Bez svěžího dechu nejede. DPMB instaloval do prvních autobusů alkoholové testery
Alkohol tester v brněnské MHD. Pramen: DPMB
Namátkové kontroly za posledních sedm let v brněnské MHD nezachytily ani jediného opilého řidiče.
Všetko oukey. Ale pokiaľ budem alkoholik, dám niekomu drobné, nech mi fukne a ideme. To by tam musela byť kamera a to zas nemôže kvôli iným blbostiam. V Poľsku to chceli povinné do áut tých čo chodili ožratý a tiež to neprešlo.
Nejdražší na tom budou falešné poplachy a tím vyřazované vozy.
DPMB by se u nových vozů měl starat hlavně o to, aby jely i do kopce, na rozdíl od plynových kloubáků. Teprve potom vymýšlet, čím je „vylepší“. Každopádně když nezačně řidiče slušně platit, nebude mít za chvíli do testerů kdo foukat…
Pro škarohlídy: Tyto invetice nelze posuzovat jen z finančního hlediska, ale je nutné brát v potaz i jiné faktory, které lze obtížně vyjádřit v penězích (např. zdraví, bezpečí apod.). Pokud DPMB vyšlo hodnocení investice do alkotesterů, nemá důvod ji nezrealizovat.
Mnohem pravděpodobněji dodá testy nějakej kámoš a všichni budou spokojení. Takto městský firmy fungují.
Vím, že 50 tisíc v rámci toho celého rozpočtu není moc, ale vzhledem k tomu, co to umí, bych se na takovýhle postup vyprdnul a ty prachy ušetřil a zainvestoval do něčeho smysluplného. …dejme tomu, že odteď za 10 let odhalí tyhle přístroje jednoho řidiče, co pil. A to se „vyplatí“ 😀
A jak spočítáte ty, co nepili, protože riziko bylo příliš vysoké?
Přesně tak, všichni budou vědět, že budou dýchat určitě. Namátkovou kontrolu mohou risknout.
A odpolední dýchat nemusejí? Pro střídání na spoji to půjde dost blbě.
Četl jste ten článek? Půjde to i na výzvu dispečinku po střídání, respektive kdykoliv během dne.
Jistě, ono to půjde i po první pauze, když zhasne motor. Ale už z toho plyne, že to neochrání před nástupem řidiče s alkoholem v krvi do práce.
A proč by alkoholtester neměl fungovat při zapnutém motoru? To jste vytušil jak? Klidně během střídání. Prostě z té zastávky ani neodjede. Prostě své domněnky vydáváte za fakt, nebo jak?
A přikáže mu to kdo, aby do toho dýchnul? Vím, jak tento přístroj funguje, vím, jak funguje provoz. Při střídání se to dít rozhodně nebude, i kdybys vymyslel 10 způsobů, jak by mohlo.
Četl jste článek? Na výzvu prostřednictvím dispečinku. Ale dít se to nebude, protože nick Kernteriér rozhodl, že to tak prostě bude? Nebo proč?
Jeden opilý řidič může způsobit škodu za desítky milionů korun a taky může někoho zabít. Takže všechny vynaložené náklady se můžou hodně rychle vrátit.
A kolik by stálo, kdyby DPMB dělalo namátkové testy na pracovišti a revizoři by jednou za čas kromě kontroly jízdenek dali řidiči na konečné dýchnout?
To dělají běžně dispečeři v autě, že čekají na konečných a dávají dýchnout.
Proč proboha revizoři? Denně se dělají namátkové kontroly řidičů při nástupu a v průběhu dne na konečných dispečink
Dobře. V takovém případě pokud se to očividně osvědčuje, tak proč se nepokračuje v zavedeném postupu? Nebo vybavit všechny vozidla technikou za 50 tis/ks je levnější? Nebo jde o otázku personálu – nahradit nedostatkové zaměstnance strojem? Článek na to nedává odpověď.
Namátkové testy při nástupu do práce i ze strany dispečerů na konečných se dějí běžně. Je otázkou jestli jsou nové alkoholtestery schopny reálně nějaké lidi co se tomu dnes věnují ušetřit a využít je jinak.
Je totiž otázka zda je nutné zavádět 100% řešení, když je k dispozici 99 % řešení za zlomek ceny.
Jaké?A máte pro to tvrzení nějaký věrohodný podklad?
Petr asi myslel, že řidiči budou ráno při nástupu dýchat na vrátného… 🙂
Je otázkou jak ty náklady počítáte. Je možné, že si DPMB spočítal kolik ho stojí peněz, pokud člověk co nyní kontroluje namátkově střízlivost řidičů bude dělat místo toho jinou práci. V tu chvíli mu to může dávat smysl.
Třeba zametat dílnu, ne. Stejně nějaký bude muset být Zákon č. 262/2006 Sb. (zákoník práce) § 106 Práva a povinnosti zaměstnance (4) Každý zaměstnanec je povinen dbát podle svých možností o svou vlastní bezpečnost, o své zdraví i o bezpečnost a zdraví fyzických osob, kterých se bezprostředně dotýká jeho jednání, případně opomenutí při práci. Znalost základních povinností vyplývajících z právních a ostatních předpisů a požadavků zaměstnavatele k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při práci je nedílnou a trvalou součástí kvalifikačních předpokladů zaměstnance. Zaměstnanec je povinen i) podrobit se na pokyn oprávněného vedoucího zaměstnance písemně určeného zaměstnavatelem zjištění, zda není pod… Číst vice »
A neb někdo hledá způsoby a někdo důvody… V případě pozitivního výsledku není přece problém na místo vyslat pověřeného zaměstnance a pro kontrolu udělat test ještě jednou. To učiní za pomoci nějakého bazmechtu, který si přiveze sebou.
„Je možné, že si DPMB spočítal kolik ho stojí peněz, pokud člověk co nyní kontroluje namátkově střízlivost řidičů bude dělat místo toho jinou práci.“
No tak, v čem je tedy problém?
že ten člověk jaksi bude stále potřeba, že
Jen jaksi v mnohem menší míře. Proč se nezůstalo u psacího stroje, když u mnohem dražšího počítače a tiskárny je člověk stále potřeba?
Jo a rázem bude dělat za třetinový plat, že jo.
Navíc naopak, bude potřeba v daleko větší míře – protože námátkové kontroly si mohl nějak rozvrhnout, teď bude muset být připraven vyrazit kdykoli kamkolia ihned.
Trošku demagogie z vaší strany. To Brno je tak strašně velké, od Aše až po Jablunkov? A jinou práci delat nemůže? Nebo kim zavidite více času na to ostatní a méně stresu? Ach jo…
píšete „jeden opilý řidič“…ale kolik že jich zatím bylo opilých? …takže tak.