Tím že dal rudozeleným vyděračům do ruky nástroj pro nekonečné blokování staveb, které ve finále stejně nakonec vzniknou, jen kvůli těm zoufalcům podstatně později a dráž. Tohle prostě má mít jedno kolo připomínek a pokud se s nimi investor v souladu se zákonem vyrovná, dál už do toho nemá nikdo víc co kecat. Nekonečný kolotoč odvolání nic pozitivního už nikdy nepřineslo.

Josef Pešek

Propaguje se řešení staré několik desítek let.

Frantík

Metro taky už bylo navrženo pár desítek let.

Nemel

To tak ale s dopravními stavbami chodí. Gotthardský úpatní tunel byl zvažován už v roce 1947, oficiálně odsouhlasen tuším v 1989 či 1991. První vlak jím projel v roce 2016.

Jaaa

Co to žvaníte? Uplatňují práva daná jim Ústavou.

ušatá

To je demagogie. Pokud se záměry a stavby řeší odborně, ekologicky již v samém počátku, s řadou alternativních řešení, pak není problém. Ale když se vše táhne, tlačí se jedna varianta, třeba pro zájmy nějakých jedinců, pak se samozřejmě neudělá nic. Tady to území mělo zůstat stále jako průmyslové a žádné byty zde neměly být. A byl by pokoj.

Air Traveller

bere si je do ust zcela opravnene.

vetsina (ne li vsechny)soucasnych ekoaktivistickych spolku bojkotujicicj stavby vseho, uz nema s ekologii nic spolecneho. jdou proti vsem a proti vsemu.

Antonín

Což je národní sport – už Jirásek napsal „Proti všem“, a to už za husitství…. celá Evropa se na něčem shodne, jedině ČR je proti, celá Evropa něco nechce, jen ČR ano. V Evropě i po světě se brojí proti jaderné energetice, v ČR naopak – naštěstí, já osobně JE bych bral všude, místo uhelek i plynových, kdyby to šlo.

ušatá

Malá poznámka – Pozor, ty plynové – to je nejhorší z hlediska škodlivin a škodlivých dopadů!!! Jeho těžba, zpracování emise atd……to vše se musí započítat.

Ondra K.

Neznám všechny připomínky odpůrců přesmyku, ale minimálně ta hlavní, že navrhovaná stavba nerespektuje realizované zásadní změny v území, je věcná a legitimní.

Vzhledem k tomu, že stavba není ani pravomocně umístěná do území, tipl bych si, že tohle stát nakonec neprotlačí.

Pat

Proč tedy realizované změny v území nerespektovaly navrhovanou stavbu?

ušatá

To není pravda. Pokud existují řádné argumenty, fakta, pak se musí respektovat. Horší je když někdo tvrdí, že se musí jíst hmyz, že největší problém je CO2, že se mají bourat k,klasické elektrárny špičkové úrovně, že se musí hubit dobytek atd., atd. A na to skutečně se nedají nalézt odpovídající, pravdivé argumenty.

Petr Herbrik

A dovedete si představit, jaké protesty by byly proti těm tunelům a navazujícím stavbám k nim? Nebo vy věříte, že by aktivistky řekly: paráda, zabránily jsme nejjednoduššímu řešení s nejmenším záborem a dopadem na blízké území a teď nebudeme bránit tomu, co tady okolí zničí mnohem víc?

Jiří Kocurek

Mno když to řekneme jinak, tak zdvojkolejňování Koramlbahn bylo zbytečné, protože zůstal jedkoholejný Oberer Klammtunnel.

Nebo ještě jinak: Stavba pražského okruhu je zbytečná, protože bude chybět serverní část přes Suchdol.

Rušňovodič Peter

Presne tak, toto podpisujem všetkými desiatimi. Problém urovnového krizenia v Libni je kardinálny a v porovnaní s krátkym jednokoľajným usekom malešickým tunelom je čo to závažnosti v pomere 100:1. Existuje mnozstvo jednokoľajných hlavných tratí v ČR (a v podstatne väčšej dĺžke), ale žiadna z nich úrovnovo nekrižuje troj-(perspektivne štvor-koľajný medzinárodný železničný koridor so silnou primestskou a množstvom vrstiev diaľkovej dopravy). Vlaky s nakladom sú dlho nútené čakať, na vchode do Libne, a keď ich konečne vpustia, aj napriek vsetkej snahe celkom určite ovplyvnia vlaky Os dopravy do/z Kolína, ktoré musia minimálne spomaliť, ale často aj zastať kým niekoľko stometrový vlak… Číst vice »

Petr Šimral

Až na to, že po první etapě (přesmyku) je v plánu druhá etapa a to dokonce ztrojkolejnění“ tunelu pod vrchem Tábor. Dvě koleje do Malešic, třetí kolej přes Jahodnici do Běchovic, protože nákladní vlaky od Holešovic se někudy taky musí dostat směr Kolín.
A dvojkolejku Malešice – Hostivař a trojkolejku Hostivař – Uhřiněves ani nemusím připomínat.

Josef Pešek

Obávám se, že to neprosadíte.

Alibaba

Proč?
Zmiňované úseky vedou větší pustinou (hodně je to průmyslová oblast) než zde probíraná přesmyk.

ušatá

Je snad jiné řešení? Nebo tu pod těmi domy posatvit dálnici, to snad těm protestujícím asi vadit nebude a ty kamiony asi budou považovat za relaxační řešení.

Vojtěch C

A ještě bych prosil zapojení kontejnerového terminálu přímo z Hostivaře, prodloužení staničních kolejí v Malešicích, Hostivaři, Uhříněvsi a raději ještě doplnění 3 až 4 kolejí v tom Hostíku.

SYN

A navíc – chce mi někdo vážně tvrdit že kdyby SŽ náhodou zvládlo obě díla (též rozšíření/druhá trouba tunelu) najednou tak by odpůrci najednou přestali být proti??

