Boeing prověřuje kvůli možné závadě další typ svých letadel
Boeing 737-700 SCAT Airlines přistává v Praze. Foto: FlyRosta.com
Americký Federální úřad pro letectví (FAA) nařídil prověřit některá letadla Boeing 737 NG s cílem odhalit případné výrobní vady. Důvodem
Pořád žádné kloudné detaily… https://hackaday.com/2019/09/30/what-on-earth-is-a-pickle-fork-and-why-is-it-adding-to-boeings-737-woes/
Co jsem zde říkal?
Boeing to jsou létající rakve – před každým letem se modlím k Alláhovi.
Třeba takový AN 225 Mria ješte nikdy nespadnul. Doporučuju létat tímhle. Jo a místo Alláha raději Špagetové monstrum − dejte si na palubě italskou kuchyni.
Existují i Boeingy, které ještě nikdy nespadly. Třeba B717 nebo B787 Dreamliner. A přitom oba už toho nalítaly hodně.
Dreamlinery mají také problémy s prasklinami na povrchu…
A380 a A350 taky. Takže co to znamená?
Problémy máme všichni. Začátkem této diskuse ale byla fráze „Boeing to jsou létající rakve“, což evokuje fatální nehodu. Tak jsem se snažil věcně argumentovat tím, že dva jeho modely ještě neměly žádnou fatální nehodu, dokonce ani letadlo na odpis bez ztrát na životech. Vše se opravilo.
Mě je jasné, že redakce za to nemůže, čerpaje z neodborných agenturních zdrojů, ale spousta věcí v článku je vyloženě divných. 1. nalezení trhlin v nějakém dílu je dost běžné u všech letadel a nařizování prohlídek a výměn také 2. ten díl jistojistě není nosný prvek konstrukce, jinak by dění mezi aerolinkami vypadal úplně jinak 3. „spojení křídla a trupu“ (česky spíše přechod) nějakým šroubovaným nebo nýtovaným aerodynamickým dílem a (nosné) závěsy křídka jsou dost odlišné věci 4. to prohlášení „kohosi“ je vyloženě stylu Nova, protože neexistuje díl ve kterém by se po cyklech nemohla vyskytnout trhlina (ad „navrženo aby… Číst vice »
Jde o zprávu ze servisu ČTK. Nicméně je to pro nás ponaučení, že v některých oborech budeme spoléhat i nadále na vlastní hlavu.
Tady píšou, že jsou to „pickle forks“: https://www.pprune.org/rumours-news/625886-737ngs-have-cracked-pickle-forks-after-finding-several-jets.html O něčem takovém slyším poprvé, ale to vůbec nic neznamená. 🙂
Má to být nějaká součást systému odpruženého spujení křídla a trupu.
https://patents.google.com/patent/US9399508
Postupně to vypadá, že to nebude jen nějaký přechodový díl (zprávu FAA zřejmě stále není hotová), nicméně podle všeho to zatím vypadá, že největší nepříjemnost budou náklady pro provozovatele. Otázka je, jestli se budou nařizovat výměny co nejdříve, nebo jen sledování vývoje trhlin a výměna při C či D-checku.
737 NG je next generation, ne new generation. 😉
https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_737_Next_Generation
To je prasklinám vcelku jedno
Zaplatili jsme si servis ČTK a spoléhali na to, že to u nich projde korekturou…díky za upozornění.
Zrovna u ČTK je v odborných záležitostech vyloženě tragická, bohužel. 🙁
A nejenom v těch, bohužel.