cargo

Boeing opět přerušil dodávky 737 MAX, ohlásil šestou čtvrtletní ztrátu za sebou

Výroba Boeingu 737 MAX 8. Foto: BoeingVýroba Boeingu 737 MAX 8. Foto: Boeing

Boeing stále plánuje vyrábět od příštího roku 31 letadel 737 MAX měsíčně.

Zpět na článek
9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
PetrJ

Střízlivě nahlíženo, Boeing zjevně není schopen nadále vyvíjet, konstruovat a produkovat civilní letadla v bezvadné kvalitě, která je podmínkou bezpečnosti v civilním letectví. Místo nákladných šroubových spojů upevnění elektroinstalace existuje buď levnější varianta s hustším nýtováním nebo sofistikované kolektory (lišty). Přenos technologií mezi leteckou a automotive oblastí je oboustranný.

Y.K.

Tuhle jsem na blogu FR24 četl info, že se potenciální problém týká kusů (line numbers) 7399 – 8082 https://www.flightradar24.com/blog/where-the-grounded-737-max-with-electrical-issues-are-parked/

Které kusy jsou postiřené asi budou vědět přesně, protože to není problém zmetkovosti, ale souvisí se změnou technologie upevnění jakési elektronické komponenty z nýtovaného na šroubované

PetrJ

Aha, takže zmetkové nýty a zmetkové nýtovače nahradí zmetkové šrobové spoje a zmenkové utahovače? Pochopitelně, že šroubové spoje mají vyšší hmotnost než nýty, proto se také v letectví odedávna nýtuje, nešroubuje. Při flexním namáhání pochopitelně řídké nýtování (nižší náklady) nese vyšší dynamické namáhání, tak tu kdosi vymyslí náhradu nýtů šroubovýými spoji. To samozřejmě zvedne náklady nad úroveň řádného nýtování. Kocourkov.

Karel_x

Mělo by se týkat 105 (!) letadel. Jedná se o nedomyšlenou změnu, kdy původní uchycení nýty zajišťovalo spolehlivé uzemnění jednotky ovládání záložního napájeni, šroubové už ne. To by se mohlo nepříjemně projevit třeba při přepětích, případně ovlivnit řadu systémů, například APUčko. Později podobných spojů objevili víc.
Z jednoho pohledu je to naprostá banalita, oprava asi zabere o dost méně času než příslušné vypapírování, na druhé straně je to přesně ten druh závady, který by se profíkům neměl moc často stávat. Jenže občas se stane.

J.D.

No s těmi Air Force One to bude ještě asi docela výživná historka. Škoda, že asi nikdo nevypíše sázky, jestli skutečně v 2024 vzlétnou a o kolik desítek procent překročí rozpočet :D.

Pavel

Přesně tak. Fraška a la MAX pokračuje, nyní další dějství… 😀

Greyfin

Spíš ztrátu snížil na půl miliardy dolarů, ne ?
To je jen vlhký sen, aby jedna koruna stála 46,75 US dolaru 🙂

Pavel

Vzpomínka na socík? To byla tehdy dost často reálná hodnota