Boeing podle šéfa Emirates přerušil testování nového letadla 777X. Kvůli problémům s motory

Motor GE9X na Boeingu 777X. Foto: Dan Nevill from Seattle, WA, United States / CC BY (https://creativecommons.org/licenses/by/2.0)Motor GE9X na Boeingu 777X. Foto: Dan Nevill from Seattle, WA, United States / CC BY (https://creativecommons.org/licenses/by/2.0)

Jasno o dalším postupu bude v prosinci.

28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

Ty ušácké křápy maj furt problémy RR motory jsou ůspěšnější.Njn evropa umí tak proč se cpát do usa

Augusto Pinochet

…koukám, že jsi odborník, zřejmě se zajímáš o dvígatěle…zadej si do googlu Trent 1000 a čti…problémy s motory má každá firma, protože jsou nuceni vyrábět úsporné motory z neotestovaných slitin a komponentů…

Václav

Ja Boeingu preji uspech (bez ironie). Bez poradne konkurence Airbus zakrni a nebude tlak na cenu letadel. Snad uz jsou alespon problemy s B787 vyresene…

Desta

To psal nějaký hanák? Největší letecké motor na světě?

Blonďák

Katoda Olomóc 🙂

Jeffer

If it’s Boeing, I’m not going?
Ale nie, príliš to neriešim – dôležité je, či to letí tam, kam potrebujem.

DS63

Never ending story…

Gajda

Tak ono je to u těch NEJ motorů předpokládatelný. A je jedno co je to za výrobce. No a to letadlo samo o sobě se taky trošku táhne.

Johnny Cash

Aha, takže zákazník dostane 777X někdy po roce 2030. Fajn.

Y.K.

No jo, když objednáte projektovaný typ s hodně změněnými motory, tak holt rizika „early adopter“ jsou. Na těch motorech to celé bude stát.

Joe

Tak hlavně si to objednám s vědomím, že výrobce deklaruje nějaký termín doručení prvních kusů. Když to mezitím xkrát odloží tak by mne to jako zákazníka začalo poněkud vadit.

Y.K.

Pochybuji, že výrobce něco deklaruje v takové fázi. V té většinou „estimate“, tedy předpokládá, odhaduje.. Ale že vše půjde po másle zaručeno není.

Vojtech

Syndrom MAX se holt nezmění jen změnou názvu (těch 10 let testu proste chybi )

Apex

Spíše než syndrom Max je to problém selhání firemní kultury, resp. převzetí firemní kultury MDD po fúzi.

Y.K.

Frázičky. Jaký má vliv Boeing na vývoj a schválení motorů GE?

Apex

Třeba v nastavení procesů dohledu a kontroly nad fungováním dodavatelem? Zejména, pokud se jedná o klíčový komponent…

Y.K.

É… Můžete být konkrétnější? Co tam přesně má Boeing dohlížet? Očumovat můžou ale jinak je to extrémně technická cesta mezi GE a FAA a Boeing je jen prostředník, ty motory neprojektuje, nedělá, nezná je do hloubky, neschvaluje je.

Apex

Volba výrobce a motoru byla rozhodnutím Boeingu již v roce 2013, kdy dospěl k názoru, že motory již nebudou volitelnou komoditou z důvodu optimalizace, možnost volby motorů vývoj a konečnou cenu prodražuje. Tento krok byl ze strany potenciálních uživatelů kritizován, ti chtěli mít možnost volby, nicméně rozhodnutí se nezměnilo. Takže jakkoliv Boeing není výrobcem, tak problémy na straně jeho dodavatele, kterého si sám zvolil, jdou logicky za ním.

Y.K.

On totiž jde proti Airbusu a A350 a Airbus také nedává na výběr motoru, protože to letadla hodně prodražuje.

Kromě to RR nabídl motor s Trent 1000 core a to není zrovna bezproblémový motor. Prat&Whitney nevím, ale je fakt že GE nabídl motor, který jak uspoří palivo, tak díky vyššímu tahu umožňuje zvýšit MTOW o snad 2,5 tuny, takže to opravdu 777X posouvá.

Kritizován byl jen některými, jiní to zase mohou ocenit, tohle je dost složitý problém, to není jestli chce někdo do kafe mlíko nebo ne. 🙂 Ovlivňuje to celý koncept a délku zkoušek, počet prototypů…

Otakar
Y.K.

Hm, co to má společného se 777 a motory General Electric.

O molochovitosti Boeingu nemám iluze, ale zpráva je úplně o něčem jiném.

Y.K.

10 let chybějících testů má být co? Airbusu to nechybí?
Co přesně to má společného s Maxem?

Jiří Kocurek

Co to meleš? 777 není přejmenovaný MAX a motory to má úplně jiné, od jiného výrobce.

To je jako si splést Forda Focuse s Tranzitem.

Pepa

Doufám, že to objedná SW pro ČSA

Ivan_pha

Jako vtip dobrý 😀

Mirek

Na linku Brno – Vídeň?

Libcha

Spíš na linku Karlovy Vary — České Budějovice s mezipřistáním v Líních.

Gajda

SW by to mohly reálně koupit už jen v jednom jediným případě – a to, že by se domluvily někde v zahraničí na dlouhodobý uplatnění toho letadla na pronájmu pro někoho. Šance limitně se blížící nule. Takhle drahý a velký letadlo pro domácí trh, popřípadě s ním za sebe lítat někde venku je po covidu z říše pohádek.