LOT 3a leaderboard

Boeing po pěti měsících obnovil dodávky dreamlinerů, na předání čeká 80 letadel

Boeing 787-9 v barvách United Airlines. Foto: Tomás Del Coro / Flickr.comBoeing 787-9 v barvách United Airlines. Foto: Tomás Del Coro / Flickr.com

Důvodem zastavení dodávek byly výtky úřadů i zákazníků ke kvalitě dodávek.

Zpět na článek
5 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
nedůležité - provokace

Neukazuje se náhodou, že takhle vyhoněné 2 motory jsou už obecně bez ohledu na výrobce na hraně konstrukční spolehlivosti? A že 4 motory mají z hlediska bezpečnosti přece jen něco do sebe? Vím, že problematika je komplexní, ale tohle mi připadá celé jako ne úplně stabilizovaná změna paradigmatu. Naštěstí původní plány 380 a 477 existují a s obměněnými motory…

Y.K.

Máte pocit, že A380 s. motory problémy neměly?

Karel_x

Dva motory se užívají proto, že ekonomie provozu vychází lépe. Je to navzdory tomu, že se letadla musí umět vypořádat s výpadkem jednoho motoru i při vzletu, což pochopitelně hraje pro 4 motory. Na druhé straně 4 motory jsou těžší a jejich údržba je dražší. Je možno přímé srovnání u A330 a A340, což jsou v podstatě stejná letadla s 2/4 motory.
V každém případě i u 4 motoráků jsou motory úplně stejně „vyhoněné“, je to zase dáno ekonomií provozu, tedy co nejvyšší teplotou na vstupu do turbíny.

Karel_x

Já toho moc nevím, ale myslím, že jsem někde četl, že závada je poněkud hlubší. Eroplány mají problémy se spoji dílů trupu, snad kvůli chybám na straně jejich dodavatele. Mluví se dokonce o snížení MTOW, tak velký je to problém. Není to naštěstí medializované jako MAXy. Zatím bych netvrdil, že se B podařilo problémy vyřešit, mohou to být ty ze zaparkovaných strojů (myslím je jich kolem 90ks), kde se vážné problémy neobjevili. Jestli kontrola a opravy jednoho stroje trvají cca měsíc, je to běh na docela dlouhou trať. To optimistické prohlášení B je úsměvné jako v případě MAXů – …bezpečné… Číst vice »

Y.K.

https://www.compositesworld.com/news/boeing-conducts-inspections-of-787-composite-inner-fuselage-skin

Šlo o dvě trupové kompozitové sekce (47 a 48 vyrobené v North Charlestonu), jejichž „příruby“ k sousedním sekcím měly odchylky od definované tolerance (0,005″ na 5″ délce). Řešili (kromě opravy zasažených několika kusů), jak takovým kusům zabránit. Přeci jen je to obrovský kompozitový díl. Čekal bych, že dnes už to budou mít zprocesované. 🙂