Bez jízdenky jen do části vlaku se zeleným pruhem. Jihomoravský kraj začíná s usměrněným nástupem
Elektrická jednotka 560 v Brně. Foto: České dráhy
V Jihomoravském kraji začne od středy ve vlacích na dvou páteřních linkách S2 (Křenovice – Brno – Březová nad Svitavou)
Doporučuji vám pane Petrovický se držet svého kopyta a komentovat věci ze svého oboru. To je to čemu rozumíte. Železnice tím očividně není.
Podle množství lajků ve vašem případě pane Petrovický dislajků vaše názory tady čtenáři moc neberou. Ale je zase aspoň sranda😀
Jen malé nedospělé dítě to palečkování nějak zásadněji prožívá 😀 To je jasný, že ČD šotouši jsou dnes rozmrzelí velice, že na kilometrickou banku již nebudou moci podnikat své praštěné výlety v rozsahu, na který přivykli.
Kilometrická banka už nějakou dobu není
„Kilometrická banka už nějakou dobu není“
Existuje dosud, viz https://www.cd.cz/typy-jizdenek/vnitrostatni-jizdenky/-26113/.
To jo, akorát že vám bude čím dál tím víc prd platná.
A málem byc zapoměl na ještě smutnější režijkáře 😀
Režijku nevlastním. Na druhou stranu ji nikomu nezávidím. Ti lidé například dnes o silvestrovské noci budou v práci. Takže za mně si ten malý benefit zaslouží. Ale je to věc názoru.
Režijka pro lékaře je zajímavý námět. Ono zůstává otázkou zda ta neustále omílaná a mnohými záviděná režijka není spíše kompenzací nízké mzdy na železnici. V souvislosti se srovnávaním jakékoliv jiné profese bych byl opatrný a srovnával bych celkovou odměnu za práci a spoustu jiných faktorů.
Tak hlavně, že v létě to tu bylo plné příspěvků jak je pro režisty nabízená mzda 50. tisíc měsíčně málo a pohrdali ji. To je určitě ta nejnižší mzda za kterou lidi, kteří musí být dnešní noc v práci makají a teď tu o červené karkulce.
Jo každej kdo dělal a dělá na (státní ) dráze ví ,že platy jsou stanoveny tabulkově a nikdo kdo dělá v provoze si 50000 kč měsíčně za normální hodiny nevydělá ani náhodou .Lidé co zajištují provoz dopravy (signalisté ,výpravčí ,dispečeři ,strojvedoucí a vlakvedoucí co denně jsou v obrovských stresech)jsou rádi když si domu přinesou 20000-30000kč a jedou pátky svátky nepřetržitě a kolikrát dojíždějí a nyní si to jako budou platit ze svého .Jsem na dráze od roku 1993,dnes nejsem pod státem (ČD a pod ),ale vím ,že spousta lidí ani tu režijku k soukromím jízdám nevyužije kromě dovolené ,stejně jako… Číst vice »
IZS a zdravotnický personál v těchto dnech slouží jen pohotovosti a většina je jich doma. Určitě žádný obvoďák nemá na silvestra noční. Naproti tomu takový výpravčí ten tam být musí byť jede jen menší množství vlaků.
Jako, že v nemocnicích, na stanovištích záchranky nebo v hasičárnách mají jen pohotovost, to je zase blábol. Hele je teprve pět hodin, tak bacha abys tímhle tempem už v 10 nečekal až doktor ze záchranky přijede z pohotovosti pro otravu alkoholem.
„Naproti tomu takový výpravčí ten tam být musí byť jede jen menší množství vlaků.“ Však za to dostane peníze (eventuálně jiné nepeněžní plnění poskytované dobrovolně zaměstnavatelem) odpovídající mj. tomu, že taková noční služba je konána převážně v noci (= příplatek za práci v noci) a zčásti je konána ve sváteční den (= 100 % příplatek). Nijak to nezakládá morální nárok v podobě toho, že mu jeden z dopravců v osobní dopravě (který mimochodem vůbec nemusí po oné trati, kde onen výpravčí slouží, jezdit či v dané stanici zastavovat – i takové jsou případy a od 12/2019 jejich počet skokově narostl)… Číst vice »
Heleďte Petrovický, co máte proti zasloužilým eisenbahnňákům?
Hloupost, když chtěli zabránit úniku tržeb, neměli se rušit pokladny, ty linky jsou ve špičce tak našlapané se zastávkami po třech minutách, ze jestli odbaví v těch vozech třetinu cestujících, tak je to moc, teda pokud nebude na vlaku pět průvodčích…
A kolik procent lidí z těch našlapaných zastávek doopravdy kupuje jednotlivé jízdné? 😀 Většina má předplacenej kupon, žejo.
Mně není známo.
Bude možno v e-shopu ČD koupit všechny jízdenky IDS-JMK (třeba i celosíťovou), nebo jen na konkrétní trasu?
Jen na konkrétní trasu a i ta bude platit jen ve vlacích ČD, ne pro přestup na autobusy nebo vlaky Regiojetu a Arrivy.
…vďaka tomu, že ČD vynikají v nechutenství se s ostatními dopravci dohodnout na uznávání dokladů 😀
Možná na této thesi něco je, ale dle mého smýšlení (za které bych se ale nepral) postupně vzniká nechutenství lidí jezdit vlakem. Jinak, lid je u nás dobrý a nějaká ta rvačka nepadá na váhu. 😇
😃 Chyt ho rapl. Mladej člověk. Chce mermomocí do Budějovic! 😃
A přece jdu do Budějovic.
Jestlipak víte, že dneska jdou do módy síťové tašky?
Pokud se nic nezměnilo, tak v pokladnách ČD na nádražích v JMK lze zaplatit i předplatní (měsíční, čtvrtletní, roční) kupon IDS-JMK. V minulosti to šlo.
Jednoduchý systém odbavení cestujících byl rozbit. Obávám se že nastane odliv cestujících směrem k individuální dopravě. Ona totiž v jednoduchosti je výhoda systému. Teď začne být jednodušší sednout do auta a nic neřešit.
Odbavení v rámci jakéhokoliv IDS je výrazně jednodušší než tarifní džungle v podání TR10 okořeněná množstvím neuchopitelných komerčních nabídek ČD. Šotouši to znají, občas namísto přímé jízdenky A-C koupí rozdělenou A-B-C, protože to prostě vyjde levnějc.
Jednodušší leda tak v rámci kraje. Nikoliv pro toho kdo cestuje za hranice kraje nebo pro cestující z jiných krajů než z JM.
A kolik takových cest… když se tu všichni rádi oháníte statistikou, když se chválí spolehlivost ČD… tedy statisticky praxi je? 😀 Dálkové trasy mezi kraji se obvykle překonávají rychlíky, ne přískokovou metodou regionálními osobáky.
Ne? A co když bydlím na hranici kraje a dojíždím do práce 20 km za hranice kraje?
Kdyby byly v prdeli ryby, nebylo by třeba rybníků! 😀 Otázka ale zněla, kolik takových případů statisticky je.
Ono jich je celkem dost a jsou snad proto méněcenní, platí menší daně, nebo jejich daně jdou vedlejšímu kraji ?
Já vím, že se neumíte ani pomodlit. 😀
Zrovna vlaky na lince S3 jezdí i dost lidí z kraje Vysočina.
A jim ČD lístek neprodají? Ale jděte vy brepto 😀
Ale ty také mají mnoho do sebe.
E-shop sám rozděluje cestu třeba na 2x, když to vyjde laciněji.
Jen někdy, ne zrovna 100% spolehlivě a stěží tak poslední rok.
„Jednoduchý systém odbavení cestujících byl rozbit.“
… od 15. 12. 2019 mimo jiné i samotnými ČD, a. s., které přestaly být schopny tisknout zpáteční jízdenku na jeden papír. Jednoduchý systém odbavení cestujících jedoucích „tam a zpět“ byl rozbit.
Děláte tady v diskuzi z toho hroznou vědu. Ještě to v reálu nefunguje ani jeden den a všichni tady hned ví jaké budou problémy. Český člověk si dycky na vše zvykne. Tak si zvykne i tady. A jestli se to někomu nelíbí, měl si stěžovat dřív než tuto prasečinu zavedli.
A oni se někoho ptali?
Tenhleten experiment vstoupí do dějin. Všechna jména protagonistů by měla být (včetně jejich fotografií) uchována v paměti a připomínána v muzeu dopravy podobně jako dávná k.k. privilegierte Kaiserin Elisabeth-Bahn.
Po půl roce po tom neštěkne pes… 😀 To, čeho jsme svědky nyní je jen obvyklý humbuk, když se má něco změnit. Vlastně jen pár křiklounů, kteří se objeví ať už uděláte, nebo i neuděláte cokoliv. Psi sice štěkají, ale karavana jede dál…
Ať uděláte, nebo i neuděláte cokoliv, vždycky se najde určitá skupina brblalů 😀
Ale oni si lidi stěžovali už před zavedením a to víc než hojně. Myslíte, že je někdo poslouchal?
Stěžuje si statisticky zcela bezvýznamné množství lidí. Jen jsou u toho hluční, to je celé.
JDP
To říkali soudruzi v roce 1989 taky.
Jestli by se nevyplatilo místo toho kvanta revizorů (jinak to nestihnou) je dát do pokladen a ze stanic udělat zase místa kulturní, s informacemi a službami. Asi by se to vyplatilo víc.
Scháníte teplý flek, kde prodáte dva lístky za den a po zbytek směny se budete moc vykecávat na internetech? 😀
A což navrhnout, mělo tomu být tak – ale to už je řada let – v pražské MHD následující. Tam měl totiž mít cestující za povinnost ukazovat jízdenku spolucestujícím. To by šlo aplikovat hned. Ďábelsky vymyšleno.
Skoda, od zacatku tohoto serveru se tu dalo vecne diskutovat, lide se tu neurazeli, casto si vymenovali nazory… ale diky p. Petrovickemu se to tu zvrhlo, tak ze tu asi skoncim, a to me doprava dost zajima a bavi, v diskusich jsem se dozvedel hodne informaci a nazoru… skoda, tak zas nekdy jindy…
Dekuji vsem, zvlaste p. Surovi a redakci, je to dobry projekt…
Přesně. Ale to je o jakékoliv diskusi v tomto státě. Sejde se tam x lidí , kteří chtějí pokecat , vyměňují si názory , nikoho neuráží a pak tam přijde nějaký blb (zde pan Petrovický) , který kvalitní diskusi zlikviduje.
Jinak pan Petrovický na mne dělá dojem spíše nějakého frustrovaného úředníčka na kraji , který se do jiných diskusí nezapojuje a jako správný dopravní úředník na kraji neví o dopravě vůbec nic a svoji frustraci si tudíž vybíjí zde.
Ale nenechte se jím otrávit.
Neuráží nikoho, s vyjímkou soukromých dopravců! 😀 Aneb s Českými drahami na věčné časy a nikdy jinak. Chybí tu už jen kolektivní zpěv internacionály… 😛
O tom nemůže být ani řeči.
To zas jo. Komu čest, tomu čest.
Aby se ovšem Hanák nepřepočítal a nebylo pro některé cestující nakonec výhodnější jezdit většinou zadarmo na kraji vlaku a semtam hold zaplatit pokutu.
Neměli se úplně rušit vlakvedoucí na S2 a S3? Prý měly být jen časté revizorské kontroly a vlak bez personálu, kromě fíry samozřejmě.
Nejen na S2 a S3. Chtěli je zrušit komplet ve všech vlacích objednávaných krajem. Ale to bylo před tím, než byly zrušeny dvě třetiny pokladen v kraji. Myslím, že i kraj pochopil, že tudy cesta nepovede a tak zavedl jinou kravinu.
kravina stíhá kravinu
komu to dáme za vinu?
je to dominový efekt
na počátku byl prefekt
Já furt říkám, že tohle nemohl způsobit obyčejnej blbec. To musel bejt blbec dlouho študovanej. 😇
Nejsem proti, jenom se obávám realizace. Doufám že ve vagónech u vstupu budou viditelně cedule „nemáte-li jízdenku, běžte do vagónu s prodejem + šipka,“ nestane se že by nějaký cestující opravdu nebyl informován (nešlo by dokázat že musel projít kolem cedule.) A usměrněný nástup nebude do nepruchizich souprav.
