Boeing aerolinkám: 737 MAX zůstane na zemi nejméně do poloviny roku
Boeing 737 MAX7. Foto. Boeing
Letecké společnosti nemají počítat s tím, že se letouny 737 MAX vrátí do provozu dříve než v polovině letošního roku.
Letecké společnosti nemají počítat s tím, že se letouny 737 MAX vrátí do provozu dříve než v polovině letošního roku.
tahle vych.anost a snaha se nefér přístupem dotáhnout na airbus se boeingu fakt nevyplatila. budiž jim (a taky všem) to poučením.
Takže ten zmrd z Air Lease Corporation bude tlačit na to, aby létající rakve vzlétly, stejně jako tlačil Boeing svoje zaměstnance do něčeho, co sami nechtěli? Všichni víme, jak to dopadlo.
Pořád nikdo neprozradil, zda bude pilot s TP Max moct pilotovat souběžně i NG a další 737. A co TP jen na dosud smrtonosný Max udělá s psychikou pilotů, cabin crew a jejich rodin? Můj/moje lítá MAXy, asi nebude už ausgerechnet sexy, nicht wahr? A dopad na frequent flyery, rodiny, kolegy dtto.?
Hm, a co psychika profi řidičů a řidiček? Jakákoli práce za volantem je smrtonosnější než za kniplem MAXu. A dopad na frequent car drivery, rodiny, kolegy, dtto?
A MAXy jsou na zemi tedy už skoro rok PROČ, když podle Tebe a Tvého vyspělého mozku je všechno daleko více nebezpečné, nežli MAX?
Se divím, že lidi jezdí autem.To je teprve smrtonosná věc.
Dá se předpokládat, že ten už skoro co stojí na zemi, nečekají až „vysmrádnou“, ale ověřují bezpečnost nového/nových řešení.
Bez ohledu na možné překlepy v Tvé 3. větě, nejsem schopen naprosto uhádnout, jak a čím jsi si chtěl kopnout?! Lidi jezdí auty proto, protože je to jejich volba. Mohou jet autobusem, vlakem. Pokud ale jen na nějakém autě sériová závada, tak se stahují do servisů v milionech kusů. To Ti možná uniklo. Stejně tak u autobusů a vlaků. Zakamuflovaná vědomá konstrukční vada by měla za následek pád celé značky a letitou nedůvěru všech dotčených. Nevím, kolik Ti je, ale třeba ti to v životě někdy dojde. Navíc, velké korporace platí miliony i desítky milionů za BCM, který řeší i… Číst vice »
Ano, ta věta není pěkně napsaná, nějak mi tam vypadla dvě slova to se omlouvám. Holt spěch v krátké pauze. Nechápu slovo kopnout, jako kam nebo do čeho? FAA snad ověřuje Maxy, nebo co si myslíte, že se s nimi dělá? Automobily mají také obrovské množství konstrukčních vad a spoustu z nich vůbec nikdo neřeší. Hlavně v nich ročně umírá přes MILION lidí (ne nutně na závady). To je opravdu hodně. Je to o přes milion více než ve všech leteckých katastrofách dohromady. Stahování aut mi rozhodně neuniklo, ale vy vůbec nemáte ponětí jak funguje údržba a provozování letadel. Auta… Číst vice »
Nikoliv BCI, ale BCM. BCI je Staropramen, BCM je pivo. BCM vyhodnocuje dopady rizik. Nejen na provoz majetku – budov, provozoven, skladů atd., ale i na biootroky, tj. human resouces. Např. kolik lidí z top managementu může letět tím samým letem resp. tím samým autem, vlakem, lodí, lanovkou pospolu ap. Je vidět, že jsi nikdy nepracoval v rozhodovací pozici, protože bys nikdy BCI nezaměnil s BCM. A nikdy jsi nikam v této pozici nelétal a nemusel se dohadovat s kolegy, kdo, kdy, s kým, kam a kde se nakonec sejdete, sjedete. Kdo prosedí půl dne v hotelu a kdo bude… Číst vice »
