Boeingu mizí objednávky na 777X. Po Lufthanse část nákupu škrtly i Emirates
Boeing 777-9 pro Emirates ve výrobě. Foto: Emirates
Vylétne s více než ročním zpožděním a ještě před jeho prvním startem musí Boeing řešit ztrátu první části objednávek. Nejnovější
a po tomhle jim ty objednávky padnou tuplem https://echo24.cz/a/Skgrx/trup-noveho-letounu-boeing-nevydrzel-test-roztrhl-se?fbclid=IwAR3e9DzEgwG7zCdcgHTBDtaD3YU54MSAHCewAQr8oz948-wRc7rd83jgJM0#i1EbG1pAm6JqERI6.01
tak to jsem zvědavý, jak trh zareaguje na prasklý trup 777X, který praskl při zátěžových zkouškách.
Ani se tomu nedivím A350 je po všech stránkách efektivnější.
Po všech stránkách? Tu jistotu bych chtěl mít, navíc B777 je pořád trošku jiná váhová kategorie, že?
Přesně tak – jiná váhová kategorie. Z kompozitu není celý jako A350, ale pouze křídla, už jen z tohoto důvodu nemůže A350 konkurovat v efektivitě.
A taky třeba ne v doletu. A co linky, na které dolet stačí, ale potřebuje odvézt hodně carga? Necháte na zemi 10 tun? A350 bude efektivnější jako stroj. Bude taky vždycky výhodnější?
Cargo je u osobních letadel podružná záležitost. Ale rozdíl v hmotnosti trupů musí být značný a pro 777X je to vlastně mrtvá váha. Ale záleží na konkrétním využití, na některých linkách dává smysl.
Cargo je podružné? Já teda nevím u koho v letectví děláte, ale mi to zas to podružné nepřipadá, když člověk vidí ty váhy, co jsou papírech. O tom, že bývá často plný, co do pozic ani nemluvím. Schválně jsem se podíval trochu zpátky do papírů na váhy a například 773 GRU 19 t PEK 24 t, další 23,5 PVG 22,5 t 772 PVG 19 t JFK 10 t a to je čistě cargo, ne kufry, ne vybavení, nic, čistě placený náklad. Jasně, 24 tun nákladu, letecky přes půl světa, to je nic, pár korun. Pokud máte takové linky, tak to… Číst vice »
Není dúležité kolik nákladu letadlo veze, ale kolik na tom aerolinky vydělají. V posledních letech jsou ceny za nákladní leteckou přepravu hodně nízko a nejsou pro většinu aerolinek významným zdrojem příjmu, jak tomu bylo v minulosti. Některé aerolinky proto nákladní dopravu omezily nebo zcela zrušily.
cargo nektere pax linky doslova živí.
To rozhodně není podružné.
To s dovolením z křesla nevydumáte co je efektivní typ, vstupních parametrů je hrozně moc. Ty hmotnosti také odstřelujete zajímavým způsobem. B777X-9 vs A350-900 Základní hmotnost OEW: 181 t vs 135-145 t (rozdíl 36 – 46 t), ano A350 je lehčí MTOW: 351,5 t vs 280 t (max vzletová hmotnost je o 80 t více u B777) což znamená Zatižitelnost: 73 t vs 46 – 56 t (777X i přes to uveze o 17 – 27 t více) Dolet: 16090 km vs 15 000 (B777X počítá s o 1000 km větším doletem) Počet PAX u dvoutřídního J+Y: 414 vs 369… Číst vice »
tak proc vsichni nemaj a350 ?
Takže si to shrňme: Problémy Boeingu i Airbusu s motory GE i RR s rizikem destrukce, problémy Boeingu s pnutím a praskáním potahu kořene křídel a slotů s rizikem dalších únavových trhlin, problémy Boeingu s autopilotem… Tohle za dob starých dobrých 707 nebývalo…
Zapomněl jsem na starý dobrý Il-62…
To jo, první Il-62 se zřítil už při zkušebních letech. Ocitujme si odstaveček z Wikipedie:
V průběhu letových zkoušek se vyskytlo mnoho problémů hlavně v oblasti aerodynamiky, značný problém byl rovněž s vysokými vibracemi motorů. Řešení těchto problémů způsobilo značné zpoždění zahájení sériové výroby. Dne 25. února 1965 došlo během zkušebního programu k havárii prvního prototypu, kterému během vzletu vysadil jeden z motorů. Po tvrdém dosednutí došlo k narušení konstrukce a následnému požáru.
Tak si to shrňme jinak. Každý článek o letectví a pod tím Přemek s příspěvkem složeným z náhodně naházených slov.
Nebo máte hrozně krátkou paměť a neváháte okořenit každý článek dojmy, jak to jde do háje. Což je divné, když je nehod méně a méně. Slavné to bezpečné doby Boeingu 707 https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_accidents_and_incidents_involving_the_Boeing_707
Čísla nesúhlasia: https://www.economist.com/graphic-detail/2018/01/02/2017-was-the-safest-year-on-record-for-commercial-passenger-flights
Ano, Lufthansa už má problém, že v jejich dálkových letadlech nemá nové sedačky v byznys. Staré sedačky potřebuje přenést do Eurowings, do její nové BIZ class u dálkových letů. Nové mušle v byznys třídě už nasadili i v Turkish Airlines a především hlavní konkurenti British Airways a AF/KLM. Docela překvapili, že je nedali do nových A350, které letos přebírali.
Ty staré mají v poloze na spaní strašně málo místa na chodidla. Kvůli tomu s nima nelítáme noční lety…