Navíc by neuškodilo označit sektory na nástupišti (délka sektoru=cca délka vagónu) a hlásit kde zastaví který vůz.
Mimochodem třeba 680 mají tlačítko na přivolání stewarda. Co takhle přidat bod ve smyslu „jede-li vůz s možností přivolání průvodčího, cestující bez jízdenky musí přivolat.“
Zase to moc neprehanejte, aby se vubec mezi temi cedulemi dalo projit k vlaku 😉
Ivan Mládek: Nemáte-li na Ladu, nemám na vás náladu
JMK: nemáte-li jízdenku, vstupte sem směle
nemáte-li na ni, běžte do … jetele
Abych řekl pravdu, tak se nyní veřejné dopravě na jižní Moravě na sto honů vyhýbám. Nevidím důvod, abych před každou jízdou musel přemýšlet nejen jak se dostat z bodu A do bodu B, ale navíc ještě o tom, jaký použít tarif. Ať si s tím jezdí ti, co to nedomysleli, ale já raději pojedu jednoduše autem.
Pro prilezitostne navstevniky Jihomoravskeho kraje je to za trest, na druhou stranu mistni jsou celkem vysmati (nejsou-li reziste). Zasadni chybou je absence jednotneho tarifu, ale to neni tak uplne zalezitost kraju.
Misti asi vetsinou maji predplatne, nemusi je to trapit…. Ale pamatuji Studtgart, kde maji zastavky ocislovane a koupit si jizdenku bylo na 10min. hledani v mape 😀
IDS je jednotný tarif. Džungli do toho vnáší potřeba šotoušů bonusově vnášet „kouzla“ na bázi TR 10.
Zrovna IDS JMK je asi tak jednotný, jako náš národ v podpoře různých politiků. Jiná pravidla platí v Brně, jiná v Břeclavi či Znojmě, jiná v regionálních autobusech, jiná ve vlacích (byť tam se to teď podaří alespoň částečně změnit zavedením úseků a prodejem jízdenek IDS JMK průvodčími, což nechápu, proč nemohlo být už dřív). A jako by toto samo nestačilo, tak to celé ještě dál zkomplikovaly Babišovi slevy, díky kterým se zavedly dva druhy zlevněných jízdenek, které někdy platí, někdy neplatí v Brně. Tarif IDS JMK se pomalu ale jistě tomu vašemu vysněnému TR10 začíná blížit. A to ještě… Číst vice »
Pro Peno: Dobrý den přes Břeclav do Brna jezdím (hromadnou dopravou). Můžu se zeptat v čem se liší IDS JMK, když projíždím Břeclaví a když projíždím Brnem (používám Univerzální jízdenku)…?
S univerzální jízdenkou pro dospělé nijak. Ale pokud máte univerzální jízdenku zlevněnou, tak tam už je to horší, protože tam se to v Brně hodně liší nejen podle toho, které linky chcete používat, ale i podle toho, do jaké slevové kategorie patříte. A pokud jde o Břeclav, tak tam je problém hlavně pokud jedete po Břeclavi autobusem, kdy musíte platit kartou tuším BORSu (ale nejsem si teď zcela jist), jinak vás to stojí dvojnásobek. Pokud ale jedete odjinud, tak není při jízdách po Břeclavi nebo přes Břeclav obecně problém.
A teď koukám, že to asi musím trochu upřesnit. Místo „pokud jedete po Břeclavi autobusem“ mělo být „pokud jedete pouze po Břeclavi autobusem“. Takto je to správně.
Pokračujte v tom upresňování: Pokud jedu po Břeclavi na tarif IDS, nemám to dražší, ale pokud platím kartou tarif BORS, mám 50 % slevu. Je to také trochu rozdíl.
Jenže toto už by, podle mého názoru, nebyla pravda, protože v případech platby tou kartou v Břeclavi zaplatíte úplně stejných 10 Kč, jako v jiných městech IDS JMK s MHD, kromě Brna a Znojma, i bez karty. Ale je to můj názor. Jestli vy si na tom svém trváte, budiž. To bychom se pak už hádaly o naprosté prkotiny a myslím, že tím si nemusíme kazit Nový rok 😉
Naprosto souhlasím.
Nebylo by lepší, kdyby regionální tratě byly rovnou zdarma? Lidé budou více využívat železnice, a odpadnou všechny tyto zmatky. Co nechápu proč každý kraj má své specifika, proč nejde udělat jeden přehledný tarif, který by platil v celé republice ve všech sítích. Lístek by bylo možné si koupit v trafice či v automatu. Aplikaci pro mobilní telefony a platbu kartou beru jako samozřejmost.
Jak čtu diskuse, tak docela teď lituji lidi zláště ty starší co musí nyní cestovat vlakem. Proč se všechno dělá tak složitě?
„Nebylo by lepší, kdyby regionální tratě byly rovnou zdarma?“ Ne (pomíjím, že „zdarma“ = o to víc financované z veřejných rozpočtů). „Lidé budou více využívat železnice“ Dost možná až tak moc, že se všichni nevejdou do vlaků. „a odpadnou všechny tyto zmatky“ Tyto „zmatky“ nebudou v dopravě regionální, nýbrž příměstské (O. K., některá rozdělení uvádějí tyto druhy dohromady coby jeden celek). „proč nejde udělat jeden přehledný tarif, který by platil v celé republice“ Na železnici takový tarif má do roka platit, aniž by kterýkoliv z krajů musel ustupovat v tom systému, který si vlastním uvážením (leckdy již před mnoha lety)… Číst vice »
Ne podmínkou SJT by měla být integrace IDS do SJT, takže by mělo existovat jen SJT (do kterého by měly být zavedeno i zaměstnanecké jízdné pro všechny zaměstnance drah)) + maximálně ještě tarif dopravce (ale to je na zvážení).
SJT bude umět i MHD, nebo jak si představujete integraci?
Tak jestli ji bude umět, tak tím pádem pak všechna IDS krajů zrušit
Myslím, že systém jednotného celostátního IDS, který by platil ve všech dotovaných vlacích, autobusech i MHD by byl perfektní. Pokud se ceny nastaví rozumně, nevidím důvod, proč by to nemohlo fungovat.
IDS s unikátními čísly linek(tedy kdejaká MHD bude mít šesticiferné linky jako v licenci), unikátními názvy zastávek (Praha,Palackého Náměstí, Brno,Palackého Náměstí), stejným koordinátorem(žádný krajský úředník, ROPID znající Prahu… Hezky ministerstvo)……
Možná by stačil tarif..
Nedávno tu byly povzdechy, že by kraje neměly rozhodovat o regionální železniční dopravě. Tak toto by byl další krok LOL
Ale ne, zcela reálně jsem to myslel tak, že jednotný by byl jen tarif. O tom ostatním by si dál rozhodovaly jednotliví objednatelé. Jen s těmi čísly linek by mohly být trochu komplikace, zejména pokud by se někde na okrajích dvou různých systému potkala dvě stejná krajská čísla, ale to je už jen drobnost.
A nebylo by lepší místo zeleného pruhu na vagóně udělat zelený pruh na nástupišti ? A k tomu tam hodit nápis „nástup bez platné jízdenky“ ?
Dobře myšleno, ale nešlo.
To jako že by SŽDC uměla značit nástupiště, jako db Netz umí už pár let?
SŽDC nemá co kde značit. Zelený pruh je výmysl dopravce tak ať si to zařídí.
Za druhé. Víte o tom že dopravce používá různé soupravy. Někdy tudíž bude zelený pruh vzadu a jindy vepředu. Jak byste to chtěli označovat na nástupištích? Přemýšlím a pak něco napíšu. Jinak jsou to bláboly pánové.
Proč ? Máme ceduli začátek nástupiště. Pokud bude zelený pruh 20 metrů za touto cedulí , nějaké dveře tam budou vždy.
Nikoliv, zelený pruh bude vždy uprostřed. Máte to i ve článku, akrorát zjevně máte problém se čtením a pochopením psaného textu a plácáte nesmysly 😀
Velmi pravděpodobně jste pane Petrovický nikdy nepracoval na železnici. Jinak byste tady nemohl placat takové nesmysly. Nicméně díky za váš názor dopravního teoretika😀
Já zapoměl, že posunovači jsou nejlepší experti skrze organizování celostátní a regionální dopravy! 😀
Po více než 30 letech u železnice si troufám být větším odborníkem než vy teoretiku. Posunovač nejsem. Jste vedle😀
Jistě, dotáhnul jste to na vedoucího posunu 😀
Ani vedoucí posunu. Zase vedle😂 A kde pracujete vy?
Vy se svým životopisem také nechlubíte, proč bych měl já? 😀
Průměrný posunovač ví, co je to „uprostřed“
Což je asi ta největší kravina, která s tímto souvisí. Zejména, když většina vlaků na S3 má čtyři vozy. To se panečku bude hledat ten správný prostřední vagon v takové soupravě. A nebo u dvou spřažených panterů. Tam bude taky sranda hledat prostřední vagon. Nechápu proč, když už tenhle paskvil musí být, to nemůže být např. na sever od Brna vždy poslední vůz ve směru na jih od Brna vždy první vůz ve směru do Brna. Zjednodušilo by to orientaci a lidé by hned věděli kam se postavit a který vůz hledat. takto v tom dělají jenom další zbytečné zmatky.
První/poslední vůz z celé soupravy nesouhlasím, neřeší otočení soupravy atd.
Pravidlo typu „severní vůz“ bych nechal jako nezávazné doporučení/zvyk u soupravy se sudým počtem vozů, pokud je zakázáno aby to byly „oba prostředí“
Zajímavé, že u souprav se sysly se daří správné otočení a sysel je prakticky vždy jen na jedné straně. Holt by se u těchto souprav muselo zajistit totéž a ne se věčně odvolávat na drážní paragraf 1 😉
Zelený pruh je v Braníce. Pražská výsada.
V článku se píše, že to bude prostřední vůz.
Šotouš samozřejmě vidí sudý počet vozů, ale i to má řešení.
Až na to, že on i ten prostřední vůz může být pokaždé jinde na tom nástupišti. Jinde bude, pokud přijede Regionova, jinde pokud přijede sólo Panter, jinde pokud přijedou dva spojení Panteři, jinde pokud přijede sysel se dvěma Honeckery nebo tři Honeckery a zese jinde pokud přijedou čtyři Honeckery. V tom vidím ten nejzásadnější problém koncepce „vždy uprostřed“.
K dlouhodobému nástupišti s příchodem uprostřed se sluší zastavovat prostředním vozem u příchodu.
Kdyby Jančura omaloval Hlavní nádraží o své vůli svými značkami nažluto, to by se tu půlka osazenstva určitě posrala 😀
A co kdyby ten průh byl jůžový? Panečku. 😂
SŽDC má číslovat sektory nástupiště. Aby dopravce mohl říct svým cestujícím,kde co zastaví – první třída, jidelák, zelený pruh… V případě motylyho vlaku ze kterého sektoru se jede kam…..
Nerad bych , aby mne zde někdo napadl , že velebím minulý režim. To určitě ne. Jsem rád i přes všechny stávající nedostatky, že komanči jako jediná vládnoucí strana jsou již minulostí…. ALE… Když si vzpomenu, jak jednoduchý systém tehdy byl. Pokud šlo o velké město, které mělo svůj dopravní podnik , koupil si člověk v trafice či automatu lístek za 1 Kčs a jel. Pokud šlo o menší město, tam to fungovalo obdobně s tím , že městskou dopravu zajišťovalo ČSAD. Tyto firmy byly ale řízené z kraje. A tak jízdenka pro MHD koupená v Mladé Boleslavi byla pro… Číst vice »
Za to vás budou chtít upálit.
Zato vlaky s autobusy vzájemně nenavazovaly ani časově ani fyzicky (odlišné polohy vlakových a autobusových nádraží), obvykle vlaků jezdilo (byť na trasách s vyšším potenciálem přepravní poptávky) málo.