Martin Verner

Tak, a teď něco, co se nebude líbit. Fajn, přesmyk se postaví. A co dál? Odstraní se úzké hrdlo a zavládne železniční ráj? Každý náklad a každá osobka vždycky odevšad všude včas a rychle a konkurenceschopně? Nebo se problém jen posune jinam? Tohle uvažování SŽ a spol. je prostě neskutečně krátkozraké. Všechny problémy navždy vyřeší jeden přesmyk, dva tunely a tři spojky, jo a ještě VRT, a pak už bude všechno navždy úžasné… přátelé, nebude. Kapacitní nákladní doprava prostě nepatří do měst. I přes ty neskutečné bariéry ,které železnice ve městech vytváří, obrovský zabraný prostor, který by mohl být využit… Číst vice »

Juraj

To, že se odstraní úzké hrdlo na Libni, má obrovský pozitivní dopad jak pro provoz na koridoru, tak i pro osobní a nákladní dopravu do Malešic.

Vaše argumentace je jako říkat: „opravili jsme děravou střechu, ale pořád to není útulné bydlení!“ No není, ale to neznamená, že se ta střecha nemusela opravit.

Jinak spojka přes Malešice existuje právě proto, aby cargo nemuselo přes hlavák. Zábor prostoru je výrazně menší než leckterá silniční radiála, a environmentální zátěž je taky menší, takže toto nemá cenu dál rozvádět.

Martin Verner

Koukám, že umění vnímat psaný text je čím dál tím vzácnější. Píšu snad někde, že by se ten přesmyk neměl stavět?
Vaše alegorie by měla spíš znít „opravili jsme děravou střechu, barák sice pořád padá, ale teď je v něm sucho, takže nic dál řešit nebudeme.“

Lukáš Chytil

A kudy jinudy by ty nákladní vlaky na jih měly jezdit?
Jediná další varianta je pak úvrať přes Běchovice, kde se ty koleje kříží taky.

opičák

vidim to stejně, ale takhle z nadhledu to nedokazou vnimat lide, kteri maji pevne uhly pohledu a nemenna presvedceni. tady budete narazat vzdy 😉

SYN

Tak samozřejmě, je elegantní sám sebe pochválit za „nadled“ a všichni co nesdílí váš názor jsou přízemní pitomci…

Rušňovodič Peter

trúfam si tvrdiť, že táto stavba patrí medzi 10 najpotrebnejších na konvenčnej železničnej sieti (teda bez VRT). A problém urovnového krízenia frekventovanej trojkoľajnej trate so silnou prímestskou dopravou resp. prenesenie tohto kríženia na západné zhlavie žst. Libeň je v porovnaní s krátkym jednokoľajným usekom Libeň – Malešice závažný v pomere 100:1.

Rušňovodič Peter

10 najpotrebnejších v celej ČR a (ne-)realizacia tejto stavby má presah ďaleko za hranice pražského železničného uzla.

Alibaba

Kdo říká, že po odstranění hrdla zavládne ráj? Je to prostě jedno z bolavých kapacitních míst naší železniční sítě, a ano po vyřešení se budou řešit problémy zase jinde.

JackBrno

Odstraní se prostě jeden kritický bod. To je smyslem, postupně je odstraňovat a kapacitu tím zlepšovat. Jistěže odstranění jednoho nezlepší skokově celou železniční síť. Ale dělat se to prostě musí.

Air Traveller

typicka ukazka whataboutismu.

Milan

Ale ono to právě řeší primárně tu kapacitní osobní dopravu do centra. V přípravě je čtvrtá kolej Libeň-Běchovice a zachování úrovňového křížení tras by bylo něco jako úrovňová křižovatka dálnice a silnice nižší třídy. Aby občas projel vlak od severu do Malešic, znamenalo by to zastavit 4 koleje na koridoru (včetně trasy na VRT Polabí), což je vzhledem k jeho vytížení velký kapacitní pokles. Dvoukolejný přesmyk až k jednokolejnému tunelu zase přinese možnost křižovaní vlaků až před samotným tunelem, takže vlaky nemusí tak dlouho čekat na křižování v prostoru nádraží a kapacitní hrdlo v podobně jednokolejky se výrazně zkrátí. Obdobné… Číst vice »

Petr Herbrik

Pokud chcete kapacitní tepnu, musíte začít s těma nejužšíma hrdlama, které tu tepnu nejvíc škrtí a pak se samozřejmě objeví další úzké hrdlo, které se musí odstranit příště a tímhle postupem nakonec tepnu celou vyřešíte a definitivně zabráníte infarktu. Začít se ale musí vždy tím nejužším hrdlem, který tím infarktem hrozí nejvíc.

ušatá

Takže tu nákladní dopravu budete řešit dálnicemi, mimoúrovňovými křižovatkami a to vše právě přes města jejich okolí. Buď se podaří právě většinu zboží dostat na koleje anebo je pak řešení tu dopravu nedělat, omezit sptřebu celkově. ČR má velmi husté osídlení a nelze již více krajinu devastovat a zastavovat, pokud chcme zde žít a přežít. Je pak i možné to vyřešit koňmi, se kterými to budete vozit do zastavěných oblastí. Lze to pochopit?

Ondros

Ano, soukromý zájem tam skutečne existuje. Těchto dvou paní aktivistek. Akorát straší maminky na hřišti, jak jsi jejich děti nebudou moci hrát. Jezdím okolo a ty jejich plakáty vídám. Nechápu, že mohou takto dlouho blokovat tak potřebnou stavbu. Taky by jim mohl někdo vysvětlit, že právě kvůli chybějícímu přesmyku není možné osobní spojení mezi Libní a Hostivaří ve všední den.

Martin

Predevsim od nich neni zadny argument, ktery bych dokazal pochopit… ani jeden, pakku to neublizi, prakticky jej to nezasahne, vlastne vubec, okolo zadne domy nejsou, ktere by ovlivnila trat, uz tam trat proste je… vymluvy na nedostatecny prinos jsou uplne liche, ten prinost je velky a navic se opravi stary most, ktery je na konci zivornosti, ty cisice lidi bych chtel videt, je tam akorat cyklostezka po byvale trati di kolbenky, to udoli s meandrami je asi 30m pod tim mostem, tedy stavajicim i novym… a tunel o jedne koleji, tam nebude vecne, postavi se druhy pro druhou kolej a… Číst vice »

opičák

nakladni vlakova doprava do sirsiho centra a obytnych a rekreacnich casti mesta proste nepatri. proc je nakladni doprava v Malesicich nebo Libni, když už to jsou obytne ctvrti.
chapu, ze stat potrebuje napravit svoji laxnost, ale i kdyz za tri roky most postavi, bude to zase malo. tohle reseni je uz proste za zenitem. nechapu, proc neni nakladni seradiste nekde na vychode prahy… Jirny, Poricany..

