Boeing 777X má za sebou první úspěšný let, strávil ve vzduchu téměř čtyři hodiny
Boeing 777X. Foto: Boeing
Boeing dnes úspěšně dokončil první testovací let nového letounu 777X. V 10:10 místního času odstartovalo letadlo z letiště Paine Field
byl jsem v Evertonu pritomen po oba dva dny. Aeroplan je opravdu krasny pocin Boeingu. Jiz se tesim az bude brazdit nebe.
Na fotbale?:-)
Ona je fabrika v Everettu, tak kdo ví kde jste byl a co viděl. 🙂
Ty motory jsou uzasny. Mazec.
Je to hezké. Nejen v bývalém Sovětském svazu, ale i na Západě umí dělat SPOLEHLIVÁ LETADLA. OMLOUVÁM SE, ZAČALO MI TO PSÁT VELKÁ PÍSMENA. mUSÍM SE PORADIT.-
Vážený kolego. Na klávesnici vlevo je tlačítko CapsLock. Asi jste o něj zavadil. Zkuste no zmáčknout, počítač zase bude psát normálně.
Jinak moje řeč. Světovou špičkou jsou jednoznačně letadla z konstrukčních kanceláří Tupolev a Iljušin. O tom nelze pochybovat. Spolehlivost, technická vyspělost, komfort.
A proto má Aeroflot ve flotile 19 kusů B777−300 a dokonce i nějaké B737−800
https://www.aeroflot.ru/ru-en/flight/plane_park
Bývaly časy, kdy v sovětském svazu uměli postavit letadla. To „spolehlivé“ bych do toho necpal.
A otázka za 3 bludišťáky: “Bude potřeba type rating on Fully motion SIM, nebo budou stačit 3 hodiny u počítače (CBT)?”
Delší trup, větší plocha křídel, trochu jinde umístěné motory, dle vyjádření Boeingu z loňského jara zcela přepracovaný autopilot se spoustou nových funkcí…poznámku, že v avionice použijí vše, co se naučili na 737 MAX raději neřeším. Pravda, to vyjádření bylo loni v únoru, před 2. nehodou MAXe.
Nebo bude potřeba cokoli mezi tím, že?
Samozřejmě se to udělá tak, aby to zůstalo v rámci jednoho ratingu. To, jak bude vypadat rozšíření se bude posuzovat při schvalování typu, tak jako vždycky, a bude to záležet na tom, z čeho člověk půjde.
Zbytek snad nemá cenu komentovat…
Takže takhle aktuálně vypadá B777 s B787. Takže po schválení 777X se vydá nová verze, kde bude specifikováno, jak moc se bude muset školit.
Na straně 12/13 jsou vysvětlené jednotlivé stupně.
http://fsims.faa.gov/wdocs/FSB/B777_Rev_9.pdf
Otázkou je, jak bude jednotlivé agentury věřit FAA ohledně certifikace po MAXu. I s ohledem na Boingem deklarovaný přínos MAXu modelu 777X. Na pohled je triple 7X krásné éro, a doufám, že nebude padat.
Kéžby neudělalo svému předchůdci osudu.
Nevím, jestli to není jenom dojem, ale nemá to taky podobně umístěné motory, jako 737MAX? To by mohlo naznačovat podobné letové vlastnosti a nutnost stabilizačního systému. Ale možná se mýlím.
Jestli se nepletu, tak 737MAX ty motory má také na křídlech, takže asi budeš mít pravdu.
Na rozdíl od 737MAX to ale není evoluce 50 let starého letadla. 1. generace 777 je z poloviny 90. let. Takže motory se od té doby nezměnily tolik, aby to vyžadovalo obezličky typu MCAS. Horší problém je, že to letadlo pravděpodobně navrhli ve stejné organizační kultuře a se stejným důrazem na bezpečnost, jako 737MAX.
A ve stejné kultuře jako 787, což je letadlo, které taky ve velkém padá. Důkazem budiž nikoliv nehoda, ale zrušená objednávka od Travel Service. A ti by si přece nepořídili letadlo, které má problém s motory.
Pokud si dobře pamatuju tak 787 měla 3 roky spoždění a expodovaly jí baterky, takže taky nesměla nějakou dobu lítat.
tak explodovaly… Thermal runaway, něco na co nemáme českého termita, klasický problém Li-Ion baterek.
Každopádně je to tak, s baterkami byly z počátku velké problému.
Hádanka dne. Co naznačuje umístění motorů A220, A320, A330, A350, E190, B787 a dalších?
Antonovy taky mají motory na křídlech a před náběžnou hranou. Mrija jich má dokonce 6. Aha, už chápu, pro ruské letadlo platí jiná fyzika. Teda ukrajinské letadlo.
Umístění naznačuje, že se Boeing s modelem 707 trefil v 50. letech do koncepce, která už přežila 65 let a pořád pokračuje. Podobně se tenkrát trefil DC-8 na rozdíl třeba od Cometu a VC-10.
máte malé bezvýznamné plus. 🙂
Navíc 777 je fly-by-wire letadlo. Takže nějaké problém s trimováním stabilizátoru jako na 737 tady odpadají.
Nejsem sice letecký mechanik, ale není fly-by-wire věc od Airbusu?
Ne, není.
Není, Fly-by-wire znamená elektrické / elektronické řízení. První dopravní letadlo s FBW řízením byl Concorde (ještě analogová elektronika).
Máte auto? Máte v něm kapalinové tlumiče? Tak ta věc – kapalinový tlumič – je od Renaultu. Pan Renault vymyslel také bubnovou brzdu.
Super, ale zatím na 50 % hodnotách normálního letu, neměl to být let za plné rychlosti alespoň v 7-8 km….???
Asi vezmou data, vyhodnotí to, scihnou trup kvůli prasklinám a uvidí….
Nebylo by nic horšího, kdyby se trup nebo motor za plného výkonu roztrhnul, to by byl asi poslední hřebíček, tzn. do měsíce ho chci vidět za normálního letu, pak tomu uvěřím 🙂
Bože, tady je to teda dnes opravdu smutný pohled. Lidi, kteří nemají ani vzdálenou znalost toho jak letadlo funguje a co má všechno za systémy, zato mají plno mouder. Shrňme si to. Trup se rpři pevnostní zkoušce oztrhl na 149 % zatížení, přičemž za provozu ani úplně extrémních manevrů se nesmí dostat nad 100 %. Těsně nad 15O % se běžně lámou křídla a celé se to rozpadne, je to mechanická hranice, ne provozní. První let se dělá volný, zkusí se ovladatelnost, sbírají se data. Další lety se začnou testovat všechny konfigurace, začne se ověřovat vypočtená letová obálka, dostup, spotřeba…… Číst vice »
Za mna stale lepsie A350-1000 🙂
Dle čeho soudíte ?
Nejsou v tom žáby, všechny je při výrobě s…nědli zaměstanci.
Je to tam!
Nádherný stroj… 🙂
Vypadá to že zase nic 😀
Tak jo beru zpět..::)
https://www.flightradar24.com/BOE001/23a5b16c tady je na Flightradaru
https://www.youtube.com/watch?v=b8KQyAO8i8U