Atd. atd.
P. S. Díky integrovanému dopravnímu systému zahrnujícímu Prahu + Středočeský kraj lze na jednu jízdenku jet v MHD Kolín, Beroun, Mladá Boleslav, ba i ve vlacích mezi těmito městy.
To máte pravdu až na to použití jízdenek IDS v MHD Mladá Boleslav či Kolín. Já netvrdím , že je chyba ve vzniku IDS. To určitě ne. Nicméně v každém kraji měl mít IDS stejnou kostru a pravidla. Apropos… dříve existovaly (ještě v 90-tých letech) ministerské vyhlášky Železniční přepravní řád a Silníční přepravní řád. Existují ještě , nebo ne ?
Prohlédněte si například jakýkoliv krajský autobusový jízdní řád z období před rokem 1990. Kolik tam bylo rozmanitých spojů. Protočí se vám z toho panenky. Panečku to byl servis! O tom se nyní může jen zdát. A je to rok od roku jen horší a horší. Každou změnou JŘ se to stále zhoršuje. Tak je to.
Před rokem 1990 stát vydával na veřejnou dopravu zlomek peněz ve srovnání s dnešní dobou. Řada linek a spojů dokázala jezdit bez toho , aby někdo přisypával další a další peníze. Ono je sice pěkné , že cena jízdenky IDS je levná , nabídka větší , nicméně je třeba se zamyslet i nad tím , kolik veřejná správa do veřejné dopravy dává. A to nemyslím jenom ztrátu dnešních spojů , ale ty davy úředníků na ministerstvu a v organizacích typu ROPID , které dříve neexistovaly.
Jenom to často taky vozilo jenom vzduch 😀 A to se vyplatí!
Nevím , co to melete. Veřejná doprava před rokem 1990 se spíše potýkala s opačným extrémem. A sice přeplněností vozidel. To dnes to spíše vozí vzduch. Nabídka gigantická ,ale těch potenciálních cestujících není nekonečná množina.
Jak kde, žejo. Trpíte obvyklým syndromem „stalo se to mě, ergo stalo se všude“.
Prokristapána co to mluvíte?
Pouze konstatuji fakt. Kdo nevěří, nechť se přesvěčí. Krajský jízdní řád autobusů byl tlustý fascikl. Tak to je, pane křikloune.
„Když si vzpomenu, jak jednoduchý systém tehdy byl…“
Úplně stejné to máte třeba s fakturou za elektřinu či plyn. Dřív: stálý plat za hodiny + počet spotřebovaných kWh x cena za 1kWh. Dnes se v tom nevyznáte. A u plynu navíc ještě přepočet m3 na MWh koeficientem výhřevnosti.
Tady je jeden velký rozdíl . A sice. Pokud chci , aby mi domácnost fungovala , musím nakupovat elektřinu. Kdežto vlakem jet nemusím….
Říká se, že tohle všechno dělají příslušní činovníci z blbosti. Myslím si ale, že aby takové paskvily vytvořili, musí do toho zapojit svoje vzdělání, vložit notnou dávku zlomyslné invence a velkou dávku škodolibosti.
Tak tam se to změnilo z toho důvodu , aby se otevřel trh s energiemi a každý zákazník si mohl vybrat od koho tu energii nakoupí. Tam to nešlo udělat jinak. A to je ten druhý rozdíl od dopravy
Není. V železniční dopravě se také dělají různé kraviny, aby se trh otevřel. Podívejte se, jak kvůli tomu otevření trhu teď vypadá trať mezi Českou Třebovou a Prahou, kde se SŽDC snaží vyhovět každému, aby je náhodou někdo neobvinil z nadržovaní tomu jedinému správnému dopravci, bez ohledu na jeho barvu.
Však ono si samy ČD vypravují spoustu rychlíků Praha – východ, které se na koridoru před Třebovou tlučou i samy. Přímé vozy, rozvěšování souprav po cestě? To byste po našem národním dopravci chtěli příliš 😀
To je Váš problém, že se v tom nevyznáte. Měl jste se líp učit, zas tak nepřehledné to není, navíc to je v textu vysvětlené. Ale to byste musel číst, žejo 😀
Pokud se podívám na archivní jízdní řád z roku 89 trati Praha-Benešov a dnešní S9, nevracel bych. Ohledně tarifu, novináři přehání. Postup: 1) Najít si spojení (idos) 2a) Jsou-li to místenkáče, vyhledávač ukáže proklik na e-shop. (Pokud víš určitě, kupuj – v předstihu bývá místenka levnější než volná jízdenka. Pokud nevíš, jsou lidi co vykoupí všechny busy ten den a pak místenky vrací, vlak vesměs bere i na stání) 2b) Přijdeš na zastávku. Pokladna, automat, řidič nebo průvodčí prodají jízdenku. Zkus říct kam jedeš, v lepším případě dostaneš přestupní jízdenku až tam. Pokud ne, tak holt dostaneš jízdenku aspoň do… Číst vice »
Systém veřejné dopravy musí být pro každého. Tudíž i pro toho , kdo nemá mobilní telefon a nemá k dispozici internet.
Vážně? V Ostravě zrušili papírové jízdenky. A včíl sa poserte 😀
A doporučuji vyrazit za hranice. V takovém Madridu si musíte v automatu koupit plastovou kartičku i na jednotlivé jízdenky 😀 Karta je nevratná. Kupodivu ani tam metro tam prázdné nejezdí.
no jo, to je kousek za čárou…
A mimo finanční možnosti většiny místních šotoušů, já vím 😀
Když tam jet, tak jedině Arrivou.
Drážní sadomasochisto. Až na to, že příčetný člověk si tam radši zakoupí letenku 😀
To ovšem není přítel drah.
A co když tamní chachaři zruší i hajzl papír? 😀
Tak to v tom mém případě krok 1) najdi si spojení může znamenat třeba „prohledej plánek linek“ nebo něco podobného.
Kdyz jsem chtel zamlada do krajskeho mesta, tak jsem musel v autobuse u ridice koupit jizdenku na autobus, potom na nadrazi u pokladny koupit jizdenku na vlak a ve meste v trafice na MHD, dnes bych si koupil jednu jizdenku na IDS, ktera sice nebude platit mimo dany IDS, ale porad je to jeden nakup jizdenky proti trem. A to jeste radeji pomijim, ze korunove jizdenky na MHD byly neprestupni, takze si jich clovek presedajici pri ceste mestem napriklad mezi tramvaji a trolejbusem nebo potrebujici jizdu na chvili prerusit musel nakoupit vice a pri kazdem nastupu do vozu oznacovat.
Zase ta nepřestupní jízdenka na MHD byla za 1 Kčs , což může odpovídat dnešním 10 Kč. A za 10 Kč v žádném městě MHD dnes k dispozici není.
V Litoměřicích vás povozí zadarmo. Můžete se přestěhovat 😀
To by mně museli taky zadarmo přestěhovat.
A pečený holuby lítající rovnou do huby byste nechtěl? 😀
Jo a k tomu ještě aby mi přilít čaj s rumem. Víc rumu.
Za 10 Kč se v rámci tarifu IDS JMK jezdí nepřestupně na MHD v Adamově, Blansku, Bystřici pod Pernštejnem, Hodoníně, Kyjově a Vyškově a s tou správnou kartičkou i v Břeclavi a Znojmě. A to už několik let beze změny ceny 😉
A to jste si tam ještě mohl koupil jednu kusovku a zabafat. Už ani to nejde.
Však kouření škodí zdraví! Takže jedině dobře, že to nejde 😀
Heleďte, hovno je malý a taky kouří. 😀
Zejména takhle na Tři krále při -10° Celsia. Ale musí být čerstvé. ❄️
Já si myslím, a ještě někteří další si myslíme, že bude nutné, aby SŽDC (brzy již SŽ) vydalo „Podrobnou rukověť pro cestování vlakem s ohledem na specifika krajů pro obecenstvo“. Jistě by nebyly tenčí než jimi vyd(áv)aný jízdní řád. Záštitu na tím by mohlo převzít Ministerstvo dopravy ČR, odbor Drážní doprava.
Proč by to měl vydávat správce infrastruktury, co ten s tím má společného (jak který kraj rozes..l tarify)?
Tak že by tarif ČD oplýval jednoduchostí se říct rozhodně nedá 😀
To snad ani nebylo účelem při jeho tvorbě.
A co bylo účelem? Otrávit cestující ČD tak, aby vlakem radši nejeli? 😀
já to neřek´
No přece proto, aby bylo lze vůbec cestovat po republice! Člověče, když se pohybujete jen v rámci jednoho kraje, tak to snad nějak vstřebáte, ale jedete-li mimo svou krajskou doménu, jste v kelu. A kdo jiný by to měl udělat než centrum, které má dopravu v rámci státu v kompetenci? Jednotlivé kraje se totiž nedohodnou vůbec na ničem. To je vidět z toho, že jejich vlakové spoje končí na mezích při hranici kraje. Nenapadne je dohodnout třeba spoje, které budou střídavé přes hranici kraje přejíždět a poskytovat tak sofistikované (hospodárné) propojení. A to ani v případě, že trať obsluhuje jeden… Číst vice »
A ono cestovat po republice nešlo a nejde? 😀 Na autobus Vám taky nikdo žádnou jednotnou jízdenku neprodá a lidi kupodivu bez problémů dojedou, kam potřebují. To jen pár fňukalů se dnes může pos***t, že si musí zvykat na jiný systém 😀
Nebo taky ne. A nebo s problémem.
Pak dotiční asi neumí cestovat 😀
Ono taky někde běží o to, že autobus nejede všude tam, kam bychom si přáli nebo potřebovali. A když, tak musíte přeskakovat a leckde čekat. Chápete? A nejste Vy z Dejvic? Tam jsou chytří nejvíc.
Bylo by fajn, kdyby v tom nástupní vagoně byl automat na jízdenky. Ve vagoně je totiž pořád pod aleposň nějakým dozorem, narozdíl od automatu na peronu. Nemusí umět celý sortiment, stačí lístek za 10 kč, za 16 kč, za 20 kč a 34 kč (4 zóny, 90 minut). K tomu příslušné zlevněné.
To chce čas. Ani na 0/0/S nebyly automaty hned, chvíli to dodání potřebného vybaveni potrvá.
Čekal bych tak dva až tři roky – jestli někam budou montovat automaty, tak nejspíš do nových panterů.
A to myslíte, že by to krajské činovníky po nějakém čase nenapadlo i bez vás?
Pokud vlezu do vlaku v jiném kraji , kde pravidelně nejezdím , nebudu vědět jaký lístek si koupit.
prosímvás…. tak se zeptám
Když nebude koho ? Ta situace není nereálná.
Když nebude koho, jste v bezpečí.
A proč byste tam lez? Jezděte tam, kde to znáte a do Brna jeďte výhradně RegioJetem.
Tady jsou samí vtipálkové. Protože vážně to myšleno být nemůže. Já jsem byl třeba zvyklý koupit si krajskou jednodenní nebo event. jinou jízdenku, sednout do prvního vlaku a jet libovolně kam. Vystoupit kde se mi zachtělo, naskočit do jiného vlaku a pokračovat v další jízdě kam se mě to napadlo a tomu podobně. To skončilo. Tohleto mi tihleti krajští dopravní drážní „Edyzóni“, jistě s vynaložením všech svých tvůrčích sil, vzali. Holt pokrok musí bejt, kdyby nás to mělo vrhnou léta nazpět. To je oč tu běží. Rozuměno?
Já jsem zvyklý, a zlý kraj mi můj zvyk překazil. Jenže veřejná hromadná doprava je určena především k uspokojování potřeb většiny. Nikoliv k ukojení potřeb několika šotoušů.
Helejte se, a co kdybyste se uspokojil sám?
Aniž bych chtěl tento systém nějak obhajovat, tak zrovna v IDS JMK existuje celodenní jízdenka, která platí na všechny integrované linky, tedy i autobusy. Pravda, neplatí na Ex3 a Ex4 a také u RegioJetu mezi Brnem a Břeclaví, který je sice integrovaný, ale tak nějak specificky, což nám trochu komplikuje systém. Ale jinak je to úžasná jízdenka, kterou sám často využívám.
