Boeing přiznal vinu za vypadnutí části trupu 737 MAX 9 Alaska Airlines, slíbil transparentnost
Záběry z vyšetřování incidentu Boeingu 737 MAX 9 Alaska Airlines. Zdroj: NTSB
Výrobce bude muset podle slov svého šéfa prokázat, že jsou jeho letadla bezpečná.
Proč si aerolinky kupují Béčková letadla, když si můžou koupit Áčková?
Slibem nezarmoutíš, naopak radost uděláš. No a Lháře pravdě nenaučíš.
Vše ukazuje na chybu v systému fungování a řízení Boeingu. Tato poslední událost bohužel jen ukázala, jaká proměna se ve společnosti odehrála od doby, kdy došlo k fúzi s McDonnell Douglas a „převzetí“ firemní kultury MDD. Když se k tomu připočte i relativně velká fluktuace jak v Boeingu samotném, tak v dodavatelských firmách a zjevně nedostatečné zaškolení nových zaměstnanců a jejich kontrola, jde o selhání managementu, jakkoliv se v tomto případě nejspíš podaří najít toho „dělňase“, který to v konečném důsledku zavinil. Boeing se totiž potýkal s podobnými výrobními problémy i v minulém roce… Potíže s uchycením kormidla, přetlakovou přepážkou,… Číst vice »
Boeing nebrat
..úplně v tom slyším Ladislava Smoljaka 😁
V takovém molochu jakým Boeing je se už těžko mění směr a překopává firemní kultura která extrémní tlačí na výsledky v prezentacích na poradách spíš než na skutečná systémová opatření. Obávám se, že s tím Calhoun moc neudělá ani kdyby chtěl. Takže chtít moc nebude, svoje odměny má stejně jisté. Což je podle mě chyba korporací, že řídící pracovníci dostávají odměny a pohádkové odstupné, ať je firma prosperující nebo na pokraji krachu. Stejně tak Diess řídil Volkswagen a na mě působil že má jasno, že musí firma více inovovat, v čemž souhlasil s Muskem a několikrát ho obdivoval. Jenže VW… Číst vice »
Cim levnejsi delnik, tim nizsi kvalita.
ale tím vyšší zisky akcionářů!
Slíbil transparentnost… Takže vypadnou i dveře na druhý straně?
Příště možná slíbí bezpečnost letadel.
Takže v letadlech nebudou místa pro posádku (bez péče)??
Slibem nezarmoutis
…. za chvili na to velka cast verejnosti zase zapomene a jede se dal do dalsi katastrofy.
Každý den někam divertuje 3-5 letadel (+/-). Takže to, že divertuje 739 kvůli problémům s rádiem je mimořádné asi tak, jako že v lednu je kupodivu mráz
(no, je pravda, že i ten mráz a sníh dovede některé řidiče nepříjemně překvapit)
OK, mažu se, smažte prosím pak taky.
A to mají certifikaci podle AS9100?
Jj, kde jsou časy „safety first“, v současné éře „money, money, money“ aby člověk raději seděl doma na zadku …
No, jestli současnou éru berete jako „money, money, money“, co byste řekl na dobu dřívější, kdy kvůli zanedbávané údržbě z úsporných důvodů padala letadla jak zralé hrušky?
V osmdesátých letech umíralo ročně na palubách letadel kolem 2 000 lidí.
V současnosti je to číslo tak malé, že v podstatě nejde srovnávat, protože jedna smrtelná nehoda tu statistiku vychýlí natolik, že z toho nejde už ani určit trend. Nicméně průměr ročne za roky 2015-2019 je 583 mrtvých za rok.
V absolutních číslech je to čtvrtina.
Pokud bychom zohlednili to, že v současnosti je intenzita leteckého provozu bambilion-násobně vyšší, než v osmdesátých letech, vyjde nám … No, opravu malé číslo.
Opravdu se chcete vrátit do těch časů „safety first“ ?
„Bezpečnost na prvním místě“ není o celkovém počtu nehod, ale o přístupu, nebo chcete-li, o nehodách způsobených čistě lajdáctvím, ke kterým s dostupnou technikou, znalostmi atd. vůbec nemělo dojít.
Taky bych rozlišoval bezpečnost západních, zavedených společností a lety někde v Africe nebo v Asii se starými stroji a více zanedbávanou údržbou. Ten trend je jednoznačný https://www.airlines.org/dataset/safety-record-of-u-s-air-carriers/ I když si odečtete oběti teroristického útoku roku 2001, tak je stále ten pokles prakticky k nule výrazný.
U Boeingu je to jistota, že je zajímají jen prachy a bezpečnost je jim ukradená.
Jestli chce někdo investovat do nerůstu, akcie Boeingu je celkem terno.
Ne úplně chytrý investor je ten, který při poklesu prodává. Chytrý investor je ten, který při poklesu kupuje.
Jistě, ale někdy se ten pokles nezastaví, akcionáři NWR (OKD) by mohli vyprávět…
O tom žádná pochybnost.
