Boj o Libeňský přesmyk: Co vadí místním na řešení největšího úzkého hrdla české železnice

Vizualizace variant Libeňského přesmyku. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýVizualizace variant Libeňského přesmyku. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný

Opakovaně se ptáme po analýze přínosů a ztrát tohoto projektu, říkají místní.

Odebírat
Upozornit na
guest
87 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Juraj

„Přesmykem totiž sice dojde ke zdvoukolejnění trati do Malešic, ta však bude svedena do pouze jednokolejného tunelu pod vrchem Tábor.“

Toto je totální pseudoargument. Kapacita tratě se sice radikálně nezvýší, ale odstraní kritické kolizní místo s koridorem na Kolín. To je samo o sobě obrovský přínos, bez ohledu na ten zbytek.

Antonín

Souhlasím, přesmyk je víc než nutný a už bychom měli mít zákon, aby nebylo možné se trvale odvolávat různými pseudoekology a natahovat stavbu na desetiletí, ona nakonec stejně vznikne, jako jiné, jen to stojí nervy a mnohdy i životy, jako třeba průtahy s D8. Na druhou stranu je otázka, zda by nebyla možná, i když určitě dražší varianta s raženým tunelem v daném místě.

Martin Verner

Tak, a teď něco, co se nebude líbit. Fajn, přesmyk se postaví. A co dál? Odstraní se úzké hrdlo a zavládne železniční ráj? Každý náklad a každá osobka vždycky odevšad všude včas a rychle a konkurenceschopně? Nebo se problém jen posune jinam? Tohle uvažování SŽ a spol. je prostě neskutečně krátkozraké. Všechny problémy navždy vyřeší jeden přesmyk, dva tunely a tři spojky, jo a ještě VRT, a pak už bude všechno navždy úžasné… přátelé, nebude. Kapacitní nákladní doprava prostě nepatří do měst. I přes ty neskutečné bariéry ,které železnice ve městech vytváří, obrovský zabraný prostor, který by mohl být využit… Číst vice »

Juraj

To, že se odstraní úzké hrdlo na Libni, má obrovský pozitivní dopad jak pro provoz na koridoru, tak i pro osobní a nákladní dopravu do Malešic.

Vaše argumentace je jako říkat: „opravili jsme děravou střechu, ale pořád to není útulné bydlení!“ No není, ale to neznamená, že se ta střecha nemusela opravit.

Jinak spojka přes Malešice existuje právě proto, aby cargo nemuselo přes hlavák. Zábor prostoru je výrazně menší než leckterá silniční radiála, a environmentální zátěž je taky menší, takže toto nemá cenu dál rozvádět.

Martin Verner

Koukám, že umění vnímat psaný text je čím dál tím vzácnější. Píšu snad někde, že by se ten přesmyk neměl stavět?
Vaše alegorie by měla spíš znít „opravili jsme děravou střechu, barák sice pořád padá, ale teď je v něm sucho, takže nic dál řešit nebudeme.“

opičák

vidim to stejně, ale takhle z nadhledu to nedokazou vnimat lide, kteri maji pevne uhly pohledu a nemenna presvedceni. tady budete narazat vzdy 😉

Ondros

Ano, soukromý zájem tam skutečne existuje. Těchto dvou paní aktivistek. Akorát straší maminky na hřišti, jak jsi jejich děti nebudou moci hrát. Jezdím okolo a ty jejich plakáty vídám. Nechápu, že mohou takto dlouho blokovat tak potřebnou stavbu. Taky by jim mohl někdo vysvětlit, že právě kvůli chybějícímu přesmyku není možné osobní spojení mezi Libní a Hostivaří ve všední den.

opičák

nakladni vlakova doprava do sirsiho centra a obytnych a rekreacnich casti mesta proste nepatri. proc je nakladni doprava v Malesicich nebo Libni, když už to jsou obytne ctvrti.
chapu, ze stat potrebuje napravit svoji laxnost, ale i kdyz za tri roky most postavi, bude to zase malo. tohle reseni je uz proste za zenitem. nechapu, proc neni nakladni seradiste nekde na vychode prahy… Jirny, Poricany..