Áno, áno. Pokud si ho nespletete s RailJetem. To pak jste v Rail jeteli. 🤔
No tak to dopadá, když kreativci od ČD neumí sami přijít s lepším názvem 😀
RailJet tu je mnohem déle, než RegioJet. Jsou to tedy spíše kreativci od pana J., kteří nedokáží vymyslet lepší název a musejí parazitovat na úspěšném produktu ÖBB.
RailJet v ČR rozhodně déle není.
Ale já mluvím globálně. A RegioJet měl taky vždy globální ambice, navzdory kapánek zavádějícímu názvu. Tak tu nepřekrucujte fakta. A navíc, zkratku RJ začal RegioJet používat až po té, co tu začal RailJet jezdit. Předtím jeho vlaky jezdily jako normílní IC a EC.
Nejsem velký kreativec, ale mě napadá třeba Česká střela nebo vlak Kabrňák.
Jistě, je spousta hezkých ryze českých názvů, které by ten dopravce mohl volit, zvlášť když se prohlašuje za dopravce národního. Moc vlastenecky ale bohužel nepůsobí 😀 RailJet, Berliner, Báthory, Metropolitan… skvěle se k tomu národu hlásíme! 😀
Tak, ještě mě napadl jeden zajímavý název: Marobud. Žil prý nad Zbraslaví a cítil se být Čechem.
No, vzhledem k tomu, že jmenované jsou vlaky mezinárodní, přičemž rail jet je přímo kategorie a zároveň typ vlaku, obdobně jako pendolino, který snad nikdo nechce překládat na kyvadélko či naklápěčku, tak asi nebude vhodné, aby Helmuti v Berlíně hledali vlak Severní křepelka a paprikáši v Pešti EC Východní hvězda.
Takže…vymýšlíte kraviny.
Pokud vlézt do vlaku ovšem budete umět. Abyste se nemusel naučit nastupovat do vlaku takto: https://www.youtube.com/watch?v=XFzlheAS_WQ
Dnes je možné všechno.
Co případ rodič s lístkem (předplatným), dítě (6+) bez lístku?
Celistvost rodin v ohrožení!
Dneska se mnoho dětí rodí mimo manželství. Na to jste nepomyslel?
Rodinu tvoří i nesezdané páry s dětmi z předchozích vztahů. Na to jste nepomyslel?
O víkendu platí šalinkarta pro dva dospělé a až tři děti.
Jo, ale do Komína.
Cože? Děti do komína? No to už je fakt vrchol!
tak do Řečkovic
Však i maso k uzení se dává do komína.
Tak si prostě půjdou sednout do označeného vozu a rodič ukáže šalinkartu preventivně, ne jen revizorovi. Občas se fakt hledají problémy kde nejsou…
Hlavní je se trvářit, jak strašný problém to je! 😀
Hlavní je se tvářit nenápadně. Pak ta jízda načerno projde.
Nejlepší je jízda v rakvi. U té se i nejotrlejší revizor neodváží odklopit víko. A když odklopí… no tak už slušně pozdravíme.
No jo, jenže to připadně v úvahu naposled při své poslední jízdě. A za tu už sám – dá se čekat – nezaplatíte. 😁
Člověče, netvařte se tak blbě !
Keby něčo, tak nič a keby volačo, tak vôbec nič. Známe. Pokuste se o chytrý výraz.
Oblečte se do rozflákaných hadrů a dělejte chromýho. To propustěj každýho.
Dyk ony ty problémy jsou všade.
Občas jo. Ale z většího se nalézají problémy tam, kde doopravdy jsou. Čili tam, kde byly uměle vytvořeny.
Ovšem, pokud to bude početná romská rodina, jistě se nenechá peskovat a pořádek si zjedná.
Záleží na tom, jestli je rodič programátor. Nebo policajt. Programátor vysadí dítě do „nástpuního vozu“ a protože má lístek, nastoupí do jiného vozu a pro dítě si dojde ve vlaku. Policajt… holt zavolá nadřízenému pro posily.
Ono je zakázáno nastoupit do označeného vozu s jízdenkou?
Přísně vzato, tak ano, zakázáno. Jestli ne, tak to poženu až k Evropskému soudu pro lidská práva ve Štrasburku! Jak k tomu přijdou černí pasažéři, kteří spořádaně nastoupili do žabího vagonu, aby se k nim vtíral nějakek slušňák s jízdenkou??
Není, ale mohlo by to být přitěžující okolností.
Pošlete to Šabatový na přezkoumání. Trhání rodin podle zeleného pruhu je nepřípustné!!!
Nesmějte se tomu. Jé, jé. Jendo, Jendo, cos to vyved?
Upřímně, toto se moc nepovedlo. Aby toto mohlo fungovat, muselo by to být aplikované na celý systém, nikoliv na vybrané tratě. Toto povede akorát ke zmatkům, kde si vlastně má nešťastný cestující koupit tu jízdenku, když někde se dá pořídit na internetu, někde se dá pořídit u přepážky, někdy stačí sednout do vlaku a počkat na průvodčího a někdy je brán jako černý pasažér a musí nastupovat jen v daných místech. Pomalu se v tom začínám ztrácet i já a to mám na rozdíl od běžného cestujícího alespoň nějaké informace.
Zmatek ještě ani nenastal, ale už tu máme spoustu fundovaných závěrů o tom, jak to bude zmatek. Ale třeba to, že pokladny ČD někde nebyly otevřené po celou dobu provozu zdrojem zmatku určitě nebylo 😀
Chápu, že někteří jedinci dělají ukvapené závěry, takže při Vašem myšlení jsem byl jistě okamžitě zařazen do skupiny „ČD fan“, nicméně tak to skutečně není. Jde o to, že toto řešení je krajně nesystémové. Pokud zavřete pokladnu, tak lze předpokládat, že cestující to pochopí, nastoupí do vlaku a tam je nějakým způsobem odbaven. Pokud ale jedete z jedné zastávky, kde to tak pokračuje a při cestě zpátky uděláte to stejné, ale jste najednou černým pasažérem, tak je prostě něco špatně. Aby tento systém mohl řádně fungovat, bylo by potřeba, aby to tak fungovalo ideálně všude. Jenže takto je to na… Číst vice »
Pokladny často nejsou přímo u peronů, ale zašité někde stranou – v některých situacích to znamená, že k pokladně človek musí překonat pěšmo větší vzdálenost. A pak zjistí, že zbytečně. Ale to vymyslely ČD, tak to systémové bylo.
IDS JmK systémově postupuje. Pouze postup IDS nezapadá do škatulek, na které byli navyklí zákazníci ČD.
Boha jeho, to snad není pravda. Pořád se točíte okolo ČD, pořád se v tom h… rýpete, ale o tom diskuse není. Já nevím, jak to v některých stanicích funguje, kde jsou poklady jsou a zda šly umístit jinam. Mně je to vlastně úplně jedno. Já se bavím o tom, že tento systém, který vymyslel Jihomoravský kraj, je prostě pro normálního smrtelníka nešťastný. To, že neuznávají režijky – super, nemám proti tomu nic. To, že vlacích platí jen tarif IDS – proč ne, je to právo objednavatele. Ale proč sakra vymýšlejí takovou kravinu, že má člověk bez jízdenky hledat nějaký… Číst vice »
A když tutéž „kravinu“ vymyslely před 20 lety i ČD, kde jste nadával? 😀 Kecy o tom, že to je přece něco jinýho si nechte od cesty… 😀
Já jsem cinkal klíčema. Od auta.
„A vy zase bijete černochy“ … Máte vůbec nějaký jiný argument, než jsou ČD? Vy jste fakt posedlý :/ Je úplně jedno, co jsem říkal nebo dělal před dvaceti lety. Já se vyjadřuji k tomuto problému.
A máte vy snad jiný argument než „soukromníci jsou debilové“? 😀
Nejsou přímo u perónů? To si jako představujete jak? Okýnko s párky a lístky na každém perónu? Nebo integrované záchodky s pokladnou v podchodu?
Myslím, že výpravní budova nebývá snadno k přehlédnutí a každý s méně než 10 dioptriemi ji najde.
Co se týká těch, co nejsou příliš schopni chůze, pak myslím, že u těch bude zvláště dobrá švanda, jak budou hledat zelený pruh na vagónu. Šouraje se po nástupišti….
Kde chtějí vzít revizory? Nebo spíš kdo to bude dělat? 😀 Plánuje snad JMK pro ně nějaký pořádný plat (nemyšlena minimální mzda, ale třeba 35 000 měsíčně)? Nějak si to nedokážu představit, jak to bude vypadat…
Bavime se radove o jednotkach lidi, to snad nebude az tak zasadni problem. S tim platem jste si mozna trochu zaprehanel, kdyz se divam na inzeraty, tak se revizorum bezne nabizi lehce pres 20.000, neni to moc, ale zase to neni prace vyzadujicic nejakou vysokou kvalifikaci.
Stačí bába dežurná.
Taky mne to napadlo, kde na to vezmou lidi. Možná mladé po studiu, co se teprv rozkoukávají. To ale bude čelní srážka s realitou života (o chování cestující veřejnosti každý z personálu vlaku ví svoje) a tak je otázka, jak dlouho to vydrží, každý na to náturu nemá. A taky při pořádném platu mne napadá, zda se to vůbec JMK vyplatí. Ale jak známo, na represe bylo a je peněz vždycky dost. Pořád bych byl ale raději, kdyby se toto označení vagonů vůbec nezavádělo. Je to jen komplikace a to je proti deklarovanému trendu zjednodušování života lidem.
Tak znovu. Výhodou IDS je mimo jiné i to, že lépe využijete stávající zdroje. V IDS JmK revizoři působí už dávno.
Ne že bych cestoval denně, ale revizora jsem v osobním vlaku za 60 (!) let nikdy neviděl a týchž 60 let v rychlíku tuším 2x. Ale třeba se situace rapidně změnila, jen nejsem v ten správný čas ve správném vlaku.
Já jednou potkal v sólo 810 dvě revizorky. Každá šla z jedné strany. Vlak jel bez průvůdčího. Hodonín – Břeclav.
Stejné množství revizorů bude jezdit po více linkách? Nebo jako jak? Co tím výkřikem a floskulí o zdrojích chcete jiného říct.
Zdroje jsou! Jen prachy na ně ne…
Revizoři v rámci IDS nemusí být nutně vázáni jen na vlaky. Takže naopak se lidské zdroje využijí efektivněji.
Za komančů takhle po zrušení průvodčích v MHD taky fungovala než se vynalezly chytré označovače.Pěkně dopředu a koupit lísek u řidiče a u autobusové dopravy taky pěkně k řidiči dopředu a koupit lístek.Tak se ten systém přesunul i na železnici.Podle mě je problém více v tarifním chaosu,.Denně dojíždějící cestující se s tím poperou a já jako náhodně jedoucí se nějak doptám abych nebyl cíleně černý pasažer.
Zatímco tarify Českých drah chaosem nejsou… 😀 Vždyť zrovna na jednotlivé jízdy v témže směru je i u ČD co jízdenka, to jiná cenovka 😀
Je to tak. Jedeš kousek, jedna cena. Jedeš dál a hle, cena už je jiná! Co se tím ti bezohlední kapitalisté, revanšisti imperialisti a váleční štváči snaží docílit??
Jistěže, jedna relace, jedna cena. Jakou další pohádku tam máte? 😀
https://i.imgur.com/uH7SMCf.png
Masakr cen !!!
No, tak 31.12. jsou dražší lístky. Ale asi celý den. A dále, lístky ČD platí do 24 hodin daného dne, což je na nich i napsané. Takže toto dokazuje co?
A k tomu ještě teď povánoční slevy.
