Berlínský dopravní podnik převzal nové dvoupodlažní autobusy, zůstal u nafty

Nový autobus Enviro 500 pro Berlín. Foto: Alexander DennisNový autobus Enviro 500 pro Berlín. Foto: Alexander Dennis

Rámcová smlouva umožňuje nákup až 430 nových autobusů od skotského výrobce.

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel

Dobrý večer, máte tam chybu a k tomu i překlep: BVG jsou Berliner Verkehrsbetriebe 🙂

josefpav
Ygo

Nevím zda zrovna na město se více nehodí trolejbus než baterkový autobus. Ano, je nutné vybudovat infrastrukturu, ale při dostatečně krátkém intervalu spojů (ať už na jedné či více linkách) se tato investice vrátí a díky tomu mohou být baterky menší (lehčí, levnější, …). Mám pocit, že zrovna tato cesta, kterou volí DPP je správná (volí je zatím přehnaný výraz, zatím má za 3 roky stále jednu testovací trasu v dálce ani ne 1 km?).

esc

Mimochodem, existují v kontinentální Evropě i nějaká jiná města kromě Berlína, kde jsou dvoupodlažní autobusy rozšířené ve větší míře? Mně napadá akorát tak Porto a Skopje.

Arthur

Lausanne má flotilu MANů Lion’s City DD a nových ADL Enviro 😉

Pavel Vavříček

To s tou naftou má být narážka na Ostravu ?

Kubrt

Jasně. Doubledecker na plyn je unikát, nedává to totiž smysl z hlediska kapacity, když většinu spodního podlaží zaplácnu „strojovnou“.

Ygo

Smysl mne dává dvoupodlažní trolejbus s bateriemi (pro Ostravu více než pro Berlín, protože zde už infrastruktura je).
Avšak nevím jak je to legislativně. V ČR je trolejbus drážní vozidlo -> každá nová linka musí projít drážním úřadem, ale jak to mají němci? Jejich trolejbusy mají normální německou SPZ, spadají tedy pod silniční správní úřad?

karel

Okoukali od Ostravy 😀

Travegoist

LOL, máte na mysli BVG kde jezdí patrové autobusy stejné koncepce přes 15 let, nebo Waltera Dennise, jež staví doubledeckery přes půl století? To by pak někteří mohli chápat i jako urážku. :))

Travegoist

*Waltera Alexandra, to by mě bratři Dennisové hnali 🙂

Arthur

Patrové autobusy v Berlíně jezdí od počátku minulého století, je to symbol, který si nenechají vzít, do poloviny 90. let převážně karosované přímo v (Západním) Berlíně – u Orenstein & Koppel a hlavně Waggon Union, původně na Büssingu (mimochodem majitel jedné z firem, z níž BVG ve 20. letech vzniklo), po fúzi s MANem pod jejich značkou.
A koncept moderního DD vznikl už před více jak 25 lety, viz MAN/ABB Henschel ND202.

Pe.tr

Dané motory jsou oproti Scanii o dvě třídy horší . Jedny z nejhorších na trhu , ale záležet bude ještě na spojce a převodovce . Žádná sláva. Tyto vypadají pro cestující o poznání přívětivěji , žádné zbytečnostié zhovadilosti a délku mohli Ostravě taky využít .

Arthur

Jaký spojce u automatu? Je v tom Voith DIWA.6.
Scania v prototypu patráku měla rebrandovaný malý Cummins ISB6,7 z prostorových důvodů, to je výkonově naprosto srovnatelné s om936. A co se týče spolehlivosti, je om936 slušně postavený motor.

Travegoist

Brát vám to nebudu. Provozní náklady ale říkají něco “trochu” jiného. 🙂

Pe.tr

Provozní náklady MB jsou úplně mimo a to jak v automatu tak hlavně u automatizovaného řazení , a dnes ho nemohou ani uchladit . Podvozky MANu nebo Scanie včetně agregátů jsou o třídy jinde při stejné konfiguraci. Žvásty ála Stutgart o špičkové kvalitě a hvězdách na nebi poslouchám nepřeberně dvakrát týdně

Travegoist

Docela škoda, že už i ADL podlehne vábení levné turecké práce… Vůz je to pěkný.