Luk

V těch vesnicích a městech za Prahou to nebudou místní chtít úplně stejně, jako to nechtějí ti v Praze, a budou proti nim bojovat (jako bojují proti VRT). A důvody budou víceméně stejné. Tyhle stavby prostě nebudou oblíbené nikde.

opičák

jo, to chapu, ale na prikladu terminalu vychod pro VRT, který se staví v polich se ukazuje, ze je to nejmin bolestive.
ja chapu vlastne vsechny strany, jen se na to divam z vetsiho nadhledu.

Jan Neruda

Libeň i Malešice byly průmyslovými čtvrtěmi.
Proto tam ty tratě , stanice a seřadiště jsou. Postupem času se z toho stávají čtvrti obytné, ale železniční infrastruktura tam je a být musí. Nelze ustupovat s tratěmi a stanicemi, které tam jsou víc než 100 let požadavkům těch, kdo si v bývalé průmyslové zóně postaví obydlí. Takto to nemůže fungovat. Šli tam s tím, že ta dopravní infrastruktura tam je. Nebylo to opačně

opičák

a ja si prave myslim, ze lze 😉 stejne jako prestalo davat smysl nakladove nadrazi zizkov, tak prestava davat smysl i liben. myslim, ze moderni zeleznice, a to i ta nakladni, si zaslouzi vic.

jkt

Je uplne bezne, ze se mesto rozsiruje, a ze na “drahem pozemku” uz nestoji fabrika, ale bydleni. Vizte treba nakladove nadrazi na Zizkove. Tohle je uplne normalni trzni proces.

Rušňovodič Peter

okrajom populárnej rekreačnej oblasti Partizánskej Lúky v BA vlaky jazdia po Červenom Moste a niektoré aj zastavujú na zastavke BA-Zelezná Studienka, a nikomu tam nikdy neprekážali. Malým deťom hrajucim sa na ihrisku ešte ukazujú, že „aha, ide vláčik“.

Martin Verner

Dalo to hodně práce, zeptat se všech a vždycky?
Nebo je to „nikomu nikdy“ klasická dojmologie typu „když to nevadí mně, tak jsou z toho všichni nadšení“?

Tomáš M

U některých staveb kompromis nemá vůbec existovat…..stačí se nyní podívat na Polsko. Dálnice hotové a za dalších 10 let budou před námi i s železnicí…..

Air Traveller

Ryzí nimby.

Neskutečný

Marťas

Pane, to je ostuda… Ve slově na pět písmen udělat tři chyby… Pindy je správně 🤣🤣🤣

Augusto

…jak to tady čtu, tak nejlepší by bylo, aby se všichni odstěhovali na Mars a byly tu jen dálnice a železnice…co je mi do toho, že někdo chce z leva do prava převážet auta a kontejnery…ze vesnican nemůže dojet autem do města a vlak jede pomalu… soukromý majetek je nedotknutelny a muzu ho hajit vsemi pravnimi prostredky…

Pavel

Existuje nekde přesná vizualizace? Jak most poškodí cyklostezku pod ním? Nejak to nechápu.

duda72

Ne, to se jen bojí, že při výstavbě … Přitom to vyplývá ze všeobecné legislativy: poškodils? … oprav nebo zaplať opravu, jak jednoduché

MaT

No a hlavně ve směru od Hrdlořez tam sice jsou dvě cesty – jedna relativně nová, co vznikla při té revitalizaci a obnově meandrů Rokytky, ale je to šotolina, která od té doby nebyla nijak udržovaná a ten povrch už je dost degradovaný. A druhá cesta je podél nějakých chatiček, ta je mnohem starší, ale taky je v nic moc stavu. Takže kdyby pak po dokončení stavby přesmyku se tyhle dvě cesty opravily či postavily nově, byla by to pro místní (a i ty projíždějící cyklisty) ještě výhra…

Dejf

tak ona ta cesta podél chatiček jaksi patří k těm pozemkům pod chatičkama. víceméně by asi ty chataři neměli problém tu cestu převést na město (znám jenom jednoho), ale chtěli by za to převedení pozemků na stavební, vodu, kanalizaci a eletřinu… což chápu že se asi nesplní.