Luk

V těch vesnicích a městech za Prahou to nebudou místní chtít úplně stejně, jako to nechtějí ti v Praze, a budou proti nim bojovat (jako bojují proti VRT). A důvody budou víceméně stejné. Tyhle stavby prostě nebudou oblíbené nikde.

opičák

jo, to chapu, ale na prikladu terminalu vychod pro VRT, který se staví v polich se ukazuje, ze je to nejmin bolestive.
ja chapu vlastne vsechny strany, jen se na to divam z vetsiho nadhledu.

Jan Neruda

Libeň i Malešice byly průmyslovými čtvrtěmi.
Proto tam ty tratě , stanice a seřadiště jsou. Postupem času se z toho stávají čtvrti obytné, ale železniční infrastruktura tam je a být musí. Nelze ustupovat s tratěmi a stanicemi, které tam jsou víc než 100 let požadavkům těch, kdo si v bývalé průmyslové zóně postaví obydlí. Takto to nemůže fungovat. Šli tam s tím, že ta dopravní infrastruktura tam je. Nebylo to opačně

opičák

a ja si prave myslim, ze lze 😉 stejne jako prestalo davat smysl nakladove nadrazi zizkov, tak prestava davat smysl i liben. myslim, ze moderni zeleznice, a to i ta nakladni, si zaslouzi vic.

Martin

Ale tady neni problem jen nakladni doprava, ale i osobni, od Libne zoufale chybi 4. kolej do Bechovic a problem je cim dalk horsi, a krizeni s trati do Malesic je urovnove, tedy malo kapacitni, nelze tam vest poradne ani osobni dopravu v kratsich intervalech nez 1h (1/2h par vlaku ve spicce) a to je nejrychlejsi spojeni do Hostivare, nakladni doprava ceka nekolik hodin na prujezd smer Kralupy…
Navic zde neni nic co by negativne ovlivnilo obyvatele, trat bude na viaduktu a moste, stejne jako ta stara, zadny zasah tam neni…

Milan

Nákladové nádraží Žižkov ale nebylo průjezdné nádraží, ale koncové s nulovou osobní dopravou. Lepší srovnání by bylo spíš s Bubny, kde se železnice zredukovala na dvě dvoukolejné tratě a odstavné plochy a překladiště se během času odsouvají mimo centrum. Libeň je průjezdné nádraží s vysokým podílem osobní dopravy nejen po koridoru, ale plánuje se i navýšení osobní dopravy právě v tom směru od severu do Malešic. Nákladní doprava se jen veze po stejné trase. Problémem Libně je úrovňové křížení s koridorem, kde se plánuje i čtvrtá kolej pro výjezd na VRT, ale i kapacitní omezení v podobě dlouhé jednokolejky do… Číst vice »

Opičák

Ano, Bubeneč je asi lepší srovnání, nebo Smíchov je na tom podobně. To nákladové nádraží na Žižkově, je trochu jiné, hlavně k němu vede jednoholejná vlečka, ale chtěl jsem tím říct, že to bylo nádraží na úrovni širšího centra Prahy, což je vlastně Libeň taky. A tu funkci ztratilo. Teď ho možná nahrazuje terminál v Uhříněvsi, kde je to průmyslovější část. Ale ta poloha tam taky není ideální IMHO. Díky za shrnutí těch argumentů. Obecně si myslím, že kolejová insfrastruktura, která je v Praze stačí tak pro osobní dopravu. Kdyby přes Malešice nejezdily nákladní vlaky, tak by problém nebyl. Ale… Číst vice »

Průvodce původní Aleš

Co s tím má společného Bubeneč? Nebo jste to napsal ve stylu „hodinky jako holínky, to je stejné“?

ušatá

On ten Žižkov svůj smysl neztratil a dovézt zboží po kolejích co nejblíž osídlení a spotřebě je žádoucí. Ale jako vždy se někomu hodilo to zastvět, protože na tom dobře vydělá a ta želaznice je nejsnáze zlikvidovatelná. A vozit pak zboží do města auty kdoví odkud je zlo. A to by nikdy nemělo nastat. Stejně jako se neměly likvidovat Bubny či Vršovice.

Lukáš Chytil

A kudy jinudy byste chtěl ve směru Sever – Jih jezdit. Další elektrifikovaná trať je až Ústí nad Labem – Cheb.
Tak nejde o nějakou vlakotvorbu, ale o obyčejný průjezd. Jenže pokud chcete v pracovní dny projet Holešovice – Hostivař, máte každou hodinu asi 2 5 minutové pauzy. A to nesmí jet zrovna nic zpožděného, jinak smůla.

Opičák

Nějako novou tratí ideálně 🙂

Air Traveller

a ta trat se vezme kde?

SYN

Tak žejo, on by ji postavil. Teda – nechal postavit. Co na tom že bude asi tak 10-20x delší, hlavně že nepůjde okolo něho… není to evidentní?
A samozřejmě na té „uvažované“ trase jinudy se též vyskytnou další kteří si ji nebudou přát… možná nějaká úžasná klikatice která se většině problémových míst vyhne 🙁

ušatá

V tomto státě není ochota udržovat ani regionální tratě za pár milionů, natož chtít postavit nové tratě. U dálnic a silnic je to ale jinak, tam ročně sto miliard sem, sto milard tam. Čili otázkou je, co se opravdu chce a kdo o tom rozhoduje.

Jaaa

Libeň je průjezdné nádraží a jinudy to nejde. Stará Libeň se zbourala už dávno, takže ustoupeno dávno bylo.

SYN

Víte, jistěže by šlo postavit (pracně a za dlouho) nákladní tahy (pokud možno oddělené od osobky) zdaleka okolo všech měst (ačkoliv tedy, část té dopravy je i místní/zdrojová/cílová a ta tam zajet nějak musí) ale taky je možné aby si ti lidé stavěli domy jinde, kde nejsou v přípravě tyto plány… jinak se to zvrhne v závod „kdo tam bude dřív“ a pak v „obranu pevnosti“…

ušatá

To je opravdu absurdní, nesmyslné. Píšu více výše.

jkt

Je uplne bezne, ze se mesto rozsiruje, a ze na “drahem pozemku” uz nestoji fabrika, ale bydleni. Vizte treba nakladove nadrazi na Zizkove. Tohle je uplne normalni trzni proces.

