Boeing zastaví v lednu výrobu letadel 737 MAX, má jich 400 v zásobě

Výroba 737 MAX v závodě Boeingu v Rentonu. Foto: BoeingVýroba 737 MAX v závodě Boeingu v Rentonu. Foto: Boeing

Problémy s opětovnou certifikací letadla 737 MAX přinutily Boeing k zásadnímu kroku. Firma dnes oznámila, jen pár minut po uzavření

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Cíba

Tak kdo četl tento starší článek, ví, že pokud je to opravdu pravda, tak to nikdy na rychlý návrat nevypadalo a prohlášení vedení Boeingu o rychlém návratu bylo spíše strkání hlav do písku… https://www.moonofalabama.org/2019/07/european-regulator-says-boeing-has-to-fix-these-5-major-737-max-issues-.html

Ale jak moc si EASA bude stát za svým, to poznáme během následujících 6 měsíců…

Přemek

Vždyť jsem to psal od začátku této kauzy.

Obtloustlý Travolta

Tak to bychom měli. Vlastně se nic neděje. A teď zase šupky, dupky, honem se posmívat letadlům z Ruska.

Pája

Potvrzuje se, že předchozí oznámení o rychlém dokončení softwarového updatu a znovu uvedení Maxů do provozu byly jenom zbožná přání.
Namísto toho se celá věc rozplizla do několika stran, kdy se vedou diskuse o nutnosti recertifikace, potřebnosti úplného odstranění systému MCAS a tím i přiznání, že Max není stejné letadlo jako předchozí verze 737.
Takže konec toho všeho je v mlze.

Pavlíkov, Modřejovice

Pak že se na sklad vyrábělo v RVHP. Oni se zahojí jinak, třeba subdodávkami pro obstarožní vrtulníky, které pak prodají AČR, případně do jiných rozvojových zemí.

Jen tak

hybaj zpátky na novinky

Lukáš F.

No a není to pravda? Mohli jsme mít vrtulníky Leonardo, lepší a o půlku levnější než americké. Ale máme Trumpovu vlezdoprdelku Babiše.

medák

Ne není.. 🙂 Italové sice nabízeli vrtulníky o polovinu levněji ale už tam chyběla ta malinkatá informace navíc a to že to byl prostě vrtulník civilní.. Vojenská verze která by dokázala nosit zbraně a hlavně je použít doteď neexistuje a musela by se vyvinout a tuhle srandu bychom si museli zaplatit samozřejmě navíc takže sice italové měli levnější nabídku ale na poloviční řešení které by se muselo jak časem dát dokupy tak hlavně zaplatit navíc.. Americká nabídka je sice dražší ale už tam jsou stroje co jsou bitevní, co za sebou mají bojové nasazení, co mají v ceně i munici… Číst vice »

Jiří Kocurek

Koupil si Škodu 120. Byla levnější než Ford Tranzit. Stěžoval si, že nenaloží paletu. Snažil se přestavět Škodu 120 na kombík.

Pája

To je absolutní nesmysl. Pokud nerozumíte o čem píšete, tak se jen zesměšňujete.

Kontrolor

A hodinky s vodotryskem!

Bemda

Á, pan chytrak…..!

Greyfin

Helikoptéry Venom a Viper vyrábí společnost Bell, takže Boeing se nemá na čem zhojit.

Jiří Kocurek

Neyvsvětlíš… někteří jsou bytostně přesvědčeni o tom, že Trump osobně přerozděluje peníze mezi Chevron a Chevrolet.

Y.K.

Oni na sklad nevyráběli z čisté radosti, ale protože je to sérová výroba o poměrně vysoké kadenci, kde se schází subdodávky tisíců dalších firem. Když to jednou zastaví, řetězec se začne rozpadat, leckdo může dokonce zkrachovat a znovu to rozjet je dlouhý proces. Takže se to dost pochopitelně snažili držet při životě co nejdéle – ale nejde to do nekonečna.

Apex

Kromě těch již vyrobených strojů je navíc u společnosti Spirit AeroSystems vyrobeno dalších cca 100 trupů, protože ty se vyráběly v původním tempu 52 kusů měsíčně, i když kompletace letadel v Rentonu byla snížena na 42 kusů měsíčně.

Přemek

No, trup není konstrukční a certifikační problém, problémem je zavěšení motorů na křídlech, letové vlastnosti a řídicí systém. Dokážu si představit použití trupu pro jiná letadla, pouze s upravenou výbavou kokpitu.

Jen tak

Ani jedno z toho, co zminujes, proboem neni.

Pája

No to určitě. Nebo by mohly posloužit jako trupy pro ponorky, kdyby se ucpaly nevhodné otvory.

Apex

No, pokud vím, tak jiná verze 737 se nevyrábí, takže použití trupu pro jiná letadla moc do úvahy nepřipadá….snad jen teoretická konverze na P-8 Poseidon 🙂

Lukáš F.

Zrovna tyhlety verze jsou odvozené od NG, těžko říct, jak složité by bylo to přestavět na základ (nebo trup) z MAXu.

Y.K.

Trupy použit pro jiná letadla, heh. 😀
Zavěšení motorů na křídle problém není, letové vlastnosti problém nejsou, řídící systém je něco co jako unitární jednotka v letadle neexistuje, jsou tam desítky různých subsystémů komplikovaně propojených na sobě různě závislých. Řeší se MCAS, podsystém vyvážení a hlavně jeho vliv a chybové stavy.
https://www.aviationtoday.com/wp-content/uploads/2019/10/max-mcas-overview.png

Honza D.

Není někde na netu ať už letecká nebo satelitní fotka s vyrobenými a uskladněnými letadly? 400 stejných letadel vedle sebe se v současné době asi hned tak neuvidí (za předpokladu, že všechny 737 se vyrábějí v Rentonu a neodlétly do jiného skladu).

Adam H

https://www.aviation24.be/airports/grant-county-airport-mwh/100-boeing-737-max-aircraft-parked-washington/ tady jich je údajně 100. Dalších 50 je na parkovišti/vedle něj u výrobní haly.

Ivan

Je tam vidět i letadlo SW, díky za odkaz