Boeing končí u výroby 777X s částí robotů, nahradí je lidmi
Boeing ukázal první částečně vyrobený model 777X určený pro statické testování. Foto: Boeing
V době, kdy se čím dál více výroba automatizuje, přistupuje americký výrobce letadel Boeing k nečekanému kroku. Po problémech s
Pokud se povede vyřešit problém s motorem, nákladovýma dveřma a spol a pokud budou náklady skutečné takové jako papírové, 777-9 by mohlo být první letadlo co by mohlo způsobit revoluci i nad atlantikem. Tak snad se jim to všechno povede zdárně vyřešit a dotáhnout alespoň na úroveň dreamlineru.
Čemu říkáte „revoluce nad Atlantikem“? Já jsem si myslel, že revoluci někdy v 80. letech způsobily B757, B767 a A300 s ETOPS, tedy dvoumotorové stroje s dvoučlennou posádkou, navíc tiché a úsporné. Teď jako atlanticky revoluční vidím spíš A321XLR, protože umí to, co widebodies, ale je malé a flexibilní.
A321XLR je fajn, krátkodobě. Potřebuje dva piloty, místo ve vzduchu, místo na letišti a uveze 210 lidí. 777-9 odveze 400+ a potřebuje k tomu to stejný, takže na linky jako je Stansted/Vídeň/Bergamo – Newark/Sydney a podobně ve full economy je šance to začít lítat třeba od 50€ za zpátečku a to je to co zatím na těchto linkách není. Jak to funguje s tím menším letadlem hezky ukázaly WOW air. Teď bude mít šanci někdo ukázat že to jde s tím velkým a nezkrachovat u toho
Tady jde o charaktery spojení. Velkokapacitní letouny lze zaplnit jen v obřích aglomeracích či velkých letištních hubech, kam se cestující navozí. Úzkotrupá letadla naopak mohou zajistit spojení z bodu do bodu i z menších aglemerací bez nutnosti přestupovat a svůj potenciál to má, nikoliv krátkodobý.
Ano, to samozřejmě mohou. Třeba jak oznámila SAS, zkusí to s ním do Bostonu. Ale ty letadla budou pořád potřebovat piloty a místo na tom letišti, kam poletí. Kolik takových letadel se dostane třeba za 5 let na hlavní letiště? A až přijde krize a ta přijde, kolik lidí se bude dívat na to, že poletí přímo v malým letadle a jak je to super, když to bude dražší než s přestupem? A321(X)LR je letadlo z menších míst do menších míst s velkou vzdáleností, tam místo najde a uplatní se. Ale nic zásadního nezpůsobí.
nesmysl.
Pred tydnem jsem letel s a350 a musim rict ze zatim nejlepsi zazitek z Economy. Doufam, ze 777X nebude zazitkem z letu jen prerostle 787 s 10 misty v rade. Nekde jsem cetl, ze vnitrek kabiny ma byt snad neco malo sirsi nez u 777, tak snad kazde z tech 10 mist bude mit aspon tech 18 palcu…
To, kolik sedadel v řadě a jak velkých, je rozhodnutí aerolinky, nikoliv výrobce 😉
Samozřejmě. O počtu a rozmístění sedaček v tramvajích přece taky rozhoduje tramvajová linka, a ne nějaký výrobce nebo dopravce nebo vlastník vozidla. (Ano, já chápu, jak to bylo myšleno, ale to označování letecké společnosti slovem „aerolinka“ mi pořád rve uši – žádná letecká společnost to snad ani ve svém názvu takto v jednotném čísle nemá. A málokterá letecká společnost provozuje jen jednu aerolinku.)
Je to slang, neasi. 🙂 Lidi totiž neradi dvou- a víceslovná spojení, jako je „letecká společnost“.
Stačilo by psát „aerolinky“.
Ale tím nejste schopen vyjádřit, jestli jich je víc, nebo jsou to jen jedny. A tak se vymyslel singulár. Já vím, třeba u dveří je stejný problém, ale tam už jsme si na jedny dveře a dvoje dveře zvykli.
Aerolinky je množné číslo a je zažité z původních názvů „Něčí aerolinie/airlines“. Prostě se v průběhu let význam posunul, asi hlavně kvůli deregulaci nebe a velkému množství dopravců, kdy všichni létají nějaké ty „aerolinky“ aniž by to vůbec měli v názvu, létat je běžné. I v angličtině se to posunulo.
Nechci se zde příliš rozepisovat, neb se nejedná o jazykozpytný web. Obávám se však, že nejde o „deregulaci nebe“, ale o degeneraci způsobu vyjadřování. Např. „noviny“ mají také jednotné číslo, ovšem se zcela jiným významem.
To určitě ano. Ale u zmiňované a350 si 10 abreast dovolí nacpat snad jen asijské lowcosty. Výrobce muže velikost kabiny navrhnout tak aby se tam akorát vešlo 10x 18 palců. Solidní Evropské a US dopravci si pod 17 palců jít nedovolí… Alespoň zatím…