P_V

Tak ať ti developři tržně sprželu postaví nové trati a špeditérům nová překladiště, aby si na uvolněném místě mohli developit bytovky.

P_V

Zatím to dopadlo tak, že Railcargo dostal ze Žižkova výpověď a když si chtěl za své peníze postavit náhradní překladiště v prostotu, který byl na to územním plánem určen, tak ho vyštípali majitelé několika nových bytovek. Což není zrovna příklad tržního přístupu, to smrdí nějakými manipulacemi.

ušatá

Ano, to je zlatý příklad toho, jak to chodí a kdo a co rozhoduje. A pak je na místě otázka, k čemu máme ta odborná ministerstva, politiky, odborná pracoviště, když si stejně dělá každý, co chce a platíme to pak všichni a nejen penězi. A k čemu jsou nám zákony, normy, předpisy!

ušatá

Ne, to je paskvil, nerozum, neodborné – laické řešení, které je v podstatě škodlivé. Nakonec výsledky jsou vidět dnes a denně.

Alibaba

Protože když se tam ta trať stavěla, tak tam ještě město v podstatě nebylo.
Jak si představujete železniční obchvaty Prahy?
A myslíte si, že takovéhle nové tratě politici podpoří? To totiž není o kroucení kolečkem, kterému většina politiků jenom rozumí.

Air Traveller

ta nadrazi tam byla v dobe, kdy praha do techti mist jeste ani nesahala. tobarni ctvrti a zeme nikoho.

pokud se tam lidi nastehovali a stezuji si, tak at se zas odstehujou. je to jejich problem.

ušatá

Protože i do toho města musíte nějak zboží dostat a je to lepší než po silnicích a kamiony. Dále je tu jeden problém, o kterém jsem psal, že území ČR je hustě zastavěné a tak už neexistuje místo, které by nějakou stavbou, zjména dopravní nebylo narušeno. A prioritou musí být zachování funkce krajiny, zastavit její ohřev, zajistit jímaní a zadržování vody, zdravé prostředí pro lidi apod. A ještě nedávno v Malešicích i Libni byly pole, louky. A takto dopadá celé okolí všech měst a obcí. Takže řešení opravdu je úplně jinde. Ale hlavně se musí přestat s naivními názory, že… Číst vice »

Rušňovodič Peter

okrajom populárnej rekreačnej oblasti Partizánskej Lúky v BA vlaky jazdia po Červenom Moste a niektoré aj zastavujú na zastavke BA-Zelezná Studienka, a nikomu tam nikdy neprekážali. Malým deťom hrajucim sa na ihrisku ešte ukazujú, že „aha, ide vláčik“.

Martin Verner

Dalo to hodně práce, zeptat se všech a vždycky?
Nebo je to „nikomu nikdy“ klasická dojmologie typu „když to nevadí mně, tak jsou z toho všichni nadšení“?

Rušňovodič Peter

Nikde som neevidoval žiadnu peticiu o zrušenie trate, či jej preložku. A dokonca ani ziadnu staznosť znepokojených matiek a tetčických vodárov v miestnych mediách. A ľudia využivajúci rekreačnú zónu dokonca ocenia, že môžu +ale nemusia) využit na dopravu tam a späť aj vlak.

Jan Ackermann

Tedy pane Vás bych chtěl mít za souseda 😁. Možná by bylo jednodušší, kdybyste namísto takové ijakých příspěvků o tom, co by kdyby někomu někde mohlo či nemělo vadit posílal soubor s tím, co Vám osobně vadí a co Vás osobně uráží a obtěžuje. Každý za sebe.

Nemel

Kdybyste se trochu zamyslel, tak zjistíte, že pan Verner má pravdu. Obraty typu“Nikdo nikdy“ a „Všichni vždycky“ jsou naprosto prázdné, nicneříkající a tudíž nepodstatné. Při řešení jakéhokoli problému se s tímto přístupem nepohnete, je potřeba mít v ruce skutečná čísla.

Air Traveller

Ryzí nimby.

Neskutečný

Marťas

Pane, to je ostuda… Ve slově na pět písmen udělat tři chyby… Pindy je správně 🤣🤣🤣

Nedbal

Klasický sexistický nahnědlý prase.Pozdravuj Tomia

Marťas

Ubožáčku… Ať ti veterinář promptně změní medikaci, tyhle prášky ti nedělají dobře

Air Traveller

vzdyt ma pravdu.

tyhle matky, sdruzujici se ve fancy facebook skupinach, a jeste se nudici doma na materske, to je pohroma pro stavbu cehokoli.

ušatá

Nejen pro stavby!

Nemel

Evidentně si to pletete s jiným slovem, ve kterém je místo jednoho z písmen použito písmeno Z. Taky pozdravujte, ať už jdete kamkoli…ale hlavně se přitom nepřeřekněte.

Augusto

…jak to tady čtu, tak nejlepší by bylo, aby se všichni odstěhovali na Mars a byly tu jen dálnice a železnice…co je mi do toho, že někdo chce z leva do prava převážet auta a kontejnery…ze vesnican nemůže dojet autem do města a vlak jede pomalu… soukromý majetek je nedotknutelny a muzu ho hajit vsemi pravnimi prostredky…

Martin

vysvetlete mi zde jedinny duvod, ktery je relevantni proti teto stavbe… relevantni, ktery zde zasahne do soukromeho majetku, ci ho ohrozi… Ja si to misto byl dukladne prohlednout…

Petr Herbrik

Ano, podle vás by bylo nejlepší, kdyby všude jen bydleli lidé, neexistovali by žádné dopravní cesty, nikdo by se nikam nepřepravoval (maximálně pěšky) a všichni by si na vlastní zahrádce pěstovali vše, co by potřebovali k obživě. Prostě taková předprvobytně pospolná společnost. Uznávám, že to by bylo jistě nejekologičtější. Já vám něco poradím: založte si politickou stranu a s tímto programem vejděte do voleb a když vás lidé zvolí a vyhrajete volby, můžete to zavést do praxe. Nechci vás podceňovat, ale troufnu si tipnout, že získáte tak 0,01% hlasů.