Boeing může teď být dvojnasob rád, že Airbus má výrobu A32x narvanou na deset (ne-li víc) let dopředu a tak moc nehrozí, že by mu ti, co teď mají maxe objednané, začali nějak masověji rušit objednávky.
Nezapominej ze nova letadla lze brat pres leasingovky, ktera maji objednano u Airbusu. Je to asi mensi cast, ale je.
Aktuálně ne, ale dlouhodobě se poměr vyrobených letadel pomalu překlápí v neprospěch Boeingu. A nebudou to jen civilní stroje, viz https://www.thedefensepost.com/2023/08/08/usaf-tanker-aircraft-problems/ a to ani nezmiňují několik případů, kdy Boeing předal armádě nová letadla se zapomenutých nářadím uvnitř. Ztráty programu KC-46 už překonaly 7 miliard dolarů. Takže Airbus si vesele rozšiřuje výrobu, investuje do nových závodů. Calhouna to třeba aktuálně trápit nemusí, ale další ředitelé už na to doplatí.
Po tomhle uz nekdo chtit boeing nebude, ze se letadlo rozpadne za letu zni jako nejhorsi vtip … snad to kupovat nebudou uz …
Ale né akcie firmy, která umí jen zfušovaná letadla.
To mě je zrovna pošlete.
Neměl by spáchat harakiri?
Dovolil jsem si udělat překlad do srozumitelného jazyka: Když jsme udělali B737 Max, tak jsme lhali sami sobě a taky všem ostatním, ale pak když dva spadly, tak jsme šli do sebe, zamysleli jsme se a lhali jsme dál už jen zákazníkům, že to bude to nejbezpečnější letadlo, ale teď, teď už opravdu ale opravdu lhát nebudeme (tedy ne sobě, ne všem, ne FAA), bude to to nejbezpečnější letadlo pod Sluncem, které Boeing kdy vytvořil a nechal vyrobit… a tak to bude na vždy, tedy skoro na vždy, tedy spíš asi jen do další nehody, ale pak vám slíbíme ještě… Číst vice »
Vystihl jste to naprosto přesně, akorát bych dodal, motiv.
Prachy, prachy, prachy – bezpečnost je nám ukradená, lidi ať klidně chcípaj, ale hlavně ať už konečně po těch všech průserech hrabeme.
Předpokládám, že podle Ladislava Kellera stále za všechny problémy 737 MAX mohou neschopní piloti…
To je ten sasek z televize?
Je to ten co omlouval let přes pul evropy na 1 motor nebo někdo jiný?
V téhle fázi, kam to postupně dospělo, to asi nepřekvapí. Mě spíše fascinuje a není mi fakt jasné, co to tam ve výrobních procesech provádí, když dokáží bez problému složit tak komplexní a složitý stroj a pak jim z kontroly kvality (a i dokončené práce) unikne taková „blbost“ jako zajištění v podstatě jednoduché záslepky na jednom z mnoha provedení.
Kontrolní otázka, byl jste někdy v USA?
To jsem zvědavý, čeho jste si v USA všiml, že to souvisí s odfláklou montáží B737…
Věřím, že to bude stát za to.
Nijak, protože z USA pochází velká část (ne-li většina) přísných bezpečnostních opatření, díky kterým je letecký provoz stále na vysoké úrovni bezpečnosti i přes soustavnou nedbalost Boeingu. Těžíme z toho i u nás a železnice se měla dávno inspirovat zaváděním lepších, systémových opatření po každé větší nehodě.
Kam tím míříte?
patrně do ruSSka
Prosím, můžete nás, kteří jsme si v USA nevšimli. proč by měla být odfláknutá montáž čehokoliv genetickým znakem státu, poučit? Nemyslím to konfliktně, jen bych si rád rozšířil své postřehy o USA.
Sou to matláci.
Snad si v závěrečné zprávě přečteme, co se jim to zase povedlo po**at.
Když si vybavím různé epizody Leteckých katastrof, tak podobných přehmatů a „mysleli jsme, že to stačí“, jsem tam viděl desítky.
Ale jen u Boeingu.
Ta letadla evidentně montují Mexičani a jiní experti.
Já se omlouvám ale slíbit veřejnosti transparentnost (průhlednost), když se bavíme o chybějícím kusu trupu, mi přijde trochu nešťastné…
Se koukněte na úvodní fotku, to je transparentnost!
Však právě ta fotka s dírou zalepenou transparentní fólií mě na to přivedla.
Já se spíš divím, že k tomu nepřistoupili jako Apple, tedy že je to v zájmu cestujících a že je to nová služba navíc.
Vyšší úroveň „extra legroom“, nohy si můžete vystrčit i ven.
Akorát si musíte předem zamknout boty i ponožky, abyste je nemuseli sbírat někomu ze dvorku.
Nějak to chlapci odflakují a výstupní kontrola asi spí.
Třeba ani nespí a je přepracovaná. Manažer si potřebuje odškrnout kolonku za čtvrtletní výsledky aby u šéfa vypadal dobře, akorát vznikne nesoulad mezi teorií a praxí.