Boeing prodělal nejvíce v historii, účetně odepsal vývoj 777X. Nový typ letadla dodá nejdříve za 2,5 roku

Druhý testovací letoun 777X při prvním letu. Foto: BoeingDruhý testovací letoun 777X při prvním letu. Foto: Boeing

Boeing dál omezí výrobu dreamlinerů, od března je bude vyrábět jen v Jižní Karolíně.

8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
GPGP

Čím později, tím to bude více vymazlené letadlo…. A to vše díky pandemii, může jí i Boeing poděkovat, že zase nevyrobí paskvil alá Max 🙂

Já, kdo jiný

Boeingu chybí úzkotrup na dlouhé tratě.

MildaIV

Čím později, tím to bude víc zastaralé letadlo.

Tom Matoo

Akorát k 777X se přímá konkurence nechystá, takže tady to tak vadit nebude, létat bude tak 20 let minimálně.

Já, kdo jiný

Příští rok se dozvíme, že 777X bude až 2025, a že jim z objednávek zmizela půlka, protože tak velké letadlo nikdo neuživí.
Takže sázka: vzlétne dřív vodíkové letadlo Airbusu nebo se Lufthansa dočká první 777-9?

SaulGoodman

Tak zase není to A380. Po proočkování většiny populace v civilizovaných zemích asi nebude už moc důvodů dálkovou leteckou dopravu omezovat. Jasně, poptávka asi bude nižší, ale vždycky se vyplatí nasadit úspornější modernější letadla. Nebál bych se, že se za pár let neuživí.

Já, kdo jiný

A kdy to proočkování většiny populace nastane? Touto dobou za 2 nebo za 3 roky? Nebo vůbec?

Karel_x

Hlavně, aby vzlétlo a ne vylétlo do povětří. Kdo dělal někdy s vodíkem, ví, o čem je řeč. Kromě toho drtivá většina H2 se vyrábí parním reformingem z uhlovodíků, kdy se uvolní stejné množství CO2 jak při jeho spálení… Další problém je, kolik energie se spotřebuje na stlačení H2 na sta atmosfér, aby nádrže měly aspoň trochu rozumný rozměr. Nevím, jestli máte na mysli spalování vodíku nebo jeho přeměnu v palivových článcích na elektřinu, podle toho bych s problémy mohl pokračovat.
Vodíková letadla se podle mě mohou prosadit jen za ceny masivních zásahů vlád.