Pavel

Existuje nekde přesná vizualizace? Jak most poškodí cyklostezku pod ním? Nejak to nechápu.

duda72

Ne, to se jen bojí, že při výstavbě … Přitom to vyplývá ze všeobecné legislativy: poškodils? … oprav nebo zaplať opravu, jak jednoduché

MaT

No a hlavně ve směru od Hrdlořez tam sice jsou dvě cesty – jedna relativně nová, co vznikla při té revitalizaci a obnově meandrů Rokytky, ale je to šotolina, která od té doby nebyla nijak udržovaná a ten povrch už je dost degradovaný. A druhá cesta je podél nějakých chatiček, ta je mnohem starší, ale taky je v nic moc stavu. Takže kdyby pak po dokončení stavby přesmyku se tyhle dvě cesty opravily či postavily nově, byla by to pro místní (a i ty projíždějící cyklisty) ještě výhra…

Dejf

tak ona ta cesta podél chatiček jaksi patří k těm pozemkům pod chatičkama. víceméně by asi ty chataři neměli problém tu cestu převést na město (znám jenom jednoho), ale chtěli by za to převedení pozemků na stavební, vodu, kanalizaci a eletřinu… což chápu že se asi nesplní.

Alibaba

Takto proběhla oprava v údolí Orlice z Brandejsa do Ústí, taky cyklostezku rozjezdili, taky si ji opravili. Vědělo se o tom od začátku a všichni to akceptovali, jak stavaři tak správce cyklostezky a uživatelé.

Petr-S

neboli shrnuto: dvě krávy našly způsob, jak světu ukázat svou „důležitost“

Petr

Prostě musí přijít někdo z gulama, a když se přesmyk nepostaví, tak se zajistí organizačně nějaký kompromis osobka vs nakladka.Prostě celková kapacita a tu rozděli, a nepustit tam ani o jedno kolo víc.

duda72

Můžete použití něco podobného doložit u dálnice? … „tady se nám 4 pruhy nevejdou, tak na dva kiláky budou jen tři… „?

Kebab

D35 Úlibice – Žernov.

X 1

Ano, často k vidění v Alpách (Rakousko, Švýcarsko, Německo, Francie, Itálie). Jak na dálnicích, tak i železnicích.

Luboš

Prostě, dokud se bude dávat neomezený prostor aktivistických blbečkum, tak se tady v ČR nikdy nic nepostaví….jenom kecy,kecy.

Lukas

Panove ctete vubec ty clanky nebo jen nadpisy.Ty zeny nepolemizujou nad tim,ze je to potreba,oni resi to,ze ten projekt je cely 20 let stary,kdy to vypadalo jinak cela ctvrt.Jenom pohledem na mapy,na dvou mistech byla pred dvaceti lety hlina,ted dva bytovy komplexy.Chce to udelat novou studii,kde by treba cast byla v tubusu apod,a ne pouzivat 20 let stary veci.

Jan Neruda

Když si někde stavím nebo kupuji bydlení, je potřeba se podívat, jaké je tam okolí a zjistit si, co se v budoucnu dá očekávat. Před 20 lety, když tam obytná čtvrť vznikala, se už plánoval přesmyk. Takže máslo na hlavě mají ti, kdo se tam nastěhovali. Ti s tím před 20 lety měli počítat

Juraj

A četl jste ho vy? Cituji: „Opakovaně se ptáme po analýze přínosů a ztrát tohoto projektu.“
I na plachtách na místním hřiště se opakovaně zpochybňuje význam celého projektu, ačkoliv se stačí na chvilku postavit k nádraží na Libni a sledovat kličkování S49.

ušatá

Jenž by tomu aspoň trochu museli rozumět a zamyslet se nad sebou, co udělali špatně.

Alibaba

A oni připomínkujou nějaké hlukové studie a jejich nedostatky?
Mám pocit z celého vyjádření, že jsou proti stavbě jako celku z principu, a žádnou diskuzi nepřipouští.

Martin

Ano je 20 let v planu avsichni o tom vedi, vc. mistnich… a je vedle puvodnich trati, tedy jde jen o rozsireni a premosteni koridoru…

none

A pak zase studii a pak ještě jednu. A mezitím do toho budou házet vidle všichni, co si budou myslet, že bojují za dobrou věc.
A pak tu někdo třeba napíše, že to celé je 20 let staré a chtěli by to celé předělat.

Martin

Ono je relevantni argument zastaralost projektu, ale tady neni zadny duvod ho pouzit, 20 let je sice dlouho, ale relativne kratka doba a stale jde o ten samy projekt na tom samem miste, nikdo ho nezmenil a vsichni o nem vi, alternativa neni…
A jina varianta by znamenala premosteni celeho udoli az po letnany, a mnohem blize zastavbe a jeste s nutnosti noveho seradiste…

ušatá

Co tam ale ty bytové komplexy dělají? Ty tan být neměly nebose mělo jasně říct, co tam k nim přibude a že se s tím musí smířit. Takže si za to mohou it, co tam bydlí sami a pak ti, co o výstavbě rozhodovali a úrovedli ji. Takže nikoho to nezajímá a zajímat nemusí. Takže stavět, a když tak ať si jdou k soudu. Tady to skutečně nemá nic společného se životním prostředím, zdravím, klimatem…….atd. A že jsem v těchto záležitostech dost nekompromisní.

Michal

Jedná se o aktivistky, které hájí zájmy ropné a kamionové lobby, kterým vadí, že společnost Metrans snižuje emise CO2 na méně než desetinu. Kamioňáci a ropné společnosti jsou také soukromé společnosti, které navíc ničí životné prostředí.Pokud nebydlíte na Kbelské, tak mrkněte na teploměr.

rodilyslavkovak

A s takovými se musí jednat bez milosti. To není jako práce s buzolou, děti!

Bobik

Nechápu, proč se s nima tak mažou. Je ten přesmyk v územním plánu? Je. Věděli o tom? Věděli, sami to přiznávají. Takže jejich vlastní hloupost, že nejspíš naletěli developeovi na krásný vizualizace.
A že tam město investovalo a teď hrozí, že se to stavbou zničí? Tak ať žalují příslušného úředníka za nekoordinaci a zmařenou investici.

