Boeing: komunikace mezi piloty, kteří upozornili na chyby MCAS, je nedorozumění
Společnost Boeing přišla s rozsáhlým vyjádřením ke kauze komunikace dvou zkušebních pilotů z roku 2016, v které upozorňovali na možné
Společnost Boeing přišla s rozsáhlým vyjádřením ke kauze komunikace dvou zkušebních pilotů z roku 2016, v které upozorňovali na možné problémy s řídícím systémem letadla MCAS. Podle Boeingu byla komunikace nesprávně interpretována.
Boeing trvá podle svého vyjádření na tom, že zveřejněná komunikace mezi piloty neznamená, že o problémech se systémem firma věděla dva roky před tím, než došlo ke dvěma tragickým nehodám v Indonésii a v Etiopii.
Zkušební pilot Mark Forkner v komunikaci popisoval podivné chování letadla na simulátoru. Podle Boeingu ale nešlo o chybu řídícího systému MCAS, ale problém se software samotného simulátoru. „V době použití simulátoru docházelo stále k jeho testování a nešlo o finální podobu,“ uvedl Boeing v prohlášení.
Zveřejnění komunikace vedlo v pátek k pádu akcií Boeingu téměř o 7 %, vysvětlení chce americká ministryně dopravy i úřad civilního letectví FAA.
Boeing v prohlášení uvedl, že Forkner odmítl s firmou mluvit, interpretace jeho vyjádření tak pochází pouze z vyjádření jeho právního zástupce. Boeing tvrdí, že podle jeho vyjádření chápe celou komunikaci tak, že se bavili s jiným pilotem o problémech software u simulátoru. Bývalý šéfpilot Boiengu je jednou z klíčových postav celé kauzy 737 MAX. Vyšetřovatelům například odmítl vydat dokumentaci ke zkušebním letům.
Ve vyjádření Boeing rovněž odmítl, že by změny v řídícím systému MCAS nekonzultoval s FAA. Boeing má tento týden zveřejnit hospodářské výsledky za třetí čtvrtletí, očekává se další obří ztráta.