Blamáž s výlukou v Trojzemí. Stavba má další zpoždění, vlaky vyjedou až na Štědrý den

Modernizace přinese výrazné zkrácení jízdních dob.
Výluka na trati z Liberce do Žitavy potrvá nakonec o dalších deset dnů déle, než ještě před pár dny Správa železnic se společností Skanska jako zhotovitelem slibovala.
Namísto plánovaného obnovení provozu v tuto neděli vyjedou vlaky o deset dnů později: na Štědrý den. Po dnešním jednání se Správou železnic to oznámil Liberecký kraj, který provoz na trati objednává.
Pro cestující to znamená dalších deset dnů náhradní autobusové dopravy. První vlak, který projede celou tratí podle nového jízdního řádu, vyjede ze stanice Seifhennersdorf ve středu 24. prosince ve 4 hodiny 18 minut.
Podle informací deníku Zdopravy.cz byla ve hře varianta, že by se vlaky rozjely již tuto neděli se změnou grafikonu a odřeknuty by byly jen některé spoje, které se v Hrádku křižují. To ale kraj nakonec odmítl.
Vlaky původně měly vyjet už na konci září, Správa železnic opakovaně dokončení opravy odkládala. Zpoždění nabrala i samotná prostá rekonstrukce úseku z Hrádku do Chrastavy, kdy Správa železnic první soutěž zrušila. Včas naopak byla dokončena neplánovaná rekonstrukce polského úseku peážní tratu mezi Hrádkem nad Nisou a německou Žitavou, s kterou ani česká strana nepočítala. V reakci na to pak ještě Správa železnic modernizovala úsek na hranice na 100 km/h.
Zpoždění dva měsíce, ale o 37 % levněji. SŽ na druhý pokus vybrala firmu na opravu trati podél Nisy
Ani po zprovoznění na Štědrý den nebude stanice Hrádek nad Nisou kompletně hotová. Dojde k provizornímu zprovoznění podchodu během výluky, aby byl přestup na autobusy pro cestující co nejpohodlnější. „Kratší prodloužení výluky tak přinese výrazně kvalitnější výsledek celé modernizace a komfortnější cestování do budoucna,“ uvedl kraj v tiskové zprávě. Původně měli v neděli cestující nastupovat z druhého nástupiště po provizorním přechodu.
Správa železnic mezi Libercem a Hrádkem nad Nisou utratila přes 1,25 miliardy korun, náklady oproti prvotním odhadům výrazně stouply. Výsledkem bude zkrácení jízdních dob o zhruba deset minut. Nově cesta z Liberce do Žitavy potrvá 29 minut, do Varnsdorfu pak 50 minut, Mezi vlaky půjde přestupovat nejen v Liberci, ale nově také každou celou hodinu v Žitavě. To zásadně rozšíří možnosti cestování dál po Německu.
Několik měsíců bude na trati probíhat zkušební provoz s testováním přesnosti, při kterém bude mj. výrazněji omezeno čekání linek L7 a RE2 na jiné opožděné přípoje.
Zpoždění dva měsíce, ale o 37 % levněji. SŽ na druhý pokus vybrala firmu na opravu trati podél Nisy