Frantík

No pozor, pokud se stavbou něco „zničí“ objektivně (čili třeba ta cesta/chodník bude rozježděná, ne to, že bude železnice překážet ve výhledu), pak to musí investor normálně nahradit. To by ale neměl být problém, pokud si s nimi SŽ nebude chtít vytřít zadek.

Bram

S madam Všetečkovou a s madam Hornovou, respektive s jejich nesmyslnými požadavky na žádnou stavbu by se měl vypořádat úřad vcelku rychle, pokud v podání nejsou chyby.

Petr Herbrik

Ono jde také o to, že se dává sluchu těm, co zastávají „můj“ zájem a já pak klidně můžu říkat opak. Proč většina optimalizátorů neslyší na volání občanů, když chtějí dopravu na jistých lokálkách, ale když se ozve třeba jediný hlas proti železnici, tak najednou všichni politici a optimalizátoři: musíme dbát na názor občanů.

Petr Herbrik

Možná by bylo zajímavé zjistit, co jsou ty „aktivistky“ zač a čím se živí jejich manželé, třeba by to ten jejich odpor k železnici vysvětlilo.

Petr Herbrik

Nedokážu vymazat z paměti, jak jeden jediný zahrádkář kdesi v Hnojníku dokázal zabránit železniční přepravě mezi automobilkama v Nošovicích a Žilině a díky „němu“ budou možná navždy jezdit mezi těmato automobilkama proudy kamionů.

Alibaba

A nezabránil jen elektrizaci? Nebo tam byla i nějaká oprava (třeba pro zvýšení nápravového tlaku)? Protože vlaky můžou jezdit i teď (jen v dieselu). A nebo je tam omezení na počet nákladních vlaků?

Petr Herbrik

Samozřejmě, že by se tam dalo jezdit s nákladníma vlakama i v dieselu, ale vtip je v tom, že se to postavilo tak, že pokud nebude elektrizace, nebude nákladka a elektrizaci zabránil 1 (slovy jeden) zahrádkář (kdoví jestli vůbec věděl proti čemu protestuje), takže tam šlo jen o to, aby se té nákladce za každou cenu zabránilo, i když ta cena je naprosto absurdní. A tohle může být podobné, zvlášť když už se to řeší 20 let. Tak teď když už se to dokázalo prorazit politicky a po všech ostatních stránkách, vymyslíme aktivistky jako ve Hnojníku zahrádkáře.

ušatá

Ano, souhlas. I to svědčí o tom, co se tu děje a kdo a v čím zájmu rozhoduje, jaké jsou koncepce a proč!

Petr Herbrik

Já bych těm aktivistkám nechal jezdit proudy kamionů před barákem s argumentem: bráníte železniční dopravě, tak si užijte kamiony, které tím tak podporujete.

Lukas

Ten presmyk ale nezpusobi to,ze se 80% nakladnich aut dostane na koleje.To bude v radu ks za rok.Aby to fungovalo co vy rikate tak by se muselo investovat uplne jinde.

Alibaba

Ano, je spoustu dalších míst, kde by se na železnici mělo investovat pro zvýšení kapacity. Ale i tohle je jedno z nich.

Michal Drábek

Aktivistkám bych dal za pravdu pouze ohledně estetiky stavby – určitě by se vyplatila architektonická studie, která by navrhla citlivější začlenění stavby do skutečně malebného a udržovaného okolí. Veřejný přínos by měl být obyvatelům jasně vysvětlen – náklady se budou převážet tak jako tak, ale železnice je menší zlo. Jinak obyvatelé Prahy 9 asi nemají takové konexe jako obyvatelé vilek na Praze 6, kteří dokázali zahnat trať 120 do podzemí – a tedy odložit její modernizaci v tomto úseku v podstatě na neurčito 🙁. Ano, tady někde bych hledal odpověď, proč nás Poláci předbíhají…

Ondřej Wagner

Byl jste se někdy podívat na domky např u ulic U dráhy nebo U přechodu? Tam by druhá kolej znepristupnila příchod nebo příjezd k těm vilkam. Jinak by taková dvoukolejna intenzivně provozovana železniční trať vyžadovala mimourovnove křížováni se všemi ulicemi a přechody a protihlukové stěny téměř po celé délce.
Jinak tunelovou variantu pod Bateriemi a ÚVN blokují různí NIMBYste a ÚVN.

ušatá

Nesmysl!!!!!

Marie Svobodová

Ono je to těžké nebýt NIMBY, když sám ministr dopravy je jeho jasnou esencí: https://zdopravy.cz/tunel-v-rovine-u-ministrova-bydliste-bude-jeste-o-200-metru-delsi-nez-se-dosud-uvadelo-208364/

Jan Ackermann

Právě to je zářný příklad, že takového ministra nepotřebujeme, jako všechny, co takto smýšlejí. A ne se vymlouvat nebo to omlouvat.

janvagala

….roli hrají i soukromé zájmy dopravců
Tohle je argument jako prase. A po silnicích a dálnicích jezdí kdo? Státní dopravci?

MP22

Aneb jak říct že jsem rudá „samička od prasete“ aniž bych řekla že jsem rudá „samička od prasete“

Lukas

Soukromym zajmem se mysli to,ze dopravci tlaci na projekt,protoze jim to usetri treba hodinu cekani na prujezd uzlem.ale nikdo neresi,zda to k necemu bude-napr. vhodnym argumwntem proc to chtit by byl presun nejakeho stale prepravni kapacity ze silnice na zeleznici.Kdyby to fungovalo jak tlaci dopravci na spravu zeleznic,tak ja chci taky dalnici k baraku protoze usetrim 15 minut pri ceste do prace,ikdyz bydlim v prdeli kde je dalnice k nicemu.

Alibaba

Argument pro přesun kapacity na koleje je, třeba i argument v osobní dopravě, kdy s přesmykem se můžou zavést další linky )dnes jsou omezeny kapacitou libeňského zhlaví), a tím se můžou redukovat autobusové linky, které stojí v zácpách a lidem nabídnout rychlé spojení po železnici.

A to že nákladní doprava nebude čekat ji taky trochu zlevní, jednak strojvedoucí nepracují zadarmo a může se zrychlit oběh vozidel.

janvagala

Tohle tvoje srovnání je absolutní blbost. A ty to moc dobře víš.