Alibaba

Takto proběhla oprava v údolí Orlice z Brandejsa do Ústí, taky cyklostezku rozjezdili, taky si ji opravili. Vědělo se o tom od začátku a všichni to akceptovali, jak stavaři tak správce cyklostezky a uživatelé.

Petr-S

neboli shrnuto: dvě krávy našly způsob, jak světu ukázat svou „důležitost“

Petr

Prostě musí přijít někdo z gulama, a když se přesmyk nepostaví, tak se zajistí organizačně nějaký kompromis osobka vs nakladka.Prostě celková kapacita a tu rozděli, a nepustit tam ani o jedno kolo víc.

duda72

Můžete použití něco podobného doložit u dálnice? … „tady se nám 4 pruhy nevejdou, tak na dva kiláky budou jen tři… „?

Kebab

D35 Úlibice – Žernov.

X 1

Ano, často k vidění v Alpách (Rakousko, Švýcarsko, Německo, Francie, Itálie). Jak na dálnicích, tak i železnicích.

Luboš

Prostě, dokud se bude dávat neomezený prostor aktivistických blbečkum, tak se tady v ČR nikdy nic nepostaví….jenom kecy,kecy.

Lukas

Panove ctete vubec ty clanky nebo jen nadpisy.Ty zeny nepolemizujou nad tim,ze je to potreba,oni resi to,ze ten projekt je cely 20 let stary,kdy to vypadalo jinak cela ctvrt.Jenom pohledem na mapy,na dvou mistech byla pred dvaceti lety hlina,ted dva bytovy komplexy.Chce to udelat novou studii,kde by treba cast byla v tubusu apod,a ne pouzivat 20 let stary veci.

Jan Neruda

Když si někde stavím nebo kupuji bydlení, je potřeba se podívat, jaké je tam okolí a zjistit si, co se v budoucnu dá očekávat. Před 20 lety, když tam obytná čtvrť vznikala, se už plánoval přesmyk. Takže máslo na hlavě mají ti, kdo se tam nastěhovali. Ti s tím před 20 lety měli počítat

Juraj

A četl jste ho vy? Cituji: „Opakovaně se ptáme po analýze přínosů a ztrát tohoto projektu.“
I na plachtách na místním hřiště se opakovaně zpochybňuje význam celého projektu, ačkoliv se stačí na chvilku postavit k nádraží na Libni a sledovat kličkování S49.

Alibaba

A oni připomínkujou nějaké hlukové studie a jejich nedostatky?
Mám pocit z celého vyjádření, že jsou proti stavbě jako celku z principu, a žádnou diskuzi nepřipouští.

Michal

Jedná se o aktivistky, které hájí zájmy ropné a kamionové lobby, kterým vadí, že společnost Metrans snižuje emise CO2 na méně než desetinu. Kamioňáci a ropné společnosti jsou také soukromé společnosti, které navíc ničí životné prostředí.Pokud nebydlíte na Kbelské, tak mrkněte na teploměr.

Bobik

Nechápu, proč se s nima tak mažou. Je ten přesmyk v územním plánu? Je. Věděli o tom? Věděli, sami to přiznávají. Takže jejich vlastní hloupost, že nejspíš naletěli developeovi na krásný vizualizace.
A že tam město investovalo a teď hrozí, že se to stavbou zničí? Tak ať žalují příslušného úředníka za nekoordinaci a zmařenou investici.