Nebo silvestrovská přirážka! 😀
Jihomoraváci budou mít jízdenkové pexeso. Rozstříhají si ho a pak ho budou ve vlaku mastit než naleznou dvě stejné jízdenky. Těmi se prokážou kontrole. Jede Kudrna ókolo Brna…. 🍾
Kdy odstoupi krajsky radni pro dopravu, pokud vymysli takovouhle ubohost. Kastovani cestujicich? Ruseni pokladen? Neuznavani jizdenek CD? Kde to jsme
A ono ČD uznávají jízdenky RegioJetu, Arrivy, DLB a dalších? 😀 Odkdy, něco mi asi uniklo. ČD totiž o uznávání jízdenek moc nestojí, dnes se hoši vymlouvají na absenci centrálního tarifu z pera MDČR.
A samozřejmě nám tu nesmí chybět aspoň jeden příspěvek, ve kterém se šotoušci dožadují odvolání/odstoupení hejtmana nebo aspoň radního pro dopravu, protože článek je o kraji, kde se bortí ten správný modrý socialistický šotosvět a nastupuje normální realita.
Jinak s kastováním cestujících začali ČD na některých tratích už v 90.letech.
Pokladny se také ruší nepřetržitě posledních 30 let.
A jízdenky ČD vám budou platit i nadále – při mezikrajských cestách, při cestách po kraji je nepotřebujete, protože jízdné JMK je v drtivé většině případů levnější než jízdné ČD.
Nikoliv, ČD tady přece odváděli tu nejlepší možnou práci 😀
Ale jo.
na náměstích s nadějí jsme cinkali
a v šťastné příští doufali
však marně jsme doufali
cinkáním jedny vyhnali
sice se jiní moci chopili
ale tou mocí se opili
a tak jako ti předtím
vodu zkalili
Heleď, Majakovský, slabý.
Je to věc názoru, ale mně teda Majakovský slabý rozhodně nepřipadá. Je to pořádný kus chlapa.
Když já ho tak dobře neznám.
Upřímnost za upřímnost. Já taky ne, jen blafuju.
Kdyby jen neuznáváni jizdenek ČD? Ale neuznáváni jizdenek ČD ve vlacích ČD !!!
Počkejte s lamentováním. Ještě může nastat i neuznávání služebních průkazů zaměstnanců ČD zaměstnanci ČD ve vlacích ČD.
I zaměstnanci ČD si musí zvyknout na to, že při cestách placených někým jiným musí převoz své prdele zaplatit stejně jako kterýkoliv jiný smrtelník 😀
Špatná zpráva (jak pro koho): Pro zaměstnance ČD, a. s., bude v rámci služebních cest ze strany JMK uznávána Služební traťová jízdenka vydaná dle předpisu ČD Ok9 a v rámci režijních cest mobilních zaměstnanců ČD, a. s., bude jako jízdní doklad uznán vyplněný Provozní záznam. (výňatek)
Celá zpráva viz http://www.osz.org/index.php/zpravodajstvi-on-line-osz/36-zol-informace/5280-informace-k-uznavani-zamestnaneckych-jizdnich-vyhod-v-jihomoravskem-kraji
Jste-li z brněnského kraje, pak v Hauptmanství brněnském.
Kastrování cestujících! Au-au!!
Po prohraných volbách v příštím roce.
Teď chybí už jen představit ideální politickou stranu s dostatkem fundovaných odborníků, která by podle Vás měla vyhrát… 😀
Což tak promrknout Bulharsko?
Bulhary na dráze přece nechceme! 😀
A Černohorce?
Ubohost to je. Ale pořád lepší kastování než kastrování. 😁 🤔
I když.. kastráti jsou taky kasta.
Cha-cha-cha
My máme doma Emu
s ostrou vůní parfému
Ema má zas mumii
já ji Emě umyji
Cha-cha, cha-cha, cha-cha, cha-cha
slyším dona Quijota
Cha-cha, cha-cha, cha-cha, cha-cha
jak se tomu chichotá
Máme doma buldoka
koukáme mu do oka
bu- bu- bu- bu- buldoku
zazpívej nám do kroku
Cha-cha, cha-cha, cha-cha, cha-cha ….
Chachacha chachacha chá
to slyším smích Oistracha
Vypadly mu housličky
z virtuózní ručičky
Cha-cha, cha-cha, cha-cha, cha-cha ….
Máme doma Eunucha
šeptáme mu do ucha
e- e- e- e- eunuchu
na těle a na duchu
Cha-cha, cha-cha, cha-cha, cha-cha ….
Skoumal P. / Vodňanský J.
K této zelené hovězině mám několik otázek. Co oběh vozů, jejich poruchy, opravy, prohlídky – nemělo by být místo trvalého pruhu umístěn někde na dveřích, u dveří SNÍMATELNÝ terčík, lépe signální zelené světlo, které se dá operativně rozsvěcovat/zhášet? Samozřejmě obé doplněné informací. Ať už pruh nebo světlo – co barvoslepí? A co teprve slepí? Ale také hůře vidící? Bude tu kromě pruhu/světla označení Braillovým písmem nebo reproduktorek s hlášením? Jak je v případě jen zeleného pruhu ošetřena jeho viditelnost při sporém osvětlení některých zastávek ev. těch, co nejsou osvětleny vůbec (není instalováno, ukradeno, v poruše)? Aktuálně též připomínám zhoršenou viditelnost… Číst vice »
Pěkný den, jezdíte v JMK? Moje zkušenost, když jsem jel po JMK: z těch pár lidí kteří seděli blízko, tak z nich obvykle cca 90-95% mělo nějakou kartičku, tj. jen asi 10% mělo jednorázovou jízdenku. Bavíme se o regionálních vlacích jedoucích na trase Veselí n. Moravou-Brno nebo Břeclav Brno. Uznávám, že přes léto moc nejezdím.
Pěkný den i Vám. Ano v JMK ale i mimo jeho hranice jezdím. V tom máte pravdu, že poslední dobou většina cestujících má už dopředu nějaký cestovní doklad zakoupen (i „lístek“ v mobilu).
Ale – mám už takovou povahu, že myslím především na nezajištěné a nějak oslabené.
Pokud ale jen 10 % nemá předplatné, a z nich ještě většina patrně nějaký lístek má, koho tímto opatřením chtějí vlastně honit? Nestačili by potom jen ti revizoři s očima otevřenýma?
A kde jezdí revizoři se zavřenýma očima? 😀
No nikde, přece, nikde.
Na brněnském Cejlu 😛
Škoda Peno, že Vám mohu dát jen 1 palec nahoru. Dyť mám u sebe ještě další tři.
Bolek Polívka říkal: „Herci jsou dobří, a v Bŕně.“ Myslím že to platí i o radních. (všimněte si použitého měkkého r).
Já teda na tím R vidím čárku, takže se čte rrrrrrrr. Výroku Bolka nerozumím, se přiznám. Potřeboval bych polopatické vysvětlení. To jest patické vysvětlení jen tak napůl.
Vzhledem k tomu, že se stejně jezdí v ucelených soupravách, které nikdo nerozpouje jak je rok dlouhý… v čem konkrétně že má být problém? 😀
v rozpojování
Když vlezeš do jiného vagónu, projdeš soupravou podle šipek.
Šipky k pípě?
K pípě trefí ajznboňáci i poslepu 😀
Ale jen ti od ČD ! A možná i ČD Cargo. To je třeba zdůraznit. Provozního personálu soukromých dopravců se to přirozeně netýká.
Vy abyste si nepřisadil, vy ČD-žroute.
Co takhle si nejdříve přečíst alespoň článek, než rozhořčen spravedlivým hněvem začněte klást otázky. Na jednu vám odpovím.
Otázka: Ať už pruh nebo světlo – co barvoslepí? A co teprve slepí? Ale také hůře vidící?
Odpověď:
Pravidlo neplatí pro osoby se zhoršenou schopností pohybu a orientace…
On vám to pánboh raz spočítá. Lebo dva.
Ano, ale budou mít tu odvahu?
Odvahu číst? Maximálně tak bulvární titulky! To k nadávání na změny bohatě postačí 😀
Odvahu si sednout jinam než do žabího vagonu, tak to bylo myšleno Tomáši.
Tipnul bych si, že úvodní foto je „Elektrická jednotka 560 v Bílovicích nad Svitavou“ a ne v Brně.
A není to u toho 48 let starýho vysokopodlažního muzejního kousku jedno? 😀
Ale no tak ještě dnes je to moderní vozidlo české výroby, ojetým šrotem se ř.560 stane až ve středu, kdy se do ní bude muset kupovat jízdenka.
To ne. V Bílovicích nad Svitavou by se mohli cítit dotčeni.
Ano je to docela ekonomické ,ale já se na to jako starý štíplístek dívám trochu jinak (mám odježděno 19 let jako vlakvedoucí u ČD ,rok u soukromníka a dnes jezdím jako strojvedoucí )Chci tržby za nejmenší náklady ,tak zruším pokladny (což dokážu pochopit spousta lidí má jízdenku z internetu a průvodčí mají techniku jak vydat jízdenku za 10 vteřin),ale tím se musí většinou uzavřít i čekárny a další prostory ve stanicích a již tím se snižuje kultura cestování ,nemám se kam schovat ,nedojdu si na WC .Dále neříkám ,že všichni mí kolegové se ve službě přetrhli,ale být na jedné jednotce… Číst vice »
Pro Vlado-na konkrétně kterých železničních nádražích/zastávkách v JMK Vám bude vadit, že po uzavření skončí i provoz čekárny nebo WC? Prosím konkrétně, protože jako před pár lety jsem projezdil velký kus JMK, tak by mě zajímaly ty konkrétní čekárny/WC kterých bude škoda s ohledem na mzdu pro člověka, který čekárny/WC hlídal…. Zjednodušeně řečeno – vesměs většina čekáren/WC byly v tak neudržovaném stavu, že než platit několik desítek tisíc mzdy měsíčně, tak radši ať jezdí spoje častěji, než dotovat čekárny/WC…. A pro lidi bez domova, zejména v zimě, tak je mnohem levnější, aby naše společnost přispěla na provoz azylového domu, než… Číst vice »
Azylové domy určitě ano, ale jak často by tedy měly jezdit ty spoje? Co pět minut malý motorák? Tam ty lidi platíte také, navíc trakční energii, a když Vám něco vyklekne, lidé čekají v nepohodě stejně. A to nehovořím o vyhnání i posledních zbytků těžkých nákladů na silnice, protože už je tam neprotáhnete. To ať raději osoby jezdí autobusy, vyjde to úsporněji. Kapacita se stejně posledních několik desítek let přidává právě a jen tam…
Já jsem pro zdravý rozum. 1) Pokud je na nádraží minimální potřeba používat čekárnu/WC, tak zvážit jestli se vyplatí proozovat téměř nevyužívanou službu. 2) Pokud vede páteřní linka železnice hustě zalidněným údolím, tak u vlakových nádraží nastavět P+R Parkoviště a zavést přestup hrana/hrana pro přestup na autobusové spoje, které lidi rozvezou na vzdálenější místa 3) Podporovat spolujízdu (když člověk z venkova autem do regionální centra, např. do Brna, tak pokud bude v autě více než jedna osoba, tak dvou- a víceosobami obsazené auto bude mít možnost zaparkovat blíž k centru Brna… tj. jedním člověkem obsazené auta budou parkovat na okraji… Číst vice »
No asi tak ,čekárny a WC nikde v menších stanicích neobsluhoval zaměstnanec ,který by byl placený pouze jen za tuto práci ,byla to pokladní nebo pakrovka ,tak že nikdo nebyl placen zbytečně,bojovat s bezdomovci by nikdo nemusel pokud by PČR měla pravomoci a nebyla jen pro srandu králíkům a nyní mě pravděpodobně napadnete pro podporování policejního státu a co se týká zpoždění a NAD společnosti Arriva tak Grapp od SŽDC si to asi nevymýšlí ,každý vlak musí být zadán do příslušné aplikace SŽDC a od toho se to odvíjí dále ,ale to Vás asi nemusím učit že?
Spíš by mě zajímalo, co na to cestující, že na trase Žďár- Břeclav jezdí jen 3 vozy:D
Budou ve vlaku sedět tak, jak sedět mají? Tedy ne, tak že jeden cestující je rozvalený se svýma taškama přes čtyři místa? 😀
Co ty seš za XXXX. To je opravdu do nebe volající. Když nevíš o co jde, tak se k tomu nevyjadřuj.