PetrO

Nemůžu si pomoci, ale jsou to pořád stejné kecy, které se dají použít kdekoliv jinde. Bude se tu stavět, něco se zničí, určitě by to šlo jinak, je to drahé a vlastně k ničemu…
Úsměvný je jejich argument, že se to mělo postavit před 20 lety. Jako že pak by to nevadilo, ale dneska už jo? Nechápu, finální stav bude přece stejný.
Jo, kritizovat umí každý. Ale odpověď na otázku, jak zařídit bezkolizní jízdy vlaků z Libně, to neznají.

Vesper

Nejhorší na každé změně je, že potom bude něco jinak.

Jackub

Ale před volbami má každá strana na billboardech v různých obměnách hesla o tom, že „nastartují změny“… 🤔😃🤷‍♂️

Lukas

Byl jste pred 20 lety v Libni?Byla to jedna z nehorsich ctvrti v praze.Ted patri do spicky

ABCD

Praha a její části (např. Praha 6) v podstatě říká: jezděte do Prahy vlakem. Vlaky jsou, ale někde nepěkně pomalé (15 – 20 km jedete jak dlouho ve 21. stole v hlavním městě – tedy na nejexponovanější aglomeraci ve státě?) a hlavně to místy ani kapacitně to nedávají. Praha a její části (byť třeba jiné) a hlavně někteří občané, nechtějí určité železniční stavby (možná ne určité, ale dost možná nechtějí žádné). Tady je velká úloha koordinace toho co je důležité. A tou koordinací myslím, na úrovni stát, MD, SŽ, Praha, její části a Středočeský kraj. Důležitou bych tady viděl i… Číst vice »

Ondřej Wagner

Praze 6 je jasné, že současná jednokolejna trať 120 je prakticky nepoužitelná pro VHD a proto se musí změnit, až potom je možné nutit lidi do vlaků. Praha 6 se spise snaží je vehnat do metra nebo do tramvají. Problémem je ale nedostatek vhodných zachytnych parkovišť v okoli Prahy 6.

Alibaba

Obecně mi na těch vizualizacích chybí 4 koleje z Libně do Běchovic. A ty tam kvůli napojení VRT budou, ne že ne.

Proč je SŽ a MD do těch vizualizací nepožaduje?

Co se týče přesmyku, tak škoda psát. Samozřejmě se řeší tunel a jeho varianty rozšíření, zas tak blbí na SŽ nejsou, akorát je to jiná etapa, která se dá a má stavět jako následná. Kdyby to byla jedna stavba, tak by to pro projednávání byl, při stylu připomínek, dvojnásobný opruz.

Ondřej

Arogantní idioti, kteří jezdí zásadně autem. Doufám, že úřad ty připomínky rozcupuje a vznikne tam brzo novej krásnej most.

L.

Nene, obávají se zničení cyklotrasy, takže to budou cyklisti!

MP22

Úplně jinak. Jsou to biomatky který mají prd co na práci, manžel celej den v kanclu a jim z toho už hrabe, tak vymýšlí tyhle blbosti.

Fučida

No krásnej – ať už tam postaví cokoliv, nad tím údolím to bude hnus fialovej (nebo podle vizualizace zelenej, odkud nerezaví).
Bohužel asi jiný řešení není a doprava to nutně potřebuje.

Vesper

Stát by měl natvrdo NYMBYstům říct, že přesmyk se postaví bez ohledu na jejich názor, protože ten přesmyk je pro státní ekonomiku důležitější než oni.

Martin

Z komentované vycházky na jednom úseku VRT Praha:

NIMBYstka: „A kdo ochrání tadyten pramen?!??!“
Hlavní projektant: „Ehm, to je výpusť z kanalizace. Ale nebojte, přeložíme ji.“

Takže asi tak…

Tonda Sehnal

🤣🤣🤣
Že ne..? 😁🤦🏻

Ondřej Wagner

NIMBYstkam a NIMBYstum je ekonomika, zejména důležitost dopravy naprosto ukradená. Oni preferují pouze své osobní zájmy a je jim zcela jedno, co s ekonomikou státu bude. Zpravidla nemají žádné ekonomické nebo technické vzdělání, protože to k posouzení řady dopravních projektů podle nich nepotřebují. Jim postacuji jenom nějaké humanitní školy. Prostě u těch aktivistů je procento ekonomických nebo technických vzdělancu méně než v běžné populaci. Nicméně přesvědčovat ostatní o své pravdě umí.

trafopajka

Ekonomika je humanitní věda, ne technická.

Marťas

Tak v zásadě se vysokoškolské vzdělání rozděluje podle dotazů na čtyři hlavní odvětví…
Absolvent přírodních věd se ptá: Proč to funguje…?
Absolvent technických věd se ptá: Jak to funguje…?
Absolvent ekonomických věd se ptá: Kolik to stojí…?
A absolvent humanitních věd se ptá:
Máte naši věrnostní kartičku 🤣🤣?

mgr.pavel

Absolvent humanitních věd se ptá „a co na to člověk..?“

Člověk je jaksi důležitým prvkem v celé té.. mno, společnosti. Můžete vyrábět sebelepší výrobek, vědět jak funguje a kolik stojí, ale na konci toho všeho jej bude kupovat a ovládat člověk, že.

Navíc, život není jen o ekonomice a technice, fakt ne..

(ale pokud jste to myslel jen jako vtip, pak dobrý)

Ondřej Wagner

Možná, že absolvent humanitních studií se ptá, co na to člověk, ale neptá se, co na to lidi. Protože téměř jakákoliv stavba, a zejména dopravní, se nějakým způsobem dotkne života některých lidí, i když přinese prospěch mnohem většímu počtu lidí. Ale to ty humanitare moc nezajímá.

Hicham

Nikdy to ovšem není o jednom člověku. Právě proto se posuzuje ta celospolečenská přijatelnost – jestli to globálně těm lidem, kterých se ten projekt týká, spíš pomůže, či nikoli. Těm, kterým zvýšíte spolehlivost při každodenní dojížďce vlakem, kterým zajistíte spolehlivější dodávku zboží, kterým zvýšíte bezpečnost na ulicích eliminaci alespoň části aut a zlepšíte zdraví tímtéž, bezpochyby ano. Psychické újmy jednotlivců z toho, že se po dobu stavby sáhne do parku, který se následně uvede do lepšího stavu než je dnes, vyčíslitelné bohužel nejsou.