Bram

S madam Všetečkovou a s madam Hornovou, respektive s jejich nesmyslnými požadavky na žádnou stavbu by se měl vypořádat úřad vcelku rychle, pokud v podání nejsou chyby.

Petr Herbrik

Ono jde také o to, že se dává sluchu těm, co zastávají „můj“ zájem a já pak klidně můžu říkat opak. Proč většina optimalizátorů neslyší na volání občanů, když chtějí dopravu na jistých lokálkách, ale když se ozve třeba jediný hlas proti železnici, tak najednou všichni politici a optimalizátoři: musíme dbát na názor občanů.

Petr Herbrik

Možná by bylo zajímavé zjistit, co jsou ty „aktivistky“ zač a čím se živí jejich manželé, třeba by to ten jejich odpor k železnici vysvětlilo.

Petr Herbrik

Nedokážu vymazat z paměti, jak jeden jediný zahrádkář kdesi v Hnojníku dokázal zabránit železniční přepravě mezi automobilkama v Nošovicích a Žilině a díky „němu“ budou možná navždy jezdit mezi těmato automobilkama proudy kamionů.

Alibaba

A nezabránil jen elektrizaci? Nebo tam byla i nějaká oprava (třeba pro zvýšení nápravového tlaku)? Protože vlaky můžou jezdit i teď (jen v dieselu). A nebo je tam omezení na počet nákladních vlaků?

Petr Herbrik

Já bych těm aktivistkám nechal jezdit proudy kamionů před barákem s argumentem: bráníte železniční dopravě, tak si užijte kamiony, které tím tak podporujete.

Lukas

Ten presmyk ale nezpusobi to,ze se 80% nakladnich aut dostane na koleje.To bude v radu ks za rok.Aby to fungovalo co vy rikate tak by se muselo investovat uplne jinde.

Alibaba

Ano, je spoustu dalších míst, kde by se na železnici mělo investovat pro zvýšení kapacity. Ale i tohle je jedno z nich.

Michal Drábek

Aktivistkám bych dal za pravdu pouze ohledně estetiky stavby – určitě by se vyplatila architektonická studie, která by navrhla citlivější začlenění stavby do skutečně malebného a udržovaného okolí. Veřejný přínos by měl být obyvatelům jasně vysvětlen – náklady se budou převážet tak jako tak, ale železnice je menší zlo. Jinak obyvatelé Prahy 9 asi nemají takové konexe jako obyvatelé vilek na Praze 6, kteří dokázali zahnat trať 120 do podzemí – a tedy odložit její modernizaci v tomto úseku v podstatě na neurčito 🙁. Ano, tady někde bych hledal odpověď, proč nás Poláci předbíhají…

Ondřej Wagner

Byl jste se někdy podívat na domky např u ulic U dráhy nebo U přechodu? Tam by druhá kolej znepristupnila příchod nebo příjezd k těm vilkam. Jinak by taková dvoukolejna intenzivně provozovana železniční trať vyžadovala mimourovnove křížováni se všemi ulicemi a přechody a protihlukové stěny téměř po celé délce.
Jinak tunelovou variantu pod Bateriemi a ÚVN blokují různí NIMBYste a ÚVN.

janvagala

….roli hrají i soukromé zájmy dopravců
Tohle je argument jako prase. A po silnicích a dálnicích jezdí kdo? Státní dopravci?

MP22

Aneb jak říct že jsem rudá „samička od prasete“ aniž bych řekla že jsem rudá „samička od prasete“

Lukas

Soukromym zajmem se mysli to,ze dopravci tlaci na projekt,protoze jim to usetri treba hodinu cekani na prujezd uzlem.ale nikdo neresi,zda to k necemu bude-napr. vhodnym argumwntem proc to chtit by byl presun nejakeho stale prepravni kapacity ze silnice na zeleznici.Kdyby to fungovalo jak tlaci dopravci na spravu zeleznic,tak ja chci taky dalnici k baraku protoze usetrim 15 minut pri ceste do prace,ikdyz bydlim v prdeli kde je dalnice k nicemu.

