Boeing začal nabírat lidí na předání 737 MAX aerolinkám. Blíží se jejich návrat do provozu?
Odstavené boeingy 737 MAX na parkovišti pro zaměstnance v Rentonu. Foto: King TV / Youtube.com
Společnost Boeing začala nabírat několik stovek lidí, které mají pomoci firmě s náporem práce při předávání již vyrobených letadel 737
No nevím, znáte úředníky. Co je jednodušší – získat stavební povolení na dálniční okruh kolem Prahy nebo evropskou re-certifikaci na problémové dopravní letadlo? Chápu, jde o velké peníze, ale to v obou případech.
FAA není národní výbor. 🙉
Já bych vsázel na to, že dřív dostanou do richtiku to letadlo i s patřičnýma papírama. Stavební povolení na dálniční okruh termínově jsde „k nekonečnu“
FAA vydává evropskou certifikaci, EPA schvaluje emisní EURO normy a New York je hlavní město USA.
Už vidím to nadšení dopravců, s nímž budou plnit již uzavřené kontrakty a uzavírat nové. Je dost důvodů považovat MAXe za zmetek a ví to odpovědná většina, která po MÚ vidí v jejich dalším používání podstané riziko. Kolik nezodpovědných se nechá utáhnout na slevy je otázka, když se dnes vše řídí podle peněz. Nejde totiž vůbec o AoA snímače, ale o příčinu konstrukční povahy jejich použití. Udržovat A-117 ve vzduchu jen díky spoustě snímačů a elektroniky je zcela něco jiného než chtít takto udržovat jinak nestabilní civilní éro pro dvě stovky lidí…
Jen upřesním, že rozhodnutí o použití úspornějších motorů, které jsou ale větší (mají větší průměr) při dané konstrukční poloze křídel by při použití původních závěsů znamenalo nepřípustnou malou světlost pod motory. Proto byl přílaz posunout je kupředu a nahoru a i tak jde o motory s nejmenší světlostí po DC-9. Airbus a ostatní výrobci pouřívají výše umístěné centroplány křídel, která jsou tak výše také a snesou i zástavby větších motorů beze změny polohy, s níž bylo původní letadlo certifikováno. Nechápu, jak mohly MAXy projít bez nové certifikace při takto zásadní změně polohy motorů ovlivňující letové vlastnosti, MCAS neMCAS.
Nechápete očividně proto, že plácáte páté přes deváté, ale reálně samé hlouposti.
Plácáte příšerný nesmysly založené na posbítání dojmů a zcela neporozumnění toho jak to funguje. Ta část o snímačich je fakt zábavná. Ty snímače tam nejsou pro udržení ve vzduchu, ale i pro přístroje. I “blbá” Cessna 172 má primitivní snímač kritického AoA,. S AoA jsou odedávna potíže u všechntypů, jsou to choulostivé věcičky. – DC9? Šálí mě zrak? Ta má motory na ocase, hmm. – Posunutí motorů není zrovna výhodné, ale ani to není nic z čeho by se střílelo. Všechny typy s motory pod křídlem trpí negativním efektem klopení. Pro letové vlastnosti v běžných parametrech to nemá zásadní význam,… Číst vice »
pamet je krátká … za pár let si na to nikdo nevzpomene, a budou tady s náma dalších dvacet třicet let.
Kolik lidí si dnes vzpomene na problémy s kormidlem u classiců…
Zajímalo by mě jestli budou součástí uschopnění též výměny snímačů AoA za jiný (spolehlivější) model.
Ono to nebude tak divoké s opětovným uvedení do provozu.Nic neuspěchat,ještě jeden průšvih a vyrobené MAXE mohou sešrotovat.
no pokud jim v následujícím roce fakt jeden spadne tak už do toho lidi nesednou. ano je to nejbezpečnější, ano je to náhoda že spadne zrovna s váma ale čeho je moc …
Tak je otázkou či vinou by spadl… zda chybou letadla a nebo posádky.
Vinou toho, kdo rozhodl, aby toto éro bylo produkováno s konstrukční chybou a toho, kdo rozhodl, že se bude prodávat k dopravě lidí.
Tak mi nevidíme komunikační toky mezi FAA a Boeingem, případně dalšími autoritami. Dá se předpokládat, že Boeing to má dávno hotové a teď se v tom kde kdo vrtá, projíždí se to na simulátorech a hledá se jestli přeci jen nedošlo k přehlédnutí nějakého aspektu.
Kolikrát vám spadly Windows? A přešel jste na AS400?