Buďme rádi, že dálnice přibývají a v obcích s původní trasou je větší klid.
Na druhou stranu, pokud je dálnice takto nebezpečná, je snížena alespoň rychlost na 100, nebo 80?
Ondra
2 let
Hlavně že to Babišovi posloužilo v PR. To že je ale nebezpečné a mělo se to otevřít až po dokončení plotu mu je jedno.
Tak otevírání dálnic bez plotu není nic nového. Docela běžně se otevírají bez plotů proti zvěři a dodělávají se déle. Spíše vidím problém u starších dálnic, kde vůbec nejsou. Osobně jsem takto potkal srnku.
Jistěže je problém u starších dálnic, kde ploty vůbec nejsou. Mají se proto otevírat stejně tak nové, navíc v oblasti, kde se vběhnutí zvěře předpokládá?
Ale to ani není chyba Babiše, ačkoli ho také nemusím. Prostě se otevře nová dálnice i jinde, která nemá plot proti zvěři a dodělá se například až další sezónu. Je to docela běžná věc.
politika stranou…koukněme se na počasí, asfaltům už se i tak prosincová pokládka nelíbila. Co myslíte obalovny, že jednou přes svátky do ledna a února? Podívejte se na otevírání nových úseků roky zpět. Myslíte, že jsou rozprostřené v roce rovnoměrně? Jasně, že ne. Když je šance zamakat a neprotahovat stavbu přes zimu k dodělání na přes rok, tak je snaha zprovoznit, aby byl užitek ze stavby co nejdříve. (I když nejsou volby). Někde se i akceleruje kvůli tomuto. Po zprovoznění následně se dodělávají vegetační úpravy, vady, nedodělky, doznačení čar v plastu, papírování atp….jestli mělo být oplocení součástí před zprovozněním? Otázka. Dle… Číst vice »
Ale tak já chápu snahu o rychlejší zprovoznění. Tady je to ale na úkor bezpečnosti. Co když tam někdo zemře kvůli srážce se srnkou? To rovnou můžeme dělat dálnice bez svodidel nebo bez značek s tím že se to někdy dodělá.
Zdravím, chápu Váš pohled, to už se řešilo opakovaně v minulém článku z 5.1.2022. Je třeba najít, kde je ta rozumná hranice podstoupeného rizika. Do toho vstupuje i nějaký navyklý standard – na všech dálnicích jsou svodidla a dopr. značení. Ne na každém úseku je plot a jezdí se. Pak můžu rozšířit Vaši polemiku: jestli se bude požadovat na každý nový úsek meteostanice, reflexní odrazky, svodidla dvojitá, zábrany proti osvícení, proměnné dopravní značky, kamery, váhy atd…..? Co do jaké míry ovlivňuje bezpečnost účastníků na dálnici? Není to černobílá debata. Za mne by si měl také každý řidič sahnout do svědomí… Číst vice »
Těch starých úseku bez plotů proti zvěři je daleko více. Také je to dlouhodobě neřešena záležitost. Oproti tomu nový úsek ten plot nejpozději do 12 měsíců dostane. To je ten rozdíl.
Určitě to bylo PR. Co je ale trochu škoda, že když už povolení kde čeho trvá aspoň desetiletí, kde kdo něco napadá, EIA, … Že prostre nejsou ty roky příprav vidět. Narušení přirozeného koridoru zvířat muselo být vidět. Na tom úseku je most, část v náspu …nedal se udělat propustek pro zvěř navíc? Most pro zvěř tam snad ani není.
Aspoň je vidět, že napadání těch staveb ekology a sdruženími má za cíl jen a jen tu stavbu zdržet a ne ji udělat lepší.
hobluj
2 let
Předběžné užívání tohoto úseku D35 povolené Ministerstvem dopravy takto, je obecným ohrožením. Navíc za využití finančních prostředků EU.
Právěže. EU si přidělování finančních prostředků hlídá. V první řadě bezpečnost. Otevřít v roce 2021 dálnici bez dokončení plotu ohrožující lidské životy není obecným ohrožením? Je to proti směrnicím EU.
jan H
2 let
Násyp dálnice a žlabovky jsou hotové. A teď kvůli plotu, který je součástí novostavby, se opět pata násypu ukrajuje, aby se plot založil…tyjo, lze takto do násypu zasahovat? Ovšemže je sklon svahu naddimenzován, ale takto ho — byť dočasně — oslabovat v patě… nějaký geotechnik v diskuzi? Děkuji
Dobrý den, ano, to bez pochyb, jen mi zaráží ten pracovní postup…když to otočím – kdyby se stíhalo, nebyl tlak, nemyslím si, že by zhotovitel postupoval takto (tzn. hrabat si opět do hotových zemních prací na násypu a vykopávat dodatečně základy pro plot), ale třeba se pletu 🙂
Dálnice bez plotu,co to je za blbost a není to dálnice ale rychlostní R35 takže max 110km/h
D35 – D jako dálnice
Buďme rádi, že dálnice přibývají a v obcích s původní trasou je větší klid.
Na druhou stranu, pokud je dálnice takto nebezpečná, je snížena alespoň rychlost na 100, nebo 80?
Hlavně že to Babišovi posloužilo v PR. To že je ale nebezpečné a mělo se to otevřít až po dokončení plotu mu je jedno.
V případě některých voličů mu to v ničem nepomohlo.