Alibaba

Argument pro přesun kapacity na koleje je, třeba i argument v osobní dopravě, kdy s přesmykem se můžou zavést další linky )dnes jsou omezeny kapacitou libeňského zhlaví), a tím se můžou redukovat autobusové linky, které stojí v zácpách a lidem nabídnout rychlé spojení po železnici.

A to že nákladní doprava nebude čekat ji taky trochu zlevní, jednak strojvedoucí nepracují zadarmo a může se zrychlit oběh vozidel.

PetrO

Nemůžu si pomoci, ale jsou to pořád stejné kecy, které se dají použít kdekoliv jinde. Bude se tu stavět, něco se zničí, určitě by to šlo jinak, je to drahé a vlastně k ničemu…
Úsměvný je jejich argument, že se to mělo postavit před 20 lety. Jako že pak by to nevadilo, ale dneska už jo? Nechápu, finální stav bude přece stejný.
Jo, kritizovat umí každý. Ale odpověď na otázku, jak zařídit bezkolizní jízdy vlaků z Libně, to neznají.

Vesper

Nejhorší na každé změně je, že potom bude něco jinak.

Jackub

Ale před volbami má každá strana na billboardech v různých obměnách hesla o tom, že „nastartují změny“… 🤔😃🤷‍♂️

Lukas

Byl jste pred 20 lety v Libni?Byla to jedna z nehorsich ctvrti v praze.Ted patri do spicky

ABCD

Praha a její části (např. Praha 6) v podstatě říká: jezděte do Prahy vlakem. Vlaky jsou, ale někde nepěkně pomalé (15 – 20 km jedete jak dlouho ve 21. stole v hlavním městě – tedy na nejexponovanější aglomeraci ve státě?) a hlavně to místy ani kapacitně to nedávají. Praha a její části (byť třeba jiné) a hlavně někteří občané, nechtějí určité železniční stavby (možná ne určité, ale dost možná nechtějí žádné). Tady je velká úloha koordinace toho co je důležité. A tou koordinací myslím, na úrovni stát, MD, SŽ, Praha, její části a Středočeský kraj. Důležitou bych tady viděl i… Číst vice »

Ondřej Wagner

Praze 6 je jasné, že současná jednokolejna trať 120 je prakticky nepoužitelná pro VHD a proto se musí změnit, až potom je možné nutit lidi do vlaků. Praha 6 se spise snaží je vehnat do metra nebo do tramvají. Problémem je ale nedostatek vhodných zachytnych parkovišť v okoli Prahy 6.

Alibaba

Obecně mi na těch vizualizacích chybí 4 koleje z Libně do Běchovic. A ty tam kvůli napojení VRT budou, ne že ne.

Proč je SŽ a MD do těch vizualizací nepožaduje?

Co se týče přesmyku, tak škoda psát. Samozřejmě se řeší tunel a jeho varianty rozšíření, zas tak blbí na SŽ nejsou, akorát je to jiná etapa, která se dá a má stavět jako následná. Kdyby to byla jedna stavba, tak by to pro projednávání byl, při stylu připomínek, dvojnásobný opruz.

Ondřej

Arogantní idioti, kteří jezdí zásadně autem. Doufám, že úřad ty připomínky rozcupuje a vznikne tam brzo novej krásnej most.

L.

Nene, obávají se zničení cyklotrasy, takže to budou cyklisti!

MP22

Úplně jinak. Jsou to biomatky který mají prd co na práci, manžel celej den v kanclu a jim z toho už hrabe, tak vymýšlí tyhle blbosti.

Fučida

No krásnej – ať už tam postaví cokoliv, nad tím údolím to bude hnus fialovej (nebo podle vizualizace zelenej, odkud nerezaví).
Bohužel asi jiný řešení není a doprava to nutně potřebuje.