Hlavně že ty všechno víš nejlíp. Tak bacha na projetý klacky, Pepo 😀
Potrefená husa nejvíc kejhá, že? 🙂 Ke všemu se pan všeználek na diskuzi musel vyjádřit.
Potrefenejch hus z ČD tady poletuje fakt hodně 😀
Když zazní volání divokých husí….
https://www.youtube.com/watch?v=Q6OK8PZaIjk
Na to jste prisel jak? Nejvic prispevku je tu pouze o kopani do CD a obhajobe IDS… Ja jako cestujici, ktery IDS uziva sporadicky jen urcitou dobu v roce, jsem z jineho kraje, si ted v tomto jedinem kraji pripadam, jako bych byl v cizi zemi. Docela bych se ted bal treba dobihat vlak, abych nedostal pokutu pac jsem nastoupil do spatneho vozu, ted jeste vedet na kterych linkach muzu a na kterych nesmim nastoupit do neoznaceneho vagonu, ted jeste dojezdove zony, kdy nekdy mi plati jizdenka IDS, jindy neplati, a porad se bavime o jednom tarifu… Drive mi to… Číst vice »
Tak víc rozjebat cestování vlakem pro běžného cestujícího už s koncem roku 2019 nešlo!
Běžného cestujícího, nebo šoutouše vykecávajícího se na internetových diskuzích o problémech ryze hypotetických? 😀
Ono to půjde víc, počkejte za rok.
Tohle ještě není konečná.
„Není to náš výmysl, běžně toto funguje v jiných zemích.“
Jenže v jiných zemích to platí všude, ne jen ne 2 linkách. Takhle v tom bude ještě větší zmatek…
Je na čase zavést nový terminus technikus. Zpovykaní ajznboňáci 😀
„1. In den Zügen des alex gilt das Motto: Einsteigen – Ticket kaufen – Platz suchen.
Sie haben die Möglichkeit, Ihre Fahrkarte ohne Aufpreis im alextreff aller alex -Züge zu erwerben (gilt nicht für Verbundfahrscheine des MVV und RVV). Sollten Sie es vor Fahrtantritt nicht mehr geschafft haben, sich eine Fahrkarte zu kaufen, oder sind Sie sich nicht sicher, welche die beste Fahrkarte für Sie ist, steht Ihnen unser Servicepersonal gerne unterstützend zur Seite.“
Jneže to je zlý soukrmoník, navíc jezdící se starým ojetým německým šrotem.
Zatímco provozování desítky let starého šrotu národního dopravce nikomu nevadí 😀 To je totiž něco jinýho!
Das ganze tschechische volk ist eine simulantenbande.
Zrovna na štědrý večer takováhle příhoda…
„Není to náš výmysl, běžně toto funguje v jiných zemích. Jde o to, abychom zamezili úniku tržeb ze stanic, kde není pokladna. Dnes se běžně děje to, že když někdo nemá jízdenku, tak jde schválně na opačný konec vlaku a čeká, že nepřijde průvodčí. Pokud přijde, zaplatí běžnou cenu,“ řekl v listopadu v rozhovoru pro Zdopravy.cz krajský náměstek pro dopravu Roman Hanák (ČSSD). — Zaplati beznou cenu…. A to je problem, ze zaplati jizdne? Kraj nemá obavy, že by se lidé bez lístku přesunuli do jiných částech vlaku. „Budeme mít revizory, kteří budou kontrolovat i v těchto částech vozu. A… Číst vice »
Jak to celé překroutit. Jenže na dlouhých soupravách jezdí vesměs jen jeden průvodčí a není v jeho silách zkontrolovat všechny po celé soupravě. Spousta koumáků toho samozřejmě zneužívá a podle toho, kde průvodčí vyleze sami nastupují. Právě proto, aby nemuseli zaplatit.
Ten hromadný úprk spousty koumáků na druhý konec dlouhé soupravy by mě zajímal. A nejen mě, nejspíš by to byl hit Youtube kdyby to tam někdo nahrál.
Ono to chce ve vlaku nečumět do mobilu, ale spíš koukat z okna 😀
Obávám, se že každý kdo využívá železniční dopravu dennodenně po stejné trase si radši přečte co se stalo ve světě, nebo se připravuje do práce aby mohl odejít dřív, než koukat z okna jestli se od včera něco nezměnilo v okolí trati. A ikdyž vykouknu ven tak já nic takovýho nevídám. Občas vidám hromadný úprk často až dvou lidí z první třídy když průvodčí chce doplatek, nicméně méně než 10 % kapacity první třídy nepovažuji tak úplně za hromadný. Na druhou stranu do JMK to mám daleko, neříkám že to tam nefunguje jinak. Ale když to natočíte a pěkně sestříháte… Číst vice »
Ty halíře, co jdou na Youtube vydělat mě fakt nevytrhnou 😀
Tak ani čeští YouTubeři nemají bídu o halířích, na to se jich zeptejte. To, na co si někteří z nich stěžují je, že narozdíl od těch amerických mají za měsíc za stejný počet zhlédnutí jeden milion místo tří a to ještě video v angličtině má větší diváckou základnu. Jenže život například v New Yorku je trošku taky cenově rozdílný oproti životu v Brně. Proto ty výdělky. Takže směle natáčejte, máte šanci na virál. 😉
Tak to zkuste v city elefantech se zrcadlovymi skly…
Zatim jen toto. https://www.youtube.com/watch?v=BASgJ7hqrsE
Great video ,thank you ,like in old time ,ah wonderful time !!! 😢
Jeden průvodčí na 10 vagónů je samozřejmě probllém dopravce, nikoliv cestujícího.
A dopravci, tedy Českým drahám to bylo u zadku 😀 Co nevybrali na jízdném, to vykázali jako ztrátu, však on to kraj zacáloval.
Tak teď bude platit revizory. Nebo budou unikat tržby jinde?
A co takhle 10 vagónů na jednoho dopravce (Arrivu)?
On i v dálkové dopravě třeba cestou z Prahy přijde průvodčí před Kolínem tak v polovině případů, a není výjimka, že se poprvé objeví až za Pardubicemi.
Má své vyhrazené kupé, snad nečekáte, že z něj poleze dřív, nežli v klídku posvačí… 😀
Existuje předpoklad, že do dálkového vlaku nevleze obejda bez jízdenky.
Anebo je to narvaný vlak o iks vagónech? Musíte být strašně zakomplexovaný zlý človíček, když do každého automaticky tak kopete. A vytváříte z určitých kategorií NElidi. Zajděte s tímto k odborníkovi.
Dalkove vlaky vetsinou nejsou zaintegrovane a nestavi na kazde zastavce…
Taková R13 zaintegrovaná je a kolikrát se mi při cestě z Brna do Hodonína stalo, že průvodčí přišel až před Hodonínem, tedy po čtyřech až pěti (podle toho, jestli daný vlak zastavuje i v Modřicích) zastávkách.
Nebude snad problém ustavit funkci „Pomocník průvodčího“.
Ja nevim, ale jak dlouhe soupravy mate na mysli? Vzdyt v tom rozhovoru je jasne receno, ze budou mit revizory vsude, tedy kasirovat ve vybranem voze i kontrolovat v ostatnich, zda tam nejede nikdo bez jizdenky…. tedy stihnou to zkontrolovat, asi budou mit vic lidi, a vydavat jizdenky budou take vsichni… Nezda se mi, ze bych to prekroutil,… Pokud personal neposili, musi se tedy spolehnout na to, ze v neoznacenych vozech budou vsichni s jizdenkou… jedine ch chteji, aby ten clovek dostal pokutu a odradili ho od nastupu do jineho vozu… Myslenka to neni spatna, ale mine se ucinkem, protoze… Číst vice »
Co preferujete, pruvodci do kazdeho vagonu? Zda se vam, ze platite nizke dane?
Copak daně. Ono by stačilo navýšit cenu jízdenek. A hned bude dost prostředků na živení modré armády 😀
Třeba se ještě dočkáte, že budete mít pod kůží zašitou bezkontaktní platební kartu, ovládanou myšlenkou. 😀
V samotném usměrněném nástupu bych neviděl zásadní problém. Ale trochu se obávám, jestli se podaří o tom cestující dostatečně efektivně informovat — nebo ještě dlouho budou nastupovat jinam, protože se k nim tahle informace nedonesla…
Sedne si to stejným způsobem, jako si před těmi více jak dvaceti lety sedl samoobslužný způsob odbavení ve vlacích ČD. Bohužel lidi mají vesměs krátkou paměť a už na ty tehdejší problémy prostě jen zapoměli. Odborníci z ČD kolem této „novinky“ JmK dělají zbytečný humbuk.
Jenže usměrněného nástupu se většinou používá na tratích, kde jezdí 810 a ne 5 vozové soupravy.
Že se jim na Můj vlak nevykašlali, když jim JMK zakázal TR10 i režijky.
Ehm, dopravce není placený za režijky, ale za dopravu cestujících podle smlouvy. Bude dělat co je ve smlouvě a ne co by se chtělo modrým.
Ale prd, nikdo ČD nic nezakázal. ČD šli do soutěže (s předem danýma podmínkama) dobrovolně a nakonec ještě mají oproti původním podmínkám navíc režijky za velmi příjemnou cenu celoročního cestování po kraji v rozmezí 490 – 1500 Kč, to je výrazně méně, než ta vámi udávaná a dle vás nízká cena 1,7/km.
A víte o tom, že se ČD do té soutěže, právě i kvůli těmto podmínkám, přihlásit nechtěly a kraj je musel dlouho přemlouvat, aby se přihlásili a z tě soutěže nakonec nebyla blamáž?
Zdroj této informace? Snad to neříkala pakrová z Majlontu…
PS: Tato soutěž byla přesně taková jakou ČD chtěli, jedna soutěž na jeden kraj, aby se pak mohl říct, že nikdo jiný než ČD nesplní podmínky, viz. brečení představitelů ČD na různých akcích (byl zde o tom článek), že mají mentální problém s malými soubory a spoustou smluv.
Nechce se mi to teď hledat, ale těch článků na toto téma bylo v médiích víc než dost. Toto rozhodně nebyla soutěž na míru ČD a zcela reálně hrozila blamáží, což média hojně reflektovala.
Obvykle bývá za prodej jízdenek provize. Mají se ČD ochudit o provizní prodej?
JmK by režijky uznával. Ale rozhodně ne zadarmo. Zaměstnanecké benefity jdou na vrub zaměstnavatele, takže chcete-li uznané režijky ve vlacích JmK, postěžujte si u svých šéfíků na ČD, ať vám to zaplatí.
Zaměstnanecké benefity jdou sice na vrub zaměstnavatele, ale ve finále je vždy zaplatí zákazník v ceně produktu. Tak to funguje u všech firem na světě, nikde totiž nepadají z nebe. 😉
A zákazník se logicky rozhodne, zda takových služeb s ohledem na nabídnutou cenu využije 😀 Zákazníkem je v tomto případě kraj a ten má dostatečné páky na to říct, zda zaměstnanecké výhody zaměstnancům ČD chce sponzorovat…
Však v pořádku, když tu službu nechce využívat, tak může smlouvu vypovědět.
A vy holoto marš fusem!
Výpovědi nekvalitních služeb ČD ale má problém modrá armáda rozdýchat 😀
Tím by si rozhodně neposloužil.
ČD nabídlo kompenzaci za všechny režijky jednou určitou částkou, to kraj odmítl a trval na nesmyslné částce za každou režijku, ČD snahu kompenzovat měly, ale kraj to sabotoval, pak teda přišel s těmi 500,- za zaměstnance v kraji (jen nechápu proč jen za zaměstnance ČD).
Já vím, že to není příliš k tématu, ale včera jsem si všimnul, že televize Prima při vysílání mého oblíbeného filmu (Atlas mraků) v dabingu použila výraz „slepý pasažer“ pro označení osoby afrického původu, kterýá se zdržovala na palubě lodi bez vědomí kapitána. Nyní jsem poněkud zmatený a nevím, jestli použití zažitého výrazu „černý pasažér“ v přítomnosti osob tmavší pleti nenarazím u orgánů trestního řízení.
