Boeing po čtrnácti měsících obnovil dodávky dreamlinerů

První dreamliner, který Boeing předal zákazníkovi po více než roce. Foto: American AirlinesPrvní dreamliner, který Boeing předal zákazníkovi po více než roce. Foto: American Airlines

Každé letadlo bude procházet kontrolou amerického úřadu civilního letectví.

6 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Otansiho

A350 je na pohled pěknější a lepší letadlo nez B787, ale bez konkurence to nejde 😀 Asi tak :))))

Peeetr

Aneb tak totálně nekompetentní soukromá firma, že se raději na konečnou kontrolu kvality úplně vykašlala a musel ji přebrat stát.

Air Traveller

dekujeme za nazor a posilame klicenku.

Y.K.

Ale houby, bože. Asi nemáte představu jak složitá je kontrola kvality u letadla a že probíhá neustále na milionech dílů a samozřejmě že ji nedělá FAA, to by na to potřebovala stovky lidí co by seděli neustále ve fabrice a nedělali nic jiného. FAA navíc ani není a nemůže být odpovědná za kvalitu, to je jen výrobce. FAA se zajímá jestli fungují schválené procesy, to je její okruh odpovědnosti. Zkontroluje si jak to Boeing kontroluje. Boeing prostě měl v kontrole slabá místa, zejména mu u některých kusů unikaly odchylky (mimochodem nějaké mikrometry na celých trupových sekcích pokud si vzpomínám), takže… Číst vice »

Apex

Kontrolní pravomoci FAA byly dříve mnohem rozsáhlejší, ale v roce 2004 úřad navrhl rozšířit roli výrobců letadel při rozhodování o tom, zda jsou jejich letadla bezpečná. Bylo to z důvodů úspor a nedostatku financí a už tehdy se proti tomu ozvaly varovné hlasy… Jenže jako vždy v podobných případech to bylo považováno za krok k modernizaci procesů a zefektivnění a nevěnovala se těmto hlasům pozornost… Klíčovou je třeba otázka, zda a jak jsou zaměstnanci Boeingu, na které byla přenesena kontrolní pravomoc FAA, skutečně nezávislí na společnosti, která je platí, zejména za situace, kdy je na ně vyvíjen tlak na urychlení… Číst vice »

Y.K.

To je ale něco úplně jiného, to je proces certifikace. Já opravdu neznám hluboké detaily toho jak to v USA funguje, ale je úplně běžné že většinu kroků dělá výrobce a orgán jen dohlíží (funguje to tak i u nás a na železnici) a kontroluje výsledky. Nemyslím, že by se za jiných okolností problém s Maxem stát určitě nemohl, protože spíše než kdo to dělal, vyplulo na povrch, že tam měli spoustu děr. Boeing dokázal ohnout hodnocení MCAS a vysvětlit, že to tak je OK a FAA to přijala a dál se v tom nenimrala, v čemž dost selhala jako… Číst vice »