Betonová deska na Florenci se bude rozebírat po třicetitunových blocích
Florenc, křižovatka ulic Ke Štvanici/Křižíkova. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Demontáž betonové desky pod křižovatkou ulic Ke Štvanici a Křižíkova je nejnáročnější fází opravy stanice metra Florenc.
A takhle se budou postupně rozebírat všechny stanice?
Neexistuje nějaká mapka, podle které by se člověk mohl trochu zorientovat, kde jsou jaké desky, jaký mají tvar? Stačil by třeba nákres do mapy.
Mě by zajímal i technologický postup výměny, když jsou ty desky pod křižovatkou. Viděl jsem, že v počáteční fází měli celý prostor odkrytý (je to vidět i na foto). Nicméně pokud se nyní desky nacházejí pod křižovatkou, jak výměna probíhá?
Zatím nijak, výměna proběhne, až bude křižovatka uzavřena pro dopravu.
Uzavření by mělo být podobné jako v první fázi – zúžení průjezdu na 1 pruh, teď jsou dočasně 2, semafory to ohlídají. Jinak deska je cca od budoucí 9 koleje TGM (bylo to vidět na začátku prací, přes křižovatku Křižíkova x Ke Štvanici na kraj výstupu u Sokolovské. A to je vlastně pohoda, jen rozcvička – v rámci tramvaje Václavák se bude přeizolovávat deska Muzeum a deska střed Václaváku…
U toho muzea to bude hustý. Zásah do magistrály, výstavba nových kolejí a příprava rekonstrukce hlavního nádraží.. V prostředků vaclavaku nové napojení tramvaje taky bude časově náročné. Ideální aby už byla hotová trať v Opletalova, ale to má být až o hodně později.
Pro základní orientační pohled: https://www.google.com/maps/@50.0902672,14.4391995,73a,35y,195.94h,56.6t/data=!3m1!1e3?entry=ttu