Boeing přiznal vinu za vypadnutí části trupu 737 MAX 9 Alaska Airlines, slíbil transparentnost

Záběry z vyšetřování incidentu Boeingu 737 MAX 9 Alaska Airlines. Zdroj: NTSBZáběry z vyšetřování incidentu Boeingu 737 MAX 9 Alaska Airlines. Zdroj: NTSB

Výrobce bude muset podle slov svého šéfa prokázat, že jsou jeho letadla bezpečná.

Generální ředitel amerického výrobce letadel Boeing Dave Calhoun v proslovu k zaměstnancům jednoho ze závodů uvedl, že firma přiznává svou chybu v incidentu letounu 737 MAX letecké společnosti Alaska Airlines z minulého pátku. Stroji krátce po startu z Portlandu ve výšce asi pěti kilometrů vypadla část trupu i se záslepkou nahrazující nouzový východ.

„Přistoupíme k tomu se stoprocentní vážností a naprostou transparentností,“ ujistil Calhoun a dodal, že výrobce hodlá plně spolupracovat s Národní radou pro bezpečnost dopravy v USA (NTSB), přičemž důvěřuje každému kroku, který rada udělá.

Boeing bude muset podle Calhouna prokázat, že jsou jeho letadla bezpečná a že k podobné události, jako byla ta s MAXem Alasky, už znovu nedojde.

Problémy s kvalitou výroby a montáže

Krátce po incidentu, který vedl k dočasnému uzemnění všech letounů 737 MAX 9 americkými úřady, se během nařízených prohlídek odhalily nedostatečně utažené šrouby dveřních záslepek na letounech společnosti United Airlines. O pár hodin později přišly se stejným nálezem i samotné Alaska Airlines.

United oznámily zjištění bez uvedení dalších detailů o tom, kolika letadel se to týká. NTSB naznačila, že za pátečním incidentem mohl tento problém stát.

Odhalené problémy jsou další zásahem do reputace kvality letadel od Boeingu a zejména samotné montáže. V minulosti Boeing řešil například problémy s kvalitou produkce Dreamlinerů. Během vyšetřování se také ukázalo, že před pátečním incidentem piloti Alaska Airlines u stejného letadla opakovaně zaznamenali ztrátu tlaku na palubě.

Tagy boeing Boeing 737 MAX Boeing 737 MAX 9 Boeing MAX NTSB
54 komentářů