Berlínský dopravní podnik převzal nové dvoupodlažní autobusy, zůstal u nafty
Nový autobus Enviro 500 pro Berlín. Foto: Alexander Dennis
Rámcová smlouva umožňuje nákup až 430 nových autobusů od skotského výrobce.
Rámcová smlouva umožňuje nákup až 430 nových autobusů od skotského výrobce.
Dobrý večer, máte tam chybu a k tomu i překlep: BVG jsou Berliner Verkehrsbetriebe 🙂
Lausanne má flotilu MANů Lion’s City DD a nových ADL Enviro 😉
Škoda že se hned nerozhodli pro elektrickou verzi. Výrobce je nabízí. Jednak ve spolupráci s Proterra https://cleantechnica.com/2018/07/13/alexander-dennis-selects-proterra-to-build-first-electric-double-deck-transit-bus-for-north-america/
tak i s BYD
https://www.it-times.de/news/byd-und-partner-adl-liefern-weitere-doppeldecker-elektrobusse-in-uk-aus-135958/
Možná že to v budoucnu klapne.
Nevím zda zrovna na město se více nehodí trolejbus než baterkový autobus. Ano, je nutné vybudovat infrastrukturu, ale při dostatečně krátkém intervalu spojů (ať už na jedné či více linkách) se tato investice vrátí a díky tomu mohou být baterky menší (lehčí, levnější, …). Mám pocit, že zrovna tato cesta, kterou volí DPP je správná (volí je zatím přehnaný výraz, zatím má za 3 roky stále jednu testovací trasu v dálce ani ne 1 km?).
Jasně. Doubledecker na plyn je unikát, nedává to totiž smysl z hlediska kapacity, když většinu spodního podlaží zaplácnu „strojovnou“.
Smysl mne dává dvoupodlažní trolejbus s bateriemi (pro Ostravu více než pro Berlín, protože zde už infrastruktura je).
Avšak nevím jak je to legislativně. V ČR je trolejbus drážní vozidlo -> každá nová linka musí projít drážním úřadem, ale jak to mají němci? Jejich trolejbusy mají normální německou SPZ, spadají tedy pod silniční správní úřad?
Okoukali od Ostravy 😀
LOL, máte na mysli BVG kde jezdí patrové autobusy stejné koncepce přes 15 let, nebo Waltera Dennise, jež staví doubledeckery přes půl století? To by pak někteří mohli chápat i jako urážku. :))
*Waltera Alexandra, to by mě bratři Dennisové hnali 🙂
Patrové autobusy v Berlíně jezdí od počátku minulého století, je to symbol, který si nenechají vzít, do poloviny 90. let převážně karosované přímo v (Západním) Berlíně – u Orenstein & Koppel a hlavně Waggon Union, původně na Büssingu (mimochodem majitel jedné z firem, z níž BVG ve 20. letech vzniklo), po fúzi s MANem pod jejich značkou.
A koncept moderního DD vznikl už před více jak 25 lety, viz MAN/ABB Henschel ND202.
Dané motory jsou oproti Scanii o dvě třídy horší . Jedny z nejhorších na trhu , ale záležet bude ještě na spojce a převodovce . Žádná sláva. Tyto vypadají pro cestující o poznání přívětivěji , žádné zbytečnostié zhovadilosti a délku mohli Ostravě taky využít .
Jaký spojce u automatu? Je v tom Voith DIWA.6.
Scania v prototypu patráku měla rebrandovaný malý Cummins ISB6,7 z prostorových důvodů, to je výkonově naprosto srovnatelné s om936. A co se týče spolehlivosti, je om936 slušně postavený motor.
Brát vám to nebudu. Provozní náklady ale říkají něco “trochu” jiného. 🙂
Provozní náklady MB jsou úplně mimo a to jak v automatu tak hlavně u automatizovaného řazení , a dnes ho nemohou ani uchladit . Podvozky MANu nebo Scanie včetně agregátů jsou o třídy jinde při stejné konfiguraci. Žvásty ála Stutgart o špičkové kvalitě a hvězdách na nebi poslouchám nepřeberně dvakrát týdně
Docela škoda, že už i ADL podlehne vábení levné turecké práce… Vůz je to pěkný.