Termín slepý pasažér je použit již ve filmu Přednosta stanice – běžně se používal až do padesátých let minulého století. Tedy žádná novinka 😀 Ale pokud je tlak na politickou korektnost, pak správné označení je spíše pasažér s alternativním přístupem k úhradě jízdného 😀
Nestacilo by, aby pruvodci, misto hrani her na tabletu, pravidelne prochazel celej vlak?
Koilk tech minusu asi bude od pruvodcich, co maj zrovna sluzbu?
Zaměstnanci ČD jsou přece bezchybní! 😀
Kdyby hráli hry, tak vám přece nemohou dávat mínusy, vy vtipálku.
Tak nevím, na koho je to mířeno, na dopravce nebo objednavatele? Dopravce o tomto opatření opravdu nerozhodnul…
Ja neresim, kdo to rozhod, ja navrhuju reseni. Na zaklade soobni zkusenosti: Pred 14 dny cesta Tynec nad Sazavou – Praha Liben. Regionova, pruvodci vylez ze zadni kabiny strojvedouciho poprve v Jilovym, za 10 minut byl zpatky, dalsi leharo v kabine, druhej pruchod vlakem na Zbraslavi.
Nikoliv. Dopravce tu samou věc zavedl na některých svých vlacích již před dvaceti lety. Jen si to u ČD nechcete přiznat 😀
Tak nevím, ale průvodčího s tabletem jsem teda ještě neviděl. Zato jsem viděl dost takových, co mají „jenom“ tlačítkový telefon. (jsou odolnější než dotykáče)
Zrovna včera jedna rozkydlá průvodčí si cosi šmudlala v Os 9013. Ani to neskrývala, dřepěla v salonu, fíra ji asi dozadu nepustil 😀
A co tam měla pěkného, povite nám?
Zeptej se Viléma nebo Jarmily.
Vážení zelení cestující! Kdybyste si koupili jízdenky (to je nám jedno, kde), nebylo by vás tady tolik namačkáno a vzduchu by bylo dost!
Chci vidět po pár minutách obličeje mínusářú, až nastoupí ve vedru do vagonu pro „bezlístkaře“ na trampské zastávce.
Otevřou se okna, problém vyřešen 😀
Až na konečné všichni vystoupí, otevřít i všechny dveře!
Jen do chvíle než to někdo zaplynuje.
Uvedl jsem již jinde. Nezvyklý případ museli řešit policisté v jednom německém městě. Tamní revizor odhalil v tramvaji pár černých pasažérů. Žena odmítla předložit doklad totožnosti a místo toho na muže zaútočila opravdu nevídaným způsobem – postříkala revizora mateřským mlékem. Uklidnit ji museli revizororem přivolaní policisté. 😁 😁 😁
Nechutne pouzivat takovou zbran…
To víte, jízdenku mít a nemít, to už jsou celkem dvě jízdenky.
Je někde uvedena fotografie/vizualizace vzorového vozu se zeleným pruhem? Jak bude vypadat pruh, jakou bude mít šířku a kde bude umístěn? Pod střechou, mezi okny, na spodní polovině skříně vozu?
Zajímavá situace může nastat, pokud pojede souprava Bdmtee, ve které bude řazen vůz/vozy, které ještě nemají lak Najbrt a budou v původním zelenobílém provedení – tj. široký zelený pruh bude v horní části mezi okny. Zatímco „oficiální“ vůz se zeleným pruhem bude třeba Najbrt, ale s málo výrazným zeleným proužkem nad okny. Cestující bez jízdenky nastoupí do starého zeleného Bdmtee – to pak mohou být zajímavé hádky s průvodčím/revizorem.
V JMK (konkrétně pod Brnem) je už jen jeden zelený Bdmtee. A konkrétně teď je odstaven už asi dva týdny na zhlaví Tišnovského nádraží. Když tam minule stálo bdmtee, tak půl roku 😀 Takže uvidíme… Řekl bych, že stejně půjde brzy na opravu.
Píše se, že část vlaku bude označena pruhem, za dobré viditelnosti ok, to lze nějak najít. Ale co když cestující využije možnosti nastoupit do jiného vagonu a do označeného bude chtít projít? Jak tento vagon bude označen zevnitř, jak jej cestující pozná? Tuto informaci jsem se zatím nikde nedočetl.
Palce dolů je zajímavá reakce, ale mě by to opravdu zajímalo. Protože si nedovedu představit, že bude nějaký pruh i uvnitř.
Ono hlavne zalezi take, kde ten vuz je, pac pokud prijede sestivozova souprava a cekate vuz na jednom konci a on je na druhem,… zvlaste pro hure se pohybujici, ….
Nevim proc, ale v jihomoravskem kraji jsou cim dal vetsi absurdity…
Pred vlozenim diskusniho prispevku je vhodne si precist clanek. „Vuz bude uprostred vlaku“
cetl jsem, nevsiml jsem si… ok… i tak mi to prijde jako nesmysl… a muze se doufam vozy prochazet i kdyz jizdenku mate, i kdy ji nemate?
Snaď byste nechtěl, aby zapšklí zaměstnanci Českých drah pozorně četli? 😀
Ne vzdy lze umistit konkretni vuz na pozadovane misto. Jak uz bylo psano jinde, muselo by se jednat o nejaky nastavitelny svitici prvek.
A pak rupne žárovka a jste opět v pr…i 😀 Problémy se světelnými indikátory ostatně na vlacích ČD nejsou neobvyklé. U LED panelů to občas vyřeší restart, v Elefantech či Regionovách je často k vidění i za jízdy 😀 Ale občas to ani restart neopraví.
já to říkám pořád, staré dobré petrolejky. Ale to né, lampárny se zrušily a teď si není ani kam postěžovat!!!
Ještě že dnes je ten internet 😀
Vy musite byt nemocny clovek, ja pracuji v IT v soukromem sektoru…
Jen dodam, samozrejme to plati i pro cestujici na voziku, cestujici v tichem oddile, pro matky s detmi, jizdni kola, vozickare,… vetsinou je to ale v hlaseni, kde se ktery vuz nachazi nebo domluvene uz zakoupenim jizdenky nebo objednavkou… V beznem provozu jeste rozdelit cestujici bez jizdenky a s jizdenkou je docela masakr… tak jsem zvedav jak to bude fungovat… Preci jen kontrola jizdenek probiha v celem vlaku a tak nevidim duvod, proc by se nemohli prodavat a kontrolovat jizdenky v celem vlaku.. Neprijde mi nijak vyhodne si lidi rozdelovat, v dnesni dobe, kdy je mozne resit jizdenky i elektronicky… Číst vice »
Kdybyste četl pozorně článek, tak se dočtete, že pro invalidy, jízdní kola, matky s malými dětmi, nebo babičky o holi to neplatí.
PS: jaký je rozdíl mezi cestujícím na vozíku a vozíčkářem?
Když ono borci od ČD mají se čtením a porozuměním psanému textu docela problém 😀
Takže si představte, když ovládají štos předpisů, co jim to muselo dát práce se tím prokousat.
To zjevně nevíte, co a jak se lidi doopravdy učí 😀 Drtí jen ty testové otázky….
http://www.testoveotazky.wz.cz/uvod.html
Tak to prr, prosím. U nás na školeních resp. přezkoušeních musel každý vědět všechno. Testy byly průřez předpisem a kdo si měl pamatovat že u testu A bylo správně aabcacdacdda, u testu B daccbacdacdb? Prostě bylo nutné se předpis nadrtit a ne nějaké aabcacdac… A vůbec, říká vám něco profesní čest? A především mí rodiče mne vedli k této zásadě: Non scholae sed vitae discimus. Račte zajisté, při vašem vzdělání, vědět vocogo.
Způsob „přípravy“ na zkoušky u některých zaměstnanců ČD jsem měl tu čest pozorovat 😀
A jak to dopadlo? Povídejte, přehánějte!
Prosim vas co berete za leky?
Sice pro ne narizeni neplati, ale jak tedy za tu jizdenku zaplati? Cela ta vec je absurdni.
Tak zcela logicky je pro kraj zajímavější napřed zkasírovat ty zdravé, cestující jedoucí za plné jízdné, než babičky o holi nebo vozíčkáře (mmch kolik těch vozíčkářů asi v 560/Honneckerově pomstě bude?), které bude kasírovat, když zbyde čas. Samozřejmě, že také záleží na dopravci, zda k takové činnosti bude své zaměstnance dostatečně motivovat, pokud nebude, dá se očekávat, že za tři roky bude jiný dopravce.
Ptam se, protoze mam v rodine vozickare co potrebuje doprovod…
A jak ho dostáváte do 560?
Dekuji, staci mit s senou hul a kulhat…
Nerad bych to zlehčoval, ale zejmě to bude tak jako ve filmu Vrchní prchni: „Jeďte!“
Nejzajímavější bude, když označený vůz nebude zrovna řazen a chudák cestující bude hledat… Snad to bude nějak pochyceno ve staničních hlášeních.
Jasně, teď popisujete zcela běžný bordel u ČD, kdy se nedodržuje plánované řazení vlaků 😀 Takže ČD nedodrží řazení, nezařadí správný vůz – ale chyba je u JmK! 😀
Kde jsem psal, že je to chyba JMK? Samozřejmě, že to bude chyba ČD.
A taky píšu že snad to bude pochyceno ve staničních hlášeních, podobně když není řazen vůz 1. třídy, respektive by mohlo být hlášeno vždy kde se vůz nachází. Uvidíme jak to bude 1.1.2020.
Když to KORDIS zaplatí SŽDC jako „nadstandard“, tak to jistě v hlášeních být může – standardně ale SŽDC za základní poplatek za hlášení takové mimořádnosti nehlásí už několik roků.
…a to ani v případě vlaků ČD, kde je nedodržené řazení na denním pořádku… 😀 Holt ani ČD tento nadstandard platit nechtějí, cestující s místenkou nechť loví, kam byl nakonec posazený… 😀 Ale nyní se budou dělat problémy z věcí, které jsou u ČD „standardem“.
Tak vzhleden k tomu, že půjde o pochybení na straně dopravce – nedodržení předepsaného řazení, půjde tento náklad za ČD.
Jak procitam diskusi, dosel jsem k zaveru, ze je pan Petrovicky bud nemocny nebo prisel jen spamovat nikoliv diskutovat… docela i urazi cestujici…
Mohl by k tomu účelu být použit laserový hologram. Ten nepřehlédnete.
Lase…co? V panťáku ř. 560? Vždyť byste v něm až do roku 2000 marně hledal polovodiče.
To je u těch 48 let starých verglů také jedna z mála změn.
Mě by je taky nenapadlo je tam hledat.
Průvodčí na dříve nastoupivší cestující nastříká sprejem zelenou čáru pro lepší orientaci později nastoupivších…
On už si vás jihomoravský průvodčí (či revizor) najde.
Rozhodčí nebo průvodčí. K označování může použít osvědčenou pěnu.
Taková malá segregace. Ti černí cestující (myslím tím ti bez jízdenky) vstup jen s kolem. 🙂 Trochu mi to připomíná tohle: Jen to není seznam ulic, ale vozy: http://www.moderni-dejiny.cz/clanek/zidum-vstup-zakazan-protizidovske-zakony-a-narizeni-v-protektoratu-cechy-a-morava/
Nápad hodný brněnské radnice. Proč je nenapadlo natírat „nástupní vagóny“ pro snadné rozlišení maskáčovým stylem Camo? Navrhl bych styl zebra. Celý vagón.
Vždyť jenom okopírovali dvacet let starý nápad geniálních mozků z Českých drah! 😀
Aha. Tak potom narýsouvat na vstupní dveře obrovskou… ehm, rhombus?
Nevím, co má společného brněnská radnice s těmito pravidly, když objednavatelem dopravy je Jihomoravský kraj.
To už je pod rozlišovacími schopnostmi koloťuků z ČD 😀
I koloťuk z ČD může mít vyvinuté rozličovací schopnosti. Zejména takhle k večeru.