Vesper

Stát by měl natvrdo NYMBYstům říct, že přesmyk se postaví bez ohledu na jejich názor, protože ten přesmyk je pro státní ekonomiku důležitější než oni.

Martin

Z komentované vycházky na jednom úseku VRT Praha:

NIMBYstka: „A kdo ochrání tadyten pramen?!??!“
Hlavní projektant: „Ehm, to je výpusť z kanalizace. Ale nebojte, přeložíme ji.“

Takže asi tak…

Tonda Sehnal

🤣🤣🤣
Že ne..? 😁🤦🏻

Ondřej Wagner

NIMBYstkam a NIMBYstum je ekonomika, zejména důležitost dopravy naprosto ukradená. Oni preferují pouze své osobní zájmy a je jim zcela jedno, co s ekonomikou státu bude. Zpravidla nemají žádné ekonomické nebo technické vzdělání, protože to k posouzení řady dopravních projektů podle nich nepotřebují. Jim postacuji jenom nějaké humanitní školy. Prostě u těch aktivistů je procento ekonomických nebo technických vzdělancu méně než v běžné populaci. Nicméně přesvědčovat ostatní o své pravdě umí.

trafopajka

Ekonomika je humanitní věda, ne technická.

Marťas

Tak v zásadě se vysokoškolské vzdělání rozděluje podle dotazů na čtyři hlavní odvětví…
Absolvent přírodních věd se ptá: Proč to funguje…?
Absolvent technických věd se ptá: Jak to funguje…?
Absolvent ekonomických věd se ptá: Kolik to stojí…?
A absolvent humanitních věd se ptá:
Máte naši věrnostní kartičku 🤣🤣?

mgr.pavel

Absolvent humanitních věd se ptá „a co na to člověk..?“

Člověk je jaksi důležitým prvkem v celé té.. mno, společnosti. Můžete vyrábět sebelepší výrobek, vědět jak funguje a kolik stojí, ale na konci toho všeho jej bude kupovat a ovládat člověk, že.

Navíc, život není jen o ekonomice a technice, fakt ne..

(ale pokud jste to myslel jen jako vtip, pak dobrý)

Ondřej Wagner

Možná, že absolvent humanitních studií se ptá, co na to člověk, ale neptá se, co na to lidi. Protože téměř jakákoliv stavba, a zejména dopravní, se nějakým způsobem dotkne života některých lidí, i když přinese prospěch mnohem většímu počtu lidí. Ale to ty humanitare moc nezajímá.

Hicham

Nikdy to ovšem není o jednom člověku. Právě proto se posuzuje ta celospolečenská přijatelnost – jestli to globálně těm lidem, kterých se ten projekt týká, spíš pomůže, či nikoli. Těm, kterým zvýšíte spolehlivost při každodenní dojížďce vlakem, kterým zajistíte spolehlivější dodávku zboží, kterým zvýšíte bezpečnost na ulicích eliminaci alespoň části aut a zlepšíte zdraví tímtéž, bezpochyby ano. Psychické újmy jednotlivců z toho, že se po dobu stavby sáhne do parku, který se následně uvede do lepšího stavu než je dnes, vyčíslitelné bohužel nejsou.

Ondřej Wagner

To, že ekonomika je humanitní věda sice vím, nicméně pokud má k něčemu být, tak musí odrážet také technický rozvoj území a jeho přínos, zatímco většina dalších humanitních odvětví takový přínos nezohlednuje.

Kubrt

Ekonomika = hospodářství. Ekonomie = věda o ekonomice. Humanitní nebo technická? Něco mezi, záleží, kdo a s jakým aparátem jí provozuje.

Dejf

ekonomka v praze je odštěpený „závod“ techniky, takže bych tam tolik humanitních základů nehledal…

krteček

Tak ty mají dost, s tímhle materiálem budeme stavět VRT?