Ondřej Wagner

To, že ekonomika je humanitní věda sice vím, nicméně pokud má k něčemu být, tak musí odrážet také technický rozvoj území a jeho přínos, zatímco většina dalších humanitních odvětví takový přínos nezohlednuje.

Kubrt

Ekonomika = hospodářství. Ekonomie = věda o ekonomice. Humanitní nebo technická? Něco mezi, záleží, kdo a s jakým aparátem jí provozuje.

P_V

Je to věda o matematické formalizaci důsledků lidského chování.

Dejf

ekonomka v praze je odštěpený „závod“ techniky, takže bych tam tolik humanitních základů nehledal…

Jaaa

Typický omyl lidí, kteří o ekonomii vlastně nic neví. 🙂

krteček

Tak ty mají dost, s tímhle materiálem budeme stavět VRT?

Standa

Jojo hezky si kakaj do pusinky… Poukazují na soukromí zájem dopravců přitom jim jde taky o jejich soukromý zájem .. hezky to však zabalují že je ta jejích obhajoba ve veřejném zájmu. Přitom rychlejší přeprava zboží vlaky místo kamiony je ve veřejném zájmu.

Jarda

Pak všichni brečte, jak nás Polsko postupně ve všem předbíhá. Tady je jedna malá, ale o tom důležitější stavba, ale prostě se to bude blokovat. To postupné zaostávání ČR není o tom, jestli tu vládne Babiš, Fiala nebo kdokoliv jiný. To je prostě o mentalitě tohoto národa.

Průvodce původní Aleš

Myslím, že tohle mluví za vše: „Podle nich je evidentní, že roli hrají i soukromé zájmy dopravců a měla by tak být jasně vyčíslena hodnota dodatečného zisku pro soukromé subjekty.“

Chyby v zákonech

Nejde doufat že se nikdo neozve ale chce to řešit problém od začátku a stavět za prvé bez odkladu kvůli napadání a hlavně konečně zajistit aby napadající platili kauce a škody do způsobí

Stráťa

Ne, tohle opravdu není cesta. Možnost ozvat se proti nějaké stavbě by neměla být omezena jenom na velmi bohaté kteří si to mohou dovolit.

Řešení je naučit se konečně vyřizovat stížnosti a připomínky rychle a správně. Problém je že česká mentalita je řešit každý problém dalšími pravidly a omezeními takže je vše (nejen stavební řízení) příšerně neefektivní a pomalé. A protože ryba smrdí od hlavy tak potřebujeme aby konečně někdo místo psaní dalších omezujících zákonů začal konečně v těch existujících pořádně škrtat.

Hobluj

Mno. Ovšem kdo by měl být ten někdo? A současně, kdo je to ten stát? V pluralitní demokracii všichni voliči. A pro spokojenost těch místních se revitalizovalo okolí Rokytky. Za králů platilo stát jsem já. Dnes náš stát vybírají voliči s českou mentalitou co je tvoje, to je moje a co je moje, do toho ti nic není. Ryba smrdí od hlavy –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ tou hlavou jsou voliči věřící, že bude líp samo od sebe. Často závistiví jako zde s požadavkem na vyčíslení hodnoty dodatečného zisku pro soukromé subjekty. Ty ovšem platí daně a dávají práci zaměstnancům, kteří je platí také.… Číst vice »

Horizon

V Poľsku sú podobné problémy.

Jaaa

Studie přínosů… Tohle je jedna z mála staveb, kde znamená studie přínosů versus náklady (a to i náklady těchto NIMBYstek všude jezdících auty) jen vyhozené peníze, protože přínos v ekonomické oblasti státu i města je už na první pohled jasný a jiná varianta vlastně neexistuje. Ale ať se teda udělá. Musí vyjít, i kdyby se stokrát nechtělo. Hodnota běžné piknikové loučky a okrajových území parku bez jakékoliv další kulturní nebo přírodní hodnoty bude při jakémkoliv hodnoceni proti celkovému tlaku na populační rozvoj východní části širší pražské aglomerace a kapacity hlavní nákladní tepny v republice naprosto marginální, i kdyby park využívalo… Číst vice »

noerf

O plánovaném přesmyku se ví dvacet let, oblast prošla v posledních deseti letech výraznou proměnou a stala zajímavou rezidenční lokalitou. Takže o přípravě tě stavby většina lidí věděla nebo měla vědět. Ale nikdo nechce výstavbu nové infrastruktury v blízkosti jeho obydlí.

Knížecí rada

Přesně tak. S tím si tam ty byty kupovali, takže tohle riziko měli zohlednit do své investice.

krteček

Několikrát byl v televizi jouda, kterej nesnáší vlaky a koupil si koupil byt vedle libeňskýho ranžíru. Pak plakal ze v noci jezdí vlaky, na místo toho aby mu řekli ten ranžír tu byl dřív, tak hledali ranžír kam se přesunou kvůli jednomu blbci.

mar.tomx

Jako ten jouda, co si koupil byt s výhledem na hřiště Viktorky Žižkov a diví se, že mu tam v neděli od 10:15 hrají fotbal.

Klondajk

Souhlas. „území se změnilo“ – území se samo nemění, mění ho lidé. A pokud jim developer neřekne, že je tam v plánu trať (taky proč by to dělal, že) tak to není problém železnice.

Honza

Hezký pojem developer neřekne. Zrovna u realit developerům se věřit nedá. Jsou to laciné PR prezentace až za hranou nekalých obchodních praktik. Kdyby takhle prodával svoje produkty nějaký eshop, tak by mu ČOI sekala jednu pokutu za druhou. Ale na developery nějak stát nemá zájem si posvítit. Já bych ale čekal, když se obecně ví, že se developerům nedá vše věřit, že když někdo dělá životní investici za milióny, tak si ověří celé okolí, co se tam plánuje atd. Zejména v dnešní době je to o tom na hodinu sednout k internetu.

MP22

Když si kupuju byt za několik milionů, tak první co udělám je to, že si pořádně projedu územní plány a katastry v okolí. Když to neudělám, jsem idiot. A takovým lidem by neměl stát ustupovat.