Ale mělo být psáno Krajské hejtmanství v Bŕně.
Ještě bych těm zoufalcům z Jihomoravského kraje navrhl, že všichni cestující bez jízdenky si nejpozději 2 minuty před nástupem do vlaku nasadí:
a) v období 1.10. – 30.3. zeleně pruhovaného kulicha se zelenou bambulí
b) v období 1.4. – 30.9. zeleně pruhovanou kšiltovku se zeleným kšiltem
A co navrhnete zoufalcům z Českých drah, kteří ten samý „nesmysl“ s usměrněným nástupem cestujících vyžadují již dvacet let? Tady je to samej chytrej nádražák a přitom nikdo z vás očividně v životě nečetl ani SPPO, v daném případě si být vámi pozorně prostuduji Přílohu 1… 😀
https://www.cd.cz/assets/info/cim-se-ridime/smluvni-prepravni-podminky-ceskych-drah-pro-verejnou-drazni-osobni-dopravu-vcetne-priloh-_sppo_—plati-od-15–12–2019.pdf
Ale kupodivu se to neuplatňovalo.
Tak samozřejmě. Zaměstnanci ČD na výběr jízdného prostě srali – u strojvedoucích nešlo o zrovna populární činnost. Pak se jen vyčíslila ztráta a stát/kraje to zacvakali 😀
No myslím, že tohle srovnávat je tak trochu mimo. Systém 00-S vzniknul jaksi kvůli něčemu jinému než byl samotný rozmar krajských zastupitelů Jihomoravského kraje. A kde berete info, že zaměstnanci na to „sr..i“? To si každý dost rozmyslel, protože chytit do vlaku revizora a vykašlat se na prodej u 00-S stálo docela dost slušnou část peněz z výplaty….
Víte-li co? Což pak opatřit nástupní vagón vyklápěcími schůdky jako u eroplánu?
Vyklápěcí schůdky leckterý vagónek Českých drah má… akorát občas s tím jsou problémy 😀
Ale já myslel ty s tím zábradlím
Nejsem ani omylem chytrej nádražák. Jsem ale cestující, který se chce bez problémů a snadno dostat z bodu A do bodu B.
Což se samozřejmě leckterým krajům nelíbí a chtějí ze své hromadné dopravy cestující vypudit za každou cenu. Čím méně cestujících, tím méně dotací do dopravy.
To jsou kecy. Krajům se jen nelíbí způsob vykazování nákladů a výnosů ze strany dopravců, především ČD. Je vcelku logické, že ten kdo to má platit a dotovat chce mít o svých penězích přehled. A můžete poděkovat borcům z ČD, že nejsou ochotni uznávat doklady jiných dopravců v ČR. Teď si holt musíte počkat, až jednotnou jízdenku vyrobí na MDČR.
Ono vážně věříte tomu, že tu někdy bude i jednotné jízdné?
Nemohu tak úplně posuzovat Jihomoravský kraj, ale u nás v Jihočeském kraji bylo jediným používaným kriteriem krajských úředníků přihrát dopravu poněkud spřáteleným dopravcům. To, zda ušetří nebo neušetří, v našem kraji nikoho nikdy nezajímalo. A už vůbec nehrozí, že by tu někdo měl o čemkoli přehled.
Jen nedej bože aby jeli na exkurzi do Bŕna. Pak by to tu bylo taky zavedeno. Zimola stačil.
Tak proto většinu výkonů přidělili ČD?
Však říká, zpřátelený dopravce. Zástupci Českých drah se letos při leštění klik hodně naběhali 😀
Výkony tu byly už předtím. Dávno před Zimolou.
Ale teď platí úplně nová smlouva.
A jiní dopravci snad mezi sebou uznávají jízdenky? Že zde házíte vinnu na ČD.
Donedávna to prakticky žádný smysl nedávalo. Regionální doprava byla monopolem ČD. Změnilo se ve větším až letos.
A to je právě to neštěstí.
Neštěstí je to, že ČD se dnes vymlouvají na MDČR.
„Ceny krajského jízdného bývají mnohdy levnější a proto by toto sjednocení mohlo přinést vyšší sazby za jízdné. Není však zatím jasné, zda se tak komplexní změna stihne prosadit do konce příštího roku.“ Ludánku, radši to stihni.
Nojo, to byste si ale ty vaše body musel nakreslit někde za barákem
Ne, je to jiná situace a u ČD platí pouze ve vlacích bez průvodčího, tzv. samoobslužné odbavení cestujících v některých lokálkách. V běžných vlacích ČD s průvodčím, lze nastoupit bez jízdenky do libovolného vozu.
A co na tom? Běžný zákazník musí řešit stejný problém, jestli zrovna do jeho vlaku ČD rozhodli nasadit průvodčího nebo ne a musí nastupovat prvními dveřmi, je to úplně stejné.
Zjevně jste neznalý situace a já rozhodně nebudu marnit čas diskuzí s internetovým trollem.
Máte pravdu – s trolly, podle kterých ČD vše dělají bezvadně diskuze skutečně smysl nemá 😀 Snaď za to budou mít českodrážní trollíci aspoň nějaké prémie. Podle jejich hustoty výskytu zde lze usuzovat, že to asi z nábřeží platí slušně 😀
Za to antiČD trollíci to dělají určitě jen tak zdarma. Z vlastní hlouposti. 😃
Znalci situací mi imponují.
A tak tu mám hned jednu otázku: jak bude včera?
Líp než předevčírem 😀
Bylo to všude jasné uvedeno a označeno. Pokud neumíte číst, cestuje vlakem pouze s doprovodem, který českým jazykem vládne.
Bingo!
Komu je blbě, stačí mu barva ksichtu.
PS: mužíček z Alzy je od imatrikulací osvobozen celoročně.
U nás má přezdívku Zelenej hajzl.
Ten míváme jen po zkaženým špenátu.
A taky u toho vyměšování tak břeštíte? 😁
Kdepak, ten zelenej skřet to umí líp.
Naprostá hloupost!
Na to mám dva názory.
Usměrněný nástup cestujících provozují České dráhy už přes dvacet let. Jenom se o tom nerado mluví nahlas 😀 Ale stačí otevřít SPPO…
Cestující bez jízdního dokladu a cestující nastupující do vozu bez označovače jsou povinni nastupovat do vlaku dveřmi umístěnými nejblíže stanovišti strojvedoucího s výjimkou cestujících, kteří si jdou jízdenku zakoupit do jízdenkového automatu ve voze. Zadními dveřmi vozu vybaveného označovačem a do přívěsného vozu mohou nastoupit pouze cestující s předem zakoupeným platným jízdním dokladem. O této skutečnosti jsou cestující informováni vývěskou ve stanici a při vstupu do vozidla.
Ano, to je v případě vlaku, kde není průvodčí, ale kde je pouze strojvedoucí, který Vám tu jízdenku prodá. Nebo snad chcete, aby strojvedoucí chodil po vlaku? Je to něco jako při nástupu do linkového autobusu…
Nicméně to zas může znamenat zdržení, protože strojvedoucí prodává jízdenky…
Diskuze je toliko o tom, že České dráhy z pozice dopravce a provozovatele dotčených linek na některých spojích usměrněný nástup cestujících provozuje dlouhodobě. Kupodivu se žádná tragédie desítky let nekoná, nikdo s tím problém nemá – ale běda, jak technicky vzato stejný postup zvolí někdo jiný.
Vite proc to neni problem? Pac je to na lokalkach vetsinou jeden sukafon, na trati, kde nenastupuji davy lidi…
A ted to zkuste na brnenskem hlavnim nadrazi do vytizenych vlakovych S-bahn, na tratich, kde jezdi i dalkove vlaky a v kratkem intervalu…
No jsem zvedavy, jak to bude fungovat…
Celkem me mrzi, ze se proste neseslo 14 zastupitelstev mezi s sebou a nedohodli se na rozumnem spolecnem reseni… ted kdyz prejedete hranice kraje, tak uz mate jiny system, nehlede na to, ze treba hranice kraju prochazi mezi dvema mesty (blizko sebe) a diky krajum mezi nimi neni rozumne spojeni,…
Většina cestujících se tam pohybuje pravidelně a tudíž budou mít u JmK předplaceno. Žádné davy cestujících na individuální jízdné se nekonaly ani doposud – a nebudou ani v budoucnu. Z pohledu drtivé většiny místních cestujících se to naopak zjednoduší, ale to fňukalové s režijkami ČD vidět nechtějí.
Kaiser a Lábus – Nádražáci
https://www.youtube.com/watch?v=aw_g9scNlSY
Na brněnském hlavním nádraží je přece pokladna i v nejhlubší noci, taková ta v podchodu. Tak kdepak je problém?
Ale Tomáš Petrovický nic o tom, že chce, aby strojvedoucí běhal po vlaku nepíše. Pouze cituje z platného znění SPPO. Pro šotoušky je to dobrá věc, protože teď nemohou tvrdit, že to je nějaký fuj, fuj výmysl JMK, když to na jiných tratích moudré ČD zavedli už v 90. letech.
…ale on je to vymysl JMK,… nebo chcete rici, ze JMK si precetlo vetu z SPPO a implementovalo to na celokrajskou dopravu?
ano
Výmysl, který i v zahraničí funguje. Funguje i v jiných IDS, u regionálních autobusů je běžný usměrněný nástup předními dveřmi bez ohledu na davy lidí. V případě vlaků máte celý vagon, tedy několik dveří a to jen v situaci, kdy skutečně nemáte lístek.
A samozřejmě, že i u delších souprav to bez problémů fungovat může. Strojvedoucí se ale musí naučit zastavovat na určeném místě, tak aby příslušný vagón stál v označeném sektoru stanice / zastávky. Což spousta „mačkalů čudlíků“ u ČD taky neumí.
Jak je označené to určené místo>/em?
Tak si to měli ČD patentovat, když nechtějí, aby to někdo kopíroval.
Naprosto souhlasím. Z pohledu cestujícího jsou samoobsluhy jednoznačně usměrněný nástup, byť pod jiným názvem. Tedy nic převratného.
Jedná se o opatření pro systém odbavení 0/0/S, tj. prodej jízdenek pouze strojvedoucím – na lokálkách vedených s vozy 810/809 sólo, velmi výjimečně s přívěšákem. U regionov nasazených v režimu 0/0/S jsou obvykle automaty, storjvedoucí prodává ve výjimečných případech (cestující nemá drobné, automat v poruše).
V případě JMK se jedná minimálně o 4vozové soupravy Bdmtee, nebo dokonce 6vozové jednotky 560, kde jsou docházkové vzdálenosti do správného vozu trochu delší.
Opatření pro systém odbavení…. Ale berte zřetel na to, že vlakama jezději lidi !
Když se fírové ČD naučí zastavovat na jednom místě, tak to tak horké s tím pobíháním cestujících bez jízdenky také nebude.
I pokud budou strojvedoucí zastavovat jednotně, pořád s tím dost cestujících bude mít problém. Podívejte na dálkové vlaky, jsou řazeny ve stejném pořadí většinou obvykle i roky. Pokud tomu tak není, hlásí se ve stanici, že vlak je řazen obráceně. Plány řazení máte umístěny v nádražích budovách, na nástupištích, na internetu, v aplikacích (u všech dopravců, byť první dva případy platí pro RJ a LE jen v Praze na hlaváku) a přece se najde dost lidí, kteří stojí různě po nástupišti, ačkoliv vozy k sezení například u nočních vlaků jsou řazeny třeba jen vepředu auto cestující svůj vůz začnou hledat… Číst vice »
Ano, i v případě 0/0/S u ČD šlo o to, aby se snížily provozní náklady a maximalizoval výběr tržeb. Za kroky JmK je to samé. Počet vozů je naprosto irelevantní.
Apropo, co myslíte, že dělá cestující vlakem ČD s místenkou v situaci, kdy dopravce nezařadí vůz, do kterému mu byla místenka prodána? Jev to je naprosto běžný… cestující lítá po zbytku soupravy a hledá, kam bylo jeho místo přemístěno 😀