Standa

Jojo hezky si kakaj do pusinky… Poukazují na soukromí zájem dopravců přitom jim jde taky o jejich soukromý zájem .. hezky to však zabalují že je ta jejích obhajoba ve veřejném zájmu. Přitom rychlejší přeprava zboží vlaky místo kamiony je ve veřejném zájmu.

Jarda

Pak všichni brečte, jak nás Polsko postupně ve všem předbíhá. Tady je jedna malá, ale o tom důležitější stavba, ale prostě se to bude blokovat. To postupné zaostávání ČR není o tom, jestli tu vládne Babiš, Fiala nebo kdokoliv jiný. To je prostě o mentalitě tohoto národa.

Průvodce původní Aleš

Myslím, že tohle mluví za vše: „Podle nich je evidentní, že roli hrají i soukromé zájmy dopravců a měla by tak být jasně vyčíslena hodnota dodatečného zisku pro soukromé subjekty.“

Chyby v zákonech

Nejde doufat že se nikdo neozve ale chce to řešit problém od začátku a stavět za prvé bez odkladu kvůli napadání a hlavně konečně zajistit aby napadající platili kauce a škody do způsobí

Horizon

V Poľsku sú podobné problémy.

Jaaa

Studie přínosů… Tohle je jedna z mála staveb, kde znamená studie přínosů versus náklady (a to i náklady těchto NIMBYstek všude jezdících auty) jen vyhozené peníze, protože přínos v ekonomické oblasti státu i města je už na první pohled jasný a jiná varianta vlastně neexistuje. Ale ať se teda udělá. Musí vyjít, i kdyby se stokrát nechtělo. Hodnota běžné piknikové loučky a okrajových území parku bez jakékoliv další kulturní nebo přírodní hodnoty bude při jakémkoliv hodnoceni proti celkovému tlaku na populační rozvoj východní části širší pražské aglomerace a kapacity hlavní nákladní tepny v republice naprosto marginální, i kdyby park využívalo… Číst vice »

noerf

O plánovaném přesmyku se ví dvacet let, oblast prošla v posledních deseti letech výraznou proměnou a stala zajímavou rezidenční lokalitou. Takže o přípravě tě stavby většina lidí věděla nebo měla vědět. Ale nikdo nechce výstavbu nové infrastruktury v blízkosti jeho obydlí.

Knížecí rada

Přesně tak. S tím si tam ty byty kupovali, takže tohle riziko měli zohlednit do své investice.

krteček

Několikrát byl v televizi jouda, kterej nesnáší vlaky a koupil si koupil byt vedle libeňskýho ranžíru. Pak plakal ze v noci jezdí vlaky, na místo toho aby mu řekli ten ranžír tu byl dřív, tak hledali ranžír kam se přesunou kvůli jednomu blbci.

mar.tomx

Jako ten jouda, co si koupil byt s výhledem na hřiště Viktorky Žižkov a diví se, že mu tam v neděli od 10:15 hrají fotbal.

Klondajk

Souhlas. „území se změnilo“ – území se samo nemění, mění ho lidé. A pokud jim developer neřekne, že je tam v plánu trať (taky proč by to dělal, že) tak to není problém železnice.

Honza

Hezký pojem developer neřekne. Zrovna u realit developerům se věřit nedá. Jsou to laciné PR prezentace až za hranou nekalých obchodních praktik. Kdyby takhle prodával svoje produkty nějaký eshop, tak by mu ČOI sekala jednu pokutu za druhou. Ale na developery nějak stát nemá zájem si posvítit. Já bych ale čekal, když se obecně ví, že se developerům nedá vše věřit, že když někdo dělá životní investici za milióny, tak si ověří celé okolí, co se tam plánuje atd. Zejména v dnešní době je to o tom na hodinu sednout k internetu.

MP22

Když si kupuju byt za několik milionů, tak první co udělám je to, že si pořádně projedu územní plány a katastry v okolí. Když to neudělám, jsem idiot. A takovým lidem by neměl stát ustupovat.