Laskavě mi netykejte, navíc tím povýšeným způsobem. Slajdy jsme otevřel a je to s prominutím typický korporátní Powerpointový balast, který jen sděluje pár údajů bez nějakého hlubšího kontextu zásadního sdělení. Já tyhle vyprázdněné věci nesnáším. Popravdě celý ten váš myšlenkový tok zcela míjí podstatu problému. To co popisujete vůbec nemá nic společného s pravděpodobností, že se vám něco stane na palubě dopravního prostředku. To co popisujete je pravděpodobnost, že se něco někde stane. „Continually ask “What could happen next”, příště bude zemětřesení, třeba. Nebo vás trefí meteorit. Nebo přijde ptačí chřipka. Popravdě jsou mi manažeři a vrcholná vedení i jejich… Číst vice »
Mně tady tyká kde kdo, a Vy VAŠÍ omezenost vynucujete skrývat za vykání? Pokud byste někdy v životě pracovně šéfoval alespoň klávesnici, neheveroval byste si ego Vykáním. Jak myslíte! Najednou se už dál nepletete BCI(Prazdroj) a BCM(pivo), když VÁS na to upozorním. A pořád naivně tvrdíte, že BCM decision makeři nechají létat kolegy v MAXech, popř. nechají MAXy létat nad spravovanými majetky? A nevytvoří tlak, společenskou poptávku a zadání, aby MAXy byly dál uzemněny? Jde i o pojišťovny, u kterých musí být zaměstnanci a majetky povinně pojištěny. A vše souvisí se vším, VY „podceněný řetězci událostí“. Boeing v zprznění 50… Číst vice »
S vámi se nadále bavit nehodlám, hulváte. Zdar.
To snad bylo od počátku zřejmé, že.VY káním se nezastře, že 1/100 padajících MAXů VO kecat nedokážete! 😉
Takové prohlášení s relativně konkrétním termínem, ale až za půl roku může znamenat více věcí. Buď už se termín rýsuje, sice není tak optimisticky blízko jak doufali. Druhá možnost je vznikla ještě nějaká větší úprava, která termín odstrčila a doufají, že už bude poslední.
Fascinuje mě v originální zprávě druhý odstavec, který je o chlup delší než vlastní sdělelení a který je typickou pojistkou amerického právního systém, sdělujícím zjednodušeně, že „předpovědi do budoucnosti obsahující podmiňovací způsoby jsou kvalifikovaným odhadem a ne garancí“. 🙂
Nějak jsem tu nezahlédl týden starou informaci, že po nahrání SW úpravy do Maxe dva z řídicích počítačů zcela zkolabovaly. Naštěstí v takovém případě letadlo nedovolí ani nahodit motory. Softwarová chyba se projevila až při nahrání do letadla, na simulátoru se neobjevila… Takže bude třeba nalézt chybu, opravit ji a znovu přetestovat nejprve na SIM a pak teprve v letadle.
Zdroj:
https://www.wsj.com/articles/boeing-finds-new-software-problem-that-could-complicate-737-max-return-11579290347
https://interestingengineering.com/boeing-finds-new-software-bug-in-737-max-8-flight-computer-delays-certification
Tak to dneska ve vývoji všeobecně – know how mizí z firem, protože vše se outsourcuje, vývojová centra jsou plná projectmanagerů jejichž hlavní vývojový nástroj je Powerpoint a náplň práce nosit papíry a vysedávat na poradách, které s neutuchající fantazií vymýšlejí. Zkušení technici, programátoři, konstruktéři odcházejí, protože už dále nemohou snášet jejich debilitu a nekompetentnost, která je navíc královsky zaplacena … a pak jsou takové průsery …
Vy jste od nás z firmy, žer to tak dobře znáte? 😀
ten bude od nás 😀
Jsem projekťák a Powerpoint jsem interně už pár měsíců nepoužil, leda tak k zákazníkovi s popisem co po něm chceme. U mě jede MS Project. 🙂
Zatím nosíš papíry a realizujes se na poradách .sorry , ne porada ale mítink
My se asi neznáme, protože jinak by jste to nenapsal. Ano, pořád něco po někom chceme, ničemu nerozumíme a bereme neskutečné prachy… Dál to rozepisovat nebudu, protože mám dojem, že cokoliv napíšu bude špatně. Mám na Vás obecnou otázku do pranice: „Je lidem oblíbený ministr financí dobrý ministr pro stát?“ 🙂 PS: Venezuela, Argentina, Rusko jsou surovinově velmi bohaté země.
Jj a ještě se k tomu přidá multikultura a diverzita a motivace schopných lidí je nulová.
Tak dejte výpověď a rozjedte vlastní firmu bez project managerů a bez porad. Navíc pak 100% zisku skončí ve vaší kapse. Takovýhle nářky zneuznanych geniu vám nic neprinesou., leda padáka.
JUN 2020 je zbožné přání. Pane redaktore, nevíte jestli vyšetřování v Kongresu USA může způsobit další oddálení i za situace, že recertifikace proběhla a vše je ok.
Kongres nemá na certifikaci žádný vliv, ale může mít vliv na to, že ve firmách budou padat hlavy.
Kde jsou ti proroci, co tvrdili, že to vyřeší za pár týdnů SW záplata a že si FAA nedovolí recertifikaci zdržovat?
Já jsem tu například pár měsíců zpět tvrdil, že MAXe bude Boeing muset minimálně přejmenovat a schytal jsem za to taky pár mínusů. Už loni to navrhoval Trump, Ryanair ho raději přejmenoval na 737-8200 a teď vynechání MAX v názvu požaduje už další zákazník . Mediální obraz 737-MAX asi opravdu nebude dobrý, nejlepší by byl pro Boeing asi nový model jako „facelift“ MAXe.
https://www.lidovky.cz/byznys/firmy-a-trhy/boeing-by-se-mel-slova-max-zbavit-rekl-sef-spolecnosti-air-lease-prejmenovani-letadel-navrhl-i-trump.A200120_154004_firmy-trhy_ele
Myslím, že začíná přibývat těch, kteří si myslí, že se MAX už do vzduchu nedostane a pokud ano, tak o dost později, než říká Boeing.
dostane se, se svou labutí písní se rozloučí, a pak se bude poroučet. jen boeing do něj ještě nasype něco miliard, aby ztráta byla co největší.
no… 400 je jich v zaloze vyrobenych, nekolik desitek dodanych, dva spadly… uzavrit, domluvit se s leteckymi spolecnostmi a uz dodane MAXy vymenit za 777X, dat k tomu nejake odskodne za rocni uzemneni a dale se soustredit uz jen na tohle letadlo( 777X) – udelat ho dukladne at nepada z oblohy… A vsechny vyrobene MAXy sesrotovat. At se pouci.
Vždyť jsou to letadla pro úplně různé účely s diametrálně odlišnou kapacitou. Váš návrh je úplný nesmysl.
To je asi jako kdyby jste si koupil pickupa a dostal náklaďák…
Co by Smárt dělal s 39 777X? Jediný co mě napadá je, že by je pronajal někam do Číny.
Jestli si tohke precte Vik..skoda, ze bude teprve zalet,jinak tam v lete jsou..😉
Nesmysl na x frontach. At uz diametralni odlisnost letadel jak jiz poukazali jini, tak hlavne srotace 400ks techto letadel by znamenala v podstate ekologickou katastrofu.
@Vlado Že vy jste proudžegtťák??
to jste to nepochopil. že je 777x nová, ještě neznamená, že to substitut za 737 max.
bude jeste vubec nekdy komercne letat? zacinam o tom i pochybovat