Tak otevírání dálnic bez plotu není nic nového. Docela běžně se otevírají bez plotů proti zvěři a dodělávají se déle. Spíše vidím problém u starších dálnic, kde vůbec nejsou. Osobně jsem takto potkal srnku.
Jistěže je problém u starších dálnic, kde ploty vůbec nejsou. Mají se proto otevírat stejně tak nové, navíc v oblasti, kde se vběhnutí zvěře předpokládá?
Ale to ani není chyba Babiše, ačkoli ho také nemusím. Prostě se otevře nová dálnice i jinde, která nemá plot proti zvěři a dodělá se například až další sezónu. Je to docela běžná věc.
Tak proč se otevřela dva dny před tím než skončil?
politika stranou…koukněme se na počasí, asfaltům už se i tak prosincová pokládka nelíbila. Co myslíte obalovny, že jednou přes svátky do ledna a února? Podívejte se na otevírání nových úseků roky zpět. Myslíte, že jsou rozprostřené v roce rovnoměrně? Jasně, že ne. Když je šance zamakat a neprotahovat stavbu přes zimu k dodělání na přes rok, tak je snaha zprovoznit, aby byl užitek ze stavby co nejdříve. (I když nejsou volby). Někde se i akceleruje kvůli tomuto. Po zprovoznění následně se dodělávají vegetační úpravy, vady, nedodělky, doznačení čar v plastu, papírování atp….jestli mělo být oplocení součástí před zprovozněním? Otázka. Dle… Číst vice »
Ale tak já chápu snahu o rychlejší zprovoznění. Tady je to ale na úkor bezpečnosti. Co když tam někdo zemře kvůli srážce se srnkou? To rovnou můžeme dělat dálnice bez svodidel nebo bez značek s tím že se to někdy dodělá.
Zdravím, chápu Váš pohled, to už se řešilo opakovaně v minulém článku z 5.1.2022. Je třeba najít, kde je ta rozumná hranice podstoupeného rizika. Do toho vstupuje i nějaký navyklý standard – na všech dálnicích jsou svodidla a dopr. značení. Ne na každém úseku je plot a jezdí se. Pak můžu rozšířit Vaši polemiku: jestli se bude požadovat na každý nový úsek meteostanice, reflexní odrazky, svodidla dvojitá, zábrany proti osvícení, proměnné dopravní značky, kamery, váhy atd…..? Co do jaké míry ovlivňuje bezpečnost účastníků na dálnici? Není to černobílá debata. Za mne by si měl také každý řidič sahnout do svědomí… Číst vice »
To je mi úplně jedno. Já tady neřeším žádnou vládu. Jen Říkám, že to není nic divného otevřít novou dálnici bez dodělaných plotů.
A sám pak píšete, že to problém je, že jste potkal srnku. Tož jak to teda je?
Těch starých úseku bez plotů proti zvěři je daleko více. Také je to dlouhodobě neřešena záležitost. Oproti tomu nový úsek ten plot nejpozději do 12 měsíců dostane. To je ten rozdíl.
V ČR to evidentně nic divného není.
Mám pocit, že jsem to zažil i v D, akorát na tom úseku byla omezena rychlost na 100 km/h.
Určitě to bylo PR. Co je ale trochu škoda, že když už povolení kde čeho trvá aspoň desetiletí, kde kdo něco napadá, EIA, … Že prostre nejsou ty roky příprav vidět. Narušení přirozeného koridoru zvířat muselo být vidět. Na tom úseku je most, část v náspu …nedal se udělat propustek pro zvěř navíc? Most pro zvěř tam snad ani není.
Aspoň je vidět, že napadání těch staveb ekology a sdruženími má za cíl jen a jen tu stavbu zdržet a ne ji udělat lepší.
Předběžné užívání tohoto úseku D35 povolené Ministerstvem dopravy takto, je obecným ohrožením. Navíc za využití finančních prostředků EU.
Nevím, co má spolufinancování EU společného s vaším názorem, že povolením užívání se MD dopustilo obecného ohrožení?
Právěže. EU si přidělování finančních prostředků hlídá. V první řadě bezpečnost. Otevřít v roce 2021 dálnici bez dokončení plotu ohrožující lidské životy není obecným ohrožením? Je to proti směrnicím EU.
Násyp dálnice a žlabovky jsou hotové. A teď kvůli plotu, který je součástí novostavby, se opět pata násypu ukrajuje, aby se plot založil…tyjo, lze takto do násypu zasahovat? Ovšemže je sklon svahu naddimenzován, ale takto ho — byť dočasně — oslabovat v patě… nějaký geotechnik v diskuzi? Děkuji
Plot je součástí projektu od počátku, jen se posouvá jeho stavba o pár týdnů dopředu.
Dobrý den, ano, to bez pochyb, jen mi zaráží ten pracovní postup…když to otočím – kdyby se stíhalo, nebyl tlak, nemyslím si, že by zhotovitel postupoval takto (tzn. hrabat si opět do hotových zemních prací na násypu a vykopávat dodatečně základy pro plot), ale třeba se pletu 🙂
To souhlasím.
Ale vymyšlené to mají dobře. Na dálnici zvěř možná nepřeskočí, ale z dálnice zcela určitě ano.
ač nejsem geotechnik: Je to jenom dočasné, navíc bodové pouze v místě sloupků. Po zabetonování